استفاده از کاندوم خاردار

کاندوم خاردار برای چه کاری استفاده می شود؟

یکی از ابزارهای بهداشتی و به ویژه برای بهداشت جنسی که توسط زوجین مورد استفاده قرار می گیرد، کاندوم است. کاندوم انواع مختلفی دارد که در توسط تولیدکنندگان و با توجه به نیاز مصرف کنندگان تولید می شود. کاندوم روکشی کسشان است که در حین رابطه جنسی بین زوجین، روی آلت کشیده شده و مانع ریخته شدن مایع منی به داخل واژن زن می شود. این کار مانع بارداری زن و انتقال عفونت ها و بیماری های احتمالی بین زوجین است. در این مقاله در مورد اینکه کاندوم خاردار برای چه کاری استفاده می شود، نحوه استفاده از آن چگونه است و عوارضی که ممکن است این محصول داشته باشد صحبت می کنیم.

کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار برای چه کاری استفاده می شود؟

کاندوم ها در دسته محصولات مراقبت های بهداشت جنسی قرار می گیرد و برای جلوگیری از بارداری زن و به منظور بهداشت زوجین حین رابطه جنسی ایجاد می شود. البته این نکته ضروری است که انحصار تولید این محصول فقط برای استفاده مردان نبوده و کاندوم های زنانه نیز تولید می شوند. انتقال بیماری های عفونی و یا بارداری ناخواسته یکی از عواملی است که ممکن است لذت رابطه جنسی را برای طرفین کاهش دهد. بههمین دلیل کاندوم ها گزینه بسیار مناسبی است که نه تنها لذت رابطه جنسی را برای زوجین حفظ می کند بلکه خیال آن ها نیز از بسیاری از افکار نگران کننده از جمله بارداری های ناخواسته آسوده می کند.

با گسترش تولید انواع و اقسام کاندوم ها، شاهد ایده ها و خلاقیت های زیادی هستیم که در تولید این محصولات به کار برده می شود تا افراد رابطه های متفاوت و منحصر به فردی را تجربه کنند. یکی از انواع کاندوم های تولید شده با نام کاندوم خاردار شناخته می شود.

کاندوم خاردار در دسته محصولات طرح دار مراقبت جنسی قرار می گیرد. عموما این کاندوم ها با نقاط برجسته سیلیکونی کوچک و خاردار عرضه می شود که از نظر ویژگی های ظاهری و شکل و موادی که در آن ها به کار رفته است مدل های مختلف هم برای زنان و هم برای مردان دارد. از جمله کاندوم خاردار چرخشی، کاندوم خاردار ضد حساسیت، کاندوم خاردار فضایی و کاندوم تاخیری میوه ای.

اگر آقایان به هر دلیلی از کاندوم خاردار استفاده نمی کنند نمونه های زنانه ای تولید شده اند که خانم ها می توانند به منظور جلوگیری از بارداری و یا انتقال عفونت و بیماری های مقاربتی از آن ها استفاده کنند.

فواید استفاده از کاندوم خاردار

یکی از مهم ترین فواید کاندوم خاردار برای زوجین، افزایش لذت در حین رابطه جنسی است. این موضوع به خاطر وجود خارهای تعبیه شده روی این روکش کشسان است. این خارها باعث تحریک بیشتر دیواره های واژن  خانم ها شده و لذت رابطه جنسی را چندبرابر می کند. به عبارت دیگر و به گفته کارشناسان کاندوم خاردار می تواند اعصاب موجود در واژن را بهتر از کاندوم های دیگر تحریک کند و لذت را افزایش می دهد.

از دیگر فواید آن برای افرادی است که دیر به ارگاسم می رسند یا این که دچار سرد مزاجی شده اند.

به دلیل وجود ماده ای به نام بنزوکائین در تولید این کاندوم ها، مشکل آقایانی که از زود انزالی رنج می برند نیز حل می شود.

استفاده از کاندوم های خاردار مدت زمان رابطه جنسی را نیز افزایش داده و به زوجین احساس لذت بیشتری می دهد.

از فواید دیگر استفاده از کاندوم های خاردار این است که ماده تاخیری موجود در ترکیبات کاندوم موادی دارد که به منظور  از بین بردن و کشتن اسپرم ها استفاده شده و این کار باعث جلوگیری از بارداری ناخواسته می شود.

یکی از مهم ترین فواید استفاده از کاندوم و کاندوم های خاردار جلوگیری از سرایت بیماری های رقابتی مانند سوزاک، سفلیلس و … است.

طرز استفاده از کاندوم خاردار

از کاندوم خاردار چگونه استفاده کنیم

برعکس آنچه که بسیاری گمان می کنند، استفاده از کاندوم ساده نیست. باید یاد بگیرید آن را درست استفاده کنید تا مانع از بارداری ناخواسته یا انتقال عفونت و بیماری شود. استفاده صحیح و مداوم از کاندوم در طول رابطه جنسی با شریکتان، باعث محافظت از شما در برابر خطرات ناشی از عفونت و بیماری های مقاربتی از جمله هپاتیت، سوزاک، ایدز می شود. بنابراین استفاده درست از کاندوم و کاندوم خاردار را سر سری نگیرید. علاوه بر رابطه جنسی لذت بخش تری که با استفاده از کاندوم خاردار دارید باید بدانید چگونه از آن استفاده کنید.

مرحله اول: قبل از پرداختن به نحوه استفاده از کاندوم خاردار، در ابتدا به نشان استاندارد و تاریخ تولید و انقضای آن دقت کنید. همچنین مطمئن شوید که پاره نباشد.

مرحله دوم: باز کردن درست بسته بندی کاندوم خاردار: سعی کنید از محل مشخص شده و بدون آسیب رساندن به کاندوم آن را باز کنید و برای باز کردن آن، از وسایل تیز مانند قیچی که ممکن است به ان آسیب بزند استفاده نکنید.

مرحله سوم: آلت مرد قبل از استفاده از کاندوم باید کاملا راست باش.

مرحله چهارم: نوک کاندوم را در دست گرفته، آن را روی آلت قرار دهید. کاندوم را در بالای آلت قرار داده و تا پایین بکشید و آن را باز کنید. کاندوم باید تا انتهای آلت مرد را پوشانده باشد.

نکته مهمی که در استفاده از کاندوم خاردار باید به آن توجه کنید این است که به دلیل وجود خارهای موجود روی این نوع کاندوم ها اگر شریک شما درد زیادی احساس کرد، بهتر است از روان کننده های مخصوصا روان کننده های پایه آب استفاده کنید تا هم درد کمتر شود و هم کاندوم پاره نشود. روان کننده هایی که استفاده می شود برای کاهش درد مقاربت با کاندوم های خاردار است. شما همچنین می توانید از روغن های طبیعی نیز استفاده نمایید.

عوارض کاندوم خاردار

استفاده کاندوم خاردار

تا به اینجا فهمیدیم کاندوم های خاردار چه کاندوم هایی هستند و چه مزایایی دارند. این کاندوم ها به شدت لذت رابطه جنسی را بالا می برند. اما کاندوم خاردار در کنار تمام مزایایی که دارد دارای عوارض و پیامدهایی نیز هست که در ادامه به برخی از مهم ترین عوارض کاندوم خاردار اشاره می کنیم.

یکی از مهمترین عوارض کاندوم خاردار ایجاد حساسیت های پوستی روی آلت تناسلی مردان و یا حتی ایجاد ارش و سوزش است.

تقریبا تمام کاندوم های خاردار موجود در بازار از لاتکس ساخته شده اند. بنابراین، ابتدا مطمئن شوید آلرژی یا حساسیت به لاتکس ندارید.

کاندوم های خاردار نیز ممکن است پاره شوند (هر 150 مورد، 5 مورد) و در نتیجه ممکن است باعث بارداری های ناخواسته شوند. کاندوم های خاردار به سبب ایجاد لذت و طولانی کردن رابطه جنسی ممکن است پاره شوند و باعث ورود مایع منی به داخل واژن و رحم شوند.

کاندوم های خاردار در اثر گرما، حالت کشسانی خود را از دست می دهند بنابراین دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

عوارض کاندوم خاردار ژله ای

کاندوم خاردار ژله ای نوعی از انواع کاندوم های خاردار است که برای آقایانی که آلت تناسلی کوچکتر از سایز استاندارد دارند یا خانم هایی که به تازگی زایمان طبیعی انجام داده اند، گزینه مناسبی است. از سوی دیگر این نوع کاندوم، برعکس سایر کاندوم های خاردار، قابل شستشو و استفاده مجدد است. همین شستشوی مجدد کاندوم های خاردار ژله ای می تواند مهم ترین عوارض را ایجاد کند. چراکه اگر در شستشوی این نوع محصول دقت لازم را نداشته باشید ممکن است باعث رشد انواع قارچ ها و میکروب ها شده و با استفاده از آن ها دچار انواع بیماری های قارچی و عفونی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور