پیش نوازی قبل از رابطه
پیش نوازی قبل از رابطه

پیش نوازی قبل از رابطه و آموزش انجام آن

پیش نوازی قبل از رابطه به عنوان یک مقدمه، آن را بسیار لذت بخش تر کرده و ارگاسم بهتری را برای هر دو طرف رابطه به دنبال خواهد داشت. از نظر روانشناسان، پیش نوازی کمک می کند تا طرفین از نظر ذهنی و جسمی آماده تر شده و طول رابطه جنسی نیز بیشتر گردد. به همین دلیل تاکید می شود که زوجین، با آگاهی از اهمیت، از آموزش پیش نوازی قبل از رابطه بهره مند شوند.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را در این زمینه یاری دهیم و با روش های انجام پیشنوازی آشنا شویم. همچنین، اگر علاوه بر پیش نوازی قبل از رابطه، در مورد هر کدام از مسائل پیرامون رابطه جنسی با سوال و ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنید.

منظور از پیش نوازی در رابطه جنسی چیست؟

منظور از پیش نوازی در رابطه جنسی چیست؟

پیش نوازی قبل از رابطه عبارت است از فعالیت های تحریک آمیز پیش از مقاربت و آمیزش که به عنوان یک مقدمه اغوا کننده، زوج را برای انجام سکس آماده می کند. البته این بدان معنا نیست که پیش نوازی قبل از رابطه بایستی حتما به آمیزش منجر شود. بلکه این کار می تواند به عنوان یک معاشقه، رابطه عاطفی طرفین را نیز تقویت نماید.

گفتنی است که پیش نوازی از اعمال فیزیکی و جسمی تا فعالیت های غیر فیزیکی و ذهنی متغیر می باشد. بنابراین، این عمل طیف وسیعی از حرکات را در بر می گیرد که بسته به هر فرد و هر موقعیت تاثیرات خاص خود را داراست. به طور کلی، هر رابطه جنسی که با پیش نوازی همراه باشد، دارای کیفیت و حتی کمیت بیشتری خواهد بود.

اهمیت پیش نوازی قبل از رابطه 

رابطه جنسی تنها یک فرایند فیزیکی نیست، بلکه طرفین باید از نظر روحی و احساسی نیز لذت کافی را ببرند و پیش نوازی قبل از رابطه، این شرایط را فراهم می آورد. در پس این ماجرا دلایل علمی نهفته است که نشان می دهد دلیل اهمیت پیش نوازی چیست:

  • زنان را برای رابطه جنسی آماده تر می کند: گرچه زنان نیز از میل جنسی برخوردارند اما میزان آن نسبتا کمتر از مردان است. در صورتی که اگر پیش نوازی قبل از رابطه انجام شود، آن ها را از نظر احساسی و جنسی کمک خواهد کرد و میزان ترشحات واژن نیز افزایش می یابد.
  • رابطه جنسی را طولانی تر می کند: هر چه فرایند رابطه طولانی تر باشد، ارگاسم بهتری اتفاق می افتاد و پیش نوازی به افزایش مدت زمان رابطه جنسی کمک خواهد کرد.
  • احساس صمیمت را افزایش می دهد: عشق بازی ها و نوازش های پیش از رابطه جنسی نقش بسزایی در ترشح هورمون هایی همچون اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است دارند. این امر موجب می شود که احساس و علاقه طرفین نیز بیشتر شود.
  • نعوذ را برای آقایان راحت تر می کند: گرچه شاید نتوان پیش نوازی قبل از رابطه جنسی را به عنوان یک درمان برای اختلال نعوذ معرفی کرد، بلکه در تسهیل آن نقش زیادی دارند. همچنین، برای افرادی که دیر انزالی دارند نیز می تواند سودمند باشد.
  • خون رسانی به ناحیه تناسلی را افزایش می تواند: زمانی که زوجین به معاشقه، پیشنوازی و لمس یکدیگر می پردازند، جریان خون در بخش های مهم دستگاه تناسلی زنان همچون کلیتوریس زیاد شده و لابیاها شروع به بزرگ شدن می کنند و این امر به برانگیختی آن ها منجر می شود. در مورد دستگاه تناسلی مردان نیز اتفاقی مشابه می افتد با بالا رفتن جریان خون در آلت تناسلی، نعوذ سریعتر رخ می دهد.

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

آموزش پیش نوازی قبل از رابطه

همانطور که اشاره شد، پیش نوازی قبل از رابطه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و بسته به اینکه خواسته های طرفین چیست، می توان حرکت متفاوتی انجام داد. همچنین، فعالیت ها و عوامل تحریک کننده برای زنان و مردان دارای تفاوت هایی است که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

مکان مناسبی را انتخاب کنید

بسیار طبیعی است که زوجین معمولا در اتاق خواب به سکس و رابطه جنسی می پردازند. شاید نسبت به پیش نوازی قبل از رابطه عجیب و بی ربط به نظر آید، اما مکان سکس در ایجاد اشتیاق بسیار موثر است.

ضمن اینکه خوب است محیط اتاق دارای یک فضای دلخواه باشد، پوشیدن لباس های تحریک آمیز نیز بسیار اهمیت دارد. حتی اگر امکان داشته باشد و فرزندان در خانه حضور نداشته باشند، نیز می توانید از جاهای مختلف منزل برای رابطه جنسی بهره ببرید.

لباس را خودتان در نیاورید

یکی از بهترین شیوه ها برای تحریکات و پیش نوازی قبل از رابطه برای زنان این است که همسر یا شریک جنسی لباس های او را درآورد. این کار برای مردان نیز خوشایند است. بنابراین برای درآوردن لباس ها عجله نکنید و در حین بیرون آوردن پوشش به تمام بدن طرف مقابل نگاه کنید.

از بوسیدن شروع کنید

اهمیت پیش نوازی قبل از رابطه 

بوسیدن علاوه بر تزریق محبت، یک روش مناسب برای تحریک دیگری است. در حین اینکه در حال بوسیدن همسرتان هستید، بدن او را لمس کنید و از رابطه جنسی و سکس دهانی لذت ببرید. برای پیش نوازی قبل از رابطه بهتر است نقاط تحریک آمیز همچون صورت، گردن، سینه، اطراف شکم، پاها و … بیشتر مانور دهید.

کلیتوریس را لمس کنید

کلیتوریس از مهم ترین نقاط حساس بدن زن محسوب می شود. این قسمت مملو از اعصاب تحریک پذیر است که با لمس و دستکاری براحتی زن را تحریک می کند. مکان آن نیز در بخش بالایی لابیاها ( لب ها) و به شکل یک جوانه کوچک است. نقطه جی نیز که در دیواره داخلی واژن قرار دارد نیز محرک بسیار خوبی است.

از یکدیگر سوال بپرسید

هیچ اشکالی ندارد از شریک جنسی خود بپرسید که دوست دارد پیش نوازی قبل از رابطه را چگونه پیش ببرید. مثلا اینکه دوست داری کجایت را لمس کنم. وقتی اینجا را می مالم احساس خوبی داری یا نه؟ حتی اگر احساس می کنید که شریکتان فردی خجالتی است، می توانید بدون دریافت پاسخ مستقیم، با نشان دادن اجسام یا بخشی از بدنتان، میزان رضایت او را بسنجید.

تمیز و خوشبو باشید

اجازه دهید تا زمانی که طرف مقابل به شما نزدیک می شود به جای آنکه بوی بد او را آزارده کند، از تمیزی و بوی خوشتان لذت ببرد. اینکه با یکدیگر دوش بگیرید هم ایده خوبی است. این کار پیش نوازی قبل از رابطه را طولای تر و بسیار دلپذیرتر می کند.

پیش نوازی قبل از اتاق خواب شروع می شود

به یاد داشته باشید که پیش نوازی قبل از رابطه جنسی و آمیزش، قبل از اتاق خواب شروع می شود. برای مثال اگر قصد دارید که برای شب با همسرتان سکس داشته باشید، می توانید در طول روز و وقتی سر کار هستید، از تماس ها و پیامک های محبت آمیز و تحریک آمیز استفاده کرده و او را برای این کار آماده کنید.

از ماساژ جنسی استفاده کنید

اثبات شده است که ماساژ جنسی هیجان رابطه جنسی را دو چندان می کند. تاثیر این نوع ماساژ هم از نظر جسمی و هم جنسی بارز است. توصیه می شود که در حین ماساژ جنسی از جملات عاشقانه و جذاب استفاده کرده و بیشتر به نقاطی بپردازید که برای طرف مقابل لذت بخش تر می باشد. همچنین برای آنکه پیش نوازی قبل از رابطه با ماساژ تاثیرگذارتر باشد، می توانید از روغن های لطیف کننده نیز استفاده کیند.

در پیش نوازی قبل از رابطه چه کارهایی نباید انجام داد؟

در پیش نوازی قبل از رابطه چه کارهایی نباید انجام داد؟

با وجود تمام نکاتی که در آموزش پیش نوازی قبل از رابطه ذکر شد، انجام برخی کارها از کیفیت سکس کاهش می دهد. این کارها عبارتند از اینکه:

  • خودخواه نباشید. انتظار نداشته باشید که تنها نیازهای شما برآورده شود و رفتارهای محبت آمیز از سوی دیگر باشد. بلکه شما نیز باید او را در رسیدن به لذت یاری دهید.
  • نواقص بدن خود و یکدیگر را بیان نکنید. این کار باعث کاهش و کمبود اعتمادبنفس تان می شود و در نتیجه پیش نوازی قبل از رابطه تاثیرگذار نخواهد بود.
  • از اشیای آلوده استفاده نکنید. اگر ابزارهای مخصوص رابطه جنسی را بکار می برید، بهتر است که از قبل آن ها را بشوئید و از بهداشتی بودن آن ها مطمئن شوید.
  • جر و بحث یا دعوا نداشته باشید. از الزامات پیش نوازی قبل از رابطه داشتن مهر و محبت است. برعکس، اگر تنش های فکری و استرس و اضطراب در بین زوجین وجود داشته باشد، سکس بی کیفیت خواهد بود.
  • مشکلات جنسی را یادآوری نکنید. برخی از این اختلالات، از جمله زودانزالی در مردان منشا روحی روانی دارد. بنابراین، اگر آن را ذکر کنید، استرس بیشتر شده و کار را خراب تر خواهد کرد.
  • از چرخاندن نوک سینه زن بپرهیزید. برخلاف تصور عموم، زنان از چرخاندن نوک سینه لذت نمی برند، بلکه درد زیادی را نیز تحمل می کنند.
  • یک طرف، بدن خود را روی دیگری نیندازد. این کار سبب آزار طرف مقابل خواهد شد.
  • از مشکلات صحبت نکنید. اجازه دهید که پیش نوازی قبل از رابطه به دور از مشکلات جاری در زندگی و رابطه پیش برود و فضای آن آرام باشد. 
  • نسبت به دردها بی تفاوت نباشید. ممکن است که یک قسمت از بدن بخصوص در خانم ها به علت های مختلفی همچون عفونت و التهاب واژن یا هر مشکل دیگری با ایجاد تماس تولید درد کند. در حین تماس مطمئن شوید که به سراغ این نواحی نمی روید و یا در صدد بهبود آن ها باشید.

سخن پایانی

امیدواریم در این مقاله به هدف خود نزدیک شده و توانسته باشیم شما را با اهمیت پیش نوازی قبل از رابطه آشنا کنیم.

از آنجا که رابطه جنسی از ارکان مهم یک رابطه عاشقانه و زندگی زناشویی است، توصیه می شود که آن را دست کم نگرفته و برای بهبود آن تلاش نمایید. برای این منظور، متخصصان دکتر فکر در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب در کنارتان هستند تا در تمامی موارد راهنمایی لازم را به شما ارائه دهند.

منظور از پیش نوازی قبل از رابطه چیست؟

پیش نوازی قبل از رابطه عبارت است از فعالیت های تحریک آمیز پیش از مقاربت و آمیزش که به عنوان یک مقدمه اغوا کننده، زوج را برای انجام سکس آماده می کند

پیش نوازی قبل از رابطه به چه نحوی است؟

در این مقاله روش های مناسب جهت آموزش پیش نوازی قبل از رابطه بیان شده است.

آیا پیش نوازی می تواند به افزایش مدت رابطه جنسی کمک کند؟

بله. پیش نوازی علاوه بر اینکه آمادگی جهت ارگاسم را بیشتر می کند، به افزایش فرایند رابطه نیز کمک می کند.

چرا با وجود پیش نوازی قبل از رابطه باز هم سکس خوبی نداریم؟

این مسئله می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برای کسب مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان و روانشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور