حسادت مردان چگونه است

دلایل حسادت مردان و نشانه های آن

یکی از موضوعات مهم و گاه غیر قابل باور حسادت مردان نسبت به موضوعاتی است که مربوط به همسر و یا در دوران مجردی مربوط به معشوقه آنان می شود. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که مردان هیچگاه درمورد موضوعات عاطفی حسادت نمی ورزند و اصلا چنین حسی را در خود برانگیخته نخواهند کرد، در حالی که این تصور اشتباه است و مردان نیز نسبت به امورات کسی که او را دوست دارند حسادت می ورزند.

حال چنین حسی ممکن است بنا به دلایل گوناگون تشدید شود یا اینکه فرد مقابل آن ها سعی نماید با رفتار خود حس اطمینان را به همسر و یا معشوق خود داده و از شدت یافتن و تقویت حسادت جلوگیری به عمل آورد. متاسفانه کم نیستند تعداد روابطی که به دلیل تشدید حسادت با مشکلات جدی مواجه شده و در نهایت طرفین تصمیم به جدایی می گیرند.

از این رو با توجه به اهمیت حفظ کیفیت زندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی موضوع حسادت مردان بپردازیم، تعدادی از نشانه های بروز آن و دلایل تشدید چنین حسی را نیز بیان کنیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای دریافت توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

حسادت در مردان

حسادت در مردان

قبل از بیان هر توضیح دیگری بهتر است بدانیم حسادت حسی نهادینه شده در وجود انسان ها می باشد که در طول زندگی می تواند تشدید یافته و یا تحت کنترل قرار بگیرد. متاسفانه دلایل بسیاری برای شدت یافتن حسادت وجود دارند که نقش اطرافیان هر فرد در تشدید این حس بسیار پررنگ تر است.

در بسیاری از موارد رفتارهای اشتباه همسر و یا معشوقه یک مرد عامل اصلی تقویت حس حسادت می باشد، چنین رفتارهایی گاه کاملا غیر عمدی و سهوا رخ می دهد ولی گاهی به دلیل لجبازی، مشکلات روحی و حتی به دلیل اختلافات پیش آمده در رابطه و به قصد اذیت و آزار می باشد.

همانطور که گفتیم مردان نیز نسبت به همسر و یا معشوقه خود که رابطه عاشقانه ای را با او سپری می کنند حسادت ورزیده و زندگی را به کام خود و فرد مقابل تلخ می کنند، بنابراین توصیه می کنیم اگر همسر و یا معشوق شما نیز نشانه هایی از حسادت نسبت به شما را بروز می دهد به دلایلی همچون کنجکاوی، تحریک بیشتر حسادت و یا باور اشتباهی همچون تقویت دوست داشتن و علاقه هیچگاه با رفتار و کارهای خود حس حسادت را در او تقویت نکنید.

متاسفانه برخی از خانم ها تصور می کنند اگر حسادت مردان را تحریک کرده و آن را برانگیخته کنند، همسر و یا معشوق آنان بیشتر جذب شده، برای همیشه در کنار آنان خواهند ماند و هیچگاه رابطه شکل گرفته به پایان نمی رسد، در حالی که این تصور اشتباه است زیرا کم نیستند تعداد روابطی که به دلیل برانگیخته شدن و افزایش حس حسادت مردان دچار مشکلات جدی شده و متاسفانه پایان یافته اند.

بنابراین توصیه می شود برای جذب فرد مقابل خود به جای تحریک حسادت مردان، از دیگر راه های اصولی استفاده کرده و برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

دلایل حسادت مردان

دلایل حسادت مردان

همانطور که گفتیم حسادت مردان بدون دلیل برانگیخته و تقویت نخواهد شد، بلکه دلایل زیادی برای تشدید این حس در مردان وجود دارد که گاهی مربوط به مشکلی ریشه ای هستند و گاهی نیز مربوط به رفتار اطرافیان. بنابراین اگر به فکر درمان این مشکل و کنترل شدت آن باشیم باید با دلایل ایجاد حسادت مردان آشنا شده و در قدم اول تا حد امکان دلایل را به نحوی اصولی برطرف کنیم. به همین علت در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین دلایل تشدید حسادت مردان اشاره می کنیم:

شکست عشقی

متاسفانه برخی از آقایانی که دچار شکست عشقی می شوند و دلیل جدایی و پایان رابطه آنان وجود مردی با ویژگی های بهتر است، در روابط عاشقانه بعدی خود نسبت به فرد مقابل، کارها، رفتارها و امورات او حساس شده و حسادت می ورزند.

لازم به ذکر است افرادی که برای پایان یک رابطه با مشکلات روحی مواجه شده ولی نسبت به بهبود حال روحی خود اقدام نمی کنند ممکن است با مشکلات جدی در آینده رو به رو شوند، به همین دلیل توصیه می کنیم اگر رابطه ای احساسی را به سختی پایان داده اید در اسرع وقت به مشاور مراجعه کرده و به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.

مقایسه شدن با دیگران

علت حسادت مردان

موضوعی که همه افراد در هر سنی را سرخورده کرده و منجر به ایجاد مشکلات جدی می شود، مقایسه شدن با دیگران است. زمانی که یک مرد به طور مکرر توسط همسر و یا معشوقه خود مورد مقایسه با دیگر مردان قرار می گیرد، حس حسادت در او برانگیخته و تقویت می شود. این شرایط زمانی تشدید خواهد شد که مرد با فردی مقایسه شود که او را به خوبی می شناسد، به طور مداوم و مکرر با او ملاقات کرده و هیچگاه تصور نمی کند که روزی همسر یا معشوقه اش او را با چنین کسی مقایسه کند.

بهتر است بدانیم اگر با فردی وارد رابطه می شوید که مشکل خاص و اختلافی با او ندارید، به شما احترام می گذارد، علاقه مند است و خواسته های شما را تامین می کند بنابراین نباید او را با کسی مقایسه کنید، حتی بهتر است در اوج اختلافات نیز فرد مقابل خود را با کسی مقایسه نکنید، زیرا این بدترین کاری است که در حق او انجام داده و اعتماد به نفس را در او از بین خواهید برد.

بنابراین اگر با فرد مقابل خود در رابطه و یا همسرتان دچار اختلاف شده اید بهتر است از راه های دیگر مشکلات را بررسی و برطرف کنید نه اینکه شخصیت و هویت او را زیر سوال ببرید.

تحسین کردن دیگران از فردی خاص

زمانی که در یک جمع دوستانه و یا خانوادگی دیگران از مردی خاص تعریف و تمجید می کنند، ممکن است فردی در آن جمع که همسر و یا معشوقه او نیز حضور دارد دچار حسادت شده و تصور کند همسر او در حال جذب شدن به فرد مورد نظر است، در حالی که این تصور اشتباه بوده و فقط حاصل برانگیخته شدن حس حسادت می باشد.

عدم اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین عواملی که بر اکثر مشکلات حوزه روانشناسی تاثیر گذار است، عدم و یا کمبود اعتماد به نفس می باشد. فردی که اعتماد به نفس را در وجود خود تقویت کرده و به خودباوری می رسد کمتر از دیگران تحت تاثیر حسادت قرار می گیرد و از این طریق با اختلافات جدی در رابطه مشترک رو به رو نخواهد شد.

رفتارهای اشتباه همسر یا معشوقه

عومل ایجاد حسادت مردان

همانطور که گفتیم ممکن است برخی از خانم ها به دلایلی همچون لجبازی یا افزایش علاقه فرد مقابل نسبت به خود با رفتارها و کارهای مختلف حس حسادت را در او برانگیخته و تقویت کنند، در حالی که این روش کاملا اشتباه است. گاهی اوقات نیز متاسفانه رفتارهای غیر اخلاقی، به دور از تعهد و خارج از چارچوب اصولی سبب می شود حسادت مردان نسبت به رفتارهای همسر و یا معشوقه برانگیخته و تقویت شود.

اختلال وسواس فکری

شاید برخی از افراد وسواس را فقط به شستشوی مکرر دست ها و وسایل پیرامون محدود بدانند در حالی که نوعی از اختلال وسواسی نیز وجود دارد که مربوط به افکار می باشد. افرادی که دچار اختلال وسواس فکری هستند یک تصور و فکر اشتباه را در ذهن خود پردازش کرده، آن را تشدید می کنند، دچار استرس و اضطراب می شوند و به صورت غیر عادی دست به انجام کارهای غیر منطقی می زنند.

این افراد ممکن است دچار حسادت مردان شده و نسبت به رفتارهای همسر و یا معشوق حساس شوند، در نتیجه با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

بیماری های روحی توهم زا

بهتر است بدانیم برخی از بیماری های روحی با ایجاد توهم همراه هستند، یعنی افرادی که دچار بیماری هایی خاص می شوند نسبت به موضوعی همچون امورات همسر و یا معشوقه دچار توهم شده، تصور می کنند او جذب فرد دیگری شده و قرار است او را به زودی ترک کند، در نتیجه حسادت مردان تقویت می شود و فرد بیمار برای نگه داشتن و حفظ رابطه عاطفی خود دست به انجام کارهای مختلف زده و دچار تغییر رفتار می شود.

تقویت حسادت از کودکی

زمینه ساز حسادت مردان

متاسفانه برخی از کودکان به دلیل تربیت غیر اصولی، مقایسه شدن با دیگران، تامین نبودن امکانات رفاهی و… حس حسادت در وجود آنان برانگیخته می شود، به تدریج تقویت شده و نسبت به تمامی موضوعات و امورات زندگی بروز می کند. حسادت مردان نسبت به رابطه عاشقانه نیز می تواند ناشی از همین مشکل باشد.

بهتر است بدانیم مشکلاتی که علت ریشه ای دارند برای کنترل و سپس درمان باید اصولی با آن ها برخورد گردد، برای این کار توصیه می شود در اسرع وقت به مشاور مراجعه کرده و درمان از طریق جلسات مشاوره ای و روان درمانی کامل شود.

خودشیفتگی

یکی از دلایل ریشه ای که ممکن است نشانه های آن نیز پنهان باشد ولی سبب تقویت حس حسادت مردان شود، خودشیفتگی می باشد. افراد خودشیفته نیاز دارند که دیگران فقط به آنان توجه کنند، مورد ابراز علاقه، محبت و تحسین بیش از حد قرار گرفته و تعریف و تمجید از آن ها کاسته نشود.

چنین افرادی اگر احساس کنند معشوقه و یا همسرشان نسبت به آن ها بی توجه هستند دچار حسادت می شوند، در نتیجه ممکن است رفتارهای غیر عادی را از خود بروز دهند که نشان دهنده حسادت در مردان هستند.

نشانه حسادت مردان

بهتر است بدانیم حسادت مردان پنهان نمی ماند و قطعا نشانه های رفتاری بروز خواهد کرد که اگر با چنین نشانه هایی آشنا باشیم به موقع حسادت در مردان شناسایی شده و مورد درمان قرار می گیرد. به همین علت در ادامه مطلب به بررسی برخی از مهم ترین نشانه های حسادت مردان می پردازیم:

  • کنترل و نظارت بر تمام امورات فرد مقابل
  • محدود کردن معاشرت همسر و یا معشوقه با دیگران
  • پرسیدن سوال های بی دلیل درمورد اطرافیانِ فرد مقابل
  • عصبانیت، خشم و پرخاشگری با دیدن معاشرت همسر و یا معشوقه با دیگران
  • توجه بیش از حد و ابراز محبت به فرد مقابل
  • همراه شدن با همسر و یا معشوقه در اکثر امورات زندگی
  • بیان بی دلیل نکات منفی درمورد مردی خاص
  • ایجاد استرس و نگرانی به دلیل ترس از تنهایی و پایان رابطه
  • نیاز به توجه، ابراز علاقه و محبت
  • شگفت زده کردن همسر و یا معشوقه برای حفظ رابطه

چگونه حسادت مردان را برانگیخته کنیم؟

چگونه حسادت مردان را برانگیخته کنیم

یکی از موضوعات پرطرفدار درمورد رابطه های عاشقانه و یا زندگی های مشترک این است که چگونه حسادت مردان برانگیخته می شود؟ همانطور که گفتیم برخی از خانم ها تصور می کنند از این طریق می توانند زندگی خود را بهبود بخشیده، توجه همسر و یا معشوق را نسبت به خود افزایش دهند و زندگی و رابطه ای ایده آل را رقم بزنند.

در حالی که این تصور اشتباه است و توصیه می شود از طریق به کارگیری دیگر روش های درست و اصولی رابطه خود را حفظ کرده، بهبود داده و زندگی عاشقانه ای را تجربه کنید.

متاسفانه برخی از خانم ها نیز زمانی که با اختلاف مواجه می شوند به دلیل لجبازی با فرد مقابل به فکر پیدا کردن راهی برای تقویت حسادت در مردان هستند، در حالی که این روش نیز اشتباه بوده و نباید در زمان بروز مشکلات و اختلافات به فکر تلافی کردن باشید، با این حال در ادامه مطلب به برخی از راه های برانگیخته شدن حسادت مردان اشاره می کنیم:

  • صحبت کردن درمورد مردی خاص که همسر یا معشوق شما نیز او را می شناسد
  • اختصاص ندادن اکثر وقت خود به فرد مقابل
  • بیان فانتزی های ذهنی که شامل ویژگی های همسر و یا معشوق نمی شود
  • اقدام به تنهایی سفر رفتن، شرکت در مهمانی، خرید و…
  • رسیدگی به امورات ظاهری برخلاف سلیقه فرد مقابل صحبت های پنهانی یا پر از رمز و راز

همانطور که گفتیم برانگیخته کردن حس حسادت مردان برای جلب توجه بیشتر و یا لجبازی و تلافی کردن راه و روشی اصولی نیست. حال اگر بنا به دلایلی که شما مقصر نیستید و مشکلی ریشه ای یا بیماری سبب تشدید چنین حسی می گردد.

توصیه می شود برای حفظ رابطه خود با همسر یا معشوق، کنترل حسادت او و کمک به بهبود شرایط به اقداماتی که در ادامه مطلب اشاره می کنیم توجه کرده و نسبت به انجام آن ها مصمم باشید، از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد حس امنیت

بهتر است با بیان جملات، انجام کارهای مختلف و از هر طریقی که با توجه به شناخت خود از همسر و یا معشوق دارید به او ثابت کنید در کنارش خواهید ماند، هیچ مردی به اندازه او برای شما ارزشمند نیست و به فکر پایان دادن رابطه نیستید. به او اطمینان دهید که او را همانطور که هست دوست دارید و هیچ کسی را با معشوق یا همسر خود مقایسه نخواهید کرد.

عدم پنهان کاری

کمک به درمان حسادت در مردان

پنهان کاری در هیچ زمینه ای اخلاقی و درست نیست، حسادت مردان می تواند در اثر دیدن پنهان کاری همسر و یا معشوقه برانگیخته و تشدید شود، بنابراین اگر فرد مقابل شما نیز نشانه های گفته شده در این مقاله را دارد بهتر است حتی کوچک ترین موضوع را نیز از او پنهان نکنید.

ابراز علاقه مکرر

منتظر نباشید که همسر و یا معشوق به شما ابراز علاقه کند و سپس به او پاسخ دهید، بلکه توصیه می شود به صورت مکرر به او بگویید که چقدر دوستش دارید، با این کار ثابت می کنید او تنها کسی است که در ذهن شما وجود دارد.

اختصاص دادن وقت بیشتر به او

بهتر است تا زمانی که حس حسادت مردان برطرف می شود وقت بیشتری را به همسر و یا معشوق خود اختصاص دهید، با این کار متوجه می شود شما به او اهمیت می دهید و هیچ کسی جایگزین او در زندگی شما نخواهد شد.

تحسین همسر یا معشوق در برابر دیگران

بهتر است از ویژگی های مثبت و شایسته ای که مرد زندگی شما دارد در مقابل دیگران تعریف و تمجید کنید، انجام چنین کاری اعتماد به نفس را در او تقویت می کند، به یقین می رسد که شما به او علاقه دارید و ویژگی های هیچ مردی را با همسر یا معشوق خود مقایسه نمی کنید.

عدم توجه به رفتارهای صمیمی مردان دیگر

یکی دیگر از راه های کمک کننده به درمان این مشکل عدم توجه به ارتباط گرم و صمیمی دیگر مردان با شما می باشد. درست است که شما از معاشرت با دیگران منظور منفی ندارید ولی اگر همسری حساس دارید که حسادت در او برانگیخته شده، بهتر است از دیگر مردان نزدیک به خود فاصله گرفته و بیشتر به همسر و یا معشوق خود در چنین جمع هایی توجه کنید.

عدم لجبازی و بیان جمله “تو حسود هستی”

کنترل حسادت مردان

بهتر است جمله “تو حسود هستی” را به همسر یا معشوق خود که دچار حسادت مردان شده نسبت ندهید، با انجام این کار چنین حسی را بیشتر تشدید خواهید کرد. توصیه می کنیم با افرادی که دچار این مشکل هستند لجبازی نکرده و به آن ها برای درمان به موقع کمک کنید.

مراجعه به مشاور

تمامی اقداماتی که نام بردیم را بهتر است در کنار تشکیل جلسات مشاوره ای انجام دهید، مشاور در این زمینه با توجه به ویژگی های شخصیتی و روحیات همسر و یا معشوق شما راه حل های تخصصی را پیشنهاد می دهد و روند درمان را بهبود می بخشد. بنابراین توصیه می شود اگر همسر و یا معشوق شما نیز چنین مشکلی را دارد در اسرع وقت به مشاور مراجعه نمایید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موضوع مهم و تاثیر گذار حسادت مردان پرداختیم، تعدادی از نشانه های رفتاری، دلایل ایجاد آن و راه های درمان را نیز بیان کردیم. با توجه به اهمیت حسادت در مردان و تاثیر گذاری بر روابط عاطفی و زندگی های مشترک بهتر است آگاهی خود را نسبت به آن افزایش دهید، برای این کار و دریافت مشاوره تخصصی می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا حسادت مردان قابل کنترل و درمان است؟

بله، برای بهبود این مشکل و تسریع روند درمان بهتر است به مشاور مراجعه نمایید.

آیا حسادت مردان می تواند ناشی از مشکلات خانوادگی دوران کودکی باشد؟

بله، یکی از دلایل بروز حسادت در مردان مشکلات ریشه ای همچون اختلافات خانوادگی دوران کودکی است.

آیا برای جلب توجه بیشتر می توان حسادت در مردان را برانگیخت؟

بله می توان ولی بهتر است بدانیم که چنین روشی اصولی و صحیح نیست و می تواند عوارض جدی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

آیا حسادت در مردان با عصبانیت همراه است؟

در رفتارهای بسیاری از مردان که نسبت به همسر یا معشوقه خود حساس هستند و حسادت می ورزند عصبانیت و پرخاشگری نیز مشاهده می شود.

4/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور