علائم بارداری دختر
علائم بارداری دختر

مهمترین علائم بارداری دختر در زنان باردار

آگاهی از علائم بارداری دختر در زنان باردار برای بسیاری از پدر و مادرانی که منتظر تولد نوزاد خود هستند، از جذابیت خاصی برخوردار است و می خواهند هر چه زودتر از جنسیت فرزند خود مطلع شوند. به غیر از روش های علمی همچون سونوگرافی که درصد اطمینان بسیار بالایی دارد، یک سری حدسیات و باورهای سنتی نیز وجود دارد که بر اساس ظواهر و عادات مادر حامله وجود دارد و می گوید که آیا فرزند دختر است یا پسر. اما این حدسیات تا چه حد درست است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با رایج ترین و مهمترین علائم بارداری دختر در زنان باردار ، در مورد صحت یا عدم صحت آن ها از نظر علمی اطلاعات تازه ایی کسب کنید. همچنین، چنانچه در این مورد نیزمند راهنمایی بیشتری هستید یا با سوال و ابهامی مواجه شده اید، می توانید با کارشناسان سامانه دکتر فکر تماس حاصل نمایید. 

توضیحی در مورد علائم بارداری دختر در زنان باردار 

توضیحی در مورد علائم بارداری دختر در زنان باردار 

زمانی که یک خانم باردار می شود، نه تنها او و همسرش بلکه ممکن است بسیاری از اطرافیان نیز در مورد جنسیت فرزند کنجکاو شده و یک سری حدسیات نیز زده شود. در این میان، بزرگترهایی همچون مادران و مادر بزرگ ها، یا دیگر اقوام مسن بر اساس تجربه ایی که در مورد مشاهده زنان حامله داشته اند، جنسیت جنین را تعیین می کنند.

اما علائم بارداری دختر تا چه حد صحت دارند. حقیقت این است که در این باره ما با دو طیف سر و کار داریم. یک طیف آن حدسیات مادران، خاله، عمه، خواهر و … است. مسلما نمی توان به قطعیت گفت که این افراد درست می گویند یا اشتباه. شاید در برخی مواقع نادر یک سری اشخاص تجربه بسیار بالایی در دیدن علائم دوران بارداری داشته باشند و درست حدس بزنند، اما به طور کلی این ها تنها باورهای مرسومی هستند که چندان هم پایه علمی ندارند.

یک طرف دیگر ماجرا علم است که همه چیز را بر اساس آزمایشات و شواهد علمی می سنجد. از نظر پزشکی، جنسیت جنین در همان لحظه لقاح مشخص می شود، اما پیدایش اندام های جنسی در هفته نهم شروع و تا هفته کامل می شود. با این وجود نمی توان آن ها را مشاهده کرد. بهترین زمان برای تشخیص جنسیت هفته 20 ام است که از طریق سونوگرافی قابل تشخیص می باشد.

با تمام این تفاسیر، ما قصد داریم تا مهمترین علائم بارداری دختر در زنان حامله که احتمالا در تصور عموم رایج است را مورد بررسی قرار داده و میزان صحت آن ها از نظر علم پزشکی مورد بررسی قرار دهیم.

مهمترین علائم بارداری دختر در زنان حامله

 علائم گوناگونی در بارداری دختر وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

حالت شکم در بارداری دختر

برخی معتقدند که یکی از علائم بارداری دختر در زنان باردار بالا بودن حالت شکم است. یعنی شکم به سمت بالا کشیده شده است تا پایین.

اما این موضوع اساس علمی نداشته و نمی توان تنها با شکل شکم تشخیص داد که جنین پسر است یا دختر. در حقیقت، ناحیه حمل جنین در بدن هر زنی بستگی به چند عامل دارد: حالت بدن، افزایش وزن، میزان آمادگی جسمی و قدرت عضلانی او. بنابراین، این ساختار بدن است که تعیین می کند چه پسر و چه دختر در کجا قرار داشته باشد.

تهوع صبحگاهی

از دیگر نظریه های سنتی این است که از علائم بارداری دختر در زنان باردار ، داشتن حالت تهوع بارداری بویژه در صبح است. این مورد می تواند در بسیاری از مواقع درست باشد. اما آیا از نظر علمی نیز می توان به چنین نشانه ایی استناد کرد؟ پاسخ منفی است. علم نشان می دهد که در دوران بارداری سطح استروژن مادر بالا رفته و همین امر می تواند حالت تهوع را در او ایجاد کند.

چه بسا مادران بسیاری حالت تهوع صبحگاهی را دارند اما فرزند آن ها پس بوده است. با این وجود، همچنان می توان گفت که احتمال دختر بودن نوزادان در چنین حالاتی بیشتر از پسر می باشد.

هوس های غذایی

بسیاری از عقاید سنتی می گوید که اگر مادر شیرینی جات را بیشتر از شوری جات یا ترشیجات دوست داشته باشد، در حال حمل یک دختر می باشد.

این در حالی است که از نظر علم پزشکی هوس های خوردنی که زنان حامله دارند نمی تواند نشانگر جنسیت جنین باشد. در واقع مادر به دلیل کمبود مواد معدنی خاص، تغییرات هورمونی تمایل بیشتری به خوردن چنین موادی دارد.

خوابیدن به یک جهت

عده ایی بر این باورند که علائم بارداری دختر در زنان باردار خوابیدن در یک جهت است. شاید به دلیل فراوانی مواردی که دختردار شده اند، چنین باوری بوجود آمده است. با این وجود نمی توان از نظر علمی چنین امری را اثبات کرد و شکل خوابیدن مادر دلیلی بر نوع خاص جنسیت جنین نمی باشد.

تغییرات خلق و خود

تغییرات هورمونی که در زمان بارداری رخ می دهد، باعث عوض شدن بعضی خلقیات می باشد. یک تصور عمومی در مورد علائم بارداری دختر در زنان حامله نوسانات خلقی است. این عقیده اصلا علمی نداشته و نوسانات خلقی در هر دو جنس زن و مرد رخ می دهد. البته از یک سو به دلیل آنکه استروژن در بارداری دختران نسبت به تستسروژن بیشتر است، می تواند در تغییرات بیشتری در خلق و خود ایجاد نمایند.

رنگ ادرار

از دیگر علائم بارداری دختر در زنان حامله در عقاید سنتی به رنگ ادرار مربوط است. بطوریکه اگر ادرار شفاف یا کدر باشد، نوزاد دختر خواهد بود.

گرچه رنگ ادرار یکی از منابع مهم برای تشخیص بسیاری از بیماری های به شمار می رود، اما نمی تواند جنسیت کودک را مشخص کند. ادرار های شفاف و کدر نشانه کم آبی است و مادر بایستی حتما آب بیشتری بنوشد. از سوی دیگر، تغییر رنگ ادرار با هیدراتاسیون، عفونت، ویتامین ها و رژیم غذایی مرتبط است.

بالا بودن ضربان قلب

مهمترین علائم بارداری دختر در زنان حامله

در مورد رابطه بین تپش قلب و علائم بارداری دختر در زنان باردار از نظر علمی و باورهای سنتی تردیدهایی وجود دارد. در واقع در جامعه این باور وجود دارد که قلب نوزاد دختر سریعتر از نوزاد پسر می زند.

البته شنیدن صدای ضربان قلب و شمارش آن توسط ماما امکانپذیر می باشد و این متخصصان بر اساس رشد جنین تعداد ضربات استاندارد را شناسایی می نمایند. علم پزشکی در این زمینه نسبتا موافق است و احتمال دارد که ضربان قلب یک شاخصه برای تعیین جنسیت باشد.

پوست چرب

در گذشته این باور وجود داشت که جنین دختر با به وجود آوردن اکنه یا جوش بر روی صورت مادر، زیبایی او را می دزدد. این باور کاملا اشتباه است و صرف اینکه پوست مادر دچار جوش یا آکنه شود، نمی توان که فرزند او دختر است. با این وجود، بر اساس یافته های علمی، سطح بالای استروژن در حاملگی دختر احتمال پیدایش پوست چرب یا آکنه در مادران را بیشتر خواهد کرد.

اندازه سینه

برخی معتقدند که اگر سینه چپ خانم بزرگتر از سمت راست باشد، یعنی او دختر باردار است و بالعکس آن می تواند نشانه پسر بودن نوزاد باشد.

همچنین، عده ایی نیز علائم بارداری دختر را از روی نوک سینه تشخیص می دهد که آیا تیره است یا قهوه ایی پر رنگ. در این مورد نیز شواهد پزشکی وجود ندارد و نمی توان آن را دلیلی بر دختر بودن او دانست.

خلاصه مطالب

همانطور که مطالعه فرمودید، در این مقاله تلاش کردیم تا مهمترین علائم بارداری دختر در زنان باردار و حامله از هر دو جهت علمی و سنتی مورد ارزیابی قرار دهیم.

بسیار قابل درک است که والدین یا نزدیکان برای دانستن جنسیت جنین در داخل شکم هیجان زده باشند. اما بهتر است که تنها طبق باورهای رایج به حدس و گمان نپردازیم و از شیوه های علمی کمک بگیریم. علاوه بر این، توصیه هایی که متخصصان در دوران بارداری به مادر ارائه می دهند، می توانند به حفظ سلامت او و نوزاد کمک کنند.

علائم بارداری دختر در زنان باردار کدامند؟

در این مقاله می توانید علائم بارداری دختر در زنان باردار را مطالعه فرمایید.

آیا علائم بارداری دختر قابل استناد می باشند؟

بسیاری از این علائم از باورهای سنتی منشا می گیرند که پایه علمی ندارند و نمی توان به ان ها استناد نمود.

علائم بارداری دختر و پسر از چه زمانی قابل مشاهده است؟

پیدایش اندام های جنسی در هفته نهم شروع و تا هفته کامل می شود. بهترین زمان برای تشخیص جنسیت هفته 20 ام و از طریق سونوگرافی است.

آیا حالت شکم می تواند از علائم بارداری دختر به شمار رود؟

خیر. ناحیه حمل جنین در بدن هر زنی بستگی به چند عامل دارد: حالت بدن، افزایش وزن، میزان آمادگی جسمی و قدرت عضلانی او و نمی تواند نشانه دقیق دختر یا پسر بودن باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

ترس کودکان از تاریکی

ترس کودکان از تاریکی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور