ترک اعتیاد شیشه
ترک اعتیاد شیشه

ترک اعتیاد شیشه

متاسفانه در سال های اخیر، آمار مراجعه به کلینیک ها و مراکز درمان اعتیاد جهت ترک اعتیاد شیشه نسبت به سال های گذشته در کشور ما رشد بسیار زیادی داشته اشت. دلیل این امر نیز گرایش بیش از پیش جوانان به این ماده و افزایش نرخ اعتیاد در میان آن ها است. اما از آنجا که اینگونه مواد مخدر، وابستگی شدیدی را در مصرف کننده به وجود می آورند، ترک آن ممکن است پس از مدت زمانی چندان راحت نباشد.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا 10 گام مهم تا ترک کامل اعتیاد شیشه را در این مقاله مورد بررسی قرار داده و نکات کاربردی را خدمت شما دوستان ارائه دهیم. همچنین، چنانچه در این باره نیازمند راهنمایی یا مشاوره هستید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ترک اعتیاد دکتر فکر تماس گرفته و مشاوره اختصاصی دریافت نمائید

موانع ترک اعتیاد شیشه چیست؟

موانع ترک اعتیاد شیشه چیست؟

هر ماده مخدری، دارای ترکیبات منحصر بفردی است و به همین دلیل، اثرات و آسیب های هر کدام در بدن مصرف کننده تا حدی متفاوت از دیگری است. در این میان، شیشه به عنوان یکی از قوی ترین مواد مخدر، به نحوی با بدن افراد شیشه ایی سازگار می شود که جدا شدن از آن برایشان بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

از این رو، وقتی تصمیم به ترک گرفته می شود، اگر نتوان بخوبی از پس موانع برآمد، احتمال ناموفق بودن این روند و یا حتی در صورت موفق شدن، بازگشت به اعتیاد زیاد خواهد بود. حال باید دید که چه موانعی بر سر ترک اعتیاد شیشه وجود دارد تا در ادامه بهتر بتوانیم با آن ها مقابله کنیم.

  • درگیر شدن بدن با عوارض مصرف شیشه به لحاظ روحی و جسمی
  • نداشتن انگیزه کافی
  • عدم اراده و پشتکار
  • استفاده از روش های غلط ترک اعتیاد شیشه
  • عدم حمایت از جانب خانواده و دوستان
  • بروز مشکلات جسمانی در روزهای اولیه ترک
  • بروز مشکلات روحی در دوره ترک اعم از افسردگی، عصبانیت، اضطراب، عدم کنترل خشم و …
  • نداشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در زندگی

10 گام مهم تا ترک کامل اعتیاد شیشه

10 گام مهم تا ترک کامل اعتیاد شیشه

همانطور که اشاره شد، اعتیاد به کریستال مت یا همان شیشه یکی از سخت ترین انواع اعتیاد است که در طولانی مدت می تواند عوارض بسیاری داشته باشد.

براساس مطالعات انجام شده، در میان 80 درصد از افراد معتاد که در ترک بوده اند، بعد از 7 الی 10 ممکن است مجددا میل به مصرف بوجود آید.

اینکه آیا عود به معنای بازگشت کامل به اعتیاد به کریستال مت است یا فقط یک عقب گرد موقت در جهت بهبود، به خود شخص بستگی دارد.

در مجموع 10 گام زیر برای ترک اعتیاد شیشه می تواند تاثیرات منفی روحی و جسمی، و همچنین احتمال بازگشت را کاهش دهد.

دوری از عوامل محرک مصرف شیشه

در هنگام ترک اعتیاد شیشه، اولویت اصلی شما باید دوری از مواد مخدر باشد. سعی کنید بیشتر با افراد ارزشمند و دلسوزی مانند، خانواده، دوستان، همکاران و … در ارتباط باشید و رابطه خود را دوستان دوره اعتیاد قطع نمائید.

همچنین، از مکان ها یا موقعیت هایی که با مصرف مواد مخدر مرتبط بوده و می تواند وسوسه مصرف را در شما زنده کند، دوری نمایید. تا می توانید روال ها و فعالیت های جدید و سالم را ایجاد کنید.

تنظیم برنامه ای منظم و ثابت

انتظار نداشته باشید که به یکباره و ناگهانی ترک اعتیاد شیشه محقق شود. وقتی بدن به ماده ایی عادت می کند، باید گام به گام و بتدریج آن را کنار گذاشت. به عنوان مثال، در ترک اعتیاد آسان توصیه می شود که برنامه زمانی داشته باشید و تعداد دفعات مصرف را به مرور کاهش دهید.

ورزش و تعذیه مناسب

به شما توصیه می کنیم در هنگام ترک اعتیاد شیشه بیشتر مراقب خود و سلامتی خودتان باشید. ورزش کنید، تغذیه مناسبی داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید. چرا که اصولا ترک نیازمند صرف انرژی زیادی است و اگر بدن توان مقابله با آن را نداشته باشد، ممکن اس عقب نشینی کنید. اگر می خواهید بدانید که برای ترک شیشه چه بخوریم؟ توصیه می کنیم که با کلیک بر روی لینک، مقاله را مطالعه فرمائید.

دوری از دوستان ناباب گذشته و ایجاد روابط سالم

دوری از دوستان ناباب گذشته و ایجاد روابط سالم

 افرادی را پیدا کنید که سبک زندگی سالمی دارند. هنگامی که برای مصرف وسوسه شدید، با این افراد تماس بگیرید و بخواهید حمایت تان کنند.

کمک از کارشناسان معتبر

به شما توصیه می کنیم از مشاوران و پزشکان برای ترک اعتیاد شیشه کمک بگیرید. کارشناسان با استفاده از روش های مختلف رفتار درمانی، روان درمانی و خانواده درمانی که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت، به شما کمک می کنند.

اجرای روش های درمانی برای ترک شیشه

برای ترک اعتیاد شیشه روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به شرایط فرد بهترین مورد انتخاب و مراحل اجرایی پیاده سازی خواهد شد. از جمله این روش های درمانی می توان به درمان اعتیاد بدون بستیر شدن در کمپ با مدل ماتریکس، درمان نگه‌دارنده با متادون، روش های دارویی و… اشاره کرد.

پیگیری فعالیت های مورد علاقه

پس از ترک اعتیاد شیشه، بهترین فرصت را برای دنبال کردن اهداف، رویاها و فعالیت های مورد علاقه تان خواهید داشت. آیا می خواهید زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانید؟ به دنبال انتخاب شغل آینده یا پیشرفت دادن به شغل فعلی هستید؟ هر برنامه ای که دارید، اکنون بهترین زمان برای برنامه ریزی است.

جشن گرفتن موفقیت ها

کوچک ترین موفقیتی را که در این مسیر کسب کردید، جشن بگیرید. این کار باعث تشویق بیشتر شما خواهد شد تا ادامه مسیر را طی نمایید.

عدم استفاده از روش های خودسرانه

یکی از نکات بسیاری مهمی که باید در ترک اعتیاد شیشه به خاطر داشته باشید، عدم استفاده از روش های خودسرانه است. این ماده به دلیل ایجاد وابستگی و اثرات مخدر بر مغز، باید به صورت کاملاً تخصصی درمان شود.

اطلاع از علائم ترک اعتیاد به شیشه

در طی آموزش هایی که به شما داده می شود با علائم ترک اعتیاد شیشه نیز آشنا خواهید شد. البته مشکلات اعتیاد و علائم ترک در برخی افراد می تواند شدید و در برخی دیگر خفیف باشد. اطلاع از این علائم ضروری است. زیرا در صورت عدم آگاهی از آن ها، ممکن استشخص به زودی تصور کند که تمامی تلاش هایش با شکست مواجه شده و مراحل را ادامه ندهد.

شیشه یا مت آمفتامین چیست؟

شیشه یا مت آمفتامین چیست؟

مت آمفتامین یا مت ، یک داروی محرک قوی و اعتیاد آور است. موسسه ملی سو مصرف مواد مخدر گزارش داد، تا سال 2015 حدود 6 درصد از جمعیت آمریکا (12 ساله و بالاتر) حداقل یک بار آن را امتحان کرده اند. مت به صورت پودر سفید یا به شکل شیشه مانند به نام کریستال مت یافت می شود. روش های مصرف ان نیز عبارتند از دود کردن، تزریق وریدی و خرخر نمودن.

گفتنی است که تاثیر مواد مخدر به ویژه شیشه، به نحوی است که در برخی مناطق از مغز فعالیت را افزایش داده و در نتیجه عملکرد سیستم عصبی مرکزی را نیز بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال، ضربان قلب، درجه حرارت بدن، تنفس و فشار خون همه تحت تأثیر مت افزایش می یابد.

انرژی، توجه، تمرکز، لذت و هیجان نیز ممکن است با استفاده از این ماده افزایش یابد. زیرا میزان پیام رسان های شیمیایی در مغز مانند دوپامین با تعامل مت بیشتر می شود. افزایش سطح دوپامین باعث ایجاد هوس شدید در ارتباط با مت شده و تمایل به این دارو را شدیداً افزایش خواهد داد.

هنگامی که کسی شیشه مصرف می کند، هوشیار و پرانرژی است و می تواند برای مدت طولانی بیدار بماند. اما بعد از خاتمه یافتن اثرات و یا اقدام برای ترک اعتیاد شیشه ، افراد احساس خستگی، بی حالی، عدم تمرکز، گرسنگی، افسردگی، استرس و اضطراب خواهند کرد.

تاثیر مصرف شیشه بر مغز

بر اساس توضیحات بالا در خصوص ترک اعتیاد شیشه ، مت آمفتامین بر سطح دوپامین در مغز تأثیر می گذارد و باعث جاری شدن سیل امواج انتقال دهنده های عصبی در مغز می شود، و در نتیجه عملکرد طبیعی این عضو مهم بدن را مختل خواهد کرد. دوپامین نه تنها مسئول احساس لذت، بلکه همچنین انگیزه، حرکت، تقویت حافظه، یادگیری و پردازش پاداش است.

مصرف شیشه به طور مکرر می تواند تحمل دارو ایجاد کند. در این صورت فرد مجبور است دوزهای بیشتری را مصرف نماید تا همان اثرات قبلی را احساس کند. افراد معتاد به شیشه بدون استفاده از ماده، هیچگاه احساس خوشبختی نخواهد کرد و همچنین در صورت عدم مصرف علائم دیگری مانند، اضطراب، بی خوابی بعد از ترک، خستگی، افزایش اشتها، افسردگی و حتی روان پریشی را نیز تجربه خواهند کرد.

پس از شکل گیری وابستگی، تغییراتی در نحوه عملکرد مغز و ترکیب شیمیایی و مدار آن ایجاد می شود. در این حالت، رفتارهای اجباری مصرف کننده مواد مخدر و از دست دادن توانایی کنترل میزان مصرف، ممکن است رخ دهد. این ناتوانی در کنترل استفاده از شیشه، همراه با تغییراتی که در مغز ایجاد شده، از مشخصه های اصلی ترک اعتیاد شیشه است.

اعتیاد می تواند بی شمار از مسائل اجتماعی، عاطفی، جسمی و رفتاری را ایجاد کند. هنگامی که کسی از اعتیاد به مواد مخدر رنج می برد، سوء مصرف مواد نیز منجر به کاهش مهارها و افزایش ریسک پذیری و رفتارهای احتمالی خودکشی می شود.

عوارض جانبی اعتیاد به شیشه

عوارض جانبی اعتیاد به شیشه

شیشه می تواند آسیب قابل توجهی به مغز و سلول های سازنده دوپامین و همچنین سلول های عصبی حاوی سروتونین وارد کند. اداره مبارزه با مواد مخدر هشدار می دهد که مواجهه طولانی مدت با مت می تواند به نیمی از سلول های تولید کننده دوپامین در مغز و به طور بالقوه حتی بیشتر سلول های عصبی حاوی سروتونین آسیب برساند. البته میزان ماندگاری این ماده در بدن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع اینکه شیشه چند روز در بدن می ماند؟ مقاله را مطالعه کنید.

افرادی که به طور طولانی مدت از شیشه استفاده می کنند، می توانند از نظر شناختی و عاطفی دارای مشکلات شدید باشند، از جمله:

  • بروز پرخاشگری
  • مشکل در یادگیری کلامی و حافظه
  • رفتار های خشن و نداشتن کنترل خشم
  • اضطراب
  • افسردگی
  • پارانویا
  • گیجی
  • حواس پرتی
  • مشکلات خوابیدن
  • مسائل حرکتی و هماهنگی
  • اختلالات خلقی
  • توهم بینایی و شنیداری
  • هذیان
  • زخم های پوستی و عفونت ها

پوسیدگی دندان، کاهش وزن قابل توجه و ناسالم، و افزایش خطر ابتلا به بیماری عفونی یا مقاربتی از عوارض جانبی رایج اعتیاد به مت آمفتامین است. افرادی که به طور منظم این دارو را تزریق می کنند، ممکن است از وریدهای ریزش یافته و خطر بیشتری برای ابتلا به HIV / AIDS یا هپاتیت رنج ببرند.

خروپف می تواند به حفره های سینوس و مجاری بینی آسیب برساند و منجر به خونریزی مزمن بینی و یا آبریزش بینی دائمی شود. کشیدن شیشه ممکن است منجر به آسیب تنفسی و عوارض ریوی نیز گردد.

NIDA گزارش می دهد که اعتیاد به مت همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری عصبی و حرکتی پارکینسون را افزایش دهد. علائم روان پریشی، مشکلات حافظه و مشکلات شناختی و عاطفی می توانند تا چندین سال پس از ترک اعتیاد شیشه ادامه داشته باشند. گرچه برخی از آسیب های مغزی می تواند با پرهیز طولانی مدت مصرف از بین بروند، اما برخی از تغییرات دائمی خواهند بود.

اعتیاد به شیشه، اضطراب و اختلالات همزمان

مجله آمریکایی اعتیاد، مطالعاتی را منتشر کرد که نشان می دهد حدود 40 درصد از افرادی که به دنبال درمان سوء مصرف مت آمفتامین هستند نیز دچار اضطراب می شوند.

سوء مصرف و وابستگی به بیماری می تواند باعث اضطراب شود. این مشکل در افرادی که برای مدت زمان طولانی از شیشه استفاده کرده اند، مزمن تر است و می تواند پروسه درمان را هم پیچیده تر کند.

بهترین روش برای درمان اختلالات همزمان، مراقبت دائم و یکپارچه برای هر دو اختلال است. به این ترتیب، می توان در دوران ترک اعتیاد شیشه ، اعتیاد و اضطراب را برطرف و مدیریت کرد تا بهبودی هر دو بیماری حاصل شود. از سوی دیگر، لازم است که ترکیبی از داروها و اقدامات درمانی توسط متخصصان پزشکی، بهداشت روان و درمان اعتیاد بسیار آموزش دیده استفاده شود.

نکات مهم در دوران ترک اعتیاد شیشه

نکات مهم در دوران ترک اعتیاد شیشه

هرچه مدت زمان و مقدار مصرف شیشه طولانی تر و بیشتر باشد، قطعاً ترک نیز مشکل‌تر خواهد بود. دلیل عمده این امر هم دشواری غلبه بر وابستگی روحی و جسمی به این ماده مخدر است.

علائم ترک اعتیاد شیشه از طریق سم زدایی پزشکی بهتر قابل کنترل است. هیچ داروی خاصی برای درمان و ترک اعتیاد شیشه وجود ندارد. با این حال، برخی از داروها می توانند در مدیریت علائم خاص ترک مانند افسردگی، اضطراب، ضعف بدنی، تقویت عزت نفس و اعتماد بنفس کمک کنند.

شیشه بسیار اعتیاد آور است و کنترل علل گرایش به اعتیاد به لحاظ روانشناسی می تواند مهم ترین راهکارها در پیشگیری از سوء مصرف آن باشد. هوشیاری فرد برای داشتن عادات سالم، ایجاد تفکرات آگاهانه و یادگیری فنون پیشگیری از عود برای کنترل ولع مصرف، از فاکتورهای با اهمیت در برنامه ترک اعتیاد می باشند.

روش های رفتار درمانی و نحوه برخورد با فرزند معتاد معمولاً به عنوان ایده آل ترین روش درمان اعتیاد در نظر گرفته می شود. درمان رفتاری شناختی از هر دو جلسه فردی و گروهی برای آموزش کاهش استرس، ابزارهای مقابله ای، ارتباطات و سایر مهارت های زندگی برای حفظ پرهیز و بهبود کلی تفکر و الگوهای رفتاری استفاده می کند.

گروه های پشتیبانی، مانند برنامه 12 مرحله ای شیشه، افراد را با گروه های مشابه خودشان آشنا کرده و به آنها امید، تشویق و نکاتی درباره پرهیز از رایزنی ارائه دهند. خانواده درمانی، مشاوره و برنامه های آموزشی می توانند به بهبودی پایدار نیز کمک نمایند.

مت آمفتامین در دراز مدت به مغز آسیب می رساند، در نتیجه ترک اعتیاد شیشه به درمان تخصصی و مراقبت مداوم در یک دوره زمانی نیاز دارد. با درمان مناسب، افراد می توانند یاد بگیرند که عوارض جانبی احتمالی سوء استفاده مکرر و اختلال در مغز را مدیریت کرده و موارد عود را برای بهبودی سالم به حداقل برسانند.

نکات تکمیلی در مورد ترک اعتیاد شیشه

همانند سایر داروهای مخدر، جستجوی درمان حرفه ای از متخصصان بهداشت روان و اعتیاد، در پیاده سازی هر چه بهتر روش های ترک اعتیاد شیشه موثر است.

  • درمان شناختی-رفتاری
  • مدیریت احتمالی
  • آموزش خانواده
  • برنامه های پشتیبانی 12 مرحله ای
  • نزدیک شدن به یک دوست داشتنی

یک روش ویژه و موثر که تحت عنوان تقویت جامعه و آموزش خانواده شناخته می شود، متخصص تلاش می کند تا به فرد آموزش های لازم را بدهد. علاوه بر 10 گام مهم تا ترک کامل اعتیاد شیشه که در فوق ذکر شد، بهتر دیدیم یک سری نکات دیگر را برای اطلاع خانواده و اطرافیان شخص معتاد متذکر شویم.

فعالیت های لذتبخشی به جز مصرف مواد پیدا کنید.

سعی کنید تبادلات بین فردی مثبتی بین خود و عزیزتان ایجاد نمائید.

پاداش رفتار ممتنع. به عنوان مثال، هنگامی که عزیز شما از مواد مخدر استفاده نمی کند، فعالیت های دلپذیری را انجام دهید و صریحاً بگویید که به دلیل پیشرفت او این کار را انجام می دهید.

وقتی فرد تحت تأثیر مواد مخدر است، باید او را به مراکز درمانی ببرید. در صورت امکان، سعی کنید آنها را زمانی که هوشیاری بیشتری داشته و از مواد استفاده نکرده اند، پیش معالج ببرید.

سعی کنید با رفتارهای ناخوشایند فرد در دوران ترک اعتیاد شیشه ، او برخورد مناسبی داشته باشید.

تا می توانید از جر و بحث بپرهیزید. درعوض، با همدلی به آنها نزدیک شوید. از سرزنش کردن دروی کرده و بگویید که نگران مصرف مواد مخدر آنها هستید. به جای تهدید کردن، یک سری مرزها و برنامه ها را برای آینده مشخص نمائید.

به یاد داشته باشید: هدف شما این است که عزیز خود را تحت معالجه قرار دهید. بگذارید بدانند که برایشان مهم هستید و در مسیر ترک با او همراهید. اگر دوباره اعتیادشان عود کرد، درک کنید که قطع اعتیاد از زندگی، یک چالش بسیار بزرگ است و گاهی اوقات افراد ممکن است دوباره به سمت استفاده از مواد بروند، اما به این معنی نیست که شکست خورده اند.

فردی که در دوره نقاهت است، در صورت برخورداری از حمایت دوستان و افراد مشهور، بیشترین احتمال را برای بهبودی دائمی خواهند داشت.

توصیه های مهم در هنگام دریافت درمان برای ترک عتیاد شیشه

توصیه های مهم در هنگام دریافت درمان برای ترک عتیاد شیشه

در برنامه ترک اعتیاد شیشه مراکز تخصصی، یک سری برنامه های خاص اجرایی می شود. بهترین برنامه های درمان شیشه برنامه هایی هستند که برخی یا تمام عناصر ذکر شده در زیر را با هم ترکیب کنند.

  • ارائه آموزش در مورد ماهیت استفاده از شیشه.
  • آگاهی بخشی در مورد عوامل عود و سایر الگوهای اعتیاد
  • درمان های رفتاری و بهداشت روان که از جنبه های درمان شناختی رفتاری
  • کارشناسان درمان به ارزیابی افراد، مکان ها و چیزهایی که باعث مصرف یا ولع مصرف این ماده می شوند کم می کنند
  • آموزش و درمان خانوادگی. حمایت های نزدیکان در تداوم یا پایان دادن به اعتیاد از اهمیت بسزایی برخوردار است
  • گروه های پشتیبانی 12 مرحله ای برای ایجاد و حفظ ساختار پشتیبانی مبتنی بر حفظ بهبودی و ترک الکل، و سایر داروها
  • جلسات روزانه یا هفتگی همسالان
  • آزمایش و تجویز دارو در فواصل منظم یا متغیر

نحوه تشخیص اعتیاد به کریستال یا شیشه

بسیاری از افراد استفاده کننده از شیشه، نمی توانند تشخیص دهند که آیا به این ماده معتاد شده اند، یا خیر. به همین دلیل هم برای ترک دیر دست به کار می شوند. البته تست اعتیاد شیشه بخوبی می تواند این مورد را مشخص کند، اما یک سری موارد می تواند در این مورد هشدار دهنده باشد.

علائم اعتیاد کوتاه مدت عبارتند از:

  • انگیزه بالا برای انجام وظایف
  • مختل شدن روابط کاری، شغلی و تحصیلی
  • صرف زمان زیاد برای تهیه دارو و تجربه مشکلات مالی
  • کاهش نیاز به خواب
  • سریع صحبت کردن و تغییر جهت های ناگهانی
  • به مدت طولانی غذا نخوردن
  • نمی توانند آرام بنشینند

علائم طولانی مدت اعتیاد به شیشه عبارتند از:

  • علائم روان پریشی مانند توهم و توهمات پارانوئید
  • حرکات تکراری
  • عدم توانایی در توجه یا تمرکز
  • مشکلات شناختی که با قضاوت ضعیف و از دست دادن حافظه مشخص می شوند
  • کاهش بیش از حد وزن
  • پرخاشگری و خشونت نسبت به خود و دیگران
  • تغییراتی در شکل ظاهری، از جمله کاهش سلامت دندان و جای زخم در پوست

خلاصه مطلب

برای ترک اعتیاد شیشه لازم است یک سری نکات را بدانید که ما در این مطلب سعی کردیم تمامی این موارد را بررسی کنیم. همچنین با ارائه 10 گام مهم تا ترک کامل شیشه به افرادی که در حال ترک هستند و یا قصد اقدام برای ترک را دارند، نکاتی را یادآوری نمودیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه ترک اعتیاد شیشه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای ترک اعتیاد شیشه چه مراحلی باید طی شود؟

برای اطلاع از مراحل ترک اعتیاد شیشه می توانید با ما تماس بگیرید.

آیا پس از ترک اعتیاد شیشه، احتمال عود دوباره وجود دارد؟

بله زیرا شیشه ماده ای بسیار اعتیادآور است.

علائم ترک اعتیاد شیشه چیست؟

علائم در هر فرد بسته به شرایط و میزان مصرف متفاوت است.

آیا می توان به صورت خود درمانی برای ترک شیشه اقدام کرد؟

توصیه ما این است که برای ترک حتماً از کارشناسان کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور