مشاوره خانواده آنلاین
مشاوره خانواده آنلاین

مشاوره خانواده آنلاین

مشکلات اعضای خانواده محدود به خود آن شخص نمی شود . یقین بدانید که مشکل هر یک از اعضا، خواه ناخواه بر سایر افراد خانواده تاثیر گذار خواهد بود. مشاوره خانواده برای چنین مواردی در نظر گرفته شده است تا بموقع برای حل مشکلات اقدام شود. اما از آنجا امکان مراجعه حضوری برای همه افراد امکانپذیر نیست، مشاوره خانواده آنلاین بسیاری از این موانع را برطرف کرده است و هموطنان می توانند از طریق سامانه آنلاین مشاوره رایگان دکتر فکر از تمامی مزایای مشاوره حضوری بهره مند شوند.

ممکن است برایتان این سوال مطرح شود که چگونه می توان از این نوع مشاوره بهره مند شد. در ادامه در مورد تمامی روش های برقراری ارتباط با مشاوره خانواده آنلاین اعم از تماس ویدیویی و چت توضیح می دهیم و شما را با خدماتی که ارائه می شوند، آشنا می کنیم. همچنین، اگر با سوال یا ابهامی در این زمینه مواجه شدید و یا مایل به رزرو وقت مشاوره هستید، کافی است که با ما تماس بگیرید.

مشاوره خانواده آنلاین به چه صورتی است؟

مشاوره خانواده آنلاین به چه صورتی است؟

دریافت خدمات روانشناسی امروز به شکل متداول حضوری، تلفنی و آنلاین امکان پذیر است. در این میان، مشاوره آنلاین خانواده خدمتی است که همه افراد جامعه می توانند از آن بهره مند شوند. این نوع مشاوره در همه روزهای کاری هفته و ساعات تعریف شده در روز ارائه می شود.

خبر خوش آنکه مشاوره آنلاین روانشناسی به صورت تماس صوتی و ویدیوکال امکانپذیر است. در رابطه با اینکه کدام یک از نرم افزارهای رایج برای ارائه مشاوره مناسب می‌باشد، تصمیم گیری بر عهده شما و امکاناتتان خواهد بود. بر این اساس، کافی است که یکی از راه های مورد نظر را انتخاب کرده و تماس بگیرید.

دقت داشته باشید که انتخاب نوع مشاوره خانواده به صلاحدید مشاوری که با آن ارتباط می گیرید بستگی دارد. گاهی ممکن است که فقط لازم باشد تا از مشاوره فردی استفاده شود، اما در برخی موارد بایستی حتما خانواده درمانی صورت گیرد.

مشاوره خانواده آنلاین چه خدماتی را شامل می شود؟

مشاوره خانواده آنلاین چه خدماتی را شامل می شود؟

مشاوره خانواده آنلاین ، ابعاد مختلفی را شامل می شود. لازم به ذکر است که مشاوره خانواده ما فردی است که فارغ التحصیل رشته مشاوره خانواده و ازدواج می باشد و سال‌ها در این زمینه تجربه دارد.

 روابط زناشویی و ارتباط همسران

 با ازدواج دو فرد، در واقع یک خانواده تشکیل می شود. حتی اگر در آینده صاحب فرزند نشوند، ما آنها را به دید یک خانواده نگاه می کنیم و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را برطرف نماییم. یکی از رایج ترین مشکلات خانوادگی، عدم برخورداری از مهارت های مذاکره و تعامل است و به همین دلیل برخی از آن ها حتی با کوچکترین مسائل هم دچار اختلاف و تعارض می شوند.

رابطه جنسی از دیگر مسائلی است که ابتدا توسط مشاوره خانواده آنلاین مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت وجود مشکلات یا انواع اختلالات جنسی، زوجین را به پزشک یا سکستراپی ارجاع دهند. چراکه اگر نیاز جنسی هر کدام از طرفین به درستی تامین نشود، می تواند زمینه ساز مشکلات بسیاری باشد و حتی منجر به سرد شدن رابطه زناشویی گردد.

 گاهی حتی زوجین بر سر مسئله تصمیم به فرزند دار شدن یا نشدن هم دچار اختلاف می شوند. یا اینکه سبک فرزندپروری طرف مقابل را نمی پذیرند. در چنین مواردی نیز مشاوره خانواده آنلاین مفید خواهد بود.

 انجام آزمون های روانشناسی استاندارد

 تستهای روانشناسی بنا به تشخیص مشاوره خانواده آنلاین در زمینه‌های مختلفی بنا از مراجعین گرفته می شود.  نکته مهمی که ذکر آن خالی از لطف نمی باشد، این است که این تست ها با استفاده از نرم افزارها و یا به صورت دستی انجام می شوند.

 گاهی لازم است از تمامی اعضای خانواده تست های معتبر روانشناسی گرفته شود. همچنین در رابطه با فرزندان کم سن و سال، ما علاوه بر مصاحبه و مشاوره روانشناسی بالینی، تلاش می کنیم که تست های مرتبط با شناخت کودک را با کمک والدین شان تکمیل نماییم.

 بررسی اختلالات جسمی و یا ذهنی در اعضای خانواده

 جالب است بدانید که یکی از وظایف مشاوران خانواده، بررسی سلامت روانی و جسمانی اعضای خانواده است. به عنوان مثال، ممکن است پدر و مادری از پرخاشگری کودکان و نوجونان خود گله و شکایت داشته باشند و فکر کنند که فرزندشان رفتار نرمال و طبیعی ندارد. این موضوع  از دیدگاه های مختلف توسط سامانه مشاوره خانوادگی آنلاین مشاوره رایگان دکتر فکر مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

 گاهی این اتفاق ممکن است به دلیل دیگری به وجود آمده باشد. برخی اوقات نیز دلیل اصلی مشکلات، عدم آگاهی خانواده و والدین از تغییرات رشدی فرزند است. در این صورت تلاش می‌شود تا ابتدا شناخت دقیق نسبت به فرزند به وجود آید و سپس آموزش های لازم به والدین ارائه گردد.

 چنانچه مشاور متوجه اختلال روانی و جسمانی خاصی در فرزند شما شود، حتما با استفاده از یک نامه آن را به مرکز مشاوره دیگری و یا مراکز حل مشکلات و اختلالات ذهنی و سایر مراکز مربوطه ارجاع خواهد داد. در این شرایط، یکی از اقدامات دیگر مشاور کمک به والدین برای پذیرش این مسئله و اقدام در جهت رشد فرزندان آنها خواهد بود.

 افسردگی از دلایل مراجعه به مشاوره خانواده آنلاین

 افسردگی از دلایل مراجعه به مشاوره خانواده آنلاین

 در اغلب موارد، انواع افسردگی دلیل اصلی مشکلات فردی است. گاهی نیز به دنبال اتفاقی خاص و یا حادثه ایی ناگوار، تمامی اعضای خانواده دچار ناراحتی و نهایتا افسردگی می شوند. در چنین مواردی لازم است که تمام اعضای خانواده در مشاوره خانواده آنلاین شرکت کنند.

 برخی از زوجین به دلیل از دست دادن فرزند خود، دچار آسیب های جسمی و یا روحی زیادی می شوند و حتی رابطه زناشویی آن ها نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار می گیرد. یک سوگ ناتمام می تواند آرامش روانی را تا سال ها بهم بریزد.

در این صورت، از نظر مشاوره خانواده آنلاین زمان بیشتری برای درمان نیاز است و برای بهبود حال همه اعضای خانواده باید جلسات درمانی به همان ترتیب پروتکل ها انجام شود.

 اختلال پس از سانحه

 اختلال پس از سانحه می تواند به صورت فردی و یا خانوادگی صورت پذیرد. به عنوان مثال،  یکی از اعضای خانواده شاهد صحنه مرگ عزیزان بوده است و این مسئله علاوه بر خود شخص، باعث بر هم خوردن آرامش روانی سایر اعضای خانواده شود.

علاوه بر این، اختلال پس از سانحه می تواند بر اثر مشکلات طبیعی همانند سیل، زلزله و مرگ یکی از اعضای خانواده به وجود آید. این آسیب ها، سالها با آنها همراه خواهد بود و همیشه با تصور این موضوع در خیال و حتی خواب دست و پنجه نر می کنند. این دسته از افراد بسیار آسیب پذیر هستند و به همین دلیل ممکن است به سایر اختلالات روانی دیگر نیز دچار شوند.

 پروتکل های درمانی متناسب با نوع اختلالات روانی در تعداد جلسات معینی برگزار می شوند. البته، همکاری شخص و عملیاتی کردن توصیه ها نیز در تاثیرگذاری جلسات درمانی نقش بسزایی دارد.

گفتنی است که تشخیص بسیاری از مشکلات از عهده افراد عادی خارج است و نمی توانند خودشان به تنهایی از پس مشکلاتشان بیایند. در این شرایط، لازم است به مشاور متخصص مراجعه شود تا به طور علمی ریشه یابی و رفع شوند.

حل مشکلات روابط بین فردی

گاهی ممکن است یکی از اعضای خانواده دچار مشکل شده باشد و در صورت عدم حل آن، همانند یک ویروس سایر اعضای خانواده را نیز درگیر این مسئله کند. به همین دلیل است مشاوران، خانواده را به عنوان یک سیستم نگاه می‌کند که مشکل هر یک از اعضا بر دیگری تأثیر می‌گذارد و بایستی حتما برطرف شود.

 مشاوره خانواده رایگان 

مشاوره خانواده آنلاین

وسع مالی افراد جهت دریافت مشاوره متفاوت می باشد و به همین دلیل برای بسیاری استفاده از خدمات مشاوره ای امکان پذیر نیست. ما در وب سایت خود امکان مشاوره خانواده رایگان را فراهم نموده ایم.

مشاوره خانواده آنلاین رایگان در وب سایت دکتر فکر همه روزه حتی در ایام تعطیل آماده ارائه راهنماییاست. تعداد جلسات مشاوره و روان درمانی، متناسب با نوع مشکلات شما تعیین می شود. گاهی ممکن است برای حل مشکلات تنها یک جلسه کفایت کند و گاهی نیز نیاز به چند جلسه است.

در رابطه با کیفیت مشاوره رایگان نسبت به مشاوره غیر رایگان، اختلاف و تفاوتی وجود ندارد. تمامی تلاش ما در مشاوره های رایگان و غیر رایگان تلاش برای حل مشکلات شما خواهد بود و از نظر خدمات نیز تفاوت چندانی دیده نمی شود.

مزایای استفاده از سامانه آنلاین مشاوره رایگان دکتر فکر

بر خلاف مشاوره حضوری که در آن مراجعین با مسائلی همچون اتلاف وقت و هزینه برای رفت و آمد، دشواری در هماهنگی و … مواجه هستند، در مشاوره خانواده تلفنی و آنلاین چنین مشکلاتی مرتفع شده است. به همین دلیل با استفاده از مشاوره خانواده آنلاین می توان در ساعت های مختلف با کارشناسان و متخصصان در ارتباط بود.

از سوی دیگر، برخی اشخاص در مورد اینکه دیگران به آن ها برچسب بزنند، نگرانی بیش از حد دارند و یا شخصیت آنها به گونه‌ایی است که نمی‌توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. در چنین مواقعی سامانه آنلاین مشاوره رایگان دکتر فکر یک فرصت بسیار خوب محسوب می شود.

سخن پایانی

امیدواریم با توضیحات ارائه شده با روند بهره مندی از سامانه مشاوره خانواده آنلاین رایگان دکتر فکر آشنا شده باشید. همکاران ما نه در این زمینه، بلکه در حوزه مشاوره قبل و بعد از ازدواج، روابط زناشویی، تربیت فرزندان، طلاق، اعتیاد و … آماده خدمت رسانی می باشند. در تمام این حوزه ها نیز مشاوره به صورت تلفنی و آنلاین ارائه می شود.

برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین چگونه می توان اقدام نمود؟

دریافت خدمات مشاوره به راحتی و پس از وارد شدن به وب سایت ما پس از رزو نوبت امکان پذیر است.

امکان دریافت مشاوره در سامانه آنلاین مشاوره رایگان دکتر فکر در چه ساعت امکان پذیر است؟

تمامی ایام هفته، حتی روزهای تعطیل و هر ساعت از شبانه روز، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

آیا امکان دریافت مشاوره خانواده رایگان وجود خواهد داشت؟

امکان دریافت مشاوره، پس از ورود به سایت ما امکان پذیر است.

مشاوره خانواده آنلاین به چه مواردی می پردازد؟

تمامی آنچه در خانواده ایجاد مشکل نموده باشد و همچنین موجب بر هم خوردن تعادل خانواده شده باشد را شامل می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی چیست؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور