ترک تریاک چند روز طول میکشد؟
ترک تریاک چند روز طول میکشد؟

ترک تریاک چند روز طول میکشد؟

در صورت ترک تریاک خانواده می تواند تجربه زندگی شیرین تری را داشته باشد. در ادامه خواهیم خواند که برای ترک تریاک چه بخوریم؟ بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟ و اینکه سریع ترین راه ترک تریاک چیست؟ و اطلاعات سودمندی را ارائه خواهیم نمود. اما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره ترک اعتیاد با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

ترک تریاک

ترک تریاک

اعتیاد بلای خانمان سوز است که علاوه بر فرد، می‌تواند یک زندگی را از هم فروپاشد و موجب بر هم خوردن آرامش اعضای خانواده شود. مدت زمان و میزان مصرف در شدت و نوع این تاثیرات منفی نقش دارد و هر شخص و خانواده ایی ممکن است تجارب متفاوتی داشته باشند.

داشتن اراده و انگیزه کافی مهم ترین عامل برای موفقیت در ترک اعتیاد به شمار می رود. به عنوان مثال: افرادی هستند که به راحتی می‌توانند مواد مخدر را کنار بگذارند. اما از آنجا که پشتکار ندارند با کوچکترین تحریکی مجددا به سمت آن برگشته و حتی امکان دارد که این کار را چندین بار تکرار کنند و در یک چرخه معیوب گرفتار شوند.

موضوع دیگر در رابطه با ترک تریاک به خانواده های افرادی که مواد مخدر را کنار گذاشته مربوط می شود. زیرا نبود حمایت های عاطفی، معنوی و مالی همگی در تضعیف روحیه و سوق به سمت مصرف دوباره تاثیرگذار بوده و نمی توان انتظار داشت که به تنهایی از پس سختی های این مسیر برآمد. عده ایی نیز به دلیل این عدم حمایت، احساس تنهایی و گاها افسردگی کرده و از نظر روحی ضعیف می شوند.

مدت زمان دقیق ترک تریاک

مدت زمان دقیق ترک تریاک

قبل از اینکه بخواهیم به زمان دقیق این موضوع اشاره کنیم، لازم است چند عامل مورد بررسی دقیق قرار گیرد. اولین عامل؛ مدت زمان مصرف می باشد. اینکه چه مدت از عمر خود را مواد مخدر مصرف نموده است؟ در واقع متناسب با آن زمان ترک مشخص می‌شود. عامل موثر دیگر این است که، میزان مصرف در هر بار می باشد. و سومین عامل به اراده فرد برای ترک مواد مربوط می شود.

موضوع دیگر این است که منظور از ترک ماده مخدر چیست؟ به عنوان مثال : ممکن است فردی پس از گذشت سه روز یا یک هفته بتواند مواد مخدر را کنار بگذارد و زندگی خود را از نو بگیرد اما، پس از مدتی دوباره رو به سوی آن می‌آورد و تحمل دوری و عدم مصرف مواد را نخواهد داشت. در این شرایط، ترک تنها به صورت موقت صورت می پذیرد.

اگر بخواهیم مطمئن ترین راه برای ترک اعتیاد تریاک را استفاده نماییم، باید از روش تدریجی و گام به گام بهره ببریم. در صورتی که کم کم ماده مخدر کنار گذاشته شود، موجب می شود تا اعتیاد به ماده مخدر کاهش پیدا کند.

برای ترک تریاک چه بخوریم

برای ترک تریاک چه بخوریم

در رابطه با درمان های مختلف و همچنین مواد مختلفی که برای ترک اعتیاد وجود دارد، می توان موارد مختلفی معرفی نمود. اما یکی از اصولی ترین راه های ترک اعتیاد به تریاک، مصرف متادون می باشد که موجب سم زدایی و پس از آن قطع یا کاهش مصرف مواد مخدر می شود و می تواند یکی از پاسخ های برای ترک تریاک چه بخوریم؟ باشد.

البته در رابطه با تجربیات ترک متادون باید دقت زیادی داشته باشید. زیرا این تجویز تنها باید توسط یک پزشک و با تجویز اصولی صورت پذیرد. چرا که در صورت استفاده نادرست، احتمال اینکه شخص به متادون معتاد شود بسیار بالا است. به طوری که، برخی از بیماران یا افراد متقاضی ترک اعتیاد، برای رهایی از درد یا بی خوابی بعد از ترک اعتیاد شروع به مصرف بی رویه متادون کرده و با وجود ترک اعتیاد تریاک، دچار اعتیاد به متادون می شوند. به عبارتی از چاله به چاه می افتند. با این حال، اگر مصرف این ماده تحت نظر پزشک باشد، مزایایی را به همراه خواهد داشت که در زیر به آن ها اشاره شده است.

مزایای درمان نگهدارنده با متادون

  • مصرف مواد غیر قانونی را کاهش می دهد.
  •  زندگی بیمار را ثابت می بخشد.
  •  زندگی سازنده را ممکن می سازد.
  •  مصرف خودسرانه داروها را کاهش می دهد.
  •  رفتارهای پرخطر به خصوص تزریق مشترک که خطر انتقال بیماری های پاتوژن خونی و برخی بیماری های دیگر را داراست، کاهش می دهد.
  •  بیماری و مرگ و میر ناشی از مواد را کاهش می دهد. بنابراین درمان نگهدارنده با متادون هم برای فرد و هم جامعه اثر منفی بر جای خواهد گذاشت.

معایب استفاده از متادون

  • اعتیاد به متادون بستگی به میزان و مدت مصرف دارد و باید به دنبال بهترین روش دفع سریع متادون از بدن باشید.
  •  در صورت وابستگی و عدم مصرف متادون، این موضوع موجب نئشگی، خماری و یا جستجوی مصرف دوباره مواد می شود.
  •  مصرف بسیار این مواد، در کنار آن برای پرداختن به کارهای دیگر باقی می‌ماند که اساس رفتار اعتیادی است.
  •  خطرات بالقوه را افزایش می دهد.

بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟

بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟

بسیار طبیعی است که به دلیل مصرف مداوم این ماده مخدر، پس از ترک آن فرد علائم و عوارض متفاوتی را تجربه خواهد کرد. حتی اگر اراده بسیار قوی داشته باشید، باز هم ممکن است تواما احساس نشاط و در عین حال افسردگی کنید. زیرا برای مدت زیادی به ماده اعتیاد داشته اید که هم اکنون لازم است آن را کنار بگذارید.

تغییر در اشتها و بی اشتهایی یکی دیگر از اثرات پس ترکتریاک است. نباید انتظار داشت که پس از ترک مواد مخدر دیگر تمام جنبه های زندگی شما مثبت خواهد شد. زیرا قطعا بر سر راه خود با مشکلاتی مواجه می شوید. با این وجود، عوارض مثبت آن بسیار بیشتر از عوارض منفی خواهد بود و باعث بازگشت مجدد به زندگی شما خواهد شد.

چه بسا اگر پای صحبت افرادی که این ماده را کنار گذاشته اند بنشینید، خواهید دید که تا چه حد احساس رضایت کرده و حتی از این مرحله به عنوان یک تولد یاد می کنند. اما رسیدن به چنین حس خوشایندی مستلزم ایجاد آمادگی و بردباری در برابر بسیاری از دشواری آن است.

سریع ترین راه ترک تریاک

در پاسخ به اینکه ترک تریاک چند روز طول میکشد ، باید گفت که همیشه سریع ترین راه، بهترین راه نخواهد بود. گاهی افراد برای اینکه در کمترین زمان به ترک دست یابند، به یکباره بدن خود را در معرض فشارهای سنگینی قرار می دهند و در نتیجه بازگشت به اعتیاد بسیار محتمل خواهد بود.

در رابطه با سریع ترین راه ترک تریاک یکی از اشتباهاتی که تمام افراد معتاد به مواد مخدر دارند، این است که تصور می کنند هر زمانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند ماده مخدر را کنار بگذارند. این تصور نیز اشتباه است. چرا که ترک تریاک همچون ترک سایر مواد مخدر اعم از هروئین، حشیش، گل، ترامادول و حتی ترک اعتیاد به الکل نیازمند طی کردن یک پروسه بموقع و صحیح است.

شما به عنوان مشاور ترک اعتیاد چه روشی را پیشنهاد می کنید؟

ما به عنوان مشاور ترک تریاک با توجه به تاثیر مواد مخدر بر خانواده، ابتدا توصیه می کنیم که ریشه و علت گرایش به این ماده مخدر مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. زیرا این مسئله بسیار مهم است تا در قدم‌های بعدی فرد گرایش بیشتری نسبت به مصرف این ماده مخدر پیدا نکند.

به عنوان مثال باید دید که یک نوجوان، جوان و یا فردی که درگذشته تمایل به مصرف موادمخدر نداشته است، چرا هم اکنون معتاد به مواد مخدر شده است و تجربه سایر مواد را داشته است؟ در صورتی که ریشه این مشکلات را به درستی بشناسیم، می توانیم راه حل های درست را اتخاذ کرده و گام های موثری در ترک ماده مخدر داشته باشیم.

مدت زمان مصرف و همچنین نحوه مصرف نیز از جمله موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه یک مشاور ترک اعتیاد قرار بگیرد تا با توجه به آن، شرایط موثرتری را برای ترک ماده مخدر داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای ترک اعتیاد به صورت اصولی و همیشگی با مرکز مشاوره مامایی شماره آنها در جداول موجود در سایت هست تماس حاصل نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با ترک تریاک و همچنین برای ترک تریاک چه بخوریم، بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد و سریع ترین راه ترک تریاک ارائه نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره ترک اعتیاد با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

ترک تریاک چند روز طول میکشد؟

بسته به زمان اعتیاد و میزان مصرف می تواند متفاوت باشد. اما حدودا سه تا یک هفته در مرحله اولیه زمان لازم است و قطعا مصرف دائمی آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

برای ترک تریاک چه بخوریم؟

قبل از مصرف هر دارو، بهتر است ابتدا با پزشک در این زمینه مشورت نمایید تا متناسب با سیستم بدن شما داروی مناسب را تجویز نماید.

بعد از ترک تریاک چه اتفاقی می افتد؟

قطعا پس از ترک مواد مخدر عواقب منفی و مثبت متوجه شما خواهد بود. که از جمله آن، عوارض جسمانی و همچنین مشکلات روحی ناشی از ترک مواد خواهد بود.

بهترین و سریع ترین راه ترک تریاک چیست؟

بهترین راه این است که با مرکز مشاوره ترک اعتیاد مراجعه نمایید تا با پزشک و روانشناس بالینی آن ها در ارتباط باشید.

4/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور