کم محلی مردان نشانه چیست؟
کم محلی مردان نشانه چیست؟

کم محلی مردان نشانه چیست؟

کم محلی مردان نشانه چیست؟ این سوال گاها توسط خانم ها مطرح می شود و از آنجا که این نوع برخورد برایشان آزاردهنده است، به دنبال پاسخ صریح می باشند. حقیقت آن است که دلیل و علت کم محلی شوهر به زن می تواند بسته به اتفاقات دوران آشنایی و پس از ازدواج، شخصیت مرد، برداشت های خانم و مسائل بسیاری متفاوت باشد. همچنین، راهکارهای لازم جهت کاهش یا مقابله با این کم محلی نیز بر اساس دلایل موجود متغیر خواهد بود.

از این رو، اگر می خواهید به طور روشن و حقیقی بدانید که کم محلی مردان نشانه چیست؟ خوب است که ابتدا تمامی شرایط را ارزیابی کنید و اگر نتواستید دلایل قانع کننده و روش های برخورد مناسبی پیدا کنید، با متخصصان دکتر فکر تماس حاصل فرمائید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های موجود در جدول تماس حاصل نمایید.

کم محلی مردان

کم محلی مردان

کم محلی از سوی مردان و زنان، نشانه بسیار بدی در زندگی مشترک محسوب می‌شود. زمانی که توجه و محبت در رابطه زناشویی کاهش پیدا می کند ما از اصطلاح بی محلی استفاده می کنیم. یکی از دغدغه های ازدواج قطعا برطرف نمودن این کم محلی ها و سرد شدن رابطه زناشویی می باشد. چرا که طبیعتا اگر کسی را دوست داشته باشیم تلاش می‌کنیم تا محبت او را جلب نمائیم.

در مورد اینکه کم محلی مردان نشانه چیست؟ عوامل متعددی را باید مورد توجه قرار داد که از جمله آن ریشه و علت مشکل است. بسیار مهم است که کم محلی از چه زمانی آغاز شده و به چه علتی رخ داده است؟ چه عواملی در این بی محلی تاثیر گذار بوده و عکس العمل همسر نسبت به این بی محلی چیست؟ تمامی این موارد در جلسه مشاوره زوج درمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

در ادامه به عوامل کلیدی در رابطه با علت کم محلی مردان خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که آنچه در ادامه با عنوان عوامل مهم ارائه خواهد شد، به صورت کلی می باشد و نمی تواند نشانه حتمی از علل این بی محلی محسوب شود. اما تا حدودی ممکن است برای اغلب مراجعین جامعیت داشته باشد و قطعا بررسی دقیق به کمک یک مشاور امکانپذیر خواهد بود.

علل کم محلی مردان چیست؟

 علت کم محلی شوهر به زن

در ادامه به کلیه عواملی که به احتمال قوی علت کم محلی شوهر به زن خواهد بود، اشاره می کنیم.

 کاهش صمیمیت

همه ما انسان ها زمانی که با کسی احساس صمیمت می کنیم، سعی مان بر این است تا رابطه خود را با او بهبود بخشیم و تا حد امکان اوقات مان را با او سپری نماییم. برخورداری از چنین رابطه زیبایی منوط به ایجاد صمیمت و عشق در بین زوجین می باشد.

به طور معمول پس از ازدواج از علاقه و صمیمیتی که در مدت آشنایی ازدواج وجود داشته است، کاهش پیدا می کند و یا به نحوی شکل آن تغییر پیدا می کند. اما این کاهش صمیمیت به معنی بی محلی و یا نبود عشق نمی باشد. البته گاهی مشکلاتی که بین زوجین وجود دارد که به صورت حل نشده باقی مانده است و باعث می‌شود تا صمیمیت بین آنها کاهش پیدا کند و کم کم بی محلی رنگ و بوی خود را نشان دهد.

کاهش ارتباط کلامی

انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل تلاش می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار نماید. اگر ارتباطات کلامی در بین زوجین به دلایل مختلفی کاهش یابد، فاصله بین آنها به مرور زمان بیشتر شده و حتی ممکن است منجر به ندیدن و عدم توجه شود.

جلوگیری از دعوای زناشویی یکی از دلایل اجتناب از برقراری ارتباط کلامی است. به عنوان مثال، برخی از مردان و زنان در مراکز مشاوره زناشویی عنوان می‌کنند که هرگاه ما با هم صحبت می‌کنیم به جر و بحث ختم می شود. به همین دلیل ترجیح می دهیم با یکدیگر گفتگو نکنیم. راه حل منطقی تر در این موارد، حل تعارضات ارتباطی خواهد بود.

 عدم درک متقابل یکی از علل کم محلی مردان

علل کم محلی مردان چیست؟

 ممکن است کم محلی مردان به دلیل انتقام یا مقابله به مثل باشد، زیرا یک سری برخوردها از جانب همسر آن ها را آزار می دهد. برخی اوقات نیز همسرتان نسبت به شما چنین حسی دارد و فکر می کند که او را بی محل می کنید. البته مفهوم درک کردن برای هر شخصی متفاوت است. به عنوان مثال، با وجود آنکه برخی انتظارات زنان از مردان نامعقول و غیر منطقی است، اما آن ها فکر می کنند که اگر همسرشان این توقعات را برآورده نکند او را کم محل نموده است.

اگر همسر شما و همچنین شما نسبت به این مسئله گله و شکایتی دارید، بهتر است گلایه ها و ناراحتی های خود را مطرح کنید و از او بخواهید تا کمی در حل این مسائل به شما کمک کند.  صحبت کردن و ارائه راهکارها بسیار کمک کننده خواهد بود و نیازهای شما را برطرف می نماید.

تغییر اولویت های مرد در طول زندگی

زمانی که اولویت‌های یک مرد تغییر می کند، ممکن است احساس وابستگی عاطفی او به همسر نیز کاهش یابد و از این رو، کمتر به نیازها و خواسته های زن توجه کرده یا برایش زمان صرف می کند. این تفاوت ها شاید از همان ابتدا وجود داشته است و یا این که بعدها به دلیل تغییر احساسات، به وجود آمده باشد، اما در هر دو صورت باید مورد بررسی قرار گیرد.

 اغلب این مردان تمایل دارند که با دوستان خود به تفریح و سرگرمی بروند و همچنین گذراندن زمان بیشتر در کنار دوستان خود را به بودن با خانواده ترجیح می دهند. 

عیب یابی های مکرر یکی از علل کم محلی شوهر به زن

 هیچ کدام از ما انسان ها تمایل نداریم که مدام مورد انتقاد قرار بگیریم. این موضوع در آقایان بسیار بیشتر و آزاردهنده تر است. بسیاری از آقایان به همین دلایل، ممکن است از خانه فراری باشند. به طور کلی، اگر انتقاد از همسر نادرست و زیاد باشد، فاصله بین زوجین زیاد خواهد شد و رابطه عاطفی آن ها به سردی می گراید.

اختصاص زمان کم به مرد

یکی از علت های دیگر در مورد کم محلی مردان می تواند این باشد که زن زمان زیادی را با همسرش صرف نمی کند. هر چقدر شما زمان کمتری را در کنار همسرتان باشید، فاصله بین شما روز به روز بیشتر شده و کم محلی ها جزئی از زندگی مشترک شما خواهد شد. اگر یکی از دلایل همسرتان همین مسئله است بهتر است که آن را برطرف کنید. 

صحبت در مورد عیب های شوهرتون در برابر دیگران

صحبت در مورد عیب های شوهرتون در برابر دیگران

 غرور مردان بیشتر از زنان است. برای مرد بسیار مهم است تکیه گاه یک زن باشند. اگر این اتفاق صورت نپذیرد، احتمالا دچار کمبود اعتماد بنفس می شود و کمتر برای داشتن رابطه نزدیک و صمیمانه رغبت دارد. همین مسئله باعث می‌شود تا به عنوان اعتراض، بی محلی های او شروع شود..

مقابله به مثل می کند

شاید از دیدگاه مرد، شما نیز بی محلی می کنید و تمایلی به برقراری رابطه و ادامه زندگی ندارید. هرچند که راه حل منطقی و درستی همسر شما در پیش نگرفته است، اما چنانچه چنین امری واقعا وجود داشته باشد، بایستی هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. حتی اگر سوء تفاهمی پیش آمده است، بهتر است با همسرتان صحبت نمائید و به او بگوئید که در اشتباه است.

دیدگاه و برداشت اشتباه زن از رفتار مرد

علیرغم آنکه ما سعی کردیم تا علت های کم محلی شوهر به زن را بررسی کنیم، اما گاهی اصلا کم محلی وجود ندارد و این تنها برداشت زن است. چنین دیدگاهی نیز می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. به عنوان مثال، عزت نفس پائین، سوء تفاهم، حسادت عاشقانه در زنان و … از عوامل به وجود آورنده چنین نگرشی است.

روابط جنسی نامناسب

اگر ارضای نیاز جنسی به درستی و کافی صورت نگیرد، کشش و گرایش یک مرد به سمت همسرش کاهش پیدا میکند و فاصله زیادی بین آن ها ایجاد می نماید. این مورد یکی از اصلی ترین دلایل کم محلی مردان به شمار می آید و لازم است که برای رفع آن حتما از مشاوره جنسی کمک گرفته شود.

 خیانت از دلایل کم محلی شوهر به زن

 خیانت از دلایل کم محلی شوهر به زن

 خیانت می تواند یکی از علل دیگر به وجود آمدن بی محلی باشد. زمانی که مردی سرگرم رابطه با فرد دیگری می شود، دیگر تمایلی به محبت به همسر خود نخواهد داشت. یادمان باشد که خیانت می تواند پایه یک زندگی را کاملا متزلزل نماید و حتی طلاق را پایه ریزی کند.

 در مقابل بی محلی سکوت می کنید

 متاسفانه برخی از خانم ها تصور می کنند که با سکوت کردن در مقابل بی محلی و یا نادیده گرفتن آن می توانند به بهبود رابطه با همسر کمک کنند. این در حالی است که خنثی بودن و عدم واکنش می تواند حقوق های طبیعی شما را پایمال نماید. بنابراین یکی از دلایل این اشتباهات، خود شما خواهید بود.

تاثیر اطرافیان

ممکن است همسرتان تحت تاثیر جمع دوستان و خانواده به شما بی محلی کند. متاسفانه برخی دخالت های خانواده ها که به اصطلاح آن را دلسوزی می نامند، به وجود آورنده این مشکلات است. گاهی راهنمایی‌های اشتباه به جایی می رسد که برخی از خانواده ها به فرزندشان آموزش می‌دهند تا همسر خود را بی محل کرده و نسبت به او بی توجه باشند.

پس از اطلاع از دلیل کم محلی شوهر به زن چه کنیم؟

پس از اطلاع از دلیل کم محلی شوهر به زن چه کنیم؟

حال که تا حدی متوجه شدیم که کم محلی مردان نشانه چیست؟ ، بهترین کار این است که برای بهبود و رفع آن اقدام کنید. اگر در ابتدای زندگی مشترک تان این مشکل وجود نداشته و توجه بسیار زیادی به شما می شده است، باید بررسی شود که از اول ازدواج تاکنون چه تغییراتی در زندگی رخ داده که باعث تغییر رفتار مردان بعد ازدواج گشته است.

 یکی از تکنیک های زوج درمانی برای حل این مسئله، اصطلاحاً بازگشت به دوران رمانتیک ازدواج می باشد. در این روش تلاش می شود تا نحوه رفتار و عملکرد زوجین در طول زندگی مشترک مورد بررسی قرار گیرد و علت ها به وجود آورنده بی محلی تا حد امکان مرتفع شود.

 بهترین فردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، یک مشاور و زوج درمانگر خواهد بود. چراکه مشاور با توجه به علم و تخصص خود تلاش می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به شما پیدا کند و بر اساس رویکردهای درمانی مختلف به حل مشکلات کمک نماید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با کم محلی مردان نشانه چیست؟ + بررسی 3 احتمال قوی به شما عزیزان ارائه نماییم. برای دریافت مشاوره در رابطه با دلیل کم محلی شوهر به زن و همچنین علت بی محلی مرد می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان از علل کم محلی مردان نشانه چیست؟

برای اطلاع از علل دقیق و همچنین کلیه عوامل روانشناسی وارد سایت شوید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

علت بی محلی مرد چیست؟

برخی از عوامل به ویژگی های شخصیت مرد مربوط می شود و برخی از عوامل دیگر نیز به علل تعارضات زناشویی مربوط می شود.

دلیل کم محلی شوهر به زن چیست؟

عوامل زیادی می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد ولی ممکن است به طور کلی مشکلات زندگی و حتی رفتارهای خانم در برابر این موضوع تاثیر زیادی داشته باشد.

آیا کم محلی مردان قابل درمان است؟

بله. این مشکلات تا حدود زیادی قابل درمان است به همین دلیل می توان با کمک یک مشاور آن را مورد بررسی و درمان قرار داد.

4.2/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور