تاثیر قرص تادالافیل

اثر قرص تادالافیل چند ساعت است و چه عوارضی دارد؟

ایجاد مشکل در برقراری روابط جنسی یکی از دغدغه های به نسبت شایع زوجین می باشد، این مشکلات می توانند ناشی از بی میلی باشند یا ناتوانی های جسمی. قرص تادالافیل یکی از راه های درمان مشکلات جسمی است که در روابط جنسی اختلال ایجاد می کنند.

بدون شک عدم برقراری نزدیکی در زندگی زناشویی اختلافات جدی ایجاد می کند، حال اگر اختلالات جسمی مانع از نزدیکی زوجین شوند، کاهش اعتماد به نفس و سرخوردگی نیز به مشکلات قبلی اضافه می شود.

بهتر است بدانیم کم نیستند تعداد افرادی که برای رفع مشکلات جنسی خودسرانه و بدون مشورت با پزشک داروهای مختلفی را مصرف می کنند و متاسفانه به دلیل بیماری های زمینه ای که دارند و یا حتی مناسب نبودن دارو با مشکل مورد نظر، دچار عوارض جدی تری می شوند.

لازم به ذکر است برای درمان مشکلات جسمی که در روابط جنسی اختلال ایجاد می کنند، آگاهی زوجین خیلی کم است و حتی بسیاری از افراد بدون اینکه برای درمان مشکل خود به پزشک مراجعه نمایند، به زندگی خود ادامه داده، از همسرشان دور می شوند، خود را از لذتی که حقشان است محروم می کنند و در نهایت در کل زندگی مشترک با مشکل مواجه می شوند.

به دلیل اهمیت موضوع مشکلات جنسی و آگاهی بخشی بیشتر در این زمینه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی موضوع اثرات و موارد مصرف قرص تادالافیل بپردازیم، تداخلات دارویی و عوارض آن را نیز بیان کنیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

قرص تادالافیل چیست؟

قرص تادالافیل چیست

تادالافیل یکی از داروهای درمان کننده مشکلات ناتوانی جنسی می باشد. این قرص فقط برای مردان بالغ بالای 18 سال تجویز خواهد شد و بقیه گروه های سنی برای مصرف این قرص منع می شوند. قرص تادالافیل در حال حاضر با دُزهای 20_10_5 میلی گرمی در دسترس می باشد که میزان مصرف آن ها توسط پزشک متخصص تجویز خواهد شد ولی به طور معمول قرص های 10 میلی گرمی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهتر است بدانیم این قرص نباید بیشتر از یک عدد در طول شبانه روز مصرف گردد، حتی پزشکان به برخی از بیماران توصیه نمی کنند که هر روز ازتادالافیل استفاده کنند بلکه هر زمان که قصد رابطه جنسی داشته باشند باید قرص را مصرف نمایند.

بنابراین اگر برای شما نیز به واسطه مشکلات جنسی تادالافیل تجویز شده، اگر مصرف آن را در یک روز فراموش کردید و مصرف قرص بعدی فرا رسیده بود نباید به میزان دو برابر قرص بخورید، بلکه به همان یک عدد بسنده کنید. با توجه به میزان اثر گذاری که این قرص دارد اگر برای شما مصرف هر روزه تجویز شده بهتر است راس یک ساعت مشخص از آن استفاده کنید تا میزان اثر بخشی کم و زیاد نشود.

بهتر است بدانیم مصرف قرص تادالافیل محدودیت هایی از نظر تداخل دارویی و یا تشدید بیماری های زمینه ای دارد، بنابراین افرادی که برای درمان ناتوانی جنسی به پزشک مراجعه کرده و متخصص مصرف تادالافیل را به آن ها توصیه می کند باید در همان لحظه بیماری های زمینه ای و داروهایی که مصرف می کنند را به پزشک توضیح دهند.

در چنین مواقعی اگر مصرف تادالافیل منجر به ایجاد اختلال گردد پزشک متخصص داروی دیگری را جایگزین آن خواهد کرد. از بیماری هایی که تادالافیل باعث تشدید نشانه های آن ها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری های قلبی و عروقی
  • مشکلات ریوی
  • سکته مغزی
  • مشکلات بینایی و بیماری های چشم
  • اختلالات کبدی و کلیوی
  • مشکلات ساختاری آلت تناسلی
  • فشار خون غیر طبیعی

همچنین لازم به ذکر است مصرف قرص تادالافیل با مصرف الکل نیز تداخل ایجاد می کند، شاید برخی از افراد مصرف الکل و مشروب را از پزشک خود پنهان کنند و بعد از اینکه دچار اختلال و عوارض جدی و گاه جبران ناپذیر شدند مصرف آن ها را نمایان کنند، در حالی که این کار بسیار اشتباه است و پزشک باید در جربان تمامی موارد دارویی، بیماری ها، مصرف الکل و حتی مواد مخدر قرار بگیرد.

موارد مصرف قرص تادالافیل

موارد مصرف قرص تادالافیل

همانطور که گفتیم موارد مصرف این قرص بیش از یک مورد می باشد و به ناتوانی جنسی محدود نمی شود، از این رو ممکن است بیماری که تادالافیل را برای رفع دیگر مشکلات مصرف می کند با شنیدن درمان ناتوانی جنسی با تادالافیل به تجویز پزشک خود شک کرده، مصرف دارو را متوقف نماید و از پزشک خود درخواست جایگزینی قرص را داشته باشد در حالی که دارو برای او درست تجویز شده است. به همین علت بهتر است با انواع موارد مصرف قرص تادالافیل در ادامه مطلب بیشتر آشنا شویم:

اختلال نعوظ

قبل از اینکه به مکانسیم اثر تادالافیل بپردازیم بهتر است با نحوه ایجاد نعوظ در مردان بیشتر آشنا شویم. آلت تناسلی آقایان از سه قسمت ریشه، تنه، کلاهک و پوست ختنه گاه تشکیل می شود که نعوظ در قسمت تنه اتفاق می افتد.

در قسمت تنه آلت تناسلی بافتی به نام بافت نعوظ وجود دارد که وظیفه آن ایجاد نعوظ می باشد. این بافت دارای سه سیلندر است که 2 سیلندر آن جسم غاری نامیده می شوند و سیلندر سوم بافتی اسفنجی است که مجرای ادرار را در بر گرفته و در زیر اجسام غاری قرار دارد.

لازم به ذکر است که تمامی این سیلندرها در قسمت داخلی به لگن خاصره متصل می شوند. در واقع اجسام غاری بافت اصلی نعوظ محسوب می شوند که داخل آن ها نیز بافتی اسفنجی قرار دارد، پس با این حساب بافت نعوظ به طور کلی دارای سه بافت اسفنجی است.

از ویژگی های ساختاری بافت اسفنجی می توان به وجود حفره های فراوانی اشاره کرد که خالی می باشند ولی امکان پُر شدن با خون را دارند. لازم به ذکر است دو جسم غاری توسط غشای ضخیم و محکمی به نام تونیکا آلبوژینه در کنار یکدیگر قرار گرفته و سپس هر سه سیلندر بافت نعوظ توسط ساختاری به نام فاسیای باکس در کنار هم قرار می گیرند و ساختار کلی آلت تناسلی تشکیل خواهد شد.

بهتر است بدانیم لغزندگی و حرکت راحت و روان پوست آلت تناسلی در ناحیه ختنه گاه به علت بافت های لغزنده ای می باشد که بین فاسیای باکس و پوست بیرونی آلت قرار گرفته اند. حال سوال مهم این است که بافت نعوظ چگونه نعوظ را ایجاد می کند؟

همانطور که گفتیم سیلندرهای این بافت پر از حفره خالی می باشند، در زمان تحریک جنسی خون رسانی به آلت تناسلی بیشتر شده و این حفره ها از خون پر می شوند و آلت تناسلی متورم و محکم می گردد، این حالت نعوظ نامیده می شود.

همچنین لازم به ذکر است که در ساختار آلت تناسلی هیچگونه استخوانی وجود ندارد و بیشتر بافت آن از غصروف تشکیل شده است. بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده اختلال در نعوظ زمانی رخ می دهد که جریان خون در آلت تناسلی به هنگام تحریک جنسی کم باشد و حفره های بافت های اسفنجی خالی مانده و پر از خون نشوند. حال مکانسیم اثر قرص تادالافیل برای درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی، افزایش جریان خون رسانی به بافت نعوظ آلت تناسلی می باشد.

هیپرپلازی خوش خیم پروستات

غده پروستات یکی از عضوهای تشکیل دهنده دستگاه تناسلی مردان است که مجرای ادرار از میان آن عبور کرده و وظیفه تولید حدود 30 درصد مایع منی را بر عهده دارد. همچنین بهتر است بدانیم ویژگی لغزندگی، چسبندگی و رنگ شیری مایع منی نیز توسط پروستات ایجاد می شود. همانطور که می دانیم مایع منی برای تغذیه، حفاظت و حرکت راحت اسپرم ضروری است.

حال اگر غده پروستات بیشتر از حد طبیعی بزرگ و متورم شود بیماری به نام هیپرپلازی خوش خیم به وجود می آید، با توجه به اینکه مجرای ادرار از میان پروستات عبور می کند، تورم این غده سبب وارد شدن فشار به مجرای ادرار شده و مشکلاتی از قبیل تکرر ادرار، احساس درد به هنگام دفع ادرار و… به وجود خواهند آمد.

این مشکل دقیقا همان بیماری است که بسیاری از افراد آن را با نام بزرگ شدن پروستات می شناسند و اگر به درمان با داروهایی مانند قرص تادالافیل پاسخ ندهد، جراحی راه دوم درمان می باشد.

فشار خون شریان ریوی

بیماری نادر و کمیابی است که در نتیجه افزایش فشار خون در رگ های بافت ریه، قسمت سمت راست قلب بیشتر فعالیت می کند و در نتیجه عارضه های مختلف قلبی در صورت به موقع درمان نشدن به وجود خواهند آمد. تادالافیل یکی از داروهای درمان کننده و کاهش دهنده فشار خون در رگ های ریه می باشد.

اثر قرص تادالافیل چند ساعت است؟

زمان اثر گذاری قرص تادالافیل

همانطور که گفتیم میزان مصرف این قرص برای درمان ناتوانی جنسی بنا به تشخیص پزشک متخصص و با در نظر گرفتن موارد زیر تجویز می شود:

  • شرایط ناتوانی جنسی بیمار
  • سن
  • بررسی بیماری های زمینه ای
  • در نظر گرفتن مصرف دیگر داروها
  • تعداد دفعات رابطه جنسی

با توجه به موارد گفته شده ممکن است پزشک متخصص مصرف قرص تادالافیل را به طور مداوم و هر روزه به بیمار توصیه کند و یا قبل از شروع رابطه جنسی. اگر مصرف به طور مداوم و هر روزه باشد بیمار باید راس یک ساعت مشخص و فقط یک بار در طول شبانه روز یک عدد از تادالافیل را مصرف نماید.

حال اگر تجویز پزشک مصرف قرص قبل از رابطه جنسی است، بیمار باید نیم ساعت قبل از شروع نزدیکی قرص را مصرف کند زیرا اثر گذاری این قرص بعد از گذشت نیم ساعت از مصرف شروع خواهد شد.

قرص تادالافیل بعد از گذشت 2 ساعت به حداکثر میزان غلظت و اثر گذاری در بدن بیماران می رسد و بین 17 تا 36 ساعت بعد نیز همچنان برای رفع اختلال نعوظ موثر می باشد، به همین علت توصیه می شود که حداکثر روزی یک عدد از آن مصرف گردد.

همانطور که گفتیم این قرص می تواند سبب ایجاد اختلال با دیگر داروها و یا تشدید بیماری های زمینه ای گردد. به همین علت در ادامه مطلب به موارد دارویی اشاره می کنیم که به احتمال زیاد با قرص تادالافیل تداخل پیدا می کنند:

  • آنتی بیوتیک ها
  • داروهای کنترل کننده فشار خون شریان ریوی
  • نیتروگلیسیرین
  • داروهای مشابه تادالافیل
  • نیترات ها
  • کنترل کننده بیماری های کلیوی، کبدی و مشکلات ادراری
  • داروهای فشار خون بالا
  • درمان کننده های مشکلات گوارشی
  • ضد قارچ ها
  • داروهای کنترل کننده صرع
  • همچنین مصرف گریپ فروت

عوارض قرص تادالافیل

عوارض قرص تادالافیل

این قرص نیز همانند تمامی دیگر داروها دارای یکسری مزیت و تعدادی عارضه منفی می باشد. بهتر است بدانیم که بیان عوارض هر دارو به معنای بروز قطعی و صد در صدی آن ها در همه بیماران نیست، بلکه ممکن است در تعداد اندکی عوارض منفی نمایان شوند ولی به دلیل ضروری بودن احتیاط، آشنایی با عوارض احتمالی بسیار مهم می باشد.

توصیه می شود بعد از تهیه قرص تادالافیل حتما بروشور داخل بسته را مطالعه کرده و از تهیه خودسرانه و بدون تجویز پزشک خودداری نمایید. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین عوارض احتمالی تادالافیل اشاره می کنیم:

  • سردرد، سرگیجه
  • اختلالات بینایی، شنوایی
  • مشکلات گوارشی
  • بدن درد
  • افت یا افزایش فشار خون
  • خشکی دهان
  • سرخ شدن و افزایش دمای پوست
  • آبریزش بینی
  • افزایش یا کاهش ضربان قلب
  • احساس فشار و درد قفسه سینه
  • پریاپیسم یا نعوظ دائمی که بیش از 4 ساعت طول بکشد

با مشاهده هرگونه عارضه غیر طبیعی که منجر به تغییر شرایط جسمی بیماران می شود باید مصرف تادالافیل متوقف شده و در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه شود.

مصرف قرص تادالافیل در زنان

همانطور که گفتیم این قرص برای درمان ناتوانی جنسی در مردان بالغ بالای 18 سال تجویز می شود و به هیچ عنوان برای درمان مشکلات جنسی و بی میلی خانم ها استفاده نمی گردد. درمورد مصرف قرص تادالافیل برای درمان فشار خون شریان ریوی خانم ها، تشخیص با توجه به بررسی شرایط بیمار انجام می شود و تا حد امکان داروهای دیگری جایگزین این قرص خواهند شد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موارد مصرف قرص تادالافیل پرداختیم، مکانسیم اثر بخشی آن را بر مشکلات جنسی آقایان در رابطه با اختلال نعوظ بیان کردیم، همچنین عوارض، تداخلات و دُز مصرف این قرص را نیز توضیح دادیم. با توجه به اهمیت حفظ روابط جنسی زناشویی و تاثیر اختلال آن بر زندگی مشترک، چنانچه در این زمینه به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا قرص تادالافیل فقط برای درمان اختلالات نعوظ تجویز می شود؟

خیر، برای درمان هیپرپلازی خوش خیم پروستات و فشار خون شریان ریوی نیز تجویز می گردد

آیا می توان روزی چند قرص تادالافیل برای تاثیر گذاری بیشتر مصرف کرد؟

خیر، مصرف این دارو بیش از یک عدد در طول شبانه روز مجاز نیست

آیا قرص تادالافیل برای بهبود ایجاد نعوظ در نوجوانان نیز کاربرد دارد؟

خیر، افراد زیر 18 سال برای مصرف این قرص مجاز نیستند

آیا قرص تادالافیل بر ناباروری تاثیر دارد؟

چنین نتیجه ی در تحقیقات درمورد این قرص به دست نیامده است

4.4/5 - (21 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور