اهمیت باکرگی زنان در ازدواج
اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

چرا بر اهمیت باکرگی زنان در ازدواج تاکید می شود؟

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج چیست؟ چرا در برخی جوامع همچون کشور ما توجه ویژه ایی به این مسئله می شود؟ آیا اهمیت باکرگی زنان در ازدواج به قدری هست که بخواهیم ازدواج خود را با شخصی بر هم زده یا این موضوع تاثیر چندانی ندارد؟ این ها سوالاتی است که در جامعه ما چالش برانگیز شده و مخالفان و موافقان خود را دارد.

در مقاله حاضر می خواهیم به پاسخ این سوالات بپردازیم و بررسی کنیم که اهمیت باکرگی زنان در ازدواج از چه نظر می باشد. همچنین، اگر در این زمینه با سوال و مشکلی مواجه شدید، می توانید با مشاوران و روانشناسان ما تماس حاصل کرده و راهنمایی دریافت نمائید.

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

در خصوص اهمیت باکرگی زنان در ازدواج باید بگوییم که این موضوع کاملاً شخصی است و به خودتان بستگی دارد. به طور مثال اگر شما فردی مذهبی هستید که دوست ندارید همسرتان قبل از شما با فرد دیگری در ارتباط بوده باشد، لازم است در این مورد دقت کافی را داشته باشید. اما در مقابل اگر این موارد برای شما اهمیتی ندارد، لازم نیست از این بابت نگران باشید.

در این خصوص لازم است نکته مهمی را بدانید آن هم این است که شاید یک فرد باکره و دارای پرده بکارت، اخلاق و ویژگی های لازم برای زندگی را نداشته ولی در عوض شخصی که باکره نیست به هر دلیلی، فرد مناسب تری برای زندگی باشد. تمامی این موارد نسبی هستند و شما باید قبل از انتخاب همسر، ابتدا وضعیت خود را از نظر فکری مشخص کنید.

حکم ازدواج با دختری که باکره نیست

در خصوص حکم ازدواج با دختری که باکره نیست باید بگوییم هر دختری که به هر دلیلی باکرگی خود را از دست داده، نیازی به اجازه پدر برای ازدواج نخواهد داشت. این افراد می توانند با ارائه گواهی عدم باکرگی خود، به دفاتر ازدواج مراجعه کرده و بدون نیاز به اجازه پدر، ازدواج خود را ثبت نمایند.

آیا ازدواج با یک باکره بهتر از ازدواج با دختران بدون پرده بکارت است؟

آیا ازدواج با یک باکره بهتر از ازدواج با دختران بدون پرده بکارت است؟

گرچه در گذشته، ازدواج با دختر باکره الزامی بود و دخترانی که باکرگی خود را از دست داده بودند، با مشکلات بسیاری در ازدوج مواجه بودند، اما امروزه این طور نیست و تصورات تمامی فرهنگ ها در این باره تغییر کرده است. البته در کشور ما هنوز این موضوع تا حدودی حالت سنتی خود را حفظ نموده است، اما هستند کسانی که نسبت به این موضوع دیدگاه مدرن تری دارند.

در واقع دلیل پابرجا ماندن دیدگاه سنتی این موضوع است که گفته می شود، دختران بدون پرده بکارت، ممکن است در آینده نیز مرتکب خیانت در زندگی زناشویی شوند و ازدواج با آن ها بنیان خانواده ها را سست سازد. در واقع افرادی که دیدگاه سنتی دارند، معتقدند که به افراد بدون پرده بکارت، نمی توان اعتماد کرد.

معایب ازدواج با دختری که باکره نیست

از آنجایی که موضوع مورد بحث ما در این مطلب، اهمیت باکرگی زنان در ازدواج است. ما قصد داریم در ادامه معایب ازدواج با زنانی که باکره نیستند را بررسی کنیم.

ابتلا به بیماری های مقاربتی

یکی از مهم ترین موارد که در رابطه با اهمیت باکرگی زنان در ازدواج گفته می شود، عدم ابتلای این افراد به بیمارهای مقاربتی یا عفونت جنسی در رابطه است. بیماری های مقاربتی در افرادی که روابط جنسی پر خطر دارند، بسیار جدی است. اگر تصمیم به ازدواج با دختر یا زنی دارید که به دلیل داشتن روابط متعدد، باکرگی خود را از دست داده، لازم است نکات احتمالی و بیماری های احتمالی ناشی از ارتباط با این افراد را نیز در نظر داشته باشید.

احتمال لغزش دوباره

اگرچه نمی توان تمام زنانی را که باکرگی خود را از دست داده اند، به گناهکار شدن مجدد محکوم کرد، اما گاهی این احتمال وجود دارد که کیس انتخابی شما در آینده نیز دوباره این کار را تکرار نماید.

زندگی بر پایه بی اعتمادی

گاهی در ظاهر، شما به فردی که باکرگی خود را از دست داده علاقه مند می شوید، اما در لایه های پنهان وجودتان همیشه بابت این موضوع نگرانی بیش از حد دارید. این شک و بی اعتمادی ممکن است در زندگی مشترک تان رشد کند. پس قبل از ازدواج، این موارد را به درستی بررسی کرده و مشکلات احتمالی را حل کنید.

محکومیت از سوی خانواده

یکی از مشکلات رایجی که در ازدواج با افراد غیرباکره رخ می دهد، محکومیت و دیدگاه منفی از سوی خانواده ها است. این افراد عموماً از سوی خانواده ها مورد سرزش قرار می گیرند که البته موضوعی طبیعی است و شما باید دلایل احتمالی خود را برای قانع کردن آن ها داشته باشید.

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و فواید آن

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و فواید آن

ما در موارد فوق سعی کردیم اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را بررسی کنیم. حالا در این قسمت می خواهیم از فواید باکره بودن تا قبل از ازدواج بیشتر بدانیم.

رابطه جنسی یک نیروی قدرتمند است که در صورت ارضای آن مشکلات روحی و جسمی زیادی به وجود می آید. مانند نیروی اتمی، رابطه جنسی قوی ترین نیروی خلاقی است که به انسان داده شده است. وقتی از قدرت اتمی به درستی استفاده شود می تواند انرژی بی حد و حصر ایجاد کند، اما با استفاده اشتباه، زندگی مختل خواهد شد.

فواید رابطه جنسی بر روی سلامت بدن بنحوی است که چنین قدرتی دارد. رابطه جنسی هدیه ایی از سوی خداوند است که به ما بزرگترین لذت را می بخشد و در ایجاد یک همدلی عمیق با همسر و فرزندآوری لازم است. اما اگر با این نیروی قدرتمند خارج از محدوده ازدواج بازی کنید، شما و نزدیکان تان را نابود خواهد کرد.

گاهی بلوغ زودرس و فعالیت جنسی نادرست نوجوانان و جوانان، آن ها را از نظر روانی، اجتماعی و تحصیلی دچار مشکل می کند. مطالعات نشان می دهد که وقتی جوانان رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند، عملکرد تحصیلی آنها افت کرده و روابط اجتماعی شان با خانواده و دوستان خراب می شود. این مسائل برای دختران چند برابر می شود.

قرار است باکره بودن به مهمترین فرد زندگی شما داده شود، شخصی که خود را به او متعهد کرده اید تا همیشه در ازدواج با او بمانید. باکره بودن شما با ارزش ترین چیزی است که باید به همسرتان بدهید. وقتی آن را از دست بدهید، هیچ چیز در دنیا نمی تواند آن را بازگرداند. پس نباید اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را نادیده گرفت.

خطرات احتمالی از دست دادن باکرگی زنان در روابط متعدد

خطرات احتمالی از دست دادن باکرگی زنان در روابط متعدد

اکثر زنان نمی توانند از رابطه جنسی خارج از روابط زناشویی لذت ببرند. توسعه یک زندگی جنسی کامل، به امنیت و آرامش پیوند زناشویی نیاز دارد. رابطه جنسی قبل از ازدواج معمولاً به صورت مخفیانه در مکانهای پنهان انجام می شود که با ترس از گرفتار شدن، بارداری ناخواسته و و همچنین احساس گناه همراه است. همه این عوامل (نگران کننده) لذت رابطه جنسی قبل از ازدواج را به ویژه برای زنان تضعیف می کند.

کسانی که به صورت نا ایمن رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند، در معرض خطر ابتلا به یکی از بسیاری از بیماریهای مقاربتی هستند. متاسفانه نه تنها ایدز، بلکه سایر بیماریهای ناهنجار شایع مانند تبخال هیچ درمانی ندارند.

از سوی دیگر، برخی از بیماریهای جنسی هیچ علامتی ندارند و بسیاری از زوجها سالها بعد متوجه می شوند که به دلیل این بیماریها نابارور شده اند. کارشناسان ناباروری تخمین می زنند که 80 درصد ناباروری های امروزی به دلیل بیماری های مقاربتی و سکس غیر ایمن است. این موارد خود نشان دهنده اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و نداشتن رابطه های گوناگون است.

در مقابل، رابطه جنسی قبل از ازدواج خطر باردار شدن فرزندان نامشروع را به همراه دارد. مطالعات علمی متعدد نشان می دهد که فرزندان مادران مجرد، از نظر روانی رنج می برند و از نظر اجتماعی و تحصیلی در مقایسه با سایر کودکان کمتر موفق هستند. مهمتر از همه، کودکان هم به پدر و هم به مادر خود نیاز دارند.

اهمیت باکرگی زنان در تجربه عشق واقعی

اهمیت باکرگی زنان در تجربه عشق واقعی

 اگر یک پسر یا دختر واقعاً شما را دوست داشته باشد، بهترین ها را برایتان می خواهد. آنها نمی خواهند شما از بیماری، بارداری ناخواسته و مشکلات روانی رابطه جنسی قبل از ازدواج رنج ببرید. آنها می خواهند عشق را فقط در بهترین مکان های دنیا با شما تجربه کنند و اهمیت باکرگی زنان در ازدواج برای آن ها بدین علت است.

باکرگی بهترین هدیه برای همسرتان

چه هدیه ای ارزشمندتر از عشق و شریک شدن پاکی خود با کسی که قرار است شریک زندگی تان شود. مردان از اینکه نخستین کسی باشند که همسرشان اولین رابطه جنسی را با آن ها برقرار کرده، احساس بسیار خوبی خواهند داشت.

باکرگی و عدم بارداری نامشروع

فرزند، یکی از هدایای ارزشمند خداست و هر کسی دوست دارد پدر و مادرشدن را تجربه کند. اما خدا نمی خواهد تا زمانی که آمادگی لازم را برای برآوردن نیازهای کودکان را نداریم، صاحب فرزند شویم. از سوی دیگر، نه تنها سقط جنین کار اشتباهی است، حتی به دنیا آوردن کودکی که قرار نیست پدری بالای سر او باشد و به نوعی نامشروع شناخته می شود هم اشتباه است.

باکرگی و روان سالم

از دست دادن باکرگی در دوستی های قبل از ازدواج تنها یکی از آسیب ها است. همانطور که می دانید دو نفر پس از برقراری رابطه جنسی، وابستگی عاطفی عمیقی را از نظر روحی و روانی تجربه می کنند و در نتیجه، جدایی آن ها می تواند تاثیرات روانی سنگین و بسیار غم انگیزی را در بر داشته باشد.

شجاعت و باکرگی

بله! باکره ماندن شجاعت می خواهد. شجاعت نه گفتن به روابط و درخواست های نامشروع، شجاعت خداپرستی و ماندن بر پای اعتقادات! پس سعی کنید تا روز ازدواج باکرگی خود را برای حفظ شخصیت و آبروی خود و خانواده تان حفظ نمایید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی اهمیت باکرگی زنان در ازدواج بپردازیم. اینکه فواید باکره ماندن زنان تا زمان ازدواج چیست و همچنین حکم ازدواج با دختری که باکره نیست چه می باشد. اگر پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتر از اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و یا نیاز به مشاوره جنسی داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.

آیا ازدواج با دخترانی که باکره نیستند، نیاز به اجازه پدر دارد؟

خیر در این حالت نیازی به اجازه پدر وجود ندارد.

آیا حکم ازدواج با دختری که باکره نیست، صحیح است؟

بله در صورت توافق طرفین، ازدواج می تواند صحیح باشد.

آیا اگر فردی عدم باکرگی خود را قبل از ازدواج پنهان کند، حکم چیست؟

طرف مقابل می تواند او را ببخشد یا طلاق بگیرد.

برای ازدواج با دخترانی که باکره نیستند، از چه فردی می توان مشاوره گرفت؟

کارشناسان دکتر فکر در این زمینه می توانند پاسخگو باشند.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور