راه های افزایش قد کودکان

راه های افزایش قد کودکان

افزایش قد کودکان موضوع مهمی برای والدین است و بیشتر والدین دوست دارند فرزندانشان قد بلند و قوی باشند، زیرا داشتن قد بلند به طور گسترده به عنوان نشانه ای از سلامتی تلقی می شود. والدین معمولاً تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان سالم رشد می کنند. چراکه بر اساس یک قانون نانوشته قد افراد در اکثر بخش های جامعه به عنوان نشانه ای از وضعیت سلامت کلی آنها تلقی می شود.

ژن ها بیشترین حرف را در تعیین قد کودک دارند، با این حال، این تنها عاملی نیست که بر آن تأثیر می گذارد. بسیاری از عوامل خارجی، مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم، می توانند بر قد کودکان تأثیر زیادی بگذارند. بنابراین، این امکان برای والدین وجود دارد که با روش‌های ساده، شانس رشد و قد بلند شدن فرزندان خود را افزایش دهند. اجازه دهید نگاهی به تعدادی از راه های افزایش قد کودکان بیندازیم.

معمولا اگر کودکان قد کوتاهی داشته باشند والدین آن ها و حتی خود کودک دچار استرس و همچنین اضطراب می شوند.

دلایل کودک آزاری و پیامدهای آن بر روی کودک را اینجا بخوانید.

چگونه قد کودک را افزایش دهیم؟

راه کارهای افزایش قد کودکان

راه‌های زیادی وجود دارد که والدین می‌توانند برای افزایش قد کودکان استفاده کنند، و در اینجا فهرستی از چند راه برتر را برای شما بیان می کنیم:

  1. یک رژیم غذایی متعادل

مهمترین جنبه افزایش قد کودک این است که از تغذیه مناسب او اطمینان حاصل کنید. غذایی که مصرف می کند باید سالم باشد تا قد بلند شود. یک رژیم غذایی متعادل باید شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها و ویتامین ها به نسبت صحیح باشد، مصرف یکی از اینها به تنهایی می تواند تأثیر مضری داشته باشد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک بیشتر اوقات از غذاهای ناسالم دوری می کند، این مورد شامل غذاهایی مانند همبرگر، نوشیدنی های شیرین گازدار و به طور کلی غذاهای سرخ شده می شود. پروتئین های بدون چربی باید به مقدار کافی همراه با سبزیجات برگ دار و مواد غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم باشد. کربوهیدرات های ساده مانند پیتزا و کیک باید در اکثر موارد اجتناب شود. مشخص شده است که روی تأثیر زیادی بر رشد کودک دارد، بنابراین غذاهای غنی از روی مانند دانه کدو و بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی آنها اضافه شود. یک رژیم غذایی متعادل نه تنها مواد مغذی مناسبی را برای افزایش قد کودکان شما فراهم می کند، بلکه آن ها را از هر نظر قوی تر می کند.

  1. تمرینات کششی

بهترین راه های افزایش قد کودکان

حرکات کششی، حتی اگر ورزش ساده ای به نظر برسد، می توانند تاثیر زیادی بر قد کودک شما داشته باشند. آشنایی کودک با تمرینات کششی از سنین پایین، روند رشد قد را تسهیل می کند. حرکات کششی به کشیده شدن ستون فقرات کمک می کند و همچنین وضعیت بدن کودک شما را همیشه بهبود می بخشد. تمرینات می توانند ساده باشند. او را وادار کنید تا روی انگشتان پا بایستد و پشتش به دیوار باشد و عضلات پایش را بکشد و همزمان به سمت بالا دراز کند. یکی دیگر از تمرینات ساده کششی این است که کودک روی زمین می‌نشیند و پاهایش را از هم باز می‌ کند و با دست‌ هایش انگشتان هر دو پا را لمس می ‌کند.

  1. آویزان کردن

آویزان ماندن در افزایش قد کودکان

ده ها سال است که آویزان شدن کودک برای والدینی که می خواهند فرزندانشان قد بلندتر باشند توصیه می شود. آویزان شدن از میله ها همچنین به کشیده شدن ستون فقرات کمک می کند، که بخش مهمی از فرایند افزایش قد کودکان است.

4. پرش

تمرینات پرشی وجود دارد که به کارکردن کل بدن کمک می کند. این ورزش که به دلیل تأثیرات فوق العاده آن بر قلب شناخته شده است، برای شما که به دنبال افزایش قد کودکان و فرزندان خود هستید، ورزش بسیار خوبی است. زمانی که فرد پرش می کند، بدن به طور کامل کشیده می شود، بنابراین باعث رشد عمودی در کودک می شود. همچنین یک تمرین قلبی شگفت انگیز است و قطعا او را فردی با تناسب اندام و فعال نگه می دارد.

5. شنا کردن

شنا کردن یکی دیگر از عادت های سالم است که به کودک شما کمک می کند تا فعال بماند و از آن نیز لذت ببرد. شنا ورزشی است که تمام بدن درگیر آن می شود، به این معنی که تمام ماهیچه های بدن را به بهترین نحو به کار وا می دارد. شنا به مدت طولانی می تواند به کودک شما کمک کند تا هر گونه چربی اضافی موجود را از دست بدهد و او را در کل سالم تر کند. این ورزش شامل کشش های زیادی به جلو است که باعث تقویت ستون فقرات می شود و زمینه را برای داشتن بدنی بلند و سالم فراهم می کند. شنا کردن همچنین یک فعالیت بسیار لذت بخش است،هیچ کودکی تا به حال به بازی در آب نه نگفته است!

6. دویدن

آهسته دویدن یک ورزش شگفت انگیز است، نه فقط برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز طیف وسیعی از فواید دارد. آهسته دویدن استخوان های پا را تقویت می کند و همچنین مقدار HGH، هورمون رشد را که برای هر رشدی در بدن لازم است، افزایش می دهد. برای اینکه آن را حتی بیشتر سرگرم کنید، می توانید با فرزندتان همراه شوید و دویدن را به عنوان یک فعالیتی که با هم انجام می دهید تبدیل کنید!

7. خواب

بر اهمیت خواب هرگز نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد، نه فقط برای کودکان – برای بزرگسالان نیز به همین صورت است. نخوابیدن گهگاهی در درازمدت بر رشد کودک شما تأثیری نمی ‌گذارد، با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که کودک در اکثر شب‌ ها ۸ ساعت بخوابد تا قد بلندتر و قوی‌تر شود. این به این دلیل است که هورمون رشد در کودکان (HGH)، تنها زمانی ترشح می شود که کودک می خوابد. این موضوع نقش مستقیمی در افزایش قد کودکان دارد، بنابراین نخوابیدن دائم قطعا عوارض زیادی بر سلامت و رشد کودکان خواهد داشت.

8. وضعیت بدن

برای افزایش قد کودکان، داشتن وضعیت بدنی مناسب ضروری است. افتادن یا خمیدگی می تواند فشار غیرضروری بر ستون فقرات وارد کند که می تواند تأثیرات منفی زیادی بر بدن داشته باشد. علاوه بر این، وضعیت نامناسب می تواند شکل ستون فقرات کودک شما را تغییر دهد که می تواند رشد او را به خطر بیندازد. اطمینان حاصل کنید که کودک شما نه تنها برای افزایش قد بلکه برای جلوگیری از هر گونه مشکلات سلامتی طولانی مدت، وضعیت بدنی مناسبی را انتخاب کرده و در آن قرار می گیرد. هر بار که او را خمیده می بینید به او یادآوری کنید که صاف بنشیند و بایستد.

9. حرکات یوگا

حرکات یوگا در افزایش قد کودکان

تمرین قدیمی یوگا شامل کشش و تعادل زیادی است، بنابراین برای افزایش قد کودکان بسیار ایده آل است. برخی از روش های یوگا به ویژه برای کمک به رشد قد کودک شما مفید هستند. سوریا نماسکار (Surya Namaskar) کل بدن را وادار به کار می ‌کند و ماهیچه‌ های بازو، پشت و حتی پاها را در یک حرکت سیال دراز می ‌کند. یکی دیگر از آساناهای مفید چاکراسانا است که کودک شما را به پشت دراز می کشد. سپس، او باید قوس کمر خود را به سمت بالا بکشد و بدن خود را با استفاده از بازوها و پاهای خود بالا نگه دارد تا حالت U را حفظ کند. سعی کنید این شکل را تا زمانی که ممکن است حفظ کنید تا موثر باشد.

10. نور خورشید

نور خورشید منبع عالی ویتامین D است. ویتامین D به رشد ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کند که به افزایش قد کودکان نیز کمک می کند. ویتامین D همچنین به بدن شما کمک می کند تا کلسیم را از رژیم غذایی شما جذب کند و به تقویت استخوان ها کمک می کند. بنابراین فرزندتان را تشویق کنید که بازی های ویدیویی خود را رها کند و زیر نور خورشید بیرون بیاید و بازی کند. به یاد داشته باشید که کودک خود را در گرم ترین ساعات روز در خانه نگه دارید و او را مجبور کنید از ضد آفتاب استفاده کند تا از پوستش در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت کند. سایر منابع ویتامین D شامل ماهی های چرب و غذاهای دریایی، قارچ و زرده تخم مرغ است.

جمع بندی

افزایش قد کودکان موضوع پراهمیتی برای والدین است. چراکه داشتن قد متناسب یکی از نشانه های سلامت و رشد مناسب کودکان است. والدین برای افزایش قد کودکان خود می توانند از راه های ساده ای که در این مطلب بیان کردیم استفاده کنند تا به رشد و افزایش قد کودکان خود کمک کرده باشند.

اگر کودک شما بهانه گیر و لجباز شده است پیشنهاد می کنیم مطلب 10 راه برای درمان لجبازی کودکان و علل آن را مطالعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

اصول رشد عاطفی کودکان

رشد عاطفی کودکان و عوامل موثر بر آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور