چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟
چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟

چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟

گلایه ها و ناراحتی های بین عروس و مادرشوهر همیشه وجود داشته است. به همین دلیل بسیاری از عروس خانم هایی که دچار رنجش می شوند، به دنبال این هستند که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ عده ایی نیز به اشتباه یا درست تصور می کنند که مادر شوهرشان به آن ها گوشه کنایه می زنند و این امر بسیار آزارشان می دهد. از این رو، دیده می شود که می گویند نمی دانم با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم .

برای ارائه راهکار و بهبود رابطه بین عروس و مادر شوهر، قبل از هر چیز باید بررسی کرد که رفتار هر دو طرف چگونه است و اینکه آیا واقعا تحقیر یا گوشه کنایه ایی در کار است یا فقط یک برداشت اشتباه است. ما در این مقاله به طور کلی به این سوال که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ پاسخ خواهیم داد، اما اگر می خواهید مشکلتان به درستی حل شود، توصیه می کنیم که حتما مشاوره دریافت کنید.

چرا باید یاد گرفت که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟

چرا باید یاد گرفت که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟

در فرهنگی که ما در آن زندگی می کنیم، وقتی دو نفر با یکدیگر ازدواج می کنند، چه بخواهند چه نخواهند بایستی با خانواده طرف مقابل نیز در ارتباط باشند و تفاوت ها فقط در کمی یا زیادی رفت و آمد با خانواده همسر است. گرچه نمی توان این موضوع را به همگان بسط داد، اما در این بین رابطه مادر شوهر و عروس در طول تاریخ همواره چالش برانگیز بوده است.

گرچه بسیاری از مادر شوهرها فکر می کنند که عروس شان در همسرداری عملکرد خوبی ندارد یا از رفتار او ناراضی هستند، اما عروس خانم های زیادی نیز وجود دارند که از دخالت مادر شوهر در زندگی گلایه مندند و حرفهایش را توهین آمیز می دانند.

چه بسا از ما سوال می کنند که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ به نحوی که او دیگر اجازه تعرض به زندگی ما را نداشته باشد. ما در مقالات مختلف به روش های برخورد با مادر شوهر پرداختیم و سعی کردیم تا شیوه های معمول برقراری صلح در زندگی با خانواده همسر را نیز ارائه دهیم.

این مقاله را نیز به عروس خانم هایی که می گویند با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم اختصاص می دهیم. اما هدف کلی ما بهبود رابطه با خانواده همسر می باشد. چرا که اگر این رابطه مناسب باشد، مسلما اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده هم کمتر خواهد بود.

بهترین پاسخ به سوال چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ 

بهترین پاسخ به سوال چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ 

نکته هایی که در زیر ارائه می شود به پاسخ با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم کمک میکند. بنابراین، توصیه می کنیم که دقایقی را به خواندن آن ها اختصاص دهید.

کسی از شما نظرخواهی نکرد

دخالت را می‌توان ارائه نظر یا پیشنهادهای خودسرانه و نابجا در امور مختلف تعریف کرد. شاید مادرشوهر قصد دخالت کردن در زندگی عروس خود را داشته باشد یا تلاش کند تا لج و حسادت او را برانگیزد. در این شرایط، ممکن است عروس خانم از جملاتی همانند اینکه کسی نظر شما را نخواست.

در مورد اینکه این جملات کاملا بی ادبانه می باشد، هیچ شکی وجود ندارد. اما شاید با دور کار کردن افکار منفی از ذهن بتوان برداشت های دیگری از حرف های او داشت. در واقع ممکن است واقعا او منظور بدی نداشته و تمایل به راهنمایی در موارد مختلف داشته باشد.

حال در مواقعی نیز که واقعا قصد وی دخالت و تعرض از حریم خصوصی شماست، چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ در چنین مواردی بهترین کار این است که به او بگویید متشکرم، اما ما تصمیم گرفته ایم که این کار را انجام بدهیم و با همین جمله حریم خصوصی خود را به او یادآور شده اید. بدین ترتیب، بدون اینکه همسرتان را مقابل مادرش قرار دهید می توانید از او بخواهید که تصمیمات مهم زندگی را به طور مشترک اتخاذ کنید.

 از قول هایی که نمی توانید به آنها عمل کنید بپرهیزید

برخی از عروس خانم ها در اوایل ازدواج به مادر شوهر شان می گویند که من هم مثل دختر شما هستم و هر وقت کاری داشتید در خدمتم یا مرا همانند دختر خود بدانید. شما با گفتن چنین سخنانی، این توقع را ایجاد کرده اید که همیشه در اختیار او خواهید بود.

 اما آیا در ادامه زندگی می توانید همین روند را در پیش بگیرید؟ به عنوان مثال، آیا می توانید همیشه در اختیار او باشید و از کارها یا مشغله های خود بگذرید؟ چقدر احتمال دارد که مادرشوهرتان به کمک شما نیازمند باشد؟ اگر تعداد دفعات زیاد شود، آیا شما خسته نمی شوید؟

 بهتر است بدانید که همه ما انسان ها نمی توانیم همیشه خود را وقف دیگران کنیم و اگر نتوانید به این درخواست ها عمل کنید، خود را به عنوان فردی بدقول و دروغگو جلوه خواهید داد. بنابراین اینگونه سیاست های عروس برای مادر شوهر اصلا درست نیست و بهتر است از همان ابتدا به شکل واقع بینانه رفتار کرده و خود را ایده آل جلوه ندهید.

لشکرکشی ممنوع

لشکرکشی ممنوع

برخی از خانم ها هنگامی که مادر شوهرشان حرف نابجایی می گوید و یا طعنه و کنایه می‌زند، همسر خود را سپر بلا می کنند و از او می‌خواهند که جواب مادر شوهر را بدهد. شدیدتر از آن این است که درخواست می کنند که بین او و مادرش یکی را انتخاب کند.

 شما به عنوان همسر او حق دارید که خود را شریک اصلی زندگی شوهرتان بدانید و از او انتظار پشتیبانی داشته باشید. اما فراموش نکنید که اینجا میدان جنگ نیست و مادر شوهر هم دشمن نیز شما نخواهد بود. اینکه از شوهر بخواهید در حضور مادرش جواب وی را بدهد و طرفدار شما باشد، زمینه را برای دخالت های بیشتر و کینه و دشمنی نسبت به خود فراهم نموده است.

حتی اگر در وسط دعوا همسرتان طرف شما را بگیرد و به شما حق بدهد، باز هم پیروز میدان نمی باشید. چراکه در یک بحث و مشاجره، هر دو نفر از نظر روانی فرد دچار فرسایش می شود. این پیروزی می‌تواند حتی در آینده منجر به اختلاف و دعوای زناشویی گردد.

چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ نگو پسرت رو خوب تربیت نکردی

 یکی دیگر از پاسخ هایی که ممکن است عروس ها به سوال چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ ارائه دهند، این است که در زمان اختلاف با شوهر می گویند که تو نتوانسته‌ای پسرت را به درستی تربیت کنی. اگر شما در چنین موقعیتی جای مادرشوهرتان باشید چه احساسی خواهید داشت؟

 این سخن می‌تواند دید همسرتان نسبت به شما را نیز خدشه دار کند. چراکه به او حس تحقیر شدن در رابطه را منتقل کرده اید. اگر از همسرتان دلخوری دارید، نباید این موضوع را به مادرش و نوع تربیت نسبت دهید. زیرا شما نیز ممکن است در برخی موارد مطابق میل شوهرتان و خانواده او نباشید و این اختلاف سلیقه نمی تواند به تربیت ارتباطی داشته باشد.

شاید با خود بگویید اگر او فرزند خود را به درستی تربیت می‌کرد، این مشکلات به وجود نمی‌آمد. فرض ما این است که سخن شما کاملا درست است. اما آیا با ابراز آن موجب نمی‌شوید که مادرشوهرتان احساس منفی تری نسبت به شما داشته و به خود اجازه دخالت و کنایه و طعنه زدن بیشتری دهد؟

من با خانواده خودم احساس راحتی بیشتری دارم

چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ نگو پسرت رو خوب تربیت نکردی

در برخی شرایط ممکن است شما مجبور به انتخاب خانه پدری خود و یا خانه پدری همسرتان برای مدت کوتاهی باشید. در این شرایط شاید بگوئید که من در منزل پدرم راحت ترم. این بسیار طبیعی است که شما در منزل پدری خود احساس راحتی کنید اما آیا ابراز آن درست است؟

طبیعی است که هر یک از ما تمایل داریم وقت بیشتری را در کنار خانواده هایمان بگذرانیم. اما این موضوع می تواند با توافق شما و شوهرتان باشد و نیازی نیست که به جر و بحث یا نیش و کنایه ها متوسل شوید. هیچ اشکالی ندارد که زمانی را نیز برای ماندن در کنار خانواده همسرتان اختصاص دهید.

این دید که اگر همسرتان زمان بیشتری در کنار خانواده اش باشد، باعث فروپاشی زندگی شما می شود را نداشته باشید. او نیز به عنوان فرزندی و عضوی از یک خانواده تمایل دارد که در کنار آنها باشد و بهتر است که این حق را به او بدهید. یادتان نرود که چننی موارد جزئی و کوچکی کمک زیادی به پایداری روابط عاطفی خواهد کرد.

در مورد ارث و میراث صحبت نکنید

صحبت کردن در مورد تعیین ارث و میراث، حتی به شوخی می‌تواند این پیام را به مادر شوهرتان بدهد که منتظر مرگ آنها هستید و به اموال شان چشم دوخته اید. این موضوع برای هر فردی حتی خود نیز شما ناخوشایند خواهد بود. سهم الارث شما موضوعی است که باید در زمان خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گاهی با رفتار نامناسب، درخواست سهم الارث نه تنها موجب ایجاد احساس منفی نسبت به شما می گردد، بلکه حتی ممکن است به دلیل کدورت های پیش آمده باعث شود که همسرتان را از ارث محروم کنند. طبیعی است که هیچ یک از ما تمایل نداریم که دیگران به ارث ما چشم دوخته باشند. در رابطه با اینکه چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ این راهش نخواهد بود.

بچه ها را قاطی ماجرا نکنید

 برخی از خانم ها عنوان می کنند که برای آنکه مادر شوهر را حرص دهیم، به خانواده همسر اجازه دیدار با فرزندانمان را نمی دهیم. آن ها فکر می کنند که با این روش، خانواده همسر خود را زجر داده و برای آن ها خط و نشان می کشند.

 این کار بسیار شرم آور است. چرا که از همان ابتدای کودکی به بچه ها آموزش های منفی داده اید. انتظار این چنین رفتارهایی را در آینده نسبت به خودتان نیز داشته باشید. چراکه او از کودکی این مسائل را از یاد گرفته است.

مادر شوهرتان را طرف دعوا با فرزندانش نکنید

استراتژی برخی از خانم در هنگام مواجهه با این سوال که چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ آن است که همسر و مادر شوهر را رو در روی یکدیگر قرار می دهند. آن ها از همسرشان می خواهند تا خودش پاسخگوی رفتارهای مادر شوهر باشد.

حتی اگر همسرتان در ابتدا طرف شما را بگیرد و به شما حق دهد، اما مطمئن باشید که تنشج در زندگی تان زیاد شده و حتی سبب لجبازی همسر در زندگی مشترک می شود. بنابراین نه تنها کمکی به رفع مشکلات نکرده اید بلکه آن ها را بیشتر می کنید.

با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم

با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم

قبل از اینکه بخواهیم به این موضوع بپردازیم که با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم ، بهتر است ابتدا دلیل گفتن نیش و کنایه و یا به اصطلاح تیکه انداختن را بدانیم. جالب است بدانید زمانی که ما مهارت مذاکره یا گفتگوی مسالمت آمیز را نداشته باشیم، ترجیح می دهیم حرفهایمان را با نیش و کنایه و تیکه زدن به دیگران مطرح کنیم.

 اگر می خواهید از شنیدن نیش و کنایه پیشگیری کنید، بایستی بستر گفتگوهای صادقانه را فراهم نمائید. در مرحله دوم، باید کمی زیرکانه تر رفتار کنید. بدین معنا که به دنبال ریشه و علت گفتن این تیکه ها باشید. آیا این تیکه ها جزئی از شخصیت او محسوب می شود؟  یا آنکه فقط می خواهد حرص شما را در بیاورد؟

پاسخ این سوال ها بر اساس نوع رفتار نیز می تواند متفاوت باشد. اما دقت داشته باشید که اگر جزئی از شخصیت او محسوب شود، می توانید نسبت به به سخن هایش کاملاً بی تفاوت باشید. زیرا از روی غرض و کینه نیستو در نتیجه آرامش بیشتری خواهید داشت. اگر تیکه های او به دلیل ایجاد عصبانیت است، باز هم می توانید با بی تفاوتی تان حرص و را در بیاورید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ + 3 راهکار مهم ارائه نماییم. همچنین به توضیحاتی در مورد اینکه با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم ؟ اشاره نمودیم. برای برقراری ارتباط با مشاوران دکتر فکر می توانید با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم ؟

اگر این تیکه انداختن از جمله ویژگی های شخصیتی اوست.بهتر است که نسبت به آن بی توجه باشید.

چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟

در همه موارد، نیازی نسیت که شما جواب او را بدهید. گاهی سکوت می تواند بهترین جوابی باشد که شما در برابر صحبت های نامناسب او می دهید.

چگونه جواب مادر شوهر را بدهیم؟ + 3 راهکار مهم بهم بگید.

در این رابطه ما مقاله ای را اختصاص داده ایم که پس از مطالعه کامل آن، می توانید از این موضوع اطلاع یابید. کافی است وارد سایت شوید.

میخواد حرص من رو دربیاره! با تیکه های مادرشوهرم چکارکنم ؟

در صورتی که واقعا مادرشوهرتان قصد ناراحت کردن شما را دارد، بهترین راهکار این است که کاملا بی تفاوت از صحبت هایش عبور کنید تا حرص بیشتری به او بدهید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور