مطمئن ترین راه برای ترک اعتیاد تریاک
مطمئن ترین راه برای ترک اعتیاد تریاک

مطمئن ترین راه برای ترک اعتیاد تریاک

ترک اعتیاد تریاک راه اصولی و مخصوص به خود را دارد. در صورت ترک ناگهانی تریاک عوارض گاها جبران ناپذیری را برای شما به وجود خواهد آورد. در ادامه در رابطه با 3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود. بهتر است بدانید برای ترک تریاک چه بخوریم؟ و همچنین دریافت پاسخ این سوال که ترک اعتیاد تریاک چند روز زمان می برد؟ پس از تماس با مشاوران دکتر فکر اطلاعات کامل را کسب نمایید.

اقداماتی که یک متخصص برای ترک اعتیاد تریاک انجام می دهد، با برنامه یک فرد عادی بسیار متفاوت می باشد. دارودرمانی در کنار روان درمانی از جمله بهترین روش های درمانی شناخته شده است. بسته به میزان مصرف مواد توسط فرد معتاد و همچنین مدت زمان مصرف او، درمان وی می تواند متفاوت باشد و همچنین راه های درمانی او نیز متفاوت خواهد بود.

ترک اعتیاد تریاک به هیچ عنوان نباید ناگهانی صورت گیرد و حتما باید با کمک یک متخصص و نظارت تیم پزشکی صورت گیرد.

نکات مهم در رابطه با ترک اعتیاد تریاک

روش های ترک اعتیاد تریاک

اولین نکته و مهمترین نکته ای که برای ترک اعتیاد باید در نظر داشته باشید، این است که خود فرد تمایل به ترک ماده مصرفی داشته باشد. کمک اطرافیان و پشتیبانی آنها می‌تواند برای دور شدن از مواد مخدر بسیار موثر باشد اما این موضوع در شرایطی است که خود فرد نیز تمایلی برای ترک داشته باشد و گرنه هیچ یک از تلاش های شما نمی تواند موثر واقع شود و مجددا به ماده مخدر رو خواهد آورد.

 در طیف دیگر مراجعات برای ترک اعتیاد تریاک افرادی می باشند که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و مایل به بازگشت به زندگی اولیه خود می باشد اما با تلاش فراوان پس از ترک مواد و بازگشت به خانواده در شرایطی قرار گرفته اند که مجبور به استفاده مجدد از ماده مخدر شده اند. عده کمی از این افراد به مشاور مراجعه می کنند. متاسفانه بدون اینکه دنبال راه حل درست باشند خود را برای مصرف دوباره مواد آماده می کنید.

 دسته سوم از مراجعین را افرادی تشکیل می دهند که فرزندان آن ها و یا یکی از اعضای خانواده شان به یک ماده مخدر همانند تریاک اعتیاد پیدا کرده است. این دسته از افراد در برخی موارد تنها حدس و گمان اولیه خود را ارائه می‌کنند و با روش مستقیم پیش می رود در حالی که ممکن است آن فرد معتاد نباشد. همین مسئله موجب ایجاد مشکلات جدید خواهد شد. توصیه ما قبل از هر اقدامی تماس با ما مشاوران دکتر فکر می باشد.

برای اطلاع از بی خوابی بعد از ترک اعتیاد بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ترک اعتیاد تریاک

 یکی از روش های سنتی که در جامعه برای ترک اعتیاد تریاک به کار برده می شود ممکن است بستن فرد به تخت باشد. با توجه به شرایط جسمانی وابستگی به ماده مخدر این روش می‌تواند موجب آسیب بیشتری به جسم فرد نماید. همچنین پایداری و وفاداری این نوع ترک اعتیاد کمتر از سایر روش‌های دیگر خواهد بود. دارو درمانی برای احساس درد کمتر و همچنین تسکین شرایط می‌تواند برای فرد یک موضوع موثری واقع شود.

روش های مختلف روانشناسی برای ترک اعتیاد وجود دارد. هر یک از این روش ها با توجه به شرایط فرد، شخصیت او، مدت زمان مصرف ماده مخدر می تواند متفاوت باشد. رفتار درمانی شاید یکی از بهترین روش ها برای درمان اعتیاد محسوب شود. در کنار آن رژیم های غذایی مناسب و همچنین آموزش تکنیک هایی به فرد برای عدم بازگشت مجدد به ماده مخدر از دیگر مسائل می باشد.

 در رابطه با این که چرا فرد مجددا به ماده مخدر رو می‌آورد و جلوگیری از این مشکل، معمولاً ما آموزش هایی به خانواده خواهیم داد. این آموزش ها می تواند به بازگشت مجدد فرد کمک کند. همچنین برای یافتن شغل قبلی و یا یافتن یک شغل جدید او را ترغیب نماید تا زندگی بهتری را در آینده تجربه نماید. مراقبه های پس از درمان یکی از مهم ترین مواردی است که باید مد نظر قرار دهید.

برای اطلاع از بهترین روش ترک گل بر روی لینک کلیک کنید.

 3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک

نکات طلایی ترک اعتیاد
3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک

همانطور که در قسمت‌های بالا ذکر شد، ترک اعتیاد به مواد مخدر می تواند به روش های مختلف اصولی و غیر اصولی انجام شود. هر یک از این روش ها معایب و مزایای خود را خواهد داشت. در رابطه با این که کدام یک از این روش های زیر بهترین روش می باشد یک متخصص تصمیم گیری خواهد نمود زیرا با توجه به شرایط هر فرد استفاده از 3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک می تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع از نحوه ترک گل چند روز طول می کشد؟ بر روی لینک کلیک کنید.

ترک ناگهانی شیره تریاک

 ترک ناگهانی شیره تریاک به هیچ عنوان نمی‌تواند به فرد کمک کند. حالت های خماری پس از مصرف شیره می تواند موجب به هم ریختگی جسم و روان فرد شود و به همین دلیل ادامه آن را غیر ممکن می کند. روش اصولی ترک ناگهانی این است که قرص متادون در کنار روش های درمانی دیگر تجویز می شود تا نحمل درد را برای فرد آسان‌تر کند. 

دوز مصرفی قرص متادون بسته به فرد می تواند متفاوت باشد و تنها با تجویز پزشک قابل استفاده خواهد بود. خاصیت وابستگی این دارو می تواند موجب شود تا فرد دچار مشکلات بیشتری شود. اعتیاد به متادون یکی از مشکلات و عوارض خودسرانه مصرف این ماده مسکن و در عین‌ حال مخدر اعتیاد به آن خواهد بود که برای ترک اعتیاد تریاک تنها با تجویز پزشک باید مورد استفاده قرار گیرد.

برای اطلاع از بهترین داروی گیاهی برای ترک گل بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مصرف بوپرنورفین (ب2) برای ترک اعتیاد تریاک

یکی دیگر از داروهایی که برای ترک اعتیاد به شیره توصیه می شود، بوپرنورفین می باشد. پس از اطلاع از شرح حال بیمار، پزشک در صورت نیاز این دارو را تجویز می کند. به طور معمول خماری فرد در صورت عدم مصرف شیره می تواند از یک تا ۱۵ روز متفاوت باشد بنابراین مصرف این دارو به تسکین حالت های خماری و مقاومت بدن کمک خواهد نمود. استفاده از آن بسته به تجویز پزشک می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

برای دریافت مشاور ترک گل بر روی لینک کلیک کنید.

 استفاده از تکنیک های رفتار درمانی و روان درمانی

 رویکردهای مختلفی برای درمان ترک اعتیاد تریاک وجود دارد. هر یک از رفتار درمانگران با توجه به تخصص خود و همچنین شرایط بیمار یکی از این روش‌ها را انتخاب می کنند. قطعاً همه فارغ التحصیلان متخصص نیستند و به همین دلیل هر فردی نمی تواند به شما کمک لازم را داشته باشد. تنها افرادی می توانند به شما کمک کنند که تخصص و تجربه و همچنین شناخت لازم را از مراجع خود داشته باشند.

در برخی موارد ممکن است انزجار درمانی و یا تکنیک های تغییر رفتار و رفتار درمانی برای یک فرد بسیار موثر واقع شود. همچنین تکنیک های موج سوم درمان می تواند به فرد و خانواده او برای بازگشت مجدد و داشتن یک زندگی سالم کمک شایانی نماید. برای برقراری ارتباط با مشاوران ما در رابطه با ترک اعتیاد تریاک یا شیره میتوانید شماره تلفن های موجود در جدول را شماره گیری نمایید.

برای اطلاع از مشکلات جنسی اعتیاد و ترک بر روی لینک کلیک کنید.

ترک ناگهانی تریاک چه عوارضی دارد؟

عوارض ناگهانی ترک اعتیاد
ترک ناگهانی تریاک چه عوارضی دارد؟

فراموش نکنید که هدف ما از ترک اعتیاد، داشتن یک زندگی سالم می باشد. هر چیزی که یک زندگی سالم را به خطر بیاندازد یک روش نادرست خواهد بود. درصورت ترک ناگهانی تریاک، علاوه بر اینکه و به طور معمول ماده را فرد کنار نخواهد گذاشت حتی موجب می‌شود تا نسبت به بازگشت مجدد به زندگی اولیه احساس منفی و بدی نیز پیدا کند و همین مسئله باعث ماندن در حالت اعتیاد برای وی خواهد بود.

بدن یک فرد معتاد همانند بدن یک فرد سالم که غذا مصرف می کند و در ساعات مختلف شبانه روز دچار احساس گرسنگی می شود، با یک ماده بیگانه به نام ماده یک تریاک عجیین شده است. آیا شما می توانید تصمیم بگیرید که دیگر هرگز غذا مصرف نکنید؟ قطع ناگهانی غذا چه عوارضی و مشکلاتی را در آینده برای شما به وجود خواهد آورد؟؟ دقیقا ترک اعتیاد تریاک به همین اندازه دشوار است.

 نکته مهمی که ذکر آن خالی نخواهد بود، این است که در صورت وابستگی زیاد فرد به ماده مخدر باید بگوییم که ترک ناگهانی آن موجب مرگ و یا حتی رفتن به کما خواهد شد. بعد دیگر آن نیز، مسائل روانی است. اینکه آیا فرد تحمل این دوری را خواهد داشت یا خیر؟ گاهی فرد نمی‌تواند بر سر تصمیم خود برای همیشه خواهد بماند که در اکثر موارد این پاسخ منفی می باشد.

برای اطلاع از روش های منفی کردن تست اعتیاد به ترامادول بر روی لینک کلیک کنید.

برای ترک تریاک چه بخوریم؟

بدن یک فرد معتاد دچار آسیب شده و به همین دلیل به دنبال راهی برای درمان می باشد. بدن یک فرد معتاد پر از مواد سمی است. بنابراین باید مواد خوراکی را مصرف کند که به سم زدایی کمک کند. قبل از اینکه به مواد خوراکی بپردازیم توصیه می‌کنیم که شنا و رفتن به سونا را برای سم زدایی فراموش نکنید زیرا بسیار کمک کننده به روند درمان و آرامش فرد خواهد بود.

در رابطه با اینکه برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم باید گفت مصرف موادی که دارای ویتامین b می باشند بسیار کمک کننده برای سم زدایی خواهد بود. مصرف نوشیدنی ها، خصوصا آب می تواند برای سم زدایی به بدن بسیار کمک کننده باشد. بنابراین مصرف روزانه چند لیوان آب برای فردی که تصمیم به اعتیاد گرفته است، بسیار ضروری و مهم خواهد بود. همچنین می توانید نوشیدنی های مورد علاقه و مفید را برای جهت این سم زدایی استفاده کنید.

 مصرف آب انار، آب هندوانه، مواد خوراکی حاوی پروتئین و همچنین سایر مواد مصرفی می تواند بسیار موثر واقع شود. گاهی ممکن است حتی با وجود مصرف مواد پروتئینی انواع میوه‌ها و سبزیجات و ترک اعتیاد تریاک هنوز بدن فرد کاملاً ریکاوری نشده باشد که در این شرایط ما توصیه می‌کنیم که از آمپول های تقویتی برای تقویت بدن خود استفاده کنند.

برای اطلاع از روش اصولی ترک گل با ریتالین بر روی لینک کلیک کنید.

ترک اعتیاد تریاک چند روز زمان می برد؟

یکی از سوالاتی که مراجعین مختلف است می پرسند این است که ترک اعتیاد تریاک چند روز زمان می برد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم فرد مورد نظر برای چه مواد مصرف نموده است؟ اطلاع از مدت زمان مصرف و همچنین میزان مصرف یکی از اصلی ترین موارد برای پاسخ به این سوال خواهد بود. زیرا پاسخ به این سوال را برای هر فرد می‌تواند متغیر کند.

 به طور معمول در حالت نرمال، اکثریت افرادی که تریاک مصرف می‌کنند. ده تا پانزده روز حالت خماری را تجربه می کنند. اراده فرد برای ترک اعتیاد تریاک به میزان وابستگی بدن او به این ماده می‌تواند وابسته باشد و از عوامل تعیین کننده خواهد بود. همچنین ترک اعتیاد زمانی می تواند موثر واقع شود، که پس از اتمام جلسات و بازگشت به آغوش خانواده و جامعه تصمیمی برای مصرف مجدد ماده مخدر نداشته باشد.

گاهی ترک اعتیاد برای فرد ممکن است در یک روز انجام شود. اما در برخی از موارد نیز، شاید ما نیاز به مدت زمان شش ماه و یا بیشتر از آن برای ترک اعتیاد داشته باشیم. پیشرفت جلسات هر یک از افراد برای ترک ماده مخدر می تواند از مهم ترین مسائل در این رابطه باشد.

برای اطلاع از بهترین داروهای منفی کننده تست اعتیاد را بشناسید بر روی لینک کلیک کنید.

تاثیر تریاک بر بخش های مختلف بدن

تاثیر تریاک بر بدن
تاثیر تریاک بر بخش های مختلف بدن

تاثیر تریاک بر بخش های مختلف بدن

ردیفبخش های مختلف بدنتاثیر بر بخش های مختلف بدن
1سیستم مغز و اعصابشامل بی خوابی هاي شبانه، خواب آلودگی هاي روزانه، کاهش سطح هوشیاري و کسالت به همراه ایجاد اختلال و تغییر در شخصیت فرد، بی انگیزگی و کاهش احساس مسئولیت، رفتارهاي متضاد و غیر قابل پیش بینی، افسردگی، بی قراري و پرخاشگری می باشد.
2سیستم گوارشتهوع، استفراغ، کاهش اسید معده، اختلال در هضم غذا، کاهش فعالیت هاي روده ي کوچک و بزرگ، یبوست مزمن، بیماري بواسیر، بار زرد رنگ روي مخاط زبان و خشكی و بدمزگی دهان که باعث میل به نوشیدن آب و چاي فراوان می شود، کاهش اشتها و بی میلی به غذاو لاغري.
3قلببیماري قلبی مانند تپش قلب، خفگی قلب، از جمله آثاري است که بر روي قلب انسان باقی می گذارد. ثابت شده است که مقدار کم تریاک در ظرف 44 دقیقه انقباضات قلب را زیادمی کند و سپس رو به نقصان می رود و بعد از آن کم کم قلب از عمل خود باز می ماند.
5قواي جنسیاعتیاد به تریاک بر قواي جنسی تاثیر منفی دارد و در طی گذشت زمان استفاده مكرر آن اجتناب ناپذیر است. مصرف طولانی مدت آن موجب کاهش میل، قدرت و توان جنسی شده و گاهی موجب عقیمی و یا ناتوانی جنسی می گردد. در خانم ها نیز باعث بی نظمی دوره هاي قاعدگی و آتروفی تخمدان ها و عدم تولید تخمک و در نتیجه نازائی می شود.
6ریه هادود ناشی از تدخین تریاک مملو از منواکسید کربن و گاز هاي دیگر بوده و باعث ضعف تنفسی و خس خس ریه ها شده و مصرف درازمدت باعث برونشیت یا التهاب ریه ها وگاهی موجب ایست تنفسی شده و فرد وارد فاز شوک می شود.
7چشمضعف عمل تمرکز در کانون بیضی چشم، و نزدیک بین شدن آن از عوارض بر روي چشم است.
8کبدبا توجه به این که 70 درصد مورفین را کبد دفع می نماید و سمی بودن آن باعث تخریب بافت کبد شده که در بدن برفک زردی را ایجاد می نماید که در اکثر مصرف کنندگان قابل رویت است. لازم به ذکر است که در مصرف کنندگان هروئین این عوارض بیشتر نمایان می شود.
9پوستباعث تیرگی و خشكی پوست می شود
10موبا توجه به این که مورفین به مرور زمان باعث فلج شدن ریشه مو می گردد، از ریزش مو جلوگیري کرده و باعث سفیدي زودرس آن می گردد.
11دستگاه گوارشعمل جویدن غذا که نخستین شرط گوارش است به دلیل کرم خوردگی و از دست دادن دندان هاي طبیعی دچار اختلال می گردد. ایجاد اختلال در ترشحات غدد بزاقی و کم شدن آن، تقلیل در ترشحات جداره هاي معده، لوزالمعده و روده، در نتیجه ضعیف شدن عمل گوارش که به این علت معتاد همیشه بی اشتها بوده و به یبوست مزاج و اختلال هاي گوارشی و عوارض آن از قبیل قولنج و بواسیر دچار می شود. بر اثر مصرف تریاک کبد که یكی از عضو هاي مهم بدن است و یكی از وظایفش ترشح صفرا و کمک به عمل گوارش است، از کار می افتد.
12دستگاه گردش خونپایین آمدن فشار خون، غلظت خون و کندي جریان خون، عفونت کبد
13غدد داخلیاثر تریاک بر روي غدد تناسلی منجر به از بین رفتن قوه جنسی و قطع نسل می گردد. حبس ادرار، سختی در دفع ادرار، گرفتگی حالب و کیسه صفرا، سفلیس، سوزاک و سرطان مثانه می گردد.
14آثار روانیتریاک علاوه بر زیان هاي جسمی آثار روحی نیز دارد و هر چه مدت اعتیاد بیشتر شود، عواطف و احساسات کمتر می شود، هوش و حافظه رو به کاستی می رود و صفت هاي پسندیده از انسان گرفته می شود. گرفتگی و غمگینی و نگرانی و اضطراب، نا آرام بودن، پریشانی و آشفتگی ازجمله آثاري است که شخص معتاد به تریاک را رنج می دهد. تریاک ودود آن بر دقت مغز تاثیرات سست کنندگی دارد.
15منع مصرفبیماري هایی که با کاهش عملكرد دستگاه تنفسی همراه است، التهاب لوزالمعده، زخم کولون، افزایش فشار داخل جمجمه، هپاتیت حاد و کولیک هاي صفرا وي ممنوع است.مصرف در بیمارانی که دچار بیماري هاي آدیسون و یا هایپر تیروئیدیسم (بیش فعالی غدهتیروئید) هستند، به دلیل اثري که تریاک در مهار دستگاه عصبی مرکزي دارد باید با احتیاط صورت گیرد.

برای اطلاع از بهترین و عملی ترین راه ترک اعتیاد آسان بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با ترک اعتیاد تریاک به شما ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع بیشتر در رابطه با 3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک و کسب اطلاع بیشتر در رابطه با عوارض ترک ناگهانی تریاک، دریافت مشاوره اختصاصی در رابطه با برای ترک تریاک چه بخوریم و همچنین اطلاع دقیق از ترک اعتیاد تریاک چند روز زمان می برد؟ با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

پس از ترک اعتیاد تریاک آیا امکان بازگشت وجود دارد؟

در صورت ترک ناگهانی تریاک به احتمال خیلی زیاد بله. اما به طور کلی در صورتی که فرد اراده لازم را داشته باشد و از یک مشاور کمک بگیرید این احتمال بسیار کم است.

3 روش طلایی برای ترک شیره تریاک چیست؟

استفاده از قرص متادون و همچنین بوپرنورفین در کنار روان درمانی از جمله سه روش مهم و اصولی می باشد.

ترک اعتیاد تریاک چند روز زمان می برد؟

این موضوع بسته به زمان مصرف و همچنین مقدار ماده موجود در بدن می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

برای ترک تریاک چه بخوریم؟

مصرف موادی که حاوی پروتئین باشد و همچنین نوشیدنی های زیاد می تواند به فرد برای ترک اعتیاد و سم زدایی مواد از بدن بسیار کمک کند.

4.7/5 - (8 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور