تاثیر شیشه بر دیابت
تاثیر شیشه بر دیابت

تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون

از تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون چه می دانید؟ علائم بیماران دیابتی که بدن آن ها به دلیل عدم توانایی در ساخت انسولین کافی دچار قند خون می شود، چنانچه مواد مخدری از جمله شیشه را مصرف کنند، شدیدتر شده و با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم خواهند کرد. زیرا این ماده خطرناک در مهار ترشح انسولین نقش داشته و در نتیجه گلوکز در بدن افزایش می یابد.

در این مقاله خواهیم دید که سیستم تاثیرگذاری شیشه بر دیابت به چه نحوی است و چگونه می توان این ماده را ترک نمود. همچنین، چنانچه در این زمینه با سوالی مواجه شدید یا نیازمند راهنمایی های بیشتر بودید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. 

آیا تاثیر شیشه بر دیابت مخرب است؟

آیا تاثیر شیشه بر دیابت مخرب است؟

یکی از رایج ترین بیماری ها که می تواند از سنین کودکی تا پیری انسان را تحت تاثیر قرار دهد، دیابت نام دارد. این بیماری باعث می شود تا انسولین که وظیفه انتقال قند خون به سلول ها را بر عهده دارد، بخوبی و به اندازه کافی تولید نشده و قند در خون تجمع پیدا کند. از این رو، نه تنها تامین انرژی بدن با مشکل مواجه خواهد شد، بلکه با بالا رفتن قند خون به سایر ارگان ها همچون قلب، کلیه، چشم و اعصاب آسیب وارد می شود.

دیابت به سه شکل دیابت 1، دیابت2 و دیابت بارداری وجود دارد و هر کدام از این ها تاثیرات مختلفی را به جای می گذارد. از علائم عمومی آن نیز می توان گرسنگی و تشنگی بیش از حد، کاهش وزن، ادرارهای مکرر، خستگی مفرط، تاری دید و عدم ترمیم زخم ها اشاره کرد.

حال اگر با وجود تمام این علائم، فرد مبتلا مواد مخدر را نیز مصرف کند، بایستی به این مشکلات عدیده اضافه کرد. همانطور که می دانید مواد مخدر در نام ها و دسته های مختلفی اعم از هروئین، تریاک، کوکائین، ماری جونا و شیشه وجود دارد. در این میان ما قصد داریم تا بر روی یکی از بدترین آن ها، یعنی تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون تمرکز کنیم. شیشه یک ماده شدیدا اعتیادآور است که فرد را به سرعت به خود وابسته می کند. این وابستگی اثرات مخربی را به همراه دارد که از جمله آن ها تشدید بیماری قند خون یا دیابت است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون به چه نحوی است؟

تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون به چه نحوی است؟

عملکرد شیشه بدین صورت است که با آزاد کردن دوپامین، سرتونین و نورآدرنالین بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و موجب ایجاد حالت سرخوشی می شود. اما اگر بخواهیم تاثیر شیشه بر دیابت را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که فارغ از ایجاد مشکلاتی همچون بالا رفتن ضربان قلب، تنفس سریع و کم عمق، تشنج، درد قفسه سینه، فشار خون بالا، پارانویا، انواع عفونت های پوستی، گیجی و …، برای خون و قلب سمی است.

این ماده استرس بالایی را در مصرف کننده ایجاد می کند و با مهار کردن ترشح انسولین به افزایش گلوکز در خون منجر می شود.

علاوه بر این، یک مشکل جدی ناشی از شیشه، حواس پرتی و کم کردن حافظه می باشد. به همین دلیل احتمال اینکه داروها فراموش شده و به موقع مصرف نشوند وجود دارد.

متاسفانه اینگونه مواد رگ های خونی را نیز منقبض و فشار خون را زیاد می کنند. از این رو، خطر حمله قلبی و سکته مغزی دور از انتظار نیست.

آیا می توان تاثیر مخرب شیشه بر قند خون را کاهش داد؟

با توصیف آنچه که در مورد تاثیر شیشه بر دیابت می تواند نگران کننده باشد و سبب تشدید آن شود. شاید برای بیماران مصرف کننده این ماده مخدر سوال باشد که آیا امکان کاهش تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون وجود دارد یا خیر. حقیقت آن است که اثرات مخراب روحی و روانی این ماده را جز با ترک آن نمی توان کم کرد. زیرا وابستگی به مصرف شیشه معمولا بسیار بالاست و بیمار در مقابل کاهش دوز مصرف باید مقاومت خوبی داشته باشد.

با این وجود، چنانچه برای ترک شیشه از روش های مناسبی استفاده شود، از پیامدهای منفی آن رها خواهد شد. در حال حاضر شیوه های متعددی برای رفع ترک اعتیاد آسان وجود دارد. اگر اطلاعات جامعه در این زمینه بالا برود، عمل کردن آن ها بسیار راحت تر خواهد شد.

البته با تمام تکنیک های پزشکی موجود در این زمینه، حمایت خانواده و اراده شخص بسیار اهمیت دارد. از این رو، برای ثمربخشی کاهش تاثیر شیشه بر دیابت، ترک اعتیاد اجتناب ناپذیر است.

سخن پایانی 

در مقاله حاضر تلاش بر این بود تا شما را با تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون آشنا کنیم و نکاتی را در مورد نحوه ترک شیشه یادآور شویم.

با توجه به آنکه مصرف انواع مخدر در بین افراد جامعه در حال افزایش است و سبب تشدید علائم بسیاری از بیماری های زمینه ایی می شوند، آگاهی سازی در مورد نحوه ترک آن ها با کارآمدترین روش ها به یک ضرورت تبدیل شده است. تیم مجرب دکتر فکر در حوزه ترک اعتیاد می توانند شما را در این زمینه بخوبی راهنمایی نمایند. برای این منظور کافی است که از ساعت 8 صبح الی 12 در همه روزهای کاری هفته با ما در ارتباط باشید. 

تاثیر شیشه بر دیابت و قند خون به چه نحوی است؟

این ماده استرس بالایی را در مصرف کننده ایجاد می کند و با مهار کردن ترشح انسولین به افزایش گلوکز در خون منجر می شود.

چگونه تاثیر شیشه بر بیماری دیابت را کاهش دهیم؟

بریا این منظور لازم است که مصرف شیشه ترک شود. جهت دریافت راهنمای کنترل و ترک مصرف مواد مخدر می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتبا باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور