چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند
چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند

چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند

عوامل متعددی می تواند در اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند دخیل باشد. حقیقت آن است که تاثیر یائسگی بر خیانت در بسیاری از پژوهش های علمی به تائید رسیده است. یکی از اهداف مهم این تحقیقات یافتن دلیل این امر است. چرا که اگر قرار بر جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان باشد، باید علت ها و رابطه این دو مشخص شود تا بتوان راهکارهای مناسبی را نیز اتخاذ نمود.

ما در این مقاله به موضوع مذکور پرداخته و تلاش می کنیم تا علاوه بر کشف رابطه یائسگی و خیانت ، بررسی نمائیم که چگونه می توان از این اتفاق پیشگیری یا با آن برخورد نمود. زیرا اگر آگاهی و اطلاع در این زمینه افزایش یابد، دیگر کمتر شاهد وقوع چنین ماجرایی خواهیم بود. اگر شما نیز در چنین شرایطی هستید و می خواهید بدانید که چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند و چه باید کرد، می توانید با مشاوران و روانشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند از دیدگاه روانشناسان

 چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند از دیدگاه روانشناسان

مطابق با تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که بیشترین خیانت مردان زمانی رخ می دهد که خانم در دوران بارداری و یا یائسگی باشد. در واقع در چنین دورانی به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین تغییرات فیزولوژیکی که در خانم ها به وجود می آید، حالات روانی و نیاز جنسی آن ها نسبت به گذشته تغییر می کند.

اگر خانمی پس از گذشت یک سال از آخرین بار پریود شدن خود، دیگر شاهد عادت ماهیانه نشود به اصطلاح یائسه شده است.

تغییرات ایجاد شده موجب مسائلی همچون افسردگی و اضطراب در زنان می شود و یا تغییرات خلقی را برای آن ها به همراه خواهد داشت. همین مسئله موجب کاهش صمیمت نسبت به آقا می گردد. همچنین با توجه به اینکه میل جنسی آن ها کاهش می شود، تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی آن ها بسیار کمتر می شود.

با این تفاسیر، می توان پی برد که چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند و آمار خیانت در این دوران به نسبت تقریبا زیاد است. در حقیقت، نیاز آقایان به برقراری رابطه جنسی با سردی عاطفی و خودداری همسر از رابطه جنسی تقارن پیدا می کند. همین مسئله موجب می شود تا نتوانند رابطه جنسی خوبی برقرار کرده و متاسفانه گاهی گرایش به دو همسری یا روابط غیر اخلاقی در آن ها دیده شود.

چرا برخی از مردان در زمان یائسگی بیشتر به زنان خیانت می کنند ؟

 چرا برخی از مردان در زمان یائسگی بیشتر به زنان خیانت می کنند؟

شاید برای خانمی که در حال مطالعه این مقاله است، این نگرانی به وجود آید که آیا همسر من هم پس از بروز علائم یائسگی در من، خیانت خواهد کرد و یا حال که در این مرحله از زندگی می باشد مرا ترک خواهد کرد؟ مسلما نمی توان همه افراد را به یک چشم دید. زیرا اطلاعات و همچنین نحوه حل اختلاف زن و شوهر در هر خانواده ایی می تواند متفاوت باشد.

موضوع دیگری که می تواند نقش در اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند تعیین کننده باشد، نحوه برخورد شما با همسرتان می باشد. گاهی این تغییرات ناگهانی موجب می شود که خانم ها تصور کنند با دیگران متفاوت و یا شاید غیرعادی هستند. همین مسئله می تواند موجب شود که احساس بدی نسبت به خود پیدا کنند و به دنبال حالات تازه و ناخوشایند، تعداد دفعات نزدیکی با همسر را کاهش دهند.

آگاهی و اطلاعات مرد در این زمینه، یک عامل بسیار هم در جلوگیری از خیانت همسر است. اگر همسرتان از یان مورد بی اطلاع است، آیا بهتر نیست این اطلاعات را به او بدهید تا بتواند بهتر به شما کمک کند و راحت تر با این مسائل کنار بیایید؟ وجود این اطلاعات می تواند زمینه ای برای درک متقابل بین شما و همسرتان باشد.

تاثیر یائسگی بر خیانت

تاثیر یائسگی بر خیانت

نمی توان گفت یائسگی بر جسم و روان زن و مرد هیچ گونه تاثیری بر جای نخواهد گذاشت. اما مطمئنا نحوه برخورد شما در دوران یائسگی نقش تعیین کننده ای در این زمینه خواهد داشت. اما در خانم ها چه تغییرات خلقی به وجود می آید؟ آیا این تغییرات به دلایل فیزیولوژی نیز وجود دارد؟ علائم زیر را در زمینه تاثیر یائسگی بر خیانت بشناسید.

  • نگرانی و اضطراب
  • مشکلات خواب
  • استرس
  • دشواری در تمرکز
  • احساس خستگی شدید و ناتوانی و بی‌حالی
  • احساس ناخشنودی (احساس ناخوشی)
  • گریه‌های بی‌دلیل
  • حساسیت
  • افزایش سردرد‌ها
  • درد‌های عضلانی و مفصلی
  • کاهش یا بی میلی جنسی
  • خشکی واژن و درد در آن ناحیه
  • گر‌گرفتگی و عرق‌کردن شبانه

بی خوابی های شبانه برای برخی از خانم ها عملا موجب می شود تا آن ها احساس عصبانیت داشته باشند و در پی این احساس، خلق و خوی آن ها بهم بریزد. همین مسئله موجب زودرنجی و همچنین زود از کوره در رفتن بانوان خواهد شد. در نتیجه، مشکلات جنسی به طور کامل حل نشده و به قوت خود باقی می مانند. در چنین شرایطی می توان فهمید که چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند باشد.

رابطه یائسگی و خیانت

در رابطه یائسگی و خیانت نمی توان نظر یکسانی برای همه افراد و همه زوجین ارائه نمود. زیرا عملکرد و همچنین طرز تفکر آن ها در بیشتر یا کمتر شدن این مورد تاثیر گذار است. بنابراین توجه به ریسک فاکتورها در پاسخ به اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند بسیار اهمیت دارد و می تواند موجب عملکرد جنسی خوب و یا بد بین زوجین شود.

یکی از پژوهش های انجام شده با موضوع « انواع اختلالات جنسی زنان در قبل و بعد از یائسگی» نشان داد که فراوانی نسبی اختلالات جنسی در دوران باروری 38 درصد می باشد و در دوران یائسگی 72 درصد می باشد. همچنین، در این تحقیق بین اختلالات جنسی در قبل و بعد از یائسگی اختلاف معناداری وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

توزیع فراوانی اختلالات جنسی در دوران بارداری به شرح زیر می باشد:

  • اختلال در فاز تمایل: 49 درصد
  • دیسپارونی: 34 درصد
  • اختلال در فاز برانگیختگی: 26 درصد
  • اختلال در فاز ارگاسم: 23 درصد
  • واژنیسموس: 16 درصد

اما این توزیع در دوران یائسگی به چه صورتی می باشد؟

  • فاز برانگیختگی: 75 درصد
  • اختلال در فاز تمایل: 62 درصد
  • اختلال در فاز ارگاسم: 56 درصد
  • دیسپارونی: 34 درصد
  • واژینسموس: 15 درصد

جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان

جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان

آیا امکان جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان وجود دارد؟ بهتر است قبل از پاسخ به این سوال برخی از عوامل گذشته را مورد بررسی دقیق قرار دهیم. متاسفانه برخی از خانم ها تصور می کنند که اگر به همسرشان برای برقرای رابطه جنسی اجازه می دهند، در واقع لطف بزرگی در حق او کرده اند. این زمینه ها می تواند موجبات بروز خیانت در آینده را فراهم نماید.

شما به عنوان یک خانم برای جلوگیری از خیانت به هنگام یائسگی می توانید برخورد مناسب تری با همسرتان داشته باشید و با او در مورد احوالات خود صحبت کنید تا از اتفاقات و تغییرات پیش آمده در جسم و روان تان مطلع شود. چقدر این موضوع موجب ایجاد مشکل برای شما شده است؟ اگر او اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد، شاید بهتر بتوان به شما کمک نماید.

حال به عنوان یک آقا شما چه وظیفه ای بر عهده دارید؟ یکی از مهم ترین وظایف شما در این زمینه درک همسرتان و ایجاد احساس آرامش برای وی می باشد. بهتر است پس از اطلاع از اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند ، ساعات بیشتری را در منزل سپری کنید و همچنین از او بخواهید تا در رابطه با کارها و اقداماتی که شما دوست دارید صحبت کند و یا درد و دل نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با دلایل اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با تاثیر یائسگی بر خیانت می باشید و یا می خواهید مشاوره اختصاصی در رابطه یائسگی و خیانت دریافت نمایید، با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت موجود است تماس حاصل نمایید. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان نیز با ما در ارتباط باشید.

چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند ؟

تمایلات جنسی برآوده نشده و همچنین روابط سرد عاطفی می تواند زمینه بروز این مشکلات را فراهم نماید.

تاثیر یائسگی بر خیانت چیست؟

تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که بیشترین خیانت ها در زمان بارداری خانم ها و همچنین یائسگی آن ها رخ دهد.

رابطه یائسگی و خیانت چگونه است؟

این رابطه می تواند مثبت باشد و البته تمام این موارد به شرایط فرد بستگی خواهد داشت.

چگونه می توان برای جلوگیری از خیانت در هنگام یائسگی زنان اقدام نمود؟

آموزش لازم به آقایان در رابطه با درک شرایط همسرشان و همچنین آموزش به خانم برای عملکرد و رفتار بهتر به هنگام یائسگی می تواند از موارد موثر تلقی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور