خون ریزی بعد از رابطه جنسی
خون ریزی بعد از رابطه جنسی

خون ریزی بعد از رابطه جنسی

خون ریزی بعد از رابطه جنسی گاهی به دلیل وجود بیماری های رحمی است. به طور عمده، دلایل خون ریزی بعد از سکس به مسائل فیزولوژی و یا روانی مربوط می شود. توجه داشته باشید که اگر خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی غیر عادی بود و یا اینکه دچار خونریزی مقعدی بعد از رابطه شدید، حتما باید برای بررسی و انجام آزمایش، به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید. همچنین، خونریزی واژن بعد از دخول نیز نباید از حالت نرمال بیشتر باشد.

در صورتی که خون ریزی بعد از رابطه جنسی ریشه روانی داشته باشد، بایستی طی جلسات درمانی مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. در بسیاری از موارد، ریشه این مشکلات، مسائل روانی است و در این صورت آموزش های لازم به همراه روش های درمانی ارائه می شود. علاوه بر این، عدم آگاهی از نحوه برقراری اولین رایطه جنسی نیز می تواد رد این مسئله دخیل باشد. برای دریافت راهنمایی و طرح سوالات خود در این زمینه می توانید با همکاران ما تماس حاصل نمائید.

آیا خون ریزی بعد از رابطه جنسی مشکل رایجی است؟

خون ریزی بعد از رابطه جنسی

از جمله مشکلات رایج در بین خانم ها خصوصاً پس از برقراری اولین رابطه جنسی، خون ریزی بعد از رابطه است. گرچه نمی توان به طور صد در صد در این باره نظر داد، اما به طور عمده مسائل فیزیولوژی و روانی با هم موجب این مسئله می شود. در این میان، دلیل هر چه که باشد، دو مورد بیشترین نقش را در بروز چنین مشکلاتی دارد. یکی از علت ها به خانه بر می گردد و علت دیگر مربوط به بیرون و رفتار آقا است.

صرف نظر از دلایل، این مسئله موجب نارضایتی زوجین برای برقراری رابطه جنسی می شود و خانم ها را آزار می دهد. چراکه در چنین موقعی لذت زن در رابطه کمتر خواهد بود. اما یک نکته مهم در مورد اینکه آیا خون ریزی بعد از رابطه جنسی طبیعی است یا نه، لازم است که چند مورد بررسی شود.

اگر بعد از اولین رابطه جنسی خونریزی ایجاد شود، جای نگرانی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می کنیم که مقاله انواع پرده بکارت را مطالعه فرمائید. اما در مورد رابطه های بعدی به ارزیابی بالینی و پزشکی نیاز است. نکته حائز اهمیت آن است که در جلسات مشاوره جنسی می بایست خانم و آقا هر دو با هم حضور داشته باشند.

دلایل خون ریزی بعد از رابطه جنسی از نظر فیزیولوژی

دلایل خون ریزی بعد از رابطه جنسی از نظر فیزیولوژی

آنچه در مورد دلایل خونریزی ارائه خواهد شد، به رده های زمانی مختلف رابطه جنسی خانم ها مربوط می شود. به همین دلیل، بایستی به این مورد که در چه زمانی رابطه و خونریزی داشته اید توجه نمائید.

خون ریزی بعد از رابطه جنسی گاهی می تواند نشانه ایی از وجود بیماری در فرد باشد. این موارد شامل بیماری های مربوط به دهانه رحم، رحم و مجرای ادراری می شود. این بیماری ها شامل موارد زیر است.

  • وجود عفونت هایی همچون بیماری التهاب واژن،
  • عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا
  • آسیب های وارد شده به واژن در زمان زایمان و پارگی ناشی از آن یا خشکی و اصطکاک در حین رابطه جنسی
  • پولیپ های گردن رحم یا آندومتر که در این صورت امکان رشد خوش خیم، غیر سرطانی در رحم یا پوشش دهانه رحم وجود دارد
  • اکتوپیون گردنه رحم. این موضوع تحت عنوان فرسایش دهانه رحم شناخته می شود. در واقع منظور، وجود یک منطقه ملتهب در سطح دهانه رحم می باشد.
  • خشکی واژن که به دلیل واژینیت آتروفیک ناشی از کاهش ترشحات واژن پس از یائسگی می شود.

 هر یک از این بیماری ها می تواند موجب احساس درد و خونریزی پس از مقاربت شود. با وجود این، مهمترین نگرانی برای سرطان دهانه رحم است که خصوصاً در مورد افراد یائسه فراوانی بیشتری دارد. به همین دلیل خون ریزی بعد از رابطه جنسی باید حتماً مورد بررسی و ارزیابی پزشکی دقیق قرار بگیرد.

دلایل خون ریزی بعد از سکس

دلایل خون ریزی بعد از سکس

در ادامه به برخی دیگر از موارد پزشکی و دلایل خون ریزی بعد از سکس اشاره خواهیم نمود و همچنین عوامل روانی مرتبط با آن ها را نیز ذکر خواهیم کرد.

عفونت

عفونت ها گاهی به دلیل بیماری های مقاربتی به وجود می آید. به همین دلیل می‌تواند در طول یک رابطه جنسی منتقل شود و همچنین موجب بروز خونریزی لوله های دهانه رحم می شود. در واقع ابتلا به عفونت های کلامیدیا سوزاک در زنان و تریکومو نیازی گاهی به وجود آورنده خونریزی پی از برقراری رابطه جنسی می باشد.

آتروفی واژن

GSM قبلاً به عنوان تروفی واژن شناخته می‌شد. این بیماری در کسانی که در دوره پیش از یائسگی و یائسگی قرار دارند و یا کسانی که تخمدان های آنها برداشته شده است بسیار شایع می باشد. گاهی با افزایش سن، سیکل زن در دوران قاعدگی متوقف می شود و به همین دلیل بدن استروژن کمتری تولید می کند. استراتژی وظیفه تنظیم سیستم تولید مثل شما را دارد.

هنگامی که سطح استروژن پایین می آید، بدن مایعات لغزنده کمتری تولید می کند و در نتیجه واژن خشک می شود. با شکننده شده بافت ها رحم، در جریان خون کاهش پیدا می کند، احتمال وقوع پارگی پس از برقراری رابطه جنسی و ایجاد خونریزی وجود دارد.

خون ریزی بعد از رابطه جنسی به دلیل خشکی واژن

خون ریزی بعد از رابطه جنسی به دلیل خشکی واژن

عوامل زیادی علاوه بر آتروفی واژن موجب خشکی آن می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دوران شیردهی
  •  مصرف داروهای خاص، از جمله داروهای سرماخوردگی، آسم، برخی از داروهای درمان افسردگی و داروهای ضد استروژن
  •  برداشتن تخمدان ها
  •  زایمان
  •  مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی زنانه، مواد شوینده لباس و استخرها
  •  شیمی درمانی و پرتودرمانی
  •  برقراری رابطه قبل از تحریک کامل
  •  سندروم شوگرن

خون ریزی بعد از رابطه جنسی به دلیل پولیپ دهانه رحم

 پلیمرها در واقع ضایعات غیر سرطانی هستند که در دهانه و یا آندومتر رحم مشاهده می‌شوند که به شکل آویز های گردنه رحم روی یک زنجیر آویزان هستند. این پلیمرها می‌تواند باعث تحریک بافت ها و خونریزی رگ های خونی کوچک شود.

البته پی بردن به این موضوع نیازمند مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام آزمایشات دقیق است. چرا که ممکن است پس از معاینات و آزمایش های مشخص شود که فشارهای روانی همچون استرس و اضطراب در زنان علت اصلی خون ریزی بعد از رابطه جنسی بوده است.

خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی

شب زفاف و به طور کلی اولین رابطه جنسی برای هر کدام از خانم ها می تواند به شکل متفاوتی اتفاق بیفتد. چرا که بعضی از آن ها دچار خونریزی شده و برخی دیگر هیچ گونه خونی مشاهده نمی کنند. اما چرا خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی صورت می گیرد؟ همانطور که گفته شد، بخش اعظم خون ریزی بعد از رابطه جنسی به نوع پرده بکارت بر می گردد.

اما ممکن است دلایل دیگری نیز در این مسئله دخیل باشد. مثلا، خانم هایی که پرده بکارت آنها حلقوی است، معمولا پس از اولین مقاربت خونریزی ندارند. البته اگر زن از نظر روحی آماده باشد، میزان در بسیار کمتر خواهد بود.

به عنوان مثال، واژینیسموس ریشه روانی دارد که در پی یک مقاربت دردناک به وجود می آید. یعنی هنگامی که خانم از نظر روانی، آمادگی لازم را برای برقراری رابطه نداشته باشد، واژن خشک شده و مقاربت دردناکی را تجربه خواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل روانی به وجود آورنده خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی، بی اطلاعی و همچنین عدم برقراری ارتباط درست آقا می باشد. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی را مطالعه فرمائید.

خونریزی مقعدی بعد از رابطه

خونریزی مقعدی بعد از رابطه
خونریزی مقعدی بعد از رابطه

خونریزی مقعدی پس از برقراری رابطه جنسی ممکن است ناشی از مشکلات ایمنی باشد. هیچ یک از پزشکان، سکس مقعدی را توصیه نمی کنند و آن را جزو رابطه های غیر ایمن می دانند. همچنین در دین ما توصیه بر این شده است که این سکس تجربه نشود، چراکه درد آن بسیار زیاد است و مشکلات ایمنی را برای افراد به وجود خواهد آورد.

همچنین، تنگ بودن مقعد و همچنین دخول ناگهانی و ضربه های پشت سر هم از عوامل به وجود آورنده خون ریزی مقعدی بعد از رابطه شناخته می‌شود. ضمنا، پاره شدن مقعد می تواند باعث خونریزی شدید شود که برای آن حتماً باید به پزشک معالج مراجعه شود.

خونریزی مقعدی بعد از رابطه اگر زیاد باشد، ما آن را خطرناک می دانیم. بنابراین، توصیه می شود که ضمن مطالعه مقاله مضرات رابطه جنسی مقعدی، در مورد نکات مهم این نوع رابطه نیز مطالعه کنید.

خونریزی واژن بعد از دخول

 اگر خانم، قبل از برقراری رابطه جنسی تحریک مناسب را دریافت کرده باشد، دیواره لوله رحم لزج شده و دخول به راحتی صورت می گیرد. اما چنانچه پیش نوازی قبل از رابطه وجود نداشته باشد، واژن خشک خواهد بود و با دخول زن احساس درد می کند.

ترس خانم از برقراری رابطه جنسی نیز از دیگر عواملی که به وجود آورنده این مشکل می باشد. زیرا به هنگام بروز ترس، لگن منقبض شده و آلت تناسلی مرد نمی تواند به آسانی وارد شود. در چنین مواقعی، احتمال خونریزی واژن بعد از دخول وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با خون ریزی بعد از رابطه جنسی به شما عزیزان ارائه کنیم. برای اطلاع از دلایل خون ریزی بعد از سکس یا اولین رابطه جنسی می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. همکاران ما در روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 آماده پاسخگویی می باشند.

خون ریزی بعد از رابطه جنسی به چه دلیلی صورت می گیرد؟

مشکلات فیزیولوژی و همچنین مشکلات عدم آمادگی روانی از جمله مشکلات به وجود آورنده این مسئله می باشد.

دلایل خون ریزی بعد از سکس چیست؟

عدم آمادگی روانی خانم ها و نبودن عشق بازی از مهم ترین دلایل این مسئله شناخته می شود.

خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی به چه علت است؟

خونریزی واژن بعد از دخول که در واقع به دلیل پاره شدن پرده بکارت می باشد و عدم آمادگی روانی از دیگر علل خواهد بود.

آیا خونریزی مقعدی بعد از رابطه می تواند نگران کننده باشد؟

سکس مقعدی به هیچ عنوان توصیه نمی شود ولی اگر این مقدا خون کم باشد طبیعی است و در صورتی که زیاد باشد، حتما باید به پزشک مراجعه شود.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور