بررسی اهمیت اختلاف فرهنگی در ازدواج و پیامدهای آن بر زندگی
بررسی اهمیت اختلاف فرهنگی در ازدواج و پیامدهای آن بر زندگی

بررسی اهمیت اختلاف فرهنگی در ازدواج و پیامدهای آن بر زندگی

کانال های ارتباطی مختلف موجب به وجود آمدن ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت شده است. به همین دلیل در این مقاله به موضوع بررسی اهمیت اختلاف فرهنگی در ازدواج و پیامدهای آن بر زندگی پرداخته ایم. برای اطلاع از تاثیر فرهنگ بر ازدواج و همچنین دریافت مشاوره ازدواج در این زمینه، می توانید با مشاوران که شماره های آنان در جدول زیر قرار داده شده است، تماس حاصل نمایید.

 

اختلاف فرهنگی در ازدواج

اختلاف فرهنگی در ازدواج
اختلاف فرهنگی در ازدواج

ازدواج چند فرهنگی به دلیل گسترش جوامع امروزی بسیار بیش از گذشته شده است. شیوه آشنایی های امروزه و مدت آشنایی ازدواج بسیار متفاوت تر از دوران های گذشته شده است. به همین دلیل یکی از مقوله هایی که بدان توجه زیادی می شود، ازدواج چند فرهنگی می باشد. مزایا و معایبی که در این نوع ازدواج ها وجود دارد، بسته به شرایط زندگی هر فردی می تواند متفاوت باشد.

به اعتقاد برخی ها، ازدواج چند فرهنگی می تواند اختلافات زناشویی زیادی را در آینده به همراه داشته باشد و به ظن برخی دیگر نیز این مسئله می تواند در صورتی که زن و مرد یکدیگر را به خوبی بشناسند و شناخت کامل قبل از ازدواج به وجود آمده باشد، این تلاف فرهنگی در ازدواج ، مشکلاتی را در آینده به وجود خواهد آورد.

چگونه می توان از اختلاف فرهنگی در ازدواج جلوگیری نمود؟ این یکی از سوالات بسیار پر تکرار مشاوره پیش از ازدواج مراجعین می‌باشد چرا که ما نمی توانیم از یک گزینه برای آشنایی به طور کلی چشم پوشی کنیم و بهتر است برای بررسی موارد بیشتر توجه لازم را به آن داشته باشیم و زوایای مختلف را مورد ارزیابی قرار دهیم.

چگونه می توان اختلاف فرهنگی در ازدواج  را کاهش داد؟

یکی از انواع ازدواج ها با اختلاف فرهنگی در آشنایی های دوره دانشجویی به وجود می آید در این شرایط گاهی به دلیل درگیر شدن احساسات دختر و پسر ، نمی توانند واکنش های مناسبی داشته باشند و به همین دلیل برای شناخت پیش از ازدواج خصوصاً در رابطه با فرهنگ و خانواده طرف مقابل شان چندان توجهی نشان نمی دهند و همین موضوع موجب ایجاد مشکل می شود.

برای این که اختلافات فرهنگی را در آینده به حداقل ممکن برسانید، یکی از از موارد مهم  این است که قبل از ازدواج چندین بار ارتباطات خانوادگی داشته باشید تا در عین حال، خانواده‌ها در مورد آداب و رسوم متفاوت خود شناخت مناسبی را کسب نمایند. خوب است که گاهی خودتان در مورد شهر و محل زندگی فرد مقابل نیز تحقیقاتی انجام دهید چرا که گاهی به دلیل همین آداب و رسوم متفاوت مشکلات بین زوجین به وجود می آید تا بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج را به دست آورید.

بهترین شیوه ای که می توان برای شناخت مشکلات احتمالی آینده توصیه نمود، استفاده از مشاوره پیش از ازدواج می باشد که با استفاده از آن، شما می توانید علاوه بر شناخت نسبتاً جامعی در رابطه با فرد مقابلتان در رابطه با شرایط زندگی او نیز اطلاعاتی به دست آورید. همچنین بسیار مهم است که فرد مقابل از میزان تعهد او نسبت به آداب و رسوم نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

معایب ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت

معایب ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت
معایب ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت

در رابطه با آنچه در ادامه با در رابطه با معایب ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت سخن به میان خواهد آمد، می تواند تنها منحصر به یک فرد نباشد و برای افراد مختلف در برخی از موارد، می تواند کمتر یا بیشتر از آن باشد و یا نقش کمرنگ تر و یا پررنگ تری را ایفا نماید. از جمله 18 راز ازدواج موفق و نشانه های آن توجه به موارد و نکات زیر می باشد.

تفاوت در سبک زندگی

باید پذیرفت که فرهنگ های مختلف، سبک زندگی های متفاوتی را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال : برای برخی از فرهنگ ها، تفریح و سرگرمی از جمله موارد بسیار مهمی است که در زندگیشان بدان توجه می کنند. و یا اینکه دائما درگیر کار و تلاش می باشند. در این شرایط، اختلاف فراوان در این مورد می تواند موجب برهم خوردن کیفیت زندگی زوجین شود.

فراموش نکنید سبک زندگی در واقع کیفیتی است که فرد، حداقل ۲۰ سالبه آن عادت کرده است و تغییر آن، اگرچه غیرممکن نیست، اما بسیار دشوار می باشد و به همین دلیل نمی‌توان از فرد مقابل خواست که به یکباره تمام سبک زندگی گذشته را تغییر دهد و زندگی جدید را جایگزین گذشته نماید. زیرا این موارد بسیار دشوار خواهد بود.

اختلاف در تربیت فرزندان

نحوه تربیت فرزند در اختلاف فرهنگی در ازدواج خود را بیشتر نشان می دهد و یکی دیگر از مواردی که در آینده می تواند دامن گیر زندگی و مشکلات آتی شما باشد، نحوه و سبک تربیت فرزندتان خواهد بود. تربیت فرزندان یکی از امور بسیار مهم می باشد. حتی زوجین متاهل با وجود فرهنگ یکسان، در رابطه با سبک فرزندپروری، نظرات مختلفی دارند و گاهی با ورود فرزند، بسیاری از مشکلات خود را نشان می‌دهند.و گاهی در ادامه آن، این سوال به وجود می آید که چرا شخصیت افراد بعد از ازدواج تغییر می کند؟

 

تفاوت در لهجه و زبان

اختلاف فرهنگی در ازدواج
تفاوت در لهجه و زبان

شاید برای برخی از افراد در ابتدا در مورد این مسئله تصور کنند که ما با یکدیگر فارسی صحبت می کنیم و مشکل زبانمان به راحتی قابل حل می باشد و در صورتی که ازدواج آن ها با تفاوت فرهنگی با کشور دیگری همراه باشد، در این مورد نیز تصور می‌کنند که صحبت به یک زبان مشترک می تواند موضوع را برطرف نماید. اما یک مشاور ازدواج خوب به شما کمک می کند مشکلات این نوع ازدواج را بشناسید.

بسیار شاهد این مسئله بوده ایم که یکی از دلخوری های زوجین با اختلاف فرهنگی در ازدواج این است که، من زمانی که به منزل پدری همسر می روم و یا در جمع فامیل و دوستان آنها قرار می گیرم، به هیچ عنوان متوجه صحبت هایشان نمی شوم و از این موضوع بسیار رنج می برم. در واقع در ازدواج، شما تنها با یک نفر آداب و معاشرت ندارید بلکه با یک خانواده بسیار بزرگ معاشرت خواهید داشت.

فارغ از بحث فهمیدن زبان طرف مقابل، برای همه ما انسان ها دشوار است که از زبان مادری مان فاصله بگیریم. حتی اگر زبان فرد مقابل را را به خوبی یاد گرفته باشید، باز هم همیشه به دنبال افرادی می باشید که زبان مشترکی را با شما دارند. چرا که احساس می کنید آنها بهتر از دیگران می توانند شما را درک کنند.

تفاوت در باورها و ارزش در اختلاف فرهنگی در ازدواج

بخش مهمی از باورها و ارزش های ما مربوط به محیط و نوع تربیتی است که از دوران کودکی و پس از آن داشته ایم و به همین دلیل با اینگونه باورها شکل گرفته‌ایم و زندگیمان را ساخته ایم. در برخی از مسائل ارزشی و باوری، زمانی که فردی به حریمان وارد شود، این موضوع می‌تواند برای ما بسیار دشوار و گاهی تهدید کننده باشد چرا که احساس می کنیم هویت شخصی ما دچار آسیب شده است.

بسیار مهم است که طرف مقابل شما چقدر به باورها و ارزش‌های شما احترام می گذارد و تلاش می کند آنها را حتی اگر مخالف باورهای خود است بپذیرد و البته این موضوع تنها به پذیرش و طرف مقابل بستگی نخواهد داشت و گاهی حتی در یک مهمانی بسیار ساده می تواند اختلافات خود را نشان دهند. همین دلیل بهتر از همه جانبه در رابطه با این مسئله تصمیم‌گیری شود.

تاثیر فرهنگ بر ازدواج

تاثیر فرهنگ بر ازدواج
تاثیر فرهنگ بر ازدواج

تاثیر فرهنگ بر ازدواج می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به عنوان مثال : آداب و رسوم خواستگاری که در مراحل اولیه کار می توانند نقش مهمی در رابطه با میزان اختلافات به وجود آورد. به عنوان مثال : ممکن است در محل زندگی شما و بر اساس فرهنگ و شما ازدواج آسان بسیار رایج باشد. اما در مورد فرد مقابلتان این موضوع کاملاً بی معنا باشد.

در صورتی که افراد و خانواده ها نسبت به فرهنگ یکدیگر انعطاف و پذیرش داشته باشند، می توانند اختلافات فرهنگی را تقسیم کنند و هر یک در برخی از موارد به فرهنگ طرف مقابلشان احترام بگذارند. اما اگر قرار باشد هر یک از آن ها به اصطلاح «ساز خود را بزنند» در آینده حتی کوچک ترین مسائل نیز می تواند موجب ایجاد مشکل شود.

گاهی زوجین از نظر هزینه ای و همچنین مذهبی نیز اختلافات فرهنگی زیادی دارند و به همین دلیل این موضوع در تمامی مراحل زندگی پیش از آغاز و پس از آن می تواند برای آنها مسئله ساز شود و اختلاف فرهنگی در ازدواج را پررنگ تر نماید. نوع برگزاری مراسم عروسی نیز به نوبه خود از جمله مواردی است که در رابطه با آن اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. توصیه می کنیم علاوه بر اطلاع از شرایط تفاوت فرهنگی، نسبت به تکمیل پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج و تفسیر کامل 240 سوالی نیز توسط مشاوران اقدام نمایید.

آیا ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت خوب است یا نه؟

در رابطه با این که ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت است یا خیر؟ این موضوع می تواند موثر، درست و اصولی باشد یا خیر؟ نمی توان نظر جامعی برای همه افراد بدهیم چرا که هر فردی، متناسب با شخصیت خود رضایت و همچنین عقاید و باورهایی که با آن بزرگ شده است در رابطه با این مسئله تصمیم گیری می نماید. بنابراین می‌توان شرایط یکسانی را برای همه نمی توان تصور نمود.

در صورتی که هر دو نفر، افراد انعطاف پذیری باشند و همچنین خانواده های آنها آن ها تا حدود زیادی بتوانند با یکدیگر همراه باشند و اختلاف فرهنگی در ازدواج کمی را در عین حال با یکدیگر داشته باشند، می توان پس از بررسی مسائل مختلف به نتیجه خوبی رسید و از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری نمایند که به‌موجب آن، ازدواج مناسب را پیش بینی کنید.

در صورتی که زوجین افرد انعطاف پذیری نمی باشند و همچنین خانواده تان به هیچ عنوان نمی‌تواند با این گونه مسائل کنار بیایند و دائماً نظرشان و صحبت شان این است که بهتر بود فردی در فرهنگ خودمان را انتخاب می کردی. بهتر است در این مورد، حتماً از مشاوره آنلاین ازدواج بهره مند شوید و جهت بررسی بیشتر با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط و اختلاف فرهنگی در ازدواج به شما عزیزان ارائه نماییم. برای دریافت مشاوره در رابطه با تاثیر فرهنگ بر ازدواج و ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

اختلاف فرهنگی در ازدواج آیا منجر به طلاق می شود؟

یکی از مهم ترین موارد در کنار توجه به تفاوت فرهنگی این است که از نظر شخصیتی هر دو فرد تناسب داشته باشند.

تاثیر فرهنگ بر ازدواج تا چه اندازه می تواند پررنگ باشد؟

بسته به انعطاف پذیری هر یک از زوجین در رابطه با توانایی پذیرش فرهنگ فرد مقابل می تواند تاثیر متفاوتی را داشته باشد. اما در صورت اختلاف فرهنگی زیاد، این موضوع می تواند بسیار مخرب باشد.

ازدواج دو فرد با فرهنگ متفاوت خوب است؟

در این مورد زمانی می توانیم نظر قطعی به شما بدهیم که در جلسه مشاوره تمامی موارد و شخصیت شما و طرف مقابلتان را مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه می توان نسبت به بررسی اهمیت اختلافات فرهنگی در ازدواج و پیامدهای آن بر زندگی اطلاع دقیق یابیم؟

برای اطلاع دقیق از پیامدهای ازدواج می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را به طور دقیق مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

راه های شناخت پیش از ازدواج

بهترین راه های شناخت پیش از ازدواج

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور