اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه
اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه

اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه

امکان ترک اعتیاد در خانه وجود خواهد داشت، اما این موضوع زمانی می تواند نتیجه مطلوب را به شما بدهد که با مشورت یک روانپزشک و نظارت وی انجام شود. در واقع بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد با توجه به نوع اعتیاد به مواد مختلف می تواند متفاوت باشد اما سم زدایی در برخی از انواع اعتیاد بسیار موثر است. در رابطه با نوع ترک اعتیاد در منزل گیاهی باید گفت هنوز نظر مثبتی در این رابطه وجود ندارد.

در صورتی که مایل به ترک اعتیاد در خانه می باشید، توصیه می کنیم که حتما با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را به دست آورید و مشکلات بیشتری را برای فرد معتاد به وجود نیاورید. گاهی عدم اطلاع دقیق از نحوه ترک اعتیاد درست می تواند مشکلات بیشتری را علاوه بر اعتیاد به وجود آورد.

قبل از هر اقدامی برای ترک اعتیاد در خانه توصیه می کنیم هرگز از روش های سنتی و قدیمی بدون توجه به نوع اعتیاد استفاده نکنید.

نحوه ترک اعتیاد در خانه

نحوه ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در خانه روش های مخصوص به خود را خواهد داشت. در صورتی که بی گدار به آب زدن این موضوع، باعث ایجاد مشکلات بسیاری در فرد مصرف کننده مواد مخدر و همچنین خانواده او به لحاظ جسمانی و روانی خواهد شد.  آنچه در مراکز ترک اعتیاد صورت می‌پذیرد، پس از بررسی کامل وضعیت بیمار می باشد و با توجه به شرح حال گیری و میزان ماده مصرفی در بدن برای درمان تصمیم گیری خواهد شد.

 ما در ادامه در رابطه با نحوه ترک اعتیاد در خانه اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود. ما نکات مهم را قبل از ارائه روش ها و راهکارها به شما آموزش خواهیم داد. آیا در رابطه با اعتیاد فرد، اطمینان لازم را دارید؟ برچسب زدن شما بدون سند و مدرک و صرفا برحسب و شک و تردید می‌تواند فرد سالم را در دام اعتیاد بی اندازد.

 استفاده از تست اعتیاد برای آزمایش های اولیه و اطلاع از میزان ماده در خون می تواند تا حدودی راهنمای خوبی برای شما به عنوان اعضای خانواده و یا دوستان برای مصرف کننده مواد مخدر باشد. اگر راه کارهای ترک اعتیاد در خانه را به خوبی بدانید می‌توانید تا حدود زیادی به فرد بیمار کمک کنید. این کمک می تواند به صورت دریافت راهنمایی از یک روانپزشک یا روانشناس بالینی باشد.

نباید های ترک اعتیاد در خانه 

 متاسفانه یکی از مواردی که در رابطه با ترک اعتیاد در خانه از سوی افراد مختلف این است که بفرد معتاد را به تخت می بندند و گمان می‌کنند که اگر این کار را ادامه دهند، به راحتی مجبور می‌شود تا ماده مصرفی را کنار بگذارد.  این موضوع به هیچ عنوان  موثر نخواهد بود زیرا حتی در صورت ترک اعتیاد امکان بازگشت مجدد بسیار زیاد خواهد بود.

 یکی دیگر از تکنیک هایی که ممکن است افراد برای خودشان و یا اطرافیان خود جهت ترک اعتیاد به کار ببرند، ترک ناگهانی مصرف مواد مخدر می باشد. فراموش نکنید که مدت زمان اعتیاد فرد نکته بسیار مهمی در درمان او خواهد بود. یکی از موارد مهم در رابطه با این نوع ترک اعتیاد، ایجاد مشکلات جسمانی جدید برای فرد خواهد بود.

 درد ناشی از عدم مصرف گاهی آنقدر غیر قابل تحمل است که برای فرار از آن رو به مصرف بیشتر ماده مخدر می آورد. در صورتی که مایل به استفاده از مسکن های مختلف برای کاهش درد می باشید، توصیه می‌کنیم که برای مسکن های مجاز و همچنین میزان مجاز دوز مصرفی، حتما با روانپزشک مشورت نمایید تا اطلاعات لازم را به شما ارائه نماید.

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد

سم زدایی یکی از مراحل مهم برای ترک اعتیاد در خانه و همچنین ترک اعتیاد کلینک ها محسوب می شود.  سم زدایی به صورت سریع فوق سریع قابل انجام است. در دفع سریع و فوق سریع فرد چند روز بستری شده و پس از آن ابتدا سم زدایی سریع و سپس سم زدایی فوق سریع صورت می پذیرد. در این روش به سرعت سم موجود در بدن از بین خواهد رفت و این موضوع درد خماری را کمتر خواهد نمود.

روان درمانی در کنار دارو درمانی یکی از جمله بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد می باشد. در برخی از مواد مصرفی، همانند ترک حشیش توصیه ما استفاده از روان درمانی می باشد. استفاده از مسکن های متادون با دوز مشخص و همچنین مدت زمان مصرف تعیین شده از سوی روانپزشک می‌توانند برای ترک اعتیاد فرد بسیار موثر واقع شود.

 در صورتی که میزان ماده موجود در بدن کم باشد درمان های سرپایی می تواند از موثرترین و بهترین روش ها برای درمان باشد. در صورت مراجعه به کلینیک های ترک اعتیاد پس از تشخیص موضوع در طی چند روز ممکن است تمام برنامه های درمانی به شما ارائه شود و پس از آن شما می توانید به طور کامل اعتیاد را ترک کنید.

ترک اعتیاد در منزل گیاهی

ترک اعتیاد در منزل گیاهی

روی آوردن به طب سنتی امروزه بسیار بیشتر از گذشته شده است. تاثیر داروهای گیاهی و گیاهان دارویی بر هیچ کس پوشیده نیست اما فراموش نکنید که هرگز امکان ترک مواد با استفاده از گیاهان دارویی وجود ندارد. امکان ترک اعتیاد با استفاده از مصرف گیاهان دارویی غیر ممکن می باشد. زیرا میزان تاثیر گذاری این مواد متعدد می باشد و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد بسیار طولانی خواهد بود و نمی تواند کمکی به فرد کند.

متاسفانه تبلیغات سوئی که در رابطه با ترک اعتیاد در منزل گیاهی وجود دارد. مصرف گیاهان دارویی موجب شده است که مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان مواد مخدر به وجود آید. برخی از این گیاهان، خودشان حالت وابستگی و اعتیاد را به وجود می‌آورد و به همین دلیل  اعتیاد به ماده مخدر دیگر را به وجود خواهد آورد. بنابراین برای ترک اعتیاد در خانه توصیه نمی شود.

عدم سازگاری گیاهان دارویی با ماده مصرفی، از دیگر مشکلات به وجود آمده برای مصرف این مواد باشد. مصرف نوشیدنی ها در ایجاد تسکین درد برای فرد موثر واقع می شود. گاهی درمان مشکلاتی همچون اسهال می تواند با استفاده از مصرف این گیاهان موثر واقع شود.

اثرات مواد مخدر بر روی بدن

مواد مخدر انواع و اقسام متفاوتی دارد. اگر بخواهیم یک طبقه بندی کلی در رابطه با اثر های ناشی از مواد مخدر داشته باشیم باید به  موارد زیر اشاره نماییم.

  1. مواد مخدر افیونی
  2. حشیش و ماری جوانا
  3. مواد محرک سیستم عصبی
  4.  آرام کننده سیستم عصبی
  5.  توهم زاها
  6.  مواد استنشاقی
  7.  سیگار و نیکوتین

 مواد مخدر افیونی

 این گروه از مواد مخدر در واقع نوعی است که خاصیت منگی، بی حسی، بی دردی و تحقیر کننده را در صورت مصرف با خود همراه خواهند داشت. مواد مخدر طبیعی از مشتقات تریاک می باشد و از جمله آن می توان به : ترياك سوخته، شیره؛ مورفين، كدئين و هروئين را م یتوان ذكر كرد. متادون و پتدين اشاره نمود.

متادون و پتدين جزو مواد مخدر صناعي (سنتتیک) است. دریافت از جمله شایع ترین مواد مورد مصرف در اختلالات مصرف مواد می باشد.  این ماده به طور معمول رنگ قهوه ای دارد و از گیاه خشخاش به دست میشود.  شکل مصرف هر یک از مواد مخدر متفاوت می باشد و همچنین تاثیرات بر جای گذاشته و آنها نیز متفاوت خواهد بود.

 آثار مصرف مواد مخدر مختلف

آثار مصرف مواد مخدر مختلف
  • بدترین اثر مخرب مواد مخدر بر مغز است و همین مسئله باعث می‌شود تا تفکر شما را کنترل نماید و واکنش شما را آهسته تر نماید. گاهی احساس سرخوشی در صورت مصرف مواد مخدر به فرد دست می‌دهد و گاهی نیز واکنش‌های عصبی کند شده و موجب احساس گیجی در فرد می شود.
  • مواد مخدر موجب می‌شود تا احساس شل شدن عضلات را داشته باشید. ضعیف شدن تنفس، بی اشتهایی یا کاهش اشتها،  یبوست، تهوع و استفراغ است تاثیراتی است که این ماده بر بدن شما در جای می گذارد.
  •  استفاده از مواد مخدر می‌تواند مرگ فرد را در پی داشته باشد. بسته به نوع مصرف این مواد موجب مرگ فرد می شود. از جمله این مواد می توان به مواردی اشاره نمود که افراد تزریق کننده را دچار عفونت های حاد خونی و اختلال در سیستم عصبی می نماید که همین مسئله می‌تواند مرگ آنها را در پی داشته باشد.
  •  کاری که ماده مخدر بر روی مغز شما انجام می دهد، در قسمتی از مناطق عصب خیز باعث ایجاد وابستگی بدنی می شود و بر روی آن تاثیر می گذارد و همین مسئله اعتیاد شما را به آن بیشتر می نماید و نیازمند ترک اعتیاد در خانه می شود. به همین دلیل است که حتی در صورت عدم مصرف ماده مخدر و یا سایر داروهای اعتیادآور باز هم میل شدیدی به مصرف مواد احساس می شود.
  • یکی از عوارضی که برای مصرف مواد مخدر وجود دارد بی میل جنسی در مردان و گاهی توانایی جنسی را در خانم ها نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد و موجب کاهش قدرت باروری در هر دو جنس خواهد شد.
  •  شکل ظاهری فرد معتاد به مواد مخدر کاملاً مشخص است زیرا پوست آنها تیره تر می شود و به خاطر سوء تغذیه ناشی از کاهش اشتها معمولاً دچار کاهش بافت عضلانی و وزن کم می شود.
  •  رعایت موارد بهداشتی در بیماران معتاد به مواد مخدر به خوبی صورت می پذیرد.
  •  وجود بیماری های افسردگی شیدایی و یا اختلال دو قطبی افسردگی شیدایی در بین این دسته از افراد بسیار زیاد می باشد.  همچنین اختلال خواب نیز از جمله دیگر موارد مربوط به عوارض مصرف مواد خواهد بود.
  •  بیشترین خطر متوجه افرادی است که به صورت تزریقی مواد مصرف می کنند. این دسته از افراد که دچار بیماری هایی همچون ایدز، هپاتیتB، هپاتیتC و سایر بیماری ها می شود. انتقال برخی از این موارد به شریک جنسی و همچنین نوزادانی که از آنها متولد می شوند نیز منتقل خواهد شد.
  •  یکی از انواع بیماری هایی که برای متازین تزریقی وجود دارد عفونت بافت قلب، کزاز و عفونت های پوستی و آبسه جلدی  می باشد.

پس از ترک اعتیاد در خانه چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

پس از ترک اعتیاد در خانه چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

  تحقیقات انجام شده نشان داده است که میزان علاقه و نیاز به بازگشت به ماده مخدر افراد عادی و شوق آن ها برای مصرف مجدد، ۵۰ درصد بیش از افرادی است که تابحال ماده مخدر مصرف نکردند. این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت بسیار زیاد ترک اعتیاد می باشد.  عدم بازگشت مجدد به ماده مخدر یکی از مهم ترین نکاتی است که مصرف کننده باید به خوبی از آن آگاه باشد.

  • هرگز تصمیم نگیرید که هیچ وقت ماده مخدر مصرف نکنید. این تصمیم بسیار کلی می باشد و شاید برای شما سخت باشد. این مسئله موجب می شود از ادامه آن صرف نظر کنید. تصمیم بگیرید که برای همان روز که موادمخدر مصرف نکنید و هر روز این تصمیم خود را مجدداً یادآوری کنید.
  • برای ثابت کردن توانایی خود، ضرورتی وجود ندارد تا مجدداً به مکان هایی که قبلا مواد مصرف نموده اید باز گردید با این کار حتی اگر یک درصد احتمال بازگشت شما وجود داشته باشد، می تواند این موضوع بسیار خطرناک باشد.
  •  چنانچه وسوسه شدید تا مجدد مواد مخدر مصرف کنید به یاد بیاورید که دلیل شما برای ترک اعتیاد چه بوده است؟
  • با دوستانی که در گذشته معاشرت داشته اید و معتاد به مواد مخدر می باشند ارتباط خود را بسیار محدود نمایید.
  •  تلاش کنید از خوراکی‌هایی استفاده کنید به موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.
  •  فعالیت های اجتماعی و شغلی خود را از سر بگیرد و به این موضوع به عنوان یک تولد دوباره نگاه کنید.
  •  انتظار نداشته باشید که همه افراد در برابر ترک اعتیاد شما از عکس العمل یکسانی داشته باشند و همه شما را تحسین کنند.
  •   در مقابل افرادی که شما را مسخره می‌کنند و یا شما را باور ندارند، بهترین راه ادامه ترک اعتیاد می باشد.
  •  تفریح و ورزش را در برنامه روزانه خود به طور مرتب داشته باشید میزان انرژی مثبت شما در طول روز افزایش یابد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ترک اعتیاد در خانه ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع از بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد می باشید و یا می خواهید نسبت به ترک اعتیاد در منزل گیاهی اقدام نمایید، با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود می باشد، تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهیم بود.

آیا ترک اعتیاد در خانه می تواند موجب عدم مصرف همیشگی شود؟

روش ترک اعتیاد می تواند به نوبه خود از مهم ترین موارد و نکات در این زمینه باشد. که در صورت رعایت اصول درست می تواند ترک دائمی را به همراه داشته باشد.

بهترین و سریع ترین روش ترک اعتیاد چیست؟

سم زدایی سریع و همچنین سم زدایی فوق سریع می تواند به کاهش درد و تسریع روند درمانی در صورت مصرف برخی از مواد کمک شایانی داشته باشد.

آیا ترک اعتیاد در منزل گیاهی می تواند نتیجه بخش باشد؟

هیچ اعتیادی نمی تواند موجب ترک اعتیاد شود. تنها استفاده از برخی از گیاهان می تواند برخی از درد های ناشی از ترک مواد را از بین ببرد.

آیا راهی برای درمان همیشگی ترک اعتیاد وجود دارد؟

در صورتی که قدم های اصولی برای ترک اعتیاد برداشته شود و همچنین فرد اراده لازم و کافی را برای تکرار مواد داشته باشد این کار به راحتی امکان پذیر است.

4.7/5 - (12 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور