عوارض مصرف قرص تاخیری

عوارض قرص تاخیری

مشکلات جنسی که در رابطه زوجین به وجود می آیند می توانند بسیار آزار دهنده باشند. یکی از این مشکلات زود انزالی آقایان است که می تواند با مصرف قرص تاخیری رفع شود. انزال زود هنگام مرد می تواند ناشی از اختلالات روحی مانند استرس و نگرانی، حساسیت بیش از حد آلت تناسلی مرد و در موارد نادر مشکلات پروستات یا تیروئیدی باشد. ارضای زود به هنگام مرد موجب نارضایتی هر دو نفر در رابطه می شود زیرا مرد لذتی از رابطه نمی برد و زن هم به ارگاسم نمی رسد. هرچقدر مدت زمان بروز این مشکل طولانی شود می تواند باعث سردی رابطه و دوری زوجین از یکدیگر شود.

سوالی که پیش می آید این است که نشانه زود انزالی چیست؟ متخصصین این امر بیان می کنند که انزال مرد در حداکثر یک دقیقه بعد از شروع دخول، زود انزالی است و گاهی انزال بدون دخول و تنها با تحریک شدن حسی و بدون کنترل باشد. یکی از راه های درمان زود انزالی مردان مصرف قرص تاخیری است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از قرص های تاخیری و عوارض مصرف آن ها بپردازیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای مشاوره تخصصی در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

عوارض قرص تاخیری در مردان

عوارض قرص تاخیری در مردان

مصرف این نوع از قرص ها مانند دیگر داروها علاوه بر درمان مشکل می توانند عوارضی را هم به دنبال داشته باشند. قرص های تاخیری که در دسترس هستند مکانیسم عمل متفاوتی دارند ولی در کل باعث طولانی شدن رابطه و به تاخیر افتادن انزال مرد می شوند. از انواع قرص های تاخیری می توان به تادافیل( سیالیس)، سلدنافیل( ویاگرا)، واردنافیل( لویترا)، مکس من، دایان مکس، وگادول، پاروکستین، فلوکستین، داپوکستین و سرترالین اشاره کرد. همانطور که گفتیم در این مقاله به بررسی عوارض مصرف انواع قرص تاخیری می پردازیم که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

سردرد

عارضه مشترک تمامی قرص های تاخیری درد ناحیه سر می باشد که گاهی تا چند ساعت بعد از مصرف قرص هم ادامه دارد. در صورتی که سردرد بیش از حد تحمل باشد مراجعه به پزشک برای فرد ضروری است.

اختلالات گوارشی

مشکلاتی همچون دل درد، دل پیچه، حالت تهوع و اسهال از جمله عوارض گوارشی آزار دهنده قرص تاخیری است که می تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.

سرگیجه

این عارضه ی مصرف قرص های تاخیری باعث اختلال در فعالیت های روزمره آقایان می شود. به دلیل ارتباط سرگیجه با مشکلات مغزی، پیشنهاد می شود در صورتی که سرگیجه ناشی از مصرف این قرص ها غیر قابل تحمل و طولانی مدت است حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای اطلاع از عفونت دستگاه تناسلی مردان بر روی لینک کلیک کنید.

کاهش شنوایی

یکی دیگر از عوارض قرص های تاخیری که در اکثر مصرف کننده های آن ها هم مشاهده می شود کاهش شنوایی یک یا هر دو گوش است که این کاهش شنوایی می تواند ناگهان تبدیل به قطع شنوایی شود.

مشکلات بینایی

مشکل بینایی بعد از مصرف قرص تاخیری

تاری دید برای مدت کوتاه بعد از مصرف قرص تاخیری می تواند طبیعی باشد ولی در صورتی که این مشکل به عدم تشخیص رنگ ها تبدیل شود و یا بینایی به تدریج کاهش پیدا کند، مراجعه به پزشک ضروری است.

بدن درد

از عوارض مشترک قرص های تاخیری می توان به درد عضلانی تمام بدن اشاره کرد. برخی بیان می کنند که این درد ناشی از افزایش خون رسانی به اندام ها می باشد. بدن درد معمولا عارضه جدی به دنبال ندارد.

برای اطلاع از واقعیت پریود مردانه بر روی لینک کلیک کنید.

مشکلات پوستی

خارش، قرمزی، کهیر، جوش و هرگونه مشکل پوستی دیگری که بعد از مصرف قرص تاخیری به وجود می آید از عوارض اکثر این قرص ها می باشند. گاهی گستره این مشکلات بیشتر می شود و نیاز به درمان با داروهای تخصصی پوستی دارد.

برای اطلاع از موارد استفاده از کاندوم خاردار بر روی لینک کلیک کنید.

افزایش فشار خون

همانطور که گفتیم مصرف قرص های تاخیری موجب افزایش جریان خون می شوند. این افزایش جریان خون می تواند باعث بالا رفتن فشار خون و در موارد خیلی نادر سکته مغزی شود.

گرفتگی و آبریزش بینی

از عوارض مشترک و شایع قرص های تاخیری است که معمولا بدون نیاز به درمان خاصی این مشکل حل می شود. ولی در صورت طولانی شدن مدت بروز این عارضه، مراجعه به پزشک ضروری است.

پریاپیسم

یکی از عوارض جدی، دردناک و خطرناک مصرف قرص تاخیری، پریاپیسم یا نعوظ طولانی مدت آلت تناسلی مرد بدون میل جنسی است. در صورتی که نعوظ بیش از 4 ساعت طول بکشد فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

خستگی و بی خوابی

تحلیل رفتن انرژی بدن بعد از مصرف قرص تاخیری و در عین حال بی خواب شدن فرد می تواند از عوارض به نسبت شایع این قرص ها باشد.

بی حوصلگی و تغییر خلق و خو

در موارد کمیاب بی حوصلگی بعد از مصرف این قرص ها تبدیل به تغییر خلق و خو، عصبانیت، پرخاشگری و در موارد حاد تمایل به خودکشی می شود.

تنگی نفس و درد قفسه سینه

با بروز هر کدام از این دو مشکل بعد از مصرف قرص تاخیری فرد باید فورا به پزشک مراجعه کند.

تنگی نفس ناشی از مصرف قرص تاخیری

قرص های تاخیری دارای یکسری عوارض مشترک و شایع هستند که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم ولی به معنای این نیست که در تمامی افراد این عوارض بروز می کنند. خیلی از مردان با مصرف چندین مرتبه از قرص های تاخیری، بدن آن ها هیچگونه عوارضی را نشان نمی دهد ولی برخی هم با همان اولین بار مصرف دچار عارضه می شوند. همچنین در این مقاله به برخی عوارض نادر مانند سکته مغزی، پریاپیسم و مشکلات تنفسی اشاره کردیم که خطرناک هستند و باید فردی که این عوارض را داشته فورا مورد درمان تخصصی قرار بگیرد.

هر کدام از قرص های تاخیری دارای یکسری عوارض اختصاصی هم هستند که باید قبل از مصرف قرص بروشور توضیحات آن ها مطالعه شود تا در صورت لزوم افراد از مصرف این قرص ها خودداری کنند.
لازم به ذکر است قبل از مصرف قرص های تاخیری حتما با متخصص این امر مشورت کنید و از مصرف خودسرانه آن ها دوری کنید زیرا قرص های تاخیری می توانند با داروهای متخلفی که افراد برای درمان دیگر بیماری ها مصرف می کنند تداخل داشته باشند و یا موجب تشدید بیماری شوند. اگر بیماری قلبی، مغزی، فشار خون، دیابت، اختلالات کبدی، کلیوی و یا هر بیماری دیگری دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا بهترین قرص تاخیری که متناسب با شرایط شماست را تجویز کند.

همچنین می توانید از دیگر روش ها برای درمان زود انزالی استفاده کنید مانند اسپری تاخیری، کاندوم و یا اگر زود انزالی ناشی از مشکل روحی است با درمان های مشاوره ای به این اختلال پایان دهید. پس بهترین راه درمان انزال زود هنگام، پیدا کردن دلیل اصلی آن است.

عوارض قرص تاخیری برای زنان

عوارض مصرف قرص تاخیری برای خانم ها

قرص های تاخیری درمان کننده زود انزالی مردان هستند و مشکل انزال زود هنگام مربوط به خانم ها نمی شود، بنابراین زمانی که قرص تاخیری توسط خانم ها مصرف نشود، عوارضی هم به دنبال نخواهد داشت. همچنین تصور اینکه رابطه با مردی که این دسته از قرص ها را مصرف می کند، می تواند منجر به بروز عوارض در زن شود کاملا اشتباه است، بهتر است بدون توجه به اطلاعات غلط و افکار ساختگی رابطه خود را با همسرتان خراب نکنید.

لازم به ذکر است برای بررسی اینکه آیا مصرف قرص های تاخیری توسط زنان می تواند مشکلی را برای آن ها ایجاد کند؟ تحقیقاتی انجام شده ولی تایید نتیجه این بررسی ها هنوز صورت نگرفته است. طی این تحقیقات زنانی که قرص تاخیری ویاگرا مصرف کردند میل جنسی بیشتری نسبت به قبل و احساس رضایت بهتری از رابطه خود دارند زیرا می توانند به ارگاسم برسند.

متاسفانه مشکل عمده زنان در روابط جنسی، به ارگاسم نرسیدن آن ها می باشد. دلیل این مشکل می تواند بی تجربه بودن زن و شوهر در انتخاب پوزیشن درست برای به ارگاسم رسیدن زن باشد و یا اینکه اختلالات روحی که موجب لذت نبردن از رابطه و در نتیجه به ارگاسم نرسیدن است. هر چقدر این مشکل ادامه پیدا کند نارضایتی زن از رابطه بیشتر شده تا جایی که حس می کند رابطه جنسی فقط برای لذت بردن مرد می باشد و ترجیح می دهد دیگر رابطه ای برقرار نکند. بهترین کار برای رفع این مشکل مراجعه به روانشناس در این زمینه و دریافت مشاوره جنسی یا سکس تراپی می باشد. در اکثر مواقع مشکلات زود انزالی مردان و به ارگاسم نرسیدن زنان با تشکیل جلسات مشاوره ای به خوبی حل می شوند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به تعریف زود انزالی، عواقب درمان نکردن این مشکل، معرفی برخی از انواع قرص تاخیری، عوارض مصرف قرص تاخیری بر مردان و همچنین مشکل به ارگاسم نرسیدن زنان پرداختیم. متاسفانه ریشه اصلی بسیاری از مشکلات زناشویی به روابط جنسی آن ها بر می گردد. وقتی زن و شوهر از هم بستر شدن با هم رضایت نداشته باشند به تدریج از هم دور شده و در زندگی با مشکلات بیشتری مواجه می شوند. باور اشتباه اینکه مسائل جنسی را نباید با کسی در میان گذاشت موجب ادامه دار شدن مشکلات می شود در حالی که با مراجعه به روانشناس و برقراری جلسات مشاوره جنسی می توان این مشکلات را حل کرد و در صورتی که نیاز به درمان دارویی وجود داشته باشد، تجویز دارو تحت نظر متخصص انجام می شود. چنانچه به مشاوره تخصصی در این زمینه نیاز دارید می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا همه انواع قرص های تاخیری عوارض دارند؟

بله، ولی به معنای این نیست که در همه افراد مصرف کننه بروز می کنند

آیا عوارض قرص تاخیری های خطرناک هستند؟

در صورتی که شدت پیدا کنند و یا طولانی شوند، می توانند خطرناک باشند

آیا قرص های تاخیری برای زنان هم قابل استفاده هستند؟

خیر

به جای قرص تاخیری از چه روشی برای طولانی شدن رابطه می توان استفاده کرد؟

اسپری های تاخیری و کاندوم

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور