بهترین پوزیشن بارداری
بهترین پوزیشن بارداری

بهترین پوزیشن جهت بارداری چیست؟

بهترین پوزیشن بارداری چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مادران آینده در مورد آن سوال می پرسند. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین پوزیشن بارداری را به شما معرفی کنیم. وقتی می خواهید باردار شوید، رابطه جنسی چیزی فراتر از لذت بردن است. شما می خواهید همه چیز را در رختخواب به درستی انجام دهید تا شانس خود را برای بارداری به حداکثر برسانید. هیچ روشی برای ایجاد بارداری ثابت نشده است. با این حال، چند تغییر در زمان و دفعات عشق ورزی شما ممکن است به افزایش شانس موفقیت  کمک کند.

بهترین پوزیشن بارداری چیست؟

با آزاد شدن صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه جنسی محافظت نشده در حوالی زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود. تا زمانی که اسپرم وارد واژن شود، شانس باردار شدن دارید.

هیچ موقعیت خاصی در طول رابطه جنسی ثابت نشده است که احتمال لقاح را افزایش دهد. با این حال، برخی از موقعیت‌ها ممکن است برای اطمینان از اینکه شناگران کوچک راه خود را به سمت تخم مرغ پیدا می‌کنند، بهتر از سایر موقعیت‌ها باشند. پوزیشن های میسیونری (مرد در بالا) امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند و اسپرم را در مجاورت دهانه رحم قرار می دهد.

در موقعیت های ایستاده و زن روی بالا، جاذبه بر علیه شما عمل می کند. با این حال، ایستادن بلافاصله بعد از رابطه جنسی احتمال بارداری شما را کاهش می دهد. اسپرم ها شناگران بسیار خوبی هستند. پس از رسوب در واژن، می توانند در عرض 15 دقیقه به دهانه رحم برسند.

اگرچه لازم نیست بعد از رابطه جنسی پاهای خود را در هوا بالا بیاورید، یا حتی به پشت دراز بکشید تا به آنها کمک کنید تا به آنجا برسند، اما ضرری ندارد. قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می شود اسپرم در جهت درست شنا کند.

بهترین پوزیشن به پهلو برای بارداری

برای اطلاع از تاثیر ترک رابطه جنسی بر رابطه زناشویی کلیک کنید.

چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشید؟

بهترین زمان برای باردار شدن در باروری ترین نقطه در چرخه قاعدگی شماست. یعنی دقیقاً پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است.

دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال بارداری را دارند. داشتن رابطه جنسی در آن روزها بیشترین شانس را برای باردار شدن به شما می دهد.

در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند. آن تخمک در مسیر خود به سمت رحم شما از لوله فالوپ به سمت پایین می رود.

در این مسیر، اسپرم (امیدوارم) با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می کند. اسپرم می تواند حدود پنج روز زنده بماند. بنابراین اگر در تلاش برای باردار شدن هستید، هدف شما این است که در زمان تخمک گذاری، اسپرم زنده در لوله های فالوپ خود داشته باشید.

چگونه می دانید که در حال تخمک گذاری هستید؟ یک راه این است که روزهای سیکل خود را بشمارید.

یک تقویم از چرخه های قاعدگی خود داشته باشید یا از یک برنامه برای پیگیری استفاده کنید. هر چرخه از اولین روز پریود شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما به پایان می رسد.

به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر سیکل 28 روزه دارید، به طور کلی حدود روز 14 تخمک گذاری خواهید داشت.

برای اطلاع از علل خودداری همسران از رابطه جنسی کلیک کنید.

علائم شروع دوره تخمک گذاری

تغییر در ترشحات واژن. هنگامی که تخمک گذاری می کنید، مخاط شما شفاف و غلیظ می شود. تقریباً به اندازه یک سفیده تخم مرغ.

افزایش دمای پایه بدن. دمای استراحت بدن شما پس از تخمک گذاری اندکی افزایش می یابد. می توانید BBT را قبل از بیدار شدن در صبح با دماسنج دمای پایه بدن اندازه گیری کنید. توجه: این فقط به شما می گوید که تخمک گذاری کرده اید و نمی تواند تخمک گذاری را پیش بینی کند. با این حال، اگر دمای خود را برای چند سیکل ردیابی کنید، می‌توانید به طور کلی در چه روز چرخه‌ای تخمک‌گذاری را متوجه شوید.

داروخانه ها نیز کیت های تخمک گذاری بدون نسخه را می فروشند. این آزمایش‌ها تغییرات هورمونی در ادرار شما را بررسی می‌کنند و می‌توانند به شما اطلاع دهند که در چه زمانی احتمال تخمک‌گذاری دارید. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل کیت تست مراجعه کنید.

هر چند وقت یک بار باید رابطه جنسی داشته باشید؟

شاید خوانده باشید که داشتن رابطه جنسی متعدد اغلب کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که اسپرم‌ها پس از یک دوره 2-3 روزه پرهیز از کیفیت بهتری برخوردار هستند. مطالعات همچنین نشان داده اند که نرخ بارداری در زوج هایی که هر 1 تا 2 روز یک بار رابطه جنسی دارند، بیشتر است.

عشق ورزی یک بار در روز یا یک روز در میان در دوران باروری شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، اما خودتان را مجبور به برنامه ریزی نکنید. می تواند منجر به استرس غیر ضروری شود. در نهایت، تعداد دفعاتی ایده آل برای داشتن رابطه جنسی همان چیزی است که برای شما احساس راحتی می کند.

برای اطلاع از دلیل خونریزی بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

آیا روان کننده بر شانس باردار شدن تأثیر می گذارد؟

کمتر از دو سوم زنان از روان کننده در حین رابطه جنسی استفاده می کنند، اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند Astroglide و K-Y Brand Jelly حرکت اسپرم را 60 تا 100 درصد کاهش دادند.

قبل از اینکه وحشت کنید و لوله روان کننده را بیرون بیاندازید، مطالعات منبع معتبر زوج های واقعی که سعی در باردار شدن دارند، هیچ تاثیر منفی بر باروری پیدا نکرده است. در واقع، روان کننده ممکن است کمک کند.

در تلاش برای باردار شدن از طریق ایجاد رابطه جنسی راحت به دفعات بیشتر.

برای اطلاع از فواید رابطه جنسی بر روی سلامت کلیک کنید.

سایر نکات برای باردار شدن

تغییر شیوه های جنسی تنها راه برای افزایش احتمال باردار شدن نیست. در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای تقویت باروری خود انجام دهید:

ارگاسم. برای یک مرد، انزال برای باردار شدن همسرش ضروری است. اگرچه یک زن برای باردار شدن نیازی به اوج گرفتن ندارد، اما حرکت ارگاسم او می تواند به نزدیک شدن اسپرم به مقصد کمک کند.

وزن خود را کنترل کنید. خیلی سنگین یا خیلی لاغر بودن می تواند باروری شما را کاهش دهد.

سیگار نکشید. سیگار احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش می دهد و تحرک اسپرم را کاهش می دهد.

کافئین را محدود کنید. در مقادیر زیاد بیش از پنج فنجان قهوه در روز  کافئین می تواند باروری را کاهش دهد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

زنان کمتر از 35 سال باید حداقل 1 سال قبل از کمک پزشکی تلاش کنند.

زنان 35 ساله یا بالاتر باید پس از 6 ماه تلاش به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنند.

اگر هر یک از این مشکلات را دارید که می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دهد، زودتر وقت ملاقات بگذارید:

  • پریود نامنظم یا بدون قاعدگی
  • اندومتریوز
  • بیماری التهابی لگن
  • سابقه سقط جنین
  • جراحی فتق یا مشکل در بیضه ها (در شریک جنسی شما)

پزشک ارزیابی سلامتی و سابقه پزشکی شما را انجام خواهد داد. داروها، تکنیک‌های لقاح و جراحی می‌توانند به بچه‌دار شدن افراد مبتلا به مشکلات باروری کمک کنند.

اما اگر برای مدت طولانی تلاش کرده‌اید و همچنان مشتاقانه منتظر آن برآمدگی نوزاد هستید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

بهترین پوزیشن خوابیده برای بارداری

آشنایی با 9 مورد ازبهترین پوزیشن های بارداری

هالی ریچموند، یک درمانگر جنسی بالینی و درمانگر ازدواج و خانواده می گوید: “سکس بسیار بیشتر از یک دخول  معمولی است.” صمیمیت انواع مختلفی دارد، از جمله بوسیدن، لذت بردن از سینه، رابطه جنسی دهانی، فانتزی و حتی سکس مقعدی.

“سکس دهانی و دستی [اعمالی که با دستان شما انجام می شود] اجزای شگفت انگیزی برای زندگی جنسی یک زوج هستند. تکنیک های رابطه جنسی دهانی را بخوانید. با چند اسباب بازی جدید بازی کنید. اگر چیزی درست نیست، از پزشک خود بپرسید.»

موقعیت هایی که باید از آنها اجتناب کرد:

وضعیت میسیونری (مرد در بالا، زن در پایین) می تواند جریان خون را به مادر و نوزاد فشرده کند، به خصوص بعد از هفته بیستم.

برخی از زنان وضعیت های مستعد یا دراز کشیدن صاف روی شکم را ناراحت کننده می دانند.

همانطور که توسط هر پزشک و کتاب بارداری که تا به حال خوانده اید ذکر شده است، هوا نباید وارد رحم شود.

1.سکس از پشت

این موقعیت اغلب توسط مربیان جنسی به عنوان یک گزینه محبوب برای همه نوع شریک زندگی ذکر می شود. روی چهار دست و پا، این وضعیت فشار را بر روی شکم نگه می دارد و به همسر باردار اجازه می دهد راحت تر بماند.

شانا کاتز کاتاری، متخصص جنسی و مربی در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه میشیگان می‌گوید: «استفاده از بالش، پتو یا حوله برای راحتی بیشتر ایده خوبی است.

ریچموند اشاره می کند که کنترل عمق نفوذ نیز مهم است. “گاهی اوقات در آن وضعیت با انحنای پشت، [شریک باردار] می تواند برخورد آلت تناسلی به دهانه رحم را احساس کند،” که ممکن است ناراحت کننده باشد.

سه ماهه: اول و ابتدای دوم. در پایان سه ماهه دوم، حدود دو پوند اضافی در اطراف شکم شما وجود دارد. ممکن است بخواهید در دو ماه بعد نیز از حفظ تعادل روی چهار دست و پا خودداری کنید.

2.شما در بالا

صعود به کشتی! این موضع توسط علم نیز پشتیبانی می شود. حداقل یک مطالعه تایوانی نشان داد که رضایت جنسی برای زنان باردار افزایش یافته است که با قرار گرفتن در بالای شریک جنسی، دخول را کنترل می کنند.

با گشاد کردن وضعیت یا تکیه دادن به عقب، برای راحتی خود را تنظیم کنید تا وزن شکم شما را به جلو خم نکند.

در سه ماهه اول و دوم این وضعیت به ضربه زدن به نقاط مناسب در واژن کمک می کند. با این حال، در طول سه ماهه سوم، ممکن است بخواهید از نفوذ عمیق خودداری کنید، به خصوص اگر در آنجا حساس هستید و می خواهید از تحریک دهانه رحم یا خونریزی تصادفی جلوگیری کنید.

3. دختر گاوچران معکوس

ریچموند می‌گوید دختر گاوچران معکوس شامل شما یا شریک باردار می‌شود که با دیگری روبرو می‌شوید و گزینه خوبی در سه ماهه اول و دوم بارداری است. حتماً در این حالت تحریک کلیتورال را ادامه دهید.

با این حال، زمانی که شکم شما تبدیل به یک چالش می شود، می تواند چالش برانگیز باشد. اگر این وضعیت یکی از موارد مورد علاقه شما است، ممکن است بتوانید وزن را با تکیه دادن به عقب و قرار دادن بازوهای خود در پشت خود برای حمایت تنظیم کنید.

4.ایستاده

اگر زیر 20 هفته هستید، وضعیت ایستاده کارساز است.

او می‌گوید: «بعد از 20 هفته، اتساع شکم می‌تواند باعث مشکلات بیشتر تعادل و مشکل در موقعیت شود، که خطر افتادن را به همراه دارد. شریک باردار ممکن است کف دست خود را روی دیوار قرار دهد و برای ثبات به آن تکیه دهد. اما به دنبال زمین محکم باشید.

5.وضعیت حاملگی شناور

کاتز کتاری می‌گوید: «یک فرد باردار ممکن است از رابطه جنسی در وان حمام لذت ببرد، جایی که می‌تواند در حین لذت بردن یا دریافت لذت شناور شود. شناوری به شکم کمک می کند تا از گرانش سرپیچی کند و گزینه خوبی برای زمانی است که 8 ماهه هستید.

بسته به اندازه وان شما، ممکن است نتوانید به طور کامل شناور شوید، بنابراین شریک زندگی شما می تواند به این تجربه کمک کند. از آنها بخواهید برای حمایت زیر شما دراز بکشند و اجازه دهید دست هایشان مناطق حساس شما را برای لذت بردن تحریک کند. اگر از اسباب‌بازی استفاده می‌کنید، حتماً از روغن‌های ایمن برای آب استفاده نمایید.

بهترین پوزیشن نشسته برای بارداری

6.رابطه جنسی نشسته بارداری

زوج‌ها از همه نوع مقاربت نشسته می توانند لذت ببرند، جایی که فرد باردار روی یک صندلی یا لبه تخت می‌نشیند و خود را بالاتر از شریک زندگی خود قرار می‌دهد. همچنین می توانید خود را با بالش نگه دارید یا در اوایل بارداری به پشت دراز بکشید.

7. رابطه جنسی دهانی باردار

اگر با شریکی با آلت تناسلی رابطه جنسی دهانی برقرار می کنید مهم نیست که قورت دهید یا نه. این روی کودک تأثیری نخواهد داشت و اگر رابطه جنسی دهانی دریافت می کنید، به خصوص در سه ماهه آخر بارداری روی کودک در حال رشد تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر این، اگر تمایلی به آن نداشته باشید، جایگزینی خوشایند برای رابطه جنسی نافذ است. با این حال، اگر به شریکی با آلت تناسلی جنسی دهانی می دهید، توجه داشته باشید که در سه ماهه اول بارداری، ممکن است به دلیل تهوع صبحگاهی، رفلکس تهوع افزایش یابد.

8. رابطه جنسی مقعدی

بله، رابطه مقعدی در دوران بارداری بی خطر است و می تواند با همسرتان در پشت انجام شود. استایل داگی یا ورود از پشت، بهترین گزینه برای رابطه مقعدی در دوران بارداری است. البته همانطور که می دانید در فرهنگ ما به صورت کلی از این رابطه منع شده است.

بهتر است این وضعیت را در اوایل، قبل از بارداری امتحان کنید تا ببینید که با رابطه مقعدی چقدر راحت هستید.

توصیه های جنسی مقعدی:

  • آهسته پیش بروید و حداقل 10 تا 15 دقیقه با پیش بازی آماده شوید.
  • از روغن مخصوص در دوران بارداری استفاده کنید.
  • برای محافظت بیشتر در برابر باکتری ها و بیماری های مقاربتی از کاندوم استفاده کنید.

9.رابطه جنسی پهلو به پهلو

کاتز کتاری می‌گوید: «برای هر فرد باردار، موقعیت‌های پهلو احساس بهتری خواهد داشت و می‌توانند شکم خود را با بالش‌های اضافی یا حوله‌ای تا شده نگه دارند.» این پوزیشن های کناری را می توان برای رابطه جنسی دخول با دست و اسباب بازی و همچنین برای دادن و دریافت رابطه جنسی دهانی استفاده کرد.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی بهترین پوزیشن بارداری بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین پوزیشن بارداری داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.

بهترین پوزیشن بارداری چیست؟

تا به حال این موضوع به صراحت بیان نشده اما موارد مختلفی وجود دارد که در متن اشاره شده است.

نوع پوزیشن چقدر در بارداری می تواند تاثیر گذار باشد؟

می تواند تا حدودی تاثیر گذار باشد.

آیا مکث کردن چند دقیقه ای یا حتی چند ساعته می تواند شانس بارداری را افزایش دهد؟

بله پزشکان می گویند بهتر است پس از رابطه حتما نیم ساعت بلند نشوید.

برای بارداری سریع به جز پوزیشن چه موارد دیگری تاثیر گذار است؟

موارد دیگری همچون نوع تغذیه، وضعیت روانی مادر و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار است.

3/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

سنجش هورمون hCG

هورمون hCG چیست و چه زمانی ترشح می شود؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور