بهترین روش ترک کراک
بهترین روش ترک کراک

بهترین روش ترک کراک

به نظر می رسد که آشنایی با بهترین روش ترک کراک و آگاهی رسانی در مورد این موضوع، در جوامع امروزی بیش از پیش اهمیت یافته است. زیرا این ماده به دلیل ترکیباتی که در خود دارد، خاصیت اعتیادآوری شدیدی داشته و شخص را خیلی زود از نظر روانی و جسمی به خود وابسته می کند.

به همین دلیل، اگر فردی قصد پیاده سازی روش های ترک کراک در منزل را داشته باشد، توصیه می شود که ابتدا مقاله حاضر را مطالعه فرموده و سپس درباره مراحل لازم، با کارشناسان و روانشناسان ما تماس حاصل فرمائید. چرا که متخصصان دکتر فکر علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد 10 گام تا ترک کراک در خانه ، شما را از بهترین روش ترک این ماده در طی مراحل سم زدایی آشنا می کنند و مشاوره سودمند ارائه می دهند.

بهترین روش ترک کراک تحت نظر پزشکان

بهترین روش ترک کراک تحت نظر پزشکان

مرحله اولیه سم زدایی می تواند سخت ترین مرحله باشد، زیرا این دوره ایی است که علائم ترک اعتیاد در شدیدترین حالت خود قرار دارند. با این حال، سم زدایی که زیر نظر پزشک انجام شود، می تواند این علائم را به طور قابل توجهی کم کرده و به کاهش درد کمک نماید. سم زدایی پزشکی در جلوگیری از مشکلات جسمی موثر است.

آیا امکان ترک کراک در منزل وجود دارد؟

لازم است بدانید که بهترین روش ترک کراک، آن است که تحت نظر 24 ساعته پزشک در یک مرکز سم زدایی انجام شود. چرا که مصرف مواد مخدری همچون کراک، تاثیرات عمیقی را بر بدن به جای می گذارد. با این حال، اگر دکترتان اثر کراک را خفیف تشخیص دهد، ممکن است به شما روش های ترک کراک در منزل را توصیه نماید.

10 گام تا ترک کراک در خانه

10 گام تا ترک کراک در خانه

بهترین روش ترک کراک طبق موارد گفته شده حالتی است که تحت مراقبت و نظارت پزشک انجام شود. این روش هم به صورت کنترل از راه دور و هم به صورت کنترل مستقیم اجرا می شود. چنانچه پزشک تشخیص دهد که می توانید زیر نظر او و در خانه نیز مراحل ترک را بگذرانید، می توانید با درنظر گرفتن مراحل زیر، این مورد را با موفقیت پشت سر بگذارید.

گام اول : مراجعه به پزشک

همانطور که گفته شد، بهترین روش ترک کراک مراجعه به پزشک است. در هنگام مراجعه وضعیت عمومی و شرایط شما به صورت کامل بررسی خواهد شد.

گام دوم : معاینات

در این مرحله، پزشک با پرسیدن یک سری سوال ها و انجام معاینات، تصمیم می گیرد که در منزل و یا به صورت مستقیم مراحل ترک را آغاز نمایید. چنانچه نظر او ترک در منزل باشد، به شما اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه را معرفی می کند.

گام سوم : شروع دوره ترک

اگر جزء افرادی باشید که بتوانید در منزل هم دوره ترک را پشت سر بگذارید، این دوره شما آغاز خواهد شد.

گام چهارم : اولین ویزیت پس از شروع

از همان ابتدا پزشک به صورت کامل شما را تحت نظر خواهد داشت و احتمالاً دوره های مشخصی را برای مراجعه حضوری و انجام بررسی های دوره ایی مشخص خواهد کرد.

گام پنجم : بروز علائم ترک اولیه

پس از مدت زمان کوتاهی از آغاز دوره ترک، علائم اولیه شما بروز خواهد کرد. بسته به اینکه نوع اعتیاد شما چطور بوده است، این علائم خفیف یا شدید خواهند بود.

گام ششم : ویزیت دوره ای

احتمالاً پس از بروز اولین علائم ترک، یک جلسه ویزیت برای شما تعیین خواهد شد. در این جلسه شدت علائم و دیگر موارد بررسی می شود.

گام هفتم : بروز علائم ثانویه ترک

برخی افراد ممکن است در مراحل ترک، علائم ثانویه و افسردگی را نیز تجربه کنند. این اشخاص بایستی جهت ویزیت به صورت دوره های فشرده تر مراجعه نمایند.

گام هشتم : سم زدایی

در این مرحله برای پاکسازی کامل بدن از مواد مخدر، احتمالا از برخی داروهایی کمک کننده نیز استفاده شود.

گام نهم: برنامه های درمانی رفتاری

اگر نشانه های مشکلات روانی اعم از استرس و اضطراب، پریشانی، افسردگی، و …. در فرد بروز کند، می تواند نه تنها برای خودش آسیب زا باشد، بلکه باعث مشکلات خانوادگی نیز شود. به همین منظور، متخصصان بهترین روش ترک کراک ، برنامه ای درمانی رفتاری را نیز در نظر می گیرند.

گام دهم : برنامه های توان بخشی

برای اطمینان از ترک کامل و عدم بازگشت به اعتیاد، برنامه هایی به منظور توان بخشی نیز در نظر گرفته می شود.

کراک چیست؟

کراک چیست؟

حال که از روش های مربوط به بهترین روش ترک کراک، اطلاعاتی را بدست آوردیم، خوب است از این ماده نیز اطلاعاتی را داشته باشید.

کراک نوعی فرم آزاد از پودر محرک کوکائین است که با استفاده از جوش شیرین یا آمونیاک به سنگهای بلوری تبدیل می شود. در حقیقت، کراک اغلب قوی ترین شکل کوکائین در بازار محسوب می شود.

جالب است بدانید که اثر مصرف این ماده تنها 15 دقیقه بر بدن باقی می‌ماند، به همین دلیل به راحتی افراد معتاد به آن خواهند شد.

کراک در دهه 1970 به عنوان نسخه ارزان تر و قوی تری از کوکائین ایجاد شد. محبوبیت این ماده در دهه 1980 به اوج خود رسید و گرچه اکنون از محبوبیت کمتری برخوردار می باشد، اما اعتقاد بر این است که اعتیاد به آن هنوز یک اپیدمی است.

وقتی فرد کراک می کشد، ماده شیمیایی وارد مغز او شده و دوپامین ترشح خواهد شد. موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر NIDA در سال 2013 دریافت که 6 درصد از افرادی که وارد برنامه های توانبخشی شده اند، اعتیاد به کراک داشته اند.

نکاتی در مورد بهترین روش ترک کراک

تحقیقات نشان می دهد که بهترین روش ترک کراک ، نظارت پزشکی در هنگام سم زدایی، مناسب ترین راه جهت جلوگیری از عود مصرف کراک است. البته علائم ترک خطرناک نیستند، اما ممکن است احساس بسیار ناخوشایندی داشته باشند. افرادی که خودشان ترک می کنند به دلیل ناراحتی بیشتر در معرض خطر مصرف بیش از حد دارو خواهند بود زیرا مدیریت کردن این عوارض برایشان دشوار خواهد بود.

علائم ترک کراک چیست؟

علائم ترک شدید ممکن است شامل افسردگی شدید و خودکشی باشد.

نکته مهم آن است که حمایت اجتماعی جهت دلگرمی دادن به این افراد تا وقتی که دچار تغییرات خلقی شدیدی می شوند، بسیار توصیه می شود.به همین دلیل هم گاهی حتی خانواده درمانی هم در دوره درمان اعتیاد صورت می گیرد تا علاوه بر آگاه سازی اعضای خانواده، مشکلات ریشه ایی که علت کشش فرد به سمت مواد بوده اند حل شوند.

همچنین، پزشک می تواند از دوزهای کمی از داروها مانند استامینوفن برای کنترل دردها استفاده کند. بدون این حمایت ها، فرد بیشتر در معرض ولع شدید و عود بیماری قرار می گیرد. عود نیز به احتمال زیاد منجر به پرخوری و مصرف بیش از حد مواد خواهد شد.

چالش های ترک کراک چیست؟

تمامی مواد مخدر رایج دارای داروهای جایگزین هستند و می توان برای آن ها از روش های درمانی جایگزین استفاده نمود. اما در مصرف کراک چنین چیزی ممکن نیست و هیچ داروی جایگزینی برای آن وجود ندار و تنها روش درمانی رایج برای کاهش اثرات مخرب بر مغز، قطع کردن مصرف دارو است.

در ترک این ماده، شرکت در دوره روانشناختی و احساسی نیز بسیار مهم است. زیرا کار با یک مشاور یا درمانگر برای درک علائم مداوم بسیار مفید خواهد بود. درمانگر یا مشاور همچنین به بیمار کمک می کند تا رفتارهای سالم تری را انجام دهد. خوشبختانه افرادی که می خواهند بر اعتیاد به کراک غلبه کنند، می توانند از برنامه های سرپایی بهره مند شوند.

روند غلبه و ترک اعتیاد به کراک

روند غلبه و ترک اعتیاد به کراک

برای ترک کراک دو مرحله وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

سم زدایی با نظارت پزشکی

در این برنامه ها فرد به مدت حداقل سه ماه در برنامه های توان بخشی شرکت کرده و کارشناسان در این دوره تلاش می کنند علائم ترک وی را کاهش دهند.

 البته هیچ دارویی توسط FDA برای این بخش از فرآیند تأیید نشده، اما برخی از داروها مانند نالترکسون یا دی سولفیرام، می توانند برای کمک به شما در کاهش ولع مصرف و جلوگیری از عود در طولانی مدت مناسب باشند. کسانی که بر اعتیاد به کراک غلبه کرده اند، ممکن است از دوزهای کوچک کنترل شده داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد اضطراب نیز برای تسکین علائم روانشناختی و تغییرات خلقی بهره ببرند.

درمان های رفتاری

بهترین روش درمانی برای پایان دادن به اعتیاد به کراک استفاده از مداخلات رفتاری است. این کار می تواند به صورت درمان گروهی و فردی باشد، و NIDA خاطر نشان می کند که اکثر افرادی که به اعتیاد کراک خاتمه می دهند، از مدیریت اضطراری یا سبک های انگیزشی درمانی بهره برده اند.

شناخت درمانی رفتاری نیز روشی متداول برای غلبه بر اعتیاد است و این سبک درمانی برای افرادی کراکی می تواند مناسب باشد.

بعضی از افراد ممکن است ترجیح دهند وارد جوامع درمانی شوند. این جوامع عاری از هرگونه سوء مصرف بوده و ساکنان در پرهیز از مصرف مواد از یکدیگر حمایت می کنند. این روش به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی یا پس از اتمام برنامه توانبخشی محسوب می شود.

صرف نظر از زمانبندی، محیط های مذکور به بسیاری از افراد کمک می کنند تا هوشیاری خود را حفظ کرده و از عود بیماری جلوگیری کنند. جوامع درمانی مردم را از عوامل تحریک کننده در محیط اصلی خود مانند دوستان سابق، خاطرات آسیب زا، مشکلات خانوادگی یا مکان هایی که مصرف مواد مخدر را برای آنها یادآوری می نماید، دور می کند. در نهایت، غلبه بر اعتیاد در مخدرهای قوی مانند کوکائین،  نیاز به کمک دارد.

ترک  کراک و سم زدایی

کراک، شکل قوی تری از ماده مخدر کوکائین است. برای ترک این ماده، اولین قدم تماس با یک مرکز پزشکی مجاز و پرس و جو درباره مراحل مورد نیاز برای شروع روند بهبودی می باشد. این موارد شامل ترک و سم زدایی، توانبخشی بستری و سرپایی و مراقبت های بعدی است. برداشت و سم زدایی می تواند برای افراد چالش برانگیز باشد، از این رو، پذیرش کمک از متخصصان آموزش دیده اولین قدم مهم است.

 نشانه های ترک کراک

حتی اگر از بهترین روش ترک کراک استفاده کرده و زیر نظر پزشک باشید نیز نشانه های ترک را تجربه خواهید کرد. ترک کراک به دلیل تاثیر مواد مخدر بر بدن، اغلب ناخوشایند است و می تواند در مورد ادامه روند سم زدایی تردید ایجاد کند.

به همین دلیل باید در یک برنامه معتبر توانبخشی شرکت کنید که اغلب شامل مراقبت 24 ساعته جهت کنترل علائم ترک می باشد. عدم مراقبت حرفه ای منجر به استفاده مکرر از ماده می شود و در نتیجه اعتیاد بدتر خواهد شد. وقتی این اتفاق می افتد، فرد نسبت به مصرف بیش از حد مستعدتر است.

علائم ترک کراک برای هر فرد متفاوت است و می تواند به سرعت در عرض چند ساعت شروع شود و هفته ها یا ماه ادامه یابد. با توجه به حساس بودن مرحله ترک، مهم است که به محض بروز مشکل، می توانید از مشاوران ترک اعتیاد آسان ما کمک بگیرید.

افرادی که تحت مراحل درمانی ترک قرار می گیرند، اثرات شدیدی را تجربه می کنند. این امر به چند دلیل اتفاق می افتد. به عنوان مثال، میزان دوز مصرفی فرد در زمان قطع مصرف ماده محرک، سابقه پزشکی، وزن و قد، سن و سابقه اعتیاد در خانواده، ویژگی های شخصیت، موقعیت های شغلی و تحصیلی است.

علائم ترک فقط به اثرات جسمی محدود نمی شود. اثرات روانشناختی یا رفتاری نیز می تواند پس از مدت زمان مشخصی از ترک رخ دهد. برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

  • پارانویا
  • تحریک پذیری
  • افسردگی
  • نوسانات خلقی
  • پرخاشگری
  • اضطراب
  • کمبود انگیزه
  • اشتیاق به محرک
  • افسردگی مزمن
  • مشکل در تمرکز

اختلال استفاده از مواد چیست؟

اختلال استفاده از مواد اصطلاحی است که برای توصیف شرایطی استفاده می شود که در آن فرد از یک ماده اعتیاد آور مانند کراک به صورت بی رویه استفاده کرده؛ تا جایی که حتی در صورت تلاش نمی تواند مصرف آن را متوقف کند.

جدول زمانی بروز علائم ترک

جدول زمانی بروز علائم ترک

علائم ترک اغلب چندین ساعت پس از آخرین دوز دارو شروع می شوند. برخی از افراد، به محض گذشت 30 دقیقه بعد از آخرین مصرف، دوباره هوس دوز بیشتر به سرشان می زند. البته علائم و زمان انتظار برای هر فرد در زمان ترک متفاوت است، اما به طور کلی جدول زمانی معمول شامل چندین مرحله است که شامل موارد زیر می باشند.

طی 72 ساعت: در 72 ساعت اولیه، علائم ترک غالبا شدید شده و شامل توهم یا احساس خزش حشرات زیر پوست می باشد. بسیاری از افراد همچنین در این دوره از افسردگی رنج می برند. به همین دلیل مهم است که در این مرحله تنها نمانیم. علائم دیگر شامل حالت تهوع و استفراغ، اسهال و تعریق زیاد می شود.

هفته اول و دوم: بی نظمی خستگی و خواب یکی از عوارض جانبی شایع ترک در این دوره زمانی است. گرچه علائم با آنکه با گذشت زمان علائم و عوارض کاهش می یابد، اما شخص ممکن است در این مدت دچار ناامیدی شود.

طی یک ماه: علائم رایج در این زمان شامل تغییرات خلقی سریع و غیرقابل کنترل، افسردگی و اضطراب است. با وجود آنکه بسیاری از علائم جسمی فروکش می کند، وابستگی روانی به ترک اغلب هنوز ادامه دارد. حتی پس از اتمام سم زدایی پزشکی نیز بایستی مراقبت های پزشکی ادامه یابد.

بعد از سم زدایی کراک از بدن چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که گفته شد، کراک از کوکائین خطرناک تر است. این ماده نسبتا ارزان قیمت و سهل الوصول، پودری است که به دلیل نحوه تولید، به شکل بلور سنگ در می آید. از آنجا که تزریق وریدی این ماده کم است و بیشتر به صورت دودی استفاده می شود، پس از جذب توسط ریه ها، به سرعت از طریق جریان خون به مغز می رود. اثرات شدید لذت بخش آن فقط 5-10 دقیقه طول می کشد و سپس هیجان زیاد فرد فروکش می کند.

فواید استفاده از بهترین روش ترک و سم زدایی کراک

فواید استفاده از بهترین روش ترک و سم زدایی کراک

اگرچه ترک می تواند دشوار و دلسرد کننده باشد، اما مرحله ایی ضروری است که بدن را برای برگشت به حالت نرمال کمک می کند.

تمامی علائم ترک طبیعی هستند. از این رو، نباید با احساس یک یا چند نشانه، سریعا نگران شد و از ادامه روند ترک ناامید گشت.

یادتان باشد که سم زدایی یکی از مهم ترین مراحل در بهترین روش ترک کراک به شمار می آید. زیرا این فرآیند برای از بین بردن بقایای خطرناک ماده در سیستم بدن استفاده می شود.

داروهایی که برای سم زدایی کراک استفاده می شوند، کدامند؟

اگر از بهترین روش ترک کراک را زیر نظر متخصصان استفاده کرده باشید، پزشک با توجه به سابقه پزشکی، شیمی منحصر به فرد بدن و وضعیت اعتیاد، درمان مناسب را تجویز می کند. در ادامه قصد داریم برخی از رایج ترین داروهایی که می تواند به مدیریت علائم ترک کمک کند، معرفی نماییم.

گاباپنتین

این دارویی است که به طور رسمی برای درمان تشنج، گرگرفتگی، سندرم پای بی قرار و درد نوروپاتیک استفاده می شود. در طول سم زدایی ترک، اغلب از آن برای کاهش علائم ترک مانند تشنج، بی خوابی و اضطراب به کار برده می شود. گاباپنتین با اتصال به گیرنده های GABA مغز، برای خنثی کردن برخی از تأثیرات عصبی سو مصرف کوکائین موثر است.

ویگاباترین

ویگاباترین یک داروی ضد صرع است که عمدتا برای خنثی سازی احساس اضطراب در هنگام سم زدایی برای جلوگیری از عود استفاده می شود.

خلاصه مطلب

بهترین روش ترک کراک موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما سعی کردیم تمامی نکات مرتبط با بهترین روش ترک کراک را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین با بررسی 10 گام تا ترک کراک در خانه، به تمامی سوالات شما در رابطه با ترک کراک در منزل پاسخ دادیم.

بهترین روش ترک کراک چیست؟

بهترین روش ترک کراک همانطور که گفته شد استفاده از رهنمودهای پزشکی است.

آیا با استفاده از بهترین روش ترک کراک، دارو نیز تجویز می شود؟

داروها برای کمک به کاهش علائم ترک تجویز می شوند. البته این داروها حتما باید بر اساس صلاحدید پزش باشند.

آیا امکان ترک کراک در منزل نیز وجود دارد؟

اگر شخصی قصد داشته باشد این کار را انجام دهد، لازم است که ابتدا حتما با متخصصان حوزه ترک اعتیاد مشورت نماید و در صورت موافقت آن ها، ترک را در منزل انجام دهد.

آیا با ترک کراک عوارض استفاده از آن نیز از بین می رود؟

بله بسیاری از عوارض با ترک کراک از بین خواهند رفت.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور