مشاوره قبل از ازدواج تلفنی
مشاوره قبل از ازدواج تلفنی

مشاوره قبل از ازدواج + مشاوره 24 ساعته دکتر فکر

مشاوره قبل از ازدواج موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی کردیم به بررسی مسائلی که در مشاوره قبل از ازدواج رایگان بپردازیم و مزایای مشاوره قبل از ازدواج تلفنی را نیز گفتیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاوره قبل از ازدواج آنلاین داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا واقعاً به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارید؟

تحقیقات مزایای مشاوره رابطه قبل از ازدواج را نشان می دهد.

همه ما زمان برگزاری ازدواج مان، برنامه های بسیاری می چینیم و کارهای بسیاری را با برنامه بسیار دقیق اجرا می کنیم که از خرید حلقه تا رزرو مکان عروسی و بسیاری موارد دیگر را در برمی گیرد. اما در میان تمامی کارهای عروسی چقدر برای داشتن یک زندگی ایده آل در آینده برنامه ریزی می کنید و برای این موضوع چه کارهایی خواهید کرد؟

فهرست به ظاهر پایان ناپذیر کارهایی که باید قبل از ازدواج انجام دهید، می تواند شما را از مهم ترین چیز غافل کند که همان پایه امن برای دو نفره پیش روی شماست. روز عروسی شما می آید و می رود. اما، اگر به خوبی انجام شود، ازدواج شما یک عمر دوام خواهد داشت. مشاوره قبل از ازدواج می تواند راهی قدرتمند برای شما و همسرتان باشد تا برای زندگی و خانواده ای که با هم ایجاد می کنید آماده شوید.

مطالعات نشان می دهد که مشاوره قبل از ازدواج ابزاری موثر برای استفاده در شروع زندگی زناشویی است. محققان کشف کرده‌اند که این روشی مفید برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و مدیریت تعارض و در عین حال افزایش کیفیت و رضایت کلی رابطه است. زوج هایی که به مشاوره قبل از ازدواج می پردازند، دیدگاه واقع بینانه تری نسبت به ازدواج و سطح تعهد عمیق تری نسبت به یکدیگر دارند. این زوج‌ها گزارش دادند که سازگاری آسان‌تری با زندگی زناشویی نسبت به کسانی که در مشاوره قبل از ازدواج شرکت نکرده‌اند، داشتند.

اگرچه مشاوران، درمانگران ازدواج و خانواده، مربیان و برخی از روحانیون ممکن است رویکردهای متفاوتی برای آماده‌سازی زوج‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند برای ازدواج داشته باشند، اما هدف مشاوره قبل از ازدواج یکسان است: کمک به شما و همسرتان در گفتگو و ایجاد مهارت‌ها که قبل از وارد شدن به یک تعهد ازدواج مادام العمر نیاز دارید.

مشاوره قبل از ازدواج

مزیت های مشاوره قبل از ازدواج

در اینجا چندین مورد از روش های متعددی که مشاوره قبل از ازدواج  و آشنایی قبل از ازدواج می تواند به پیشرفت رابطه شما کمک کند آورده شده است:

 مهارت های ارتباطی و مدیریت تعارض

مشکلات در برقراری ارتباط ممکن است اولین دلیلی باشد که زوج ها به دنبال مشاوره ازدواج هستند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند مهارت های خاصی را در اختیار شما قرار دهد که برای گفتگوهای سازنده تر و مقابله بهتر با تعارضات در ازدواج خود نیاز دارید و به طور بالقوه از برخی از چالش هایی که ممکن است در این راه با آن ها روبرو شوید جلوگیری می کند.

 درک بهتر ارزش ها و تفاوت ها

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر شریک زندگی تان به زندگی روستایی و خودتان به زندگی شهری و شلوغ علاقه داشته باشد، چه کاری باید انجام دهید؟ در این مواقع اگر روش رویارویی را ندانید، اختلافات شما ممکن است تهدیدآمیز به نظر برسد یا آشتی دادن آنها غیرممکن باشد. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا مهارت هایی را که برای سازش و همکاری موثر در ساختن زندگی مشترک خود نیاز دارید، توسعه دهید.

 درک بهتر سبک ها و نیازهای ارتباطی

درک این مهارت یعنی درک این موضوع که دیگران نیاز به فضا دارند. گاهی اوقات، ازدواج می تواند شبیه دو نفر باشد که به زبان های کاملاً متفاوت صحبت می کنند و زیر یک سقف زندگی می کنند. مشاوره قبل از ازدواج فرصتی عالی برای عمیق‌تر کردن درک شما از سبک ارتباطی و نیازهای شریک زندگی‌تان است، از جمله اینکه چگونه عشق می‌دهید و دریافت می‌کنید، رویکرد مدیریت استرس و آنچه در طول درگیری از یکدیگر نیاز دارید.

تجربه کار گروهی

برای موفقیت، ازدواج نیاز به توانایی کار با هم به عنوان یک تیم در طول زندگی دارید. جستجوی کمک در آغاز زندگی مشترک، سابقه ای قوی برای گذراندن زمان های دشوار در آینده ایجاد می کند. مشاوره قبل از ازدواج هدف و تعهد مشترکی است که شما دو نفر با هم انجام می دهید  و می تواند به شما کمک کند تا مهارت ها و مکالماتی را که برای ایجاد یک پایه قوی برای تیمی که ایجاد می کنید، داشته باشید.

 ایجاد حس عمیق تر از معنای مشترک

ازدواج چیزی فراتر از داشتن خانه، پس انداز برای دوران بازنشستگی، داشتن  فرزند و حذف چیزهایی از فهرست کارهای شما تا زمان مرگ است. ازدواج یعنی بهتر بودن با هم از تنهایی. ازدواج به معنای ایجاد یک خانواده کاملاً جدید است. ازدواج به این معناست که کسی در کنار شما باشد که عمیقاً شما را دوست داشته باشد حتی اگر شما را در بدترین حالت تان ببیند. همانطور که زندگی مشترک خود را شروع می کنید، مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا درک عمیق تری از آنچه می خواهید ایجاد کنید.

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

در مشاوره قبل از ازدواج تلفنی چه مسائلی مطرح می شود؟

نمونه هایی از برخی موضوعاتی که در جلسات درمانی آمادگی ازدواج مطرح می شوند عبارتند از:

  • امور مالی فردی و مشترک
  • سبک های فرزند پروری
  • سبک های ارتباطی
  • استراتژی های حل تعارض
  • سبک های تصمیم گیری
  • نقش های جنسیتی در ازدواج
  • خانواده درمانی
  • کلیدهای یک ازدواج سالم

آمارها نشان می دهد که زوج های امروزی قصد طلاق ندارند. در واقع، حداقل 93 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند که ازدواج سالم یکی از مهم ترین اهداف زندگی است. با این حال، ما احتمالا حداقل چند نفر را می شناسیم که طلاق را پشت سر گذاشته اند. اگرچه اکثر زوج ها رابطه خود را با بهترین نیت آغاز می کنند، حقیقت این است که گاهی اوقات زندگی با چالش های پیش بینی نشده ای روبرو می شود.

تحقیقات نشان می دهد که وقتی زوج ها در جلسات خصوصی شرکت می کنند، شانس آنها را برای داشتن یک ازدواج موفق تا 30 درصد افزایش می دهد.

حفظ فعالانه یک رابطه سالم یکی از بهترین کارهایی است که شما و همسرتان می توانید انجام دهید تا از ماندگاری ازدواج خود اطمینان حاصل کنید و همچنین از سلامت روان فردی خود محافظت نمایید.

انواع سبک های درمانی که در مشاوره قبل از ازدواج آنلاین استفاده می شود؟

بسته به پیشینه مذهبی شما، دلایل درخواست حمایت و شخصیت شما و همسرتان، انواع مختلفی از درمان های قبل از ازدواج وجود دارد که می توانید در آن شرکت کنید.

دین درمانی – جلسات مبتنی بر ایمان را می توان در ترکیبی از سبک های مختلف انجام داد، از جمله دوره های گروهی، جلسات انفرادی با مشاور مذهبی ویا تست های سازگاری.

دوره های آنلاین – هنگامی که در جلسات آنلاین شرکت می کنید، اطلاعات متفکرانه ای در مورد چگونگی پیش بینی و پاسخ مثبت به تعارضات در ازدواج خود دریافت می کنید. در پایان دوره گواهی پایان دوره را به عنوان یادآوری سخت کوشی و تعهد شما به ازدواج دریافت خواهید کرد.

درمان حرفه ای یک و یک – این سنتی ترین روش است. جلسات یک به یک به شما می آموزد که چگونه با مسائل مشترک مربوط به مبارزات تعهد بلند مدت مقابله کنید.

آزمون‌ها یا پرسشنامه‌های سازگاری – این ارزیابی‌ها باید به عنوان منبعی برای کمک به تسهیل رشد فردی و توانایی ارائه حمایت مناسب از شریک زندگی‌تان در طول دوران ازدواجتان استفاده شوند.

دوره‌های گروهی و بحث – شما و شریکتان با استراتژی‌های حل تعارض جدیدی که ممکن است بدون راهنمایی یک متخصص دارای مجوز در نظر نگرفته باشید، آشنا خواهید شد.

برای اطلاع از بهترین سن ازدواج کلیک کنید.

مزایای درمان در دوران نامزدی

یکی از مزایای متعدد کار با درمانگران ازدواج و خانواده که زوج‌ها اغلب نادیده می‌گیرند این است که نه تنها توانایی آنها را برای برقراری ارتباط بهبود می‌بخشد و تعارض را کاهش می‌دهد، بلکه به ایجاد زمینه برای هر دو نفر کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلات روابط، بعداً به دنبال کمک حرفه‌ای باشند. در یک مطالعه مجله روانشناسی خانواده، محققین به این نتیجه رسیدند که زوج‌هایی که قبل از ازدواج با درمانگر ازدواج و خانواده کار می‌کردند، اگر پس از پایان دوره ماه عسل مشکلی داشتند، به احتمال بیشتری از متخصصان سلامت روان یا یک درمانگر ازدواج و خانواده درخواست ملاقات داشتند.

مسائل رایج در مشاوره قبل از ازدواج رایگان

مشاوره قبل از ازدواج رایگان به طیف وسیعی از موضوعات، از جمله این مسائل معمول می پردازد:

حل تعارض – هر یک از شرکا چگونه تعارضات را حل می کنند؟ برداشت آنها از مسائل چگونه مطابقت دارد؟ چگونه می توانند توانایی خود را برای توافق در مورد موضوعاتی که در مورد آنها اختلاف نظر دارند بهبود بخشند؟

ارتباط – زن و شوهر چگونه ارتباط برقرار می کنند؟ آیا آنها در حال حاضر روش تطبیقی ​​یا ناسازگاری برای بحث در مورد مسائل مهم دارند؟ چگونه می توانند توانایی خود را در برقراری ارتباط افزایش دهند؟

تعریف انتظارات زناشویی- هر یک از طرفین از رابطه چه انتظاراتی دارند؟ گاهی اوقات افراد با انتظارات متفاوتی وارد روابط می شوند که چه چیزی یک ازدواج موفق را تشکیل می دهد. آنها اغلب تا زمانی که ازدواج نکرده باشند، نمی دانند که انتظاراتشان متفاوت است، که می تواند منجر به مسائل جدی شود. یک درمانگر پیش از ازدواج، هر یک از طرفین را تشویق می کند تا در مورد انتظارات خود صحبت کنند، پس از آن زوج می توانند برای یافتن راه هایی برای سازش تلاش کنند.

ارزش های شخصی – آیا شرکا ارزش های شخصی مشابهی دارند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش‌های مشترک مهم‌تر از علایق مشترک هستند و زوج‌هایی که ارزش‌های مشابهی دارند شانس بیشتری برای با هم ماندن دارند.

امور مالی – آیا زوج می توانند در مورد مسائل مالی صحبت کنند؟ بسیاری از مردم هنگام بحث در مورد مسائل مالی شخصی خود ناراحت هستند و مسائل مربوط به هزینه ها و بودجه اغلب باعث ایجاد تعارض در ازدواج می شود. مشاور به هر یک از طرفین کمک می کند تا سبک مالی خود را تعیین کند و سپس با زوجین در حل این مسائل همکاری می کند.

خانواده – آیا هر دو طرف می خواهند بچه دار شوند؟ اگر بله، هر فرد چند فرزند می خواهد؟ برای هر شریک، بهترین زمان برای تشکیل خانواده چه زمانی است؟

رابطه جنسی و صمیمیت – آیا هر دو طرف به یک اندازه راحت هستند – یا ناراحت – هنگام بحث در مورد رابطه جنسی؟ هر یک از طرفین از نظر صمیمیت و رابطه جنسی چه انتظاری دارند؟ زوجین باید صادقانه و آشکارا در مورد رابطه جنسی صحبت کنند، حتی اگر تصمیم گرفته باشند تا زمان ازدواج مجرد بمانند. توانایی بحث در مورد این مسائل بدون قید و شرط به ازدواج موفق کمک می کند.

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین

ملاحظات اخلاقی و حقوقی در مشاوره قبل از ازدواج

برای مشاوران، درمان پیش از ازدواج ملاحظات اخلاقی و قانونی را در بر می گیرد. برخی از مسائلی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

درک محدوده عمل و مسئولیت

درمانگران قبل از ازدواج باید دامنه مسئولیت های خود را درک کنند و جلسات درمانی قبل از ازدواج را بر اساس آن انجام دهند. درمانگران نباید خدمات حرفه ای را ارائه دهند که بر اساس تحصیلات، تجربه یا فقدان آنها فراتر از حوزه تخصصی آنها باشد. مشاوری که درمان پیش از ازدواج را ارائه می دهد باید دانش و تخصص خاصی در این شکل خاص از درمان داشته باشد.

محرمانه بودن

رعایت حریم خصوصی در درمان مهم است. به زوج ها و افراد این فرصت را می دهد تا به درمانگر خود اعتماد کنند. درمانگران پیش از ازدواج طبق قانون موظفند از حریم خصوصی مشتریان خود محافظت کنند، که در عمل می تواند دشوار باشد. با این حال، درمانگر باید حق رازداری زوجین را در ابتدای درمان توضیح دهد.

برای اطلاع از نحوه ایجاد عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

امتیاز بیمار

درمانگرها موظفند از اطلاعات مراجع خود محافظت کنند حتی زمانی که از آنها برای شهادت در مراحل قانونی خواسته می شود. با این حال، مشاوران باید برخی از اطلاعات خاص را، صرف نظر از اینکه چقدر خصوصی باشند، در اختیار مقامات قرار دهند، از جمله زمانی که معتقدند مشتریان ممکن است به خود یا دیگران آسیب برسانند. مشاور باید مفهوم امتیاز بیمار را در جلسه اولیه زوج به وضوح توضیح دهد.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات مشاوره قبل از ازدواج بپردازیم. اینکه مسائل مورد بحث در مشاوره قبل از ازدواج رایگان چیست و در مشاوره قبل از ازدواج تلفنی از چه مزایای برخوردار خواهید شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاوره قبل از ازدواج آنلاین داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

آیا مشاوره قبل از ازدواج توسط دکتر فکر ارائه می شود؟

بله می توانید از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده نمایید.

آیا مشاوره تلفنی قبل ازدواج ضروری است؟

بله و بهتر است انجام شود.

آیا مشاوره قبل از ازدواج می تواند به کاهش طلاق کمک کند؟

بله قطعاً می تواند به کاهش طلاق کمک بسیاری نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور