عوارض شکست عشقی

شکست عشقی + عوارض آن در زنان و مردان

یکی از دردناک ترین و تاثیر گذار ترین حوادث زندگی هر فرد می تواند شکست عشقی و جدا شدن از معشوقه باشد. شاید برخی از افراد تصور کنند که پایان روابط عاطفی با مشکلات حسی و روحی همراه نیست و شکست عشقی نوعی اغراق می باشد که افراد برای مظلوم نمایی چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهند، ولی باید بگوییم شکست عاطفی و عشقی واقعیت دارد و در پایان خیلی از روابط نمایان می شود.

البته این شکست و تغییرات روحی و عاطفی به عوامل مختلفی وابسته هستند و نمادهای بیرونی متفاوتی را هم دارند. گاهی افراد درون گرا یک شکست جدی را تجربه می کنند ولی نشانه خاصی در رفتار آن ها دیده نمی شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جنبه های مختلف شکست عشقی بپردازیم و عوارض آن را در زنان، مردان و نوجوانان بیان کنیم. همچنین راه های مختلفی را برای غلبه بر این مشکل به شما عزیزان توضیح دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

عوارض شکست عشقی در زنان

عوارض شکست عشقی برای زنان

بهتر است در ابتدای توضیحات به بیان مفهوم شکست عشقی بپردازیم. شکست عاطفی و عشقی حاصل پایان یافتن و به هم خوردن یک رابطه عاطفی و احساسی می باشد. این رابطه می تواند آشنایی دوران نامزدی قبل از ازدواج، نوعی دوستی و یا زندگی مشترک زن و شوهر باشد. در واقع هر رابطه ای که با بروز احساس و عواطف همراه باشد می تواند با پایان تلخ و شکست عاطفی رو به رو شود. شکست عشقی با بحران های روحی و به طبع بحران های جسمی همراه است. برخی از این عوارض در خانم ها و آقایان مشترک هستند و برخی هم مختص هر یک از این افراد می باشند. در ادامه مطلب به بررسی برخی از عوارض شکست عاطفی و عشقی در زنان می پردازیم:

شدت غم و اندوه

در ابتدای پایان دادن به رابطه و شکست عاطفی، خانم ها با حجم غم و ناراحتی بیشتری نسبت به آقایان مواجه هستند ولی مدت زمان بروز این اندوه کمتر از مردان می باشد.

گریه کردن

ناراحتی همیشه به معنای گریه کردن نیست و گاهی این دو هیج رابطه مستقیمی باهم ندارد. از عوارض قطعی و همیشگی شکست عاطفی و عشقی برای خانم ها گریه کردن می باشد.

خودداری از پرداختن به ظاهر

این مورد در بسیاری از خانم ها رخ می دهد ولی نمی وان آن را به همه بانوان نسبت داد. معمولا بعد شکست عاطفی زنان از پرداختن به ظاهرخوداری می کنند.

کوناه کردن موی سر

این مورد دو حالت دارد، یا اینکه فرد برای نشانه دادن غم خود به دیگران این کار را انجام می دهد و تقریبا تظاهر می باشد و یا اینکه موی بلند یادآور معشوقه او می باشد و برای پایان دادن به این حس موی خود را کوتاه می کند.

عدم مقایسه با رابطه قبلی

خانم ها معمولا تمایلی به مقایسه کردن رابطه جدید با قبلی ندارد و سعی می کنند گذشته همان طور که هست باقی بماند.

صحبت در مورد فرد قبلی

این مورد می تواند کاملا اختیاری باشد و یا اینکه ناخودآگاه اتفاق بیفتد ولی آنچه که اهمیت دارد این است که خانم ها تمایل ب صحبت کردن درباره معشوقه و گذشته خود دارند ولی این مورد به معنای مقایسه کردن نیست.

افزایش استرس

متاسفانه اغلب خانم ها بعد از شکست عشقی دچار استرس و اضطراب به دلایل گوناگون می شوند و این مشکل بر سیستم عصبی و جسمی آن ها تاثیر منفی می گذارد.

مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی ناشی از شکست عشقی

به دلیل استرس بالا و همچنین به هم ریختن الگوی غذایی، خانم ها دچار مشکلات گوارشی می شوند که مهم ترین این مشکلات درد معده و حالت تهوع عصبی می باشد.

اظهار نظر منفی

ممکن است برخی از خانمها درمورد رابطه قبلی خود و به طور کلی در رابطه با مفهوم عشق به دلیل لجبازی و یا برای تسکین یافتن درد اقدام به اظهار نظرهای منفی کنند.

خارج شدن از زندگی عادی

برخلاف آقایان که می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند و اندوه قلب خود را بروز ندهند، خانم ها از زندگی عادی و همیشگی خود دور می شوند تا جایی که ممکن است نیاز به درمان تخصصی در این رابطه داشته باشند.

زود رنج شدن

خانم ها بعد از شکست عشقی، زود رنج می شوند، سطح توقعات عاطفی در آن ها بالا می رود و بهانه گیر می شوند. دلیل تمامی این کارها دلتنگی است.

اختلال در شغل یا تحصیل

همانطور که گفتیم خانم ها خیلی دیر به زندگی عادی بعد از شکست عاطفی برمی گردند به همین دلیل دچار افت تحصیلی یا شغلی خواهند شد.

برای اطلاع از کارهایی که در هنگام شکست عشقی باید انجام دهید بر روی لینک کنید.

عوارض شکست عشقی در مردان

عوارض شکست عشقی برای مردان

همانطور که گفتیم شروع شکست عاطفی و عشقی برای مردان نسبت به زنان کاملا متفاوت است، یعنی آقایان در ابتدا شدت ناراحتی کمتری دارند ولی این غم را به مدت طولانی تری در قلب خود نگه می دارند. در ادامه مطلب به برخی از عوارض این شکست در مردان اشاره می کنیم:

اضطراب زیاد

این استرس ناشی از فکر کردن بیش از حد به معشوقه و رابطه قبلی می باشد. تفکر درمورد اینکه فرد مقابل چگونه این دوران را سپری می کند، آیا وارد رابطه جدیدی شده است یا خیر و خیلی از مواردی که سیستم عصبی آقایان را به هم می ریزند.

درد جسمی

برخلاف خانم ها که با گریه کردن غم خود را تسکین می دهند، آقایان خود خوری کرده و دچار دردهای جسمی در ناحیه سر، قلب و قفسه سینه می شوند و افزایش فشار خون پیدا می کنند.

عدم صحبت درمورد رابطه قبلی

آقایان تمایلی به صحبت کردن درمورد گذشته ندارند و معمولا با دوستان و اطرافیان خود درمورد این موضوع به دردِ دل کردن نمی پردازند.

مقایسه کردن

برخلاف خانم ها که رابطه جدید را با قبلی مقایسه نمی کنند، آقایان این کار را انجام داده و مدام هر رفتار فرد مقابل در رابطه جدید را با قبلی مقایسه می کنند.

عدم تعهد در رابطه جدید

مردان از شکست های عشقی خود درس می گیرند و گاهی اوقات این درس گرفتن تبدیل به عدم تعهد در رابطه جدید می شود. فرد تصور می کند که در رابطه قبلی عاشق بود و نتیجه به شکست ختم شد پس چرا باید مجدد چنین رابطه ای با تعهدات زیاد شکل بگیرد. این عارضه اصلا خوب نیست و موجب دور شدن مرد از یک رابطه جدید و آینده دار می شود.

ارتباط گیری سریع

عدم تعهدی که گفتیم به معنای این نیست که مرد بعد از شکست عاطفی خیلی دیر وارد رابطه جدید می شود، بلکه کاملا برعکس می باشد و آقایان نسبت به خانم ها سریع تر رابطه جدید را شکل می دهند ولی با رفتار و برخورد جدید، یعنی متعهد و عاشق نمی شوند.

برای اطلاع از روش های اصولی پایان دادن به رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

اظهار نظر مبهم درمورد عشق

آقایان بعد از شکست عشقی و عاطفی بر خلاف خانم ها که نظر منفی خود را درمورد عشق مستقیم بیان می کنند، اظهار نظر مبهم دارند یعنی نه عشق را تایید می کنند و نه رد.

درون گرا بودن و راز داری

تاثیر درون گرایی بر عوارض شکست عشقی

همانطور که گفتیم مردان بعد از شکست عشقی معمولا به صحبت کردن درمورد آن تمایلی ندارند و درون گرا هستند. آن ها علت و راز این شکست را در دل خود نگه می دارند. علت این موضوع می تواند مربوط به غرور آقایان باشد.

تفاوت در رفتار

همانطور که گفتیم آقایان از رابطه قبلی خود درس می گیرند و دیگر رفتارهایی مثل قبل ندارد. گاهی اوقات چون مردان مقصر پایان دادن به رابطه هستند، ویژگی های بد خود را کنار گذاشته و به شکل یک مرد ایده آل وارد رابطه جدید می شوند.

عدم اعتماد به فرد جدید

درست است که مردان زودتر از زنان وارد رابطه جدید می شوند ولی در برخی از مواقع به دلیل اینکه مرد در رابطه قبلی با تمام وجود هر کاری را برای ادامه دادن به رابطه انجام داده ولی در نهایت شکست خورده است، در رابطه جدید دیگر اعتمادی به طرف مقابلش ندارد و فقط یک رابطه ساده را تجربه می کند.

عوارض مشترک شکست عشقی برای زنان و مردان

همانطور که گفتیم یکسری از عوارض شکست عشقی در مردان و زنان مشترک است. در ادامه مطلب به بررسی برخی از این موارد می پردازیم:

افکار منفی: هر فردی بعد از شکست عاطفی به دنبال یافتن دلیل منطقی برای پایان یافتن رابطه می باشد. در واقع افراد دچار نشخوار ذهنی می شوند و یکسری از مواردی که واقعیت ندارد را به عنوان دلیل شکست خود تصور می کنند. برای مثال به این فکر می کنند که آیا فرد جدیدی وارد زندگی طرف مقابل شده که دیگر تمایلی به ادامه ارتباط با آن ها نداشته است؟ یا اینکه آیا ممکن است دوباره به رابطه برگردند؟

برای شناختن عشق اشتباه بر روی لینک کلیک کنید.

سندرم قلب شکسته: ناراحتی برای هر فردی چه زن و چه مرد بعد از شکست وجود دارد ولی شدت آن متفاوت است، هر چه میزان این ناراحتی بیشتر باشد احساس درد قفسه سینه هم بیشتر می شود. این مورد معمولا بدون نیاز به درمان خاصی برطرف می شود و به سندرم قلب شکسته معروف است.

آشفتگی رژیم غذایی: یعنی اینکه فرد ممکن است یک تا دو روز در میان مقدار کمی غذا بخورد. این بی اشتهایی از سر لج بازی نیست و حسی کاملا واقعی می باشد. افراد در مواقع ناراحتی تمایلی به غذا خوردن ندارند.

تغییر الگوی خواب: خیلی از افراد در مواقع شکست عشقی خواب شبانه کوتاه دارند و معمولا تا نزدیک صبح بیدار هستند و بعد به خواب فرو می روند. این تغییر در روال عادی زندگی تاثیر گذار است.

گوشه گیری و انزوا: درصدی از افرادی که با شکست عاطفی مواجه می شوند در روزهای اول گوشه گیر و منزوی شده و تمایل به تنها ماندن دارند. طول مدت این رفتار در هر فردی متفاوت می باشد و ممکن است تا مدت ها ادامه دار شده و نیاز به درمان تخصصی داشته باشد.

گوشه گیری ناشی از شکست عشقی

تغییر روابط اجتماعی: به دنبال گوشه گیری و انزوای این افراد، تمایل به برقراری روابط اجتماعی کم می شود. چنین افرادی به اصطلاح حوصله صحبت کردن با کسی را ندارند.

بی اعتمادی: این مورد می تواند بیشتر در مردان رخ دهد و یا اینکه برای خانم هایی اتفاق بیفتد که دچار شکست عشقی سنگین می شوند. چنین افرادی معمولا خیلی دیر به فرد جدید اعتماد می کنند و در موارد نادر این عدم اعتماد برای همیشه باقی می ماند.

برای اطلاع از عوامل اصلی پایداری روابط عاطفی بر روی لینک کلیک کنید.

عدم تمرکز: به دلیل هجوم آوردن افکار مختلف به ذهن این افراد، تمرکز آن ها به هم می ریزد، در مواقع کار و یا درس خواندن به یکباره به فکر فرو می روند و مدت زمان زیادی را به شخم زدن گذشته اختصاص می دهند. در این مواقع آن ها با به هم خوردن برنامه روزانه مواجه می شوند.

اتلاف وقت: همانطور که گفتیم افرادی که دچار شکست عشقی می شوند وقت زیادی را صرف فکر کردن به گذشته می کنند و برای انجام کارهای دیگر در زندگی با کمبود وقت مواجه خواهند شد.

پرخاشگاری: در برخی از موارد که اطرافیان جویای علت تغییر رفتار این افراد می شوند و دست بردار هم نیستند، با پرخاشگری و عصبانیت فردی که شکست خورده مواجه خواهند شد.

گیجی و مات بودن: درصد بالایی از افراد بعد از پایان یافتن یک رابطه عاطفی تا مدت ها گیج و مبهوت هستند و این شکست را باور نمی کنند. چنین افرادی نیاز به صحبت کردن با مشاور دارند.

انتقام: حس مشترک تمام افرادی که با شکست عاطفی و عشقی مواجه هستند، انتقام گرفتن از شخص مقابل می باشد. آن ها خود را مستحق این جدایی نمی دانند و با توجه به دلایل پایان یافتن رابطه، این حس انتقام می تواند کم یا خیلی شدید باشد.

اعتیاد: این مورد از عوارض شکست عشقی در آقایان بیشتر می باشد ولی به هر حال برای خانم ها هم ممکن است رخ دهد. استفاده از سیگار، قلیان، مشروب و مواد مخدر در این مواقع به ذهن افراد هجوم می آورند.

افسردگی: همانطور که گفتیم اگر سوگواری بعد از شکست عاطفی و عشقی به موقع خاتمه نیابد موجب بروز افسردگی با شدت های متفاوت می شود. ناراحت بودن و غصه خوردن برای رابطه ای که تمام شده منطقی است و باید هم انجام شود ولی خاتمه دادن به این کار اهمیت زیادی دارد.

خودکشی: بدترین عارضه ای که افسردگی بعد از شکست یک رابطه عاطفی و عاشقانه می تواند داشته باشد، تمایل افراد برای خودکشی است. گاهی این افراد بدون بروز دادن هیچ نشانه ای دست به خودکشی می زنند، گاهی هم چون درمورد آن صحبت می کنند، اطرافیان متوجه شده و از این اقدام جلوگیری می کنند.

عوارض شکست عشقی در نوجوانان

عوارض شکست عشقی برای نوجوانان

در زندگی امروزی با گسترش فضاهای مجازی زمینه آشنایی دختران و پسران در سنین کم و حتی در ابتدای شروع دوره نوجوانی بیشتر فراهم شده و سن وارد شدن افراد به روابط با جنس مخالف کاهش چشم گیری داشته است. به دلیل اینکه افراد در سن پایین درک درست و کاملی از عشق ندارند و هنوز به بلوغ عاطفی کامل نرسیده اند، ممکن است به اشتباه در ارتباط با فرد مقابل خود دچار وابستگی عاطفی شوند و زمانی که جدایی صورت می گیرد چون راه برگشتن به زندگی عادی را بلد نیستند دست به کارهای اشتباه می زنند و این شکست عوارض سختی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت. در ادامه مطلب به برخی از این عوارض در دوران نوجوانی اشاره می کنیم:

ضربه روحی شدید

نوجوانی سن حساسی است که طرد شدن های عاطفی می تواند موجب ضربه های روحی سنگین شود. با به وجود آمدن چنین مشکلی نوجوان دنیا را تیره و تار می بیند و امید خود را برای مدت ها از دست می دهد.

برای اطلاع از درمان وابستگی عاطفی بر روی لینک کلیک کنید.

عدم عزت نفس

افراد در سن نوجوانی علت علاقمند شدن پسر و دختر به یکدیگر را ویژگی های ظاهری می دانند. آن ها هنوز به درک اخلاقیات نرسیده اند و زمانی که با پایان یافتن یک رابطه مواجه می شوند تصور می کنند که نقصی در ظاهر آن ها وجود داشته است. به همین دلبل اعتماد و عزت نفس خود را از دست داده و سرخورده می شوند.

شروع رابطه مجدد

برخی از نوجوانان به دلیل لجبازی بعد از شکست عشقی بلافاصله وارد رابطه جدید می شوند. برخی از این افراد از این کار خود پشیمان شده و برخی دیگر به صورت مداوم در حال تعویض رابطه خواهند بود. این مورد از عوارض شکست عاطفی و عشقی صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

اعتیاد

متاسفانه آمارها نشان می دهند که سن دچار شدن به اعتیاد و مصرف مواد مخدر، سیگار، مشروب و قلیان کاهش یافته و برخی از نوجوانان برای تسکین ضربه روحی به مصرف چنین مواردی روی می آورند.

پرخاشگری و رفتار نامناسب

عده ای از نوجوانان چه پسر و چه دختر به دنبال پایان یافتن رابطه عاطفی خود دچار پرخاشگری و حتی گستاخی در رفتار با دیگران می شوند. به دلیل تاثیر گذاری دوره بلوغ این عارضه شدت هم می یابد.

افت تحصیلی

درصد بالایی از نوجوانان در مواجه شدن با شکست عاطفی و عشقی، دچار عدم تمرکز شده، به فکر کردن های طولانی می پردازند، روحیه خود را از دست می دهند و دیگر علاقه ای نسبت به انجام تکالیف مدرسه ندارند و در نتیجه دچار افت تحصیلی می شوند.

با توجه به توضیحات گفته شده و حساس بودن سن نوجوانی بهتر است والدین بیشتر به فرزندان خود توجه کنند، با آن ها روابط دوستانه داشته باشند و دسترسی به اینترنت را با کنترل به نوجوانان خود بدهند، تا هر چه بیشتر از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنند.

نحوه برخورد با شکست عشقی

راه برخورد با شکست عشقی

همانطور که گفتیم شدت بروز عوارض شکست عاطفی در هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی وابسته می باشد ولی برای جلوگیری از عوارض شدید و جبران ناپذیر بهتر است نحوه برخورد با این مشکل را یاد بگیریم. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این راهکارها می پردازیم:

از به سرعت وارد شدن به رابطه جدید خودداری کنید

تصور اشتباه برخی از افراد این است که اگر با فرد جدیدی وارد رابطه شوند، معشوقه قبلی خود را فراموش کرده و بهتر با شکست قبلی کنار می آیند، در حالی که این تفکر درست نیست. ذهن و قلب انسان نیازمند سپری شدن دوره ای می باشند که بتوانند رابطه قبلی را فراموش کنند. چنین افرادی وقتی وارد رابطه جدید می شوند خود را سرزنش می کنند، به مقایسه کردن می پردازند و از کار خود پشیمان می شوند، در نتیجه به دنبال پایان دادن به این رابطه خواهند بود.

به خودتان فرصت فکر کردن بدهید

هر مشکلی که در زندگی به وجود می آید برای کنار آمدن با آن افراد نیازمند فرصت هستند، تا فکر کنند، به سوگواری بپردازند و بعد به زندگی عادی برگردند. پس برای شروع رابطه جدید عجله نکنید.

کارهای عادی روزانه انجام دهید

هرچقدر به کار کردن مشغول باشید و کمتر به فکر فرو بروید، زودتر هم با خود کنار آمده و به زندگی عادی برمی گردید.

یادگاری ها را حذف کنید

عکس، فیلم، متن و کادوهای به یادگار مانده از رابطه قبلی را از زندگی خود حذف کنید. با دیدن این موارد قطعا ناراحتی بعد از شکست عشقی طولانی تر خواهد بود.

متنفر نباشید

همه ما در زندگی با موضوعانی رو به رو شده ایم که اگر تنفر را در دل نگهداریم بیشتر آسیب می بینیم و آن موضوع هیچگاه فراموش نخواهد شد. در رابطه با شکست عشقی هم بهتر است طرف مقابل خود را ببخشید و از او متنفر نباشید بلکه از گذشته خود درس بگیرید.

موسیقی غمگین و فیلم عاشقانه ممنوع

تاثیر موسیقی بر شکست عشقی

گوش دادن به آهنگ های غمگین و سوزناک، دیدن فیلم های رمانتیک و عاشقانه فقط شما رو در گذشته و حالت افسردگی نگه می دارد و هیچ کمکی را برای کنار آمدن با شرایط پیش رو به شما نمی کند.

نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنید

همانطور که گفتیم از رابطه تمام شده خود درس بگیرید، نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و به دنبال پیدا کردن راهی باشید که این نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید.

با هرکسی به دردِ دل کردن نپردازید

هر فردی که را که می شناسید فورا سفره دلتان را برایش باز نکنید، همه دوست واقعی و صمیمی شما نیستند. گاهی چنین افرادی از صحبت های شما در مواقعی نادرست سوء استفاده می کنند.

قضاوت کنید

هم خودتان و هم طرف مقابل را قضاوت کنید نه اینکه فقط او را محکوم کنید. با این کار دلیل اصلی شکست یک رابطه مشخص می شود و می توانید ازتجربیات خود در این زمینه برای آینده استفاده کنید.

با افکار منفی مقابله کنید

نگذارید افکار منفی باعث نشخوار ذهنی شما شوند. راه های مختلفی در زمینه روانشناسی برای این کار وجود دارد.

به موقع سوگواری را تمام کنید

برای جلوگیری از افسردگی بعد از ناراحتی، گریه کردن و تفکر به این کارها خاتمه دهید و سعی کنید هرچه زودتر به زندگی عادی برگردید.

انتقام نگیرید

با افکاری که درمورد انتقام به ذهنتان هجوم می آورند مقابله کنید زیرا انتقام گرفتن به شما آرامش نمی دهد و فقط پشیمانی به همراه خواهد داشت.

معاشرت کنید

با دوستان صمیمی، خانواده و اقوام معاشرت کنید به جای اینکه گوشه گیر شوید. در جمع بودن شما را از فکر کردن به گذشته دور می کند.

از خود مراقبت کنید

درست است که در روزهای اول بعد از شکست عشقی سیستم بدن به هم می ریزد و تمایلی به غذا خوردن ندارید ولی بهتر است رژیم غذایی مناسب داشته باشید و پیاده روی کنید. به مرتب کردن ظاهر خود بپردازید و از شلخته بودن دوری کنید. انجام تمامی این کارها به شما روحیه می دهند و دوره ناراحتی را کوتاه تر می کنند.

دید مثبت داشته باشید

گاهی اوقات تمام شدن یک رابطه ناسالم خوش حالی دارد نه ناراحتی. درست است که افراد با شکست عاطفی مواجه می شوند ولی این جدایی به نفع آن ها می باشد.

از مشاور کمک بگیرید

بدون شک یکی از بهترین راه های اصولی برای غلبه بر عواقب شکست عاطفی و عشقی صحبت کردن با مشاور است. متخصصین این امر شما را به درستی راهنمایی می کنندتا هرچه زودتر به زندگی عادی برگردید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی عوارض شکست عشقی در خانم ها، آقایان و نوجوانان پرداختیم، همچنین راه حل های مفیدی را برای کوتاه کردن اصولی دوره سوگواری بعد از این شکست بیان کردیم. با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیر آن در آینده افراد، چنانچه نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا شکست عشقی می تواند موجب اعتیاد شود؟

بله، شکست عشقی درمان نشده امکان ایجاد اعتیاد را دارد

آیا شکست عشقی درمان دارد؟

بله، به کمک مشاور و روانشناس می توان شکست عشقی را درمان کرد

شکست عشقی در چه سنی بیشتر رخ می دهد؟

شکست عشقی بازه سنی مشخصی ندارد و شدت آن در هر فردی با توجه به شرایط متفاوت از جمله شخصیت، داشتن روابط قبلی و میزان عشق و علاقه متفاوت است

آیا شکست عشقی می تواند موجب ضعف جسمی و بیماری شود؟

بله

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور