چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟
چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

متاسفانه بسیار دیده می شود که عروس و مادر شوهرها رابطه مساعدی با یکدیگر نداشته و همواره در بین آن ها کشمکش وجود دارد. در این بین، عروس هایی وجود دارند که به دلیل خشم و کینه می پرسند چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ و برخی نیز در جستجوی روش ها و نحوه حال گیری از مادرشوهر در صدصد این هستند که چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

گرچه اینگونه راه ها در اغلب اوقات نتیجه عکس می دهد و هیچ گاه توصیه به چنین رفتارهایی نمی شود، اما برای بسیاری از خانم هایی که در این زمینه کنجکاو می باشند، ما در این مقاله خواهیم گفت که چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ با این وجود، توصیه می کنیم که برای بهبود روابط خود حتما با یک مشاور صحبت کرده و با روش های اصولی ارتباطی آشنا شوید.

آیا باید به این فکر کرد که چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

آیا باید به این فکر کرد که چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

ناراحتی و دلخوری هایی که گاها بین عروس و مادر شوهر به وجود می آید، می تواند به عقده های درونی تبدیل شود و هر کدام را به واکنش هایی وادارد. نمی توان گفت که کدام یک از طرفین اشتباه می کند و یا بیشترین رفتارهای آزاردهنده از جانب کدام است. زیرا بسته به ویژگی های شخصیت انسان ها، شرایط می تواند بسیار متفاوت باشد. اما از آنجا که بسیاری از عروس ها از ما در مورد نحوه حال گیری از مادرشوهر سوال می پرسند و می گویند نمی دانم از دست مادر شوهر چیکار کنم؟ ما مقاله حاضر را به این موضوع اختصاص داده ایم.

اما آیا دانستن اینکه چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ تمام مشکلات را حل می کند یا آنکه می تواند مشکلاتی را به مشکلات قبلی اضافه نماید؟ یادمان نرود که مادر شوهر هر چقدر هم که رفتارهایش برای ما آزار دهنده باشد، باز هم یک شخص با تجربه است و به خاطر حق مادری اش باید احترام او را نگه داشت.

اصلا تصور کنید که موفق شده اید تا حرص مادرشوهرتان را دربیاورید و رفتارهایی را انجام دهید که به دور از اخلاقیات باشد. فراموش نکنید که اولین فرد تحقیر شده در این رابطه خود شما هستید و با رفتارهایتان نشان داده اید که از عزت نفس پائین برخوردارید.

فرض ما این است که هیچ یک از عیب هایی که ارائه شد، در شما وجود ندارد و حتی دید دیگران نیز نسبت به رفتارهای شما منفی نمی باشد. اما باز هم با خدشه دار شدن رابطه با مادر شوهر، مطمئنا بسیتر اختلاف زن وشوهر بر سر خانواده را فراهم خواهد نمود. در نتیجه بایستی منتظر پیامدهای منفی زیادی شد.

گذشته از این، گاهی اوقات نباید تنها طرف مقابل را مقصر دانست و در جستجوی این بود که چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ بلکه خوب است که رفتار و کردارهای خود را نیز زیر ذره بین برده و صادقانه مرور کنیم که در چه جاهایی اشتباه کردیم و با منطق آن ها را حل نمائیم.

بهترین پاسخ ها به سوال چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

بهترین پاسخ ها به سوال چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

در ادامه به مواردی که برخی از خانم ها برای حرص دادن مادر شوهرشان از آنها استفاده می‌کنند، اشاره خواهیم نمود. همچنین پیامدهای هر یک از رفتارها را نیز بررسی می کنیم.

1. با حضور در کنار خانواده خود ارجحیت را نشان دهید

یکی از راهکارهایی که در رابطه با اینکه چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ وجود دارد، این است که دائماً زمان خود را برای بودن در کنار خانواده تان سپری کنید، سفرهای خانوادگی ترتیب دهید که در آن تنها شما و خانواده تان باشید و یا برای صله ارحام تنها فامیل ها و خانواده خود را انتخاب کنید.

اما پیامد این نوع دیدگاه افراطی و رفتار ناپسند این است که  خود را فرد خودخواهی معرفی می کنید و اگر رفتارهای دیگران مطابق میل شما نباشد به مقابله به مثل با آنها خواهید پرداخت. همچنین نشان می دهید که اهل انتقام گرفتن و جنگیدن هستید نه اهل سازگاری یا حل مشکلات.

دومین پیامد به همسر شما باز می گردد که حتی اگر با شما همراهی کند، پس از مدتی شما را رها خواهد کرد. چرا که از خانواده خود دور شده است. سومین پیامد آن متوجه مادر شوهر و خانواده همسرتان خواهد بود. زیرا از این پس احتمالا دخالت مادر شوهر در زندگی بیشتر شده و خانوده همسر به دنبال عیب جویی از شما بر می آیند.

2. عیب جویی کنید

 از دیگر راهکارهای مورد استفاده برخی از افراد در پاسخ به سوال چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ این است که به عیب جویی پناه می آورند. این عیب جویی می‌تواند در رابطه با نحوه رفتار، دکوراسیون منزل، اقوام خانواده همسر و … باشد. اما یادمان نرود که انتخاب های ما تا حدودی جزئی از شخصیتمان خواهد بود. به همین دلیل توهین به آنها، توهین به شخصیت خودمتن خواهد بود.

یکی از پیامدهای منفی این گونه رفتار این است که فرد عقده ای هستید و به دلیل کمبود اعتماد بنفس تنها با عیب گذاشتن روی دیگران می خواهید پیروز شوید. برخی از عروس خانم ها در مقابل این سخن ها اظهار می کنند که مادر شوهر من همیشه این رفتارها را انجام داده و من الان همانند او می خواهم رفتار کنم.

اگر عیب جویی از ویژگی‌های شخصیتی مادر شوهر شما محسوب می‌شود، با مقابله به مثل تنها آرامش روانی خود را مختل می کنید و هیچ کمکی به حل مساله نخواهید نمود.

3. سهم ارث خود را طلب کنید

چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

طلب کردن سهم ارث از خانواده همسر بدین معناست که من بخاطر پول با شما ازدواج کرده ام و در صورتی که نیازهای من را برآورده کنید، رضایت من را جلب خواهد شد. اینگونه رفتارها پیش از آنکه مادر شوهر را آزار دهد، تخریب کننده شخصیت شما و خانواده تان است. چراکه بدین معناست که شما در زندگی مجردی خود کاملا کمبودهای مالی داشته اید.

از سوی دیگر، در مقابل این درخواست، عکس‌العمل‌های متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از از خانواده ها ممکن است نه تنها ارثی ندهند، بلکه به طور کلی پسر خود را از ارث نیز محروم کنند. همچنین مطمئنا بر رابطه با خانواده همسر اثر بدی خواهد گذاشت که جبران کردن آن در آینده بسیار دشوار خواهد بود.

4. چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ کلاس گذاشتن

مفهوم «کلاس گذاشتن» از دیدگاه افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای بعضی از افراد، کلاس گذاشتن شاید به معنی بی محلی به دیگری باشد. اگر دیدگاه شما نیز همین است، باید بدانید که هیچ فردی با بی محل کردن دیگران باکلاس به نظر نرسیده است و اینگونه رفتار کردن نوعی بی ادبی به شمار می آید.

 شاید شما در مقابل دعوت مادرشوهرتان به منزل خود اینگونه پاسخ دهید که ما وقتی برای مهمانی رفتن نداریم. بهتر است خودتان دور هم جمع شوید. می دانید این کم محلی نشانه چیست؟ این جمله نه تنها بی ادبانه است، بلکه نشان می‌دهد شما فردی روش های احترام گذاشتن و پاسخ به احترام دیگران را نمی دانید و بتدریج جایگاه خود را از دست می دهید.

5. از دیدن  پسر و نوه هایش او را محروم کنید

نحوه حال گیری از مادرشوهر

 متاسفانه برخی از عروس خانم ها تصور می کنند اگر مادر و یا حتی خانواده همسرشان، به شوهر و یا فرزند او محبت کنند، بدین معناست که قصد به هم ریختن زندگی آنها را دارد. چرا اینطور فکر نکنیم که او شوهر و بچه های شما را بسیار دوست دارد و می خواهد همه محبت خود را نثارتان کند.

 فراموش نکنید که اگر رفتارهای شما مورد پسند مادرشوهرتان نباشد، نسبت به شوهر و فرزندان تان نیز واکنش مثبتی نخواهد داشت. حتی علاقه‌ای به دیدن آنها نیز ندارد. ممکن است مادر شوهرتان عکس العمل های خوبی در حضور شما نداشته باشد. اما قطعا قلبا شما را قبول دارد وگرنه هرگز نسبت به خانواده شما علاقه‌ایی نشان نمی دهد.

بنابراین در پاسخ به اینکه چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ محروم کردن از دیدن پسر یا نوه ها اصلا راه حل درستی نیست و تعارض ها را بیشتر می کند. چه خوب است که با راهکارهای ایجاد صمیمت در خانواده همسر و کاهش کینه ها، فضایی لذت بخش تر برای خود و سایرین فراهم کنید.

6. جاریتون رو پیش مادرشوهر خراب کنید

چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ این سوال می تواند از جانب عروس خانم هایی که مادرشوهرشان دائما از جاری شان به خوبی یاد می کند مطرح شود و به همین دلیل نسبت به جاری خود احساس تنفر و انزجار داشته باشند. از این رو سعی در تخریب چهره وی کنند.

خراب کردن جاری نزد مادر شوهر این پیغام را به او می رساند که فردی دو رو هستید و به علت ضعف شخصیتی، برای جذب مادر شوهر می خواهید دیگران را کوچک کنید.

موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود و گاهی اوقات مادرشوهر ممکن است صحبت های شما را به جاری تان انتقال دهد و حتی به آن ها اضافه کند. بنابراین کسی که بیشترین آسیب را می بیند خود شما خواهید بود.

 7. مادر شوهر و یا همسرتان را قاضی رابطه‌ها کنید

چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

طبیعی است بین شما و خانواده همسرتان اختلافاتی به وجود آید. در این شرایط، مادر شوهر ممکن است طرف شوهرتان و یا دختر خود را بگیرد. یکی از عکس العمل های برخی از عروس خانم ها این است که از مادر شوهر می خواهند تا به عنوان یک قاضی بین آنها حکم صادر کند.

هر فردی که در مشکلات خانوادگی مقصر شناخته شود، به سود هیچ یک نخواهد بود. این لشکرکشی ها به معنای جنگ واقعی خواهد بود و منجر به اختلافات جدی می شود.

 اگر مشکلی با خواهرشوهر و یا سایر اعضای خانواده همسر دارید، بهتر است مسائل را با خود آنها برطرف کرده و به دنبال وساطت قرار دادن دیگران نباشید. چرا که مشخص نیست راهکار ارائه شده تا چه میزان می‌تواند در زندگی شما موجب حل مشکلات شود.

8.او را مقصر و مسبب تمام اتفاقات بد زندگیتان بدانید

بسیار دیده می شود که برخی خانم ها در موقع وساطت مادر شوهر برای حل دعوای زناشویی، آن را یک دخالت قلمداد می کنند و حتی کنترل خشم شان کاهش می یابد.

چنین نگرش بدبینانه ایی باعث می شود که نه تنها مشکل شما با همسرتان حل نشود، بلکه تعارضات را تشدید نماید. دومین پیامد این موضوع، عدم کنترل درونی برای حل مشکلات توسط شما خواهد بود. برای همه ما بسیار راحت و آسان است که دیگری را مقصر کارهای خود بدانیم. در حالی که این دیدگاه هیچ کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد. بنابراین، شاید بهتر آن است که با دور کردن افکار منفی از خود، با دید مثبت تری به قضایا نگاه کنید.

حال گیری از مادرشوهر

چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

وقتی صحبت از نحوه حال گیری از مادرشوهر می شود، یکی از راهکارها این است که در مقابل تمام صحبت های او واکنش منفی نشان داد و یا با هر حرفش مخالفت شود. گرچه این روش ممکن است موقتا جواب بدهد، اما واکنش های منفی دیگری را در پی خواهد داشت.

اگر مادر شوهر شما رفتار هایی دارد که مطابق با میل تان نیست، به جای حال گیری بهتر است گاهی آرامش خود را حفظ کرده و با متانت رفتار کنید. این می تواند یکی از سیاست های عروس برای مادر شوهر باشد و حتی جایگاه شما را بسیار بیشتر از قبل ارتقا دهد.

یکی دیگر از راهکارها و نحوه حال گیری از مادرشوهر ، بی عکس العمل بودن نسبت به صحبت های ناخوشایند او است. به عنوان مثال، اگر مادر شوهرتان قصد دارد تا حرص شما را در بیاورد، با حفظ خونسردی خود نشان داده اید که هدف او دست نیافتنی است و این موضوع حرص او را در خواهد آورد. درعین حال شما نیز احترام خود را نیز حفظ کرده اید.

چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

ممکن است در یک مهمانی مادر شوهرتان حرف‌هایی بزند تا شما را نزد دیگر مهمان ها به (اصطلاح محاوره)، ضایع کند. یک واکنش می تواند این باشد که شما هم مقابله به مثل کرده و او را ضایع کنید. و یا اینکه از آن مهمانی خارج شوید یا ناراحتی‌های زیادی به خود راه دهید و در درون احساس خشم و انزجار کنید.

 نگاه دیگر این است که به جای فکردن به اینکه چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟ ، خوب است که با احترام با او برخورد نمائید. در این شرایط نه تنها ضایع نشده اید، بلکه او را شرمنده کرده اید. چرا که این گونه رفتارها نشان دهنده بزرگی شخصیت شما بوده و دیگران از شما به عنوان یک فرد پخته و سنجیده سخن خواهند گفت.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با این سوال چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ + 14 توصیه و پاسخ آن ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع از نحوه حال گیری از مادرشوهر و همچنین پاسخ این سوال که چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟ هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟

برای حرص دادن مادرشوهرتان می توانید بر روی ویژگی های مثبت خود کار کنید تا او احساس عصبانیت و حسادت نسبت ب شما داشته باشد.

حال گیری از مادرشوهر با چه روش هایی امکان پذیر است؟

بهتر است شناخت بیشتری نسبت به او کسب کنید تا بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و با استفاده از این روش، حال گیری خوبی در مقابل رفتارهای منفی او داشته باشید.

چگونه مادرشوهر را ضایع کنیم؟

یکی از بهترین راهکارها برای زمانی که در یک مهمانی هستید و مادرشوهرتان قصد ضایع کردن شما را دارد این است که کاملا مهربانانه با او برخورد کنید و به این وسیله شخصیت خود را نشان دهید.

آیا پز دادن می تواند روش مناسبی برای پاسخ سوال چگونه مادر شوهر را حرص دهیم؟ باشد؟

در مقابل رفتارهای منفی دیگران بهتر است از روش هایی استفاده کنید که شان شما به عنوان یک شخصیت قابل احترام حفظ شود.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

یک نظر

  1. این چه سمی بود دیگه :_)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور