افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟
افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ پاسخ این سوال برای مصرف کنندگان شیشه می تواند بسیار مهم باشد. بر خلاف که بیشتر یافته ها اثبات کرده اند که شیشه منجر به کاهش طول عمر افراد می شود، اما برخی موارد نیز برعکس این موضوع را نشان می دهند. برای آگاهی بیشتر از این یافته ها، در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

همچنین، اگر درباره این موضوع و یا نحوه ترک اعتیاد به شیشه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان و متخصصان تیم دکتر فکر تماس حاصل کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمائید.

افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

افرادی که از شیشه استفاده می کنند و یا در اطرافیان خود یک فرد معتاد به این ماده دارند، معمولا یک سوال متداول را مطرح می کنند، آن هم اینکه افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

شاید در ابتدا اغلب ما با توجه به عوارض مصرف شیشه سریعا پاسخ دهیم که عمر مصرف کننده گان را کوتاه می کند. اما نمی توان به همین راحتی ها هم به این سوال پاسخ داد. زیرا تحقیقات موارد متعددی را در نظر می گیرند تا مشخص شود که افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

به عبارتی، نیم توان به قطعیت گفت که مرگر تمام افراد شیشه ایی زودتر از حالت نرمال اتفاق می افتد. به عنوان مثال، افراد معتاد به شیشه زیادی هستند که شاید بیشتر از یک دهه است به این ماده اعتیاد دارند، اما نه تنها تا به حال مشکلی جدی از نظر سلامتی برخورد نکرده اند، بلکه اثری از کاهش طول عمر نیز در آن ها دیده نمی شود.

تمامی این مشاهدات ضد و نقیض حکایت از این دارد که این ماده مخدر صنعتی، هنوز ناشناخته است و ممکن است بسیاری از حقایق در رابطه با آن هنوز آشکار نشده باشند. از این رو، برای اینکه بدانیم افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ نیاز به بررسی عوامل بسیاری است.

افراد شیشه ای در حقیقت چه ماده ایی مصرف می کنند؟

افراد شیشه ای در حقیقت چه ماده ایی مصرف می کنند؟

پس از پاسخ به سوال افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ خوب است که اطلاعاتی را در مورد ترکیبات این نوع ماده مخدر به دست آوریم تا بهتر تاثیر آن بر بدن را درک کنیم.

مت آمفتامین کریستال یا همان شیشه یک داروی روان تحریک مصنوعی است که سرعت کار مغز را افزایش داده و بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد. به همین دلیل، اثرات طولانی مدت آن بر روی بدن کاملاً مشهود است.

متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که اعتیاد به این ماده تنها روحی است و وابستگی جسمای نسبت به آن به وجود نمی آید. در حالی که همانطور که اشاره شد، اثرات مخرب مواد مخدر بر مغز بسیار فراتر از آن است که تصور می کنیم. شیشه حتی می تواند بیماری های زمینه ایی را نیز تشدید کند. به عنوان مثال، اگر مقاله تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون را مطالعه کنید، به خوبی به تاثیرات منفی آن پی خواهید برد.

چرا شیشه باعث کاهش عمر افراد شیشه ایی می شود؟

چرا شیشه باعث کاهش عمر افراد شیشه ایی می شود؟

علی رغم توجه گسترده ای که به اعتیاد روزافزون شیشه وجود دارد و تحقیقات بسیاری نیز راجع به آن انجام شده است، اما بسیاری از حقایق در مورد این دارو خارج از دانش عمومی است. در اینجا چند واقعیت و آمار درست ولی شگفت آور در مورد سوء استفاده از کریستال مت، از خصوصیات فیزیکی و اثرات شیمیایی دارو گرفته تا عواقب آن بر بدن و مغز، را بررسی می کنیم تا بهتر متوجه شویم که افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

مت بلورین اغلب به عنوان “تینا”، “یخ”، “شیشه” یا “کریستال” شناخته می شود. کریستال مت در بسیاری از کشورها یافت و استفاده می شود. بویژه به شکل مایع تزریقی مقطر در آب، فرم پودری برای خرخره کردن، سنگی شکل جهت دود کردن در لوله های شیشه ایی یا به صورت آزاد. کریستال مت همچنین می تواند به صورت خوراکی بلعیده شود یا از طریق مجرای ادرار یا مقعد به بدن وارد شود.

یکی از آسیب های مواد مخدری همچون شیشه این است که باعث تغییرات شدید خلقی بخصوص خشم و پرخاشگری می شود. برای آنکه بدانید خشم و اعتیاد چه ارتباطی با هم دارند، پیشنهاد می کنیم که وارد لینک شوید.

اختلالات خوردن ناشی از سو ء تغذیه، بدشکلی بدن و بی اشتهایی در بین مصرف کنندگان بلور مت شایع است.

اما یک سوال مهم این است که شیشه چند روز در بدن می ماند؟ در پاسخ باید گفت که متریال کریستال می تواند تا 12 ساعت در بدن دوام بیاورد. این ماده قادر است قند خون را به سطح خطرناکی برساند.

به دلیل تاثیر اعتیاد مادر شیرده در نوزادان و یا حتی انتقال ترکیبات شیشه از مادر باردار به جنین، در دوران بارداری یا شیردهی هرگز نباید از کریستال مت استفاده کرد.

برخی از کاربران کریستال مت، روان پریشی طولانی را تجربه می کنند، که برای حل آنها اغلب سال ها درمان لازم است.

کریستال مت همچنین می تواند باعث تجزیه بافت عضلانی شود که به عنوان رابدومیولیز شناخته می شود و منجر به آسیب شدید کلیه و حتی مرگ خواهد شد. با این توضیحات تا حدی می توان پی برد که در صورت استفاده زیاد و طولانی، افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

قابل ذکر است که ماده کریستال خالص، نه بو دارد و نه رنگ. با این حال، بسیاری از دسته های کریستال مت دارای مقادیر زیادی ناخالصی و “مواد پرکننده” هستند که باعث می شود دارو ظاهری زرد یا قهوه ای پیدا کند.

کریستال مت به عنوان مخدرهای در گروه II طبقه بندی می شود، در همان گروه با داروهای بسیار اعتیاد آور دیگری مانند PCP یا کوکائین نیز طبقه بندی می شود. طبقه بندی برنامه مواد مخدر II، خطرات بسیار بالایی را، هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی نشان می دهد.

مت بلورین همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های منتقله از طریق خون مانند اچ آی وی و هپاتیت را بواسطه رفتارهای جنسی پرخطر و سوزن های مشترک هنگام تزریق مت افزایش دهد.

مواد شیمیایی خانگی که به منظور تولید (یا “پختن”) مت مورد استفاده قرار می گیرند شامل مواد سمی مانند تمیز کننده ها، روغن ترمز، مایعات سبک تر، افدرین و لیس است.

علائم و نشانه های روانشناختی اعتیاد به کریستال مت

علائم و نشانه های روانشناختی اعتیاد به کریستال مت

برای اینکه بتوانید پاسخ دقیقی برای سوال افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ پیدا کنید، بهتر است از عوارض مصرف شیشه بیشتر بدانید. چراکه مت بلورین بر شیمی مغز و احساسات، شخصیت و ادراک افراد تأثیر می گذارد. در ادامه علائم روانشناختی را که با استفاده از آن ظاهر می شود، بررسی خواهیم کرد.

افزایش اعتماد به نفس و پرخاشگری

کریستال مت به طرز مشهودی منجر به افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.  از جمله ویژگی های مصرف کنندگان شیشه می توان به افزایش قدرت ابراز وجود، پرخاشگری، توهم و عصبانیت شدید اشاره کرد.

افسردگی

بسیاری از افراد معتاد به ماده کریستال دچار “اثر مسطح” یا بی حسی عاطفی و عدم پاسخ می شوند. افسردگی در مردان و زنان شیشه ایی، به ویژه در مرحله ترک معمول است و کاربران اغلب تا یک سال پس از بهبودی احساس افسردگی می کنند.

افزایش رفتارهای مخاطره آمیز

کریستال مت باعث افزایش اشتهای جنسی و همچنین رفتارهای هیجانی می شود. این ماده، بی بند و باری یا ابتلا به انواع اختلالات جنسی را افزایش می دهد . رابطه جنسی اجباری نیز می تواند از ویژگی های بارز استفاده از این ماده باشد.

اختلالات اشتها

اختلالات خوردن غالباً ناشی از استفاده از کریستال می باشد، که بخشی از آن به دلیل تأثیر دارو بر روان است. همچنین سوء تغذیه بسیاری از مصرف کنندگان داروی مت به علت از دست دادن اشتها است. پرخوری و بی اشتهایی نیز می تواند همراه با اختلال بدشکلی بدن باشد.

علائم و نشانه های جسمی افراد شیشه ای

علائم و نشانه های جسمی افراد شیشه ای

علاوه بر اثرات روانشناختی و عاطفی اعتیاد به کریستال مت، مصرف مت آمفتامین همچنین می تواند مسائل جسمی زیر را ایجاد کند. بسیاری از آنها حتی پس از بهبودی نیز در افراد معتاد به این ماده دیده می شوند. با اطلاع از این موارد، بهتر می توان نتیجه گرفت که افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟

تغییرات ناحیه دهان و دندان

یکی از علائم گویای استفاده از مت آمفتامین “دهان متی” است. در این بیماری پوسیدگی دندان های فرد به صورت باورنکردنی افزایش یافته و منجر به خشک شدن دهان وی خواهد شد.

زخم های دهان در اثر کم آبی بدن و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود و ساییدن دندان اغلب منجر به فرسودگی آن ها و عقب رفتن لثه نیز خواهد شد. از آنجا که استفاده از مت آمفتامین غالباً به مصرف کربوهیدرات و قند منجر می شود، به همین دلیل پوسیدگی دور از انتظار نخواهد بود. افزایش سطح آدرنالین همچنین منجر به جمع شدن فک و سایش بیشتر دندان ها و لثه ها می شود.

اختلالات پوستی

در مصرف کنندگان کریستال مت، اغلب رنگ پریدگی خاکستری یا مایل به زرد دیده می شود که به دلیل کم آبی و فشار بیش از حد، با تعریق زیاد است. علائم تزریق و کبودی های حاصل از پیدا کردن رگ از مهم ترین عوارض تزریق وریدی به شمار می آیند.

یکی دیگر از علائم سوء استفاده از بیماری مت، وجود “کنه های متی” است. در این پدیده فرد احساس خزش حشرات روی پوست یا زیر آن را پیدا می کند. خارش منجر به زخم های آلوده و باز می شود. آکنه و بثورات نیز اغلب به دلیل عدم رعایت بهداشت، کمبود آب بدن و رژیم غذایی نامناسب ایجاد می گردد. پوست اطراف ناخن ها نیز به دلیل جویدن اجباری ناخن ها هم معمولا آلوده است.

مشکلات بینی

با استفاده از شیشه، افراد دچار خروپف شده و غشای مخاطی بدن شان به شدت خشک می شود. همین موضوع منجر به تشدید کمبود آب در بدن شان خواهد شد. علاوه بر این، خونریزی از بینی و عفونت های سینوسی نیز در این افراد شایع می باشد.

مشکلات تنفسی و سرفه

به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر بلعیده شده در حین استعمال، افراد معتاد به  شیشه، اغلب دچار برونشیت مزمن، سرفه و ریه های آسیب دیده می شوند.

مشکلات ادراری، گوارشی و تولید مثل

افراد معتاد به شیشه همیشه مشکلات گوارشی را تجربه خواهند کرد که شامل، گرفتگی شکم، عفونت ادرار، یبوست مزمن و اسهال می شود.

زنان ممکن است خونریزی رحم را تجربه کنند، در حالی که مردان اغلب با اختلال نعوظ ناشی از استفاده مزمن از دارونما مواجه می شوند. مشکلات کلیوی نیز اغلب به دلیل مشکلات عروق خونی، در اثر استفاده از مت آمفتامین به وجود می آید.

حرکات تکراری

به دلیل آدرنالین اضافی تولید شده توسط مت بلور، بسیاری از افراد حرکات تکراری را تجربه می کنند. با پاسخ بدن به انرژی اضافی، ممکن است کاربران حرکات غیر ارادی عضلات، کشیدگی عضلات یا دست زدن را انجام دهند.

اختلالات قلبی

مصرف کنندگان مت اغلب دچار مشکلات قلبی، از جمله آریتمی (ضربان قلب نامنظم) ، تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و درد شدید قفسه سینه می شوند.

علائم ترک اعتیاد به کریستال مت یا شیشه

علائم ترک اعتیاد به کریستال مت یا شیشه

با استفاده طولانی مدت از شیشه، بدن شما کم کم درکی از احساس لذت نخواهد داشت. زیرا مدارهایی در مغز که مسئول شناسایی این احساس هستند، از کار می افتند. علاوه بر این مغزتان تنها احساس لذت بخش را در کشیدن شیشه تجربه خواهد کرد و به همین دلیل روز به روز اعتیاد فرد شدیدتر خواهد شد.

برخی از علائم ترک اعتیاد به کریستال مت عبارتند از:

چه مدت متامفتامین در سیستم بدن می ماند؟

مت از چهار روز تا یک هفته پس از استفاده در ادرار و از 24 تا 48 ساعت بعد در خون باقی می ماند. مت آمفتامین بعد از استفاده تا 90 روز یا بیشتر در مو یافت می شود.

آیا درمانی برای اعتیاد به شیشه وجود دارد؟

از آنجایی که پاسخ سوال افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ در بیشتر مواقع بر عمر کم این افراد دلالت دارد. به همین دلیل کارشناسان به دنبال راه هایی مناسب جهت ترک اعتیاد به شیشه هستند.

متاسفانه تا به امروز هیچ درمانی سریع و آسانی برای سو مصرف مواد مخدر یافت نشده است، اما اختلالات مصرف مواد با روش های جسمی و روانی قابل درمان است. گزینه های درمان اعتیاد به مواد مخدر شامل سم زدایی با نظارت پزشکی، بستری، درمان سرپایی، بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های بعدی و پیشگیری از عود است.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب به سوال شما در رابطه با اینکه افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ پاسخ دهیم. همانطور که دیدید جواب ها برای سوال افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ گاه ضد و نقیض می باشد، اما در بیشتر موارد مشاهده شده که افراد استفاده کننده از این ماده طول عمر کمی خواهند داشت.

در صورتی که به دنبال پاسخ دقیق تری برای این سوال هستیدهستید، توصیه می کنیم با کارشناسان و متخصصان ما در این حوزه، تماس بگیرید.

آیا می توان پاسخ دقیقی برای افراد شیشه ای چقدر عمر می کنند؟ پیدا کرد؟

برای پاسخ دقیق به این سوال، لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

آیا شیشه می تواند منجر به مرگ شود؟

بله اگر فرد در مصرف این ماده زیاده روی نماید، احتمال مرگ نیز وجود خواهد داشت.

آیا با مصرف شیشه در بارداری، جنین معتاد می شود؟

بله با مصرف این ماده در بارداری، جنین معتاد خواهد شد.

آیا عوارض مصرف شیشه حتی پس از ترک باقی می ماند؟

بله برخی عوارض این ماده تا مدت زمان بسیار طولانی روی بدن باقی می ماند.

3.7/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور