مدت زمان رابطه جنسی

مدت زمان رابطه جنسی و نحوه افزایش آن

برای بسیاری از زوجین این سوال مطرح است که مدت زمان رابطه جنسی باید چقدر باشد و آیا می توان آن را افزایش داد یا خیر؟ چرا که داشتن یک رابطه طولانی تر بر اساس تحقیقات صورت گفته، برای اغلب افرادلذت بخش تر و مطلوبتر می باشد. در این مقاله به این موضع خواهیم پرداخت و با روش ها و نحوه افزایش مدت رابطه جنسی آشنا می شویم.

همچنین، اگر احساس می کنید که با وجود راهکارهای گفته شده باز هم رابطه تان بیش از حد کوتاه یا طولانی است، یا از برخی اختلالات جنسی اعم از دیرانزالی، زودانزالی و یا اختلال نعوذ رنج می برید، می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم در این باره را به منظور بهبود کیفیت رابطه خود دریافت نمایید.

چه عواملی در مدت زمان رابطه جنسی دخیل هستند؟

مدت زمان رابطه جنسی چقدر است؟

زوجینی که انتظار دارند تا در یک رابطه جنسی به اوج لذت دست پیدا کنند، دوست دارند بدانند که این کار چقدر به طول می انجامد. چرا که در برخی از افراد ارگاسم و انزال زودتر و در برخی دیرتر صورت می گیرد. اگر بخواهیم مدت زمان رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دهیم، بایستی چند عامل تاثیر گذار را در آن در نظر بگیریم. این موارد را می توان به ترتیب زیر دانست:

  • جنسیت: مردان نسبت به زنان زودتر با انزال می رسند و زنان نیازمند معاشقه هستند.
  • سن: هر چه سن بالاتر رود، زمان بیشتری برای تحریک و رسیدن به نعوظ و حفظش نیاز است. بعلاوه تغییراتی که در هورمون ها به وجود می آید، سبب خشکی واژن و کمتر شدن میل جنسی در زنان و همچنین سرد مزاجی در مردان می گردد.
  • دستگاه تناسلی: شکل آلت تناسلی به ویژه سر آن می تواند در جابجایی منی تاثیر گذار بوده و سبب ایجاد درد و عدم تمایل به ادامه رابطه شود.
  • اختلال احتمالی عملکرد جنسی: اختلال نعوظ، زود انزالی یا دیر انزالی هر کدام می تواند مدت زمان رابطه جنسی را طولانی تر یا کوتاه مدت تر کند. 
  • فرهنگ و باورها: محیط و تفکراتی که زوجین در آن رشد کرده اند نیز می تواند در مدت زمان رابطه جنسی اثر داشته باشد.

مدت زمان رابطه جنسی چقدر است؟

حال که با عوامل موثر بر مدت زمان رابطه جنسی آشنا شدیم، می توانیم نتیجه بگیریم که تعیین یک زمان مشخص برای این امر امکانپذیر و درست نیست.

اما مشهورترین تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته است، نشان می دهد که میانگین یک رابطه جنسی واژینال، 3 تا 7 دقیقه به طول می انجامد. البته این محققان مقاربت جنسی یعنی از زمان نفوذ آلت تناسلی به واژن را به چهار نوع کافی، مطلوب، خیلی کوتاه و خیلی طولانی تقسیم بندی می کنند.

بر این اساس، اگر فعالیت مقاربتی در یک بازه زمانی بین 7 تا 13 دقیقه انجام پذیرد در دسته مطلوب، 3تا 7 دقیقه در دسته کافی، 1 تا 2 دقیقه خیلی کوتاه و 10 تا 30 دقیقه در رده بسیارطولانی قرار می گیرد.

با این وجود باید دید که تعریف و انتظارات زنان در رابطه جنسی چیست و یا مردان بیشتر چه هدفی را دنبال می کنند. بسیاری از مردم رسیدن به ارگاسم توسط هر دو طرف را پایان رابطه می دانند. اما عده ایی نیز ممکن است هدفشان لمس کردن، رابطه جنسی دهانی، رابطه مقعدی یا ترکیبی از آن ها باشد. بنابراین، بسته به اینکه در رابطه به دنبال چه چیزی هستید نیز زمان های گفته شده می تواند تغییر کند.

نحوه افزایش مدت رابطه جنسی

نحوه افزایش مدت رابطه جنسی

پژوهش ها نشان می دهد که اکثر مردم دوست دارند تا رابطه جنسی آن ها بیشتر طول بکشد و بهتر بتوانند فانتزی های جنسی خود اعمال کنند. برای این امر نیز روش ها و راه حل هایی پیشنهاد شده است که می تواند یاری کننده باشد. البته این موارد به طور کلی عنوان شده است و توصیه می شود که اگر به دلایل پزشکی، فیزیکی یا روانی این موارد برای شما موثر نیست، بهتر است با مشاوره جنسی دکتر فکر تمای حاصل نمایید.

به طور منظم ورزش کنید

رابطه جنسی انرژی زیادی را می طلبد و به همین دلیل اگر می خواهید که از این کار لذت ببرید، ورزش کنید. این امر به ویژه برای آقایان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و متخصصان همواره توصیه می کنند که برای قوی تر شدن اندام جنسی بهتر است که به صورت منظم و روزانه ورزش شود. چرا که یکی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی یا اتمام آن در کوتاه مدت، خستگی و ضعف بدنی است.

البته نیازی نیست که آقایان یا خانم ها لزوما ورزش های سنگین انجام دهند. بلکه با یک سری نرمش ها، شنا، دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، و یا حتی رقصیدن نیز میزان آمادگی جسمی شما تا حدی بالا می رود. همچنین یک سری ورزش های جنسی نیز وجود دارد که آلت تناسلی شما را قوی تر خواهد کرد و می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید.

ارگاسم را به تعویق بیندازید

زمانی که احساس می کنید در شرف انزال هستید، بهتر است آلت از واژن خارج گردد تا برای لحظاتی از میزان فشار جنسی کاسته شود. همچنین می توانید پرینه را نیز فشار دهید. منظور از پرینه فاصله بین بیضه و مقعد است.

اگر این نقطه را حدود 5 الی 10 ثانیه فشار دهید، با فشار آوردن بر مجرای ادارا و منقبض نمودن جریان خوب، ارگاسم را سرکوب می کند. بنابراین، این نقطه را بیابید و این کار را پیش از آنکه به لذت جنسی برسید، انجام دهید.

یکی از مزایای این عمل، نه تنها افزایش مدت زمان رابطه جنسی است، بلکه سبب می شود تا ارگاسم را باشدت بیشتری تجربه نمایید. حتی می توانید آن را چند بار انجام دهید تا رابطه جنسی طولانی تر شود. روش مذکور در درمان زود انزالی نیز تا حدی موثر است.

تحریک کردن را طولانی تر نمایید

به جای آنکه سریع به سراغ عمل اصلی بروید، سر آلت تناسلی را بر لبه کلیتورس بلغزانید. بدین ترتیب، هم همسرتان تحریک و لذت بیشتری را تجربه می کند و مدت زمان رابطه جنسی بیشتر می شود.

بعلاوه، پس از وارد کردن آلت در واژن می توانید به جای داخل و خارج کردن، آن را نگه دارید و هر دو لذت ببرید. از آنجا که خانم ها دیرتر به ارگاسم می رسند، اجازه دهید ابتدا او لذت را تجربه کند و سپس شما به این تجربه برسید. با این روش شما به نوعی به شریک جنسی خود نیز احترام گذاشته و رضایت بیشتری در مورد رابطه جنسی به او دست خواهد داد.

تنها به هدف نهایی نیندیشید

شما باید رابطه جنسی را همانند سفری بدانید که باید از آن لذت برد و تنها هدف ما رسیدن به مقصد نیست. معاشقه کردن را فراموش نکرده و اجازه دهید که همگام با سکس، رابطه عاطفی میان شما و همسرتان نیز قوی تر شود.

این یکی از مهم ترین ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی به شمار می رود و خانم ها این مرحله را بسیار دوست دارند. البته اگر محبت، نوازش و بوسیدن دو طفه باشد، میزان لذت نیز بالاتر خواهد بود.

بدن یکدیگر را لمس کنید و آن ها را مورد نوازش قرار دهید. نوک سینه ها، لاله گوش، گردنف و سکس دهانی برای خانم ها بسیار لذت بخش است. از این رو شما با صرف زمانی برای این کارها مدت زمان رابطه جنسی را بالا برده اید.

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا عوامل دخیل بر کوتاه یا طولانی مدت بودن مدت زمان رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دهیم و میانگین طول این رابطه را در اقسام گوناگون ذکر کردیم.

با توجه به آنکه رضایتمندی در این رابطه از اهمیت خاصی برخوردار است، توصیه می شود که در صورت عدم رضایتمندنی از آن می توانید برای دریافت نکات آموزشی زندگی زناشویی با روانشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید. 

چه عواملی در مدت زمان رابطه جنسی دخیل هستند؟

مواردی همچون سن، جنسیت، اختلالات احتمالی جنسی، فرهنگ و دستگاه تناسلی را می تون از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در مدت رابطه جنسی دانست.

رابطه جنسی باید چه مدت زمانی طول بکشد؟

در این مقاله می توانید با میانگین و محدوه های زمانی یک رابطه جنسی در موارد مختلف آشنا شوید.

چگونه مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش دهیم؟

برای این منظور می توانید از راهکارهای که در مقاله ذکر شده و راهنمایی های مشاوران رابطه جنسی ما کمک بگیرید.

آیا ورزش کردن نیز می تواند مدت رابطه جنسی را افزایش دهد؟

بله. متخصصان همواره توصیه می کنند که برای قوی تر شدن اندام جنسی بهتر است که به صورت منظم و روزانه ورزش شود.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور