ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر
ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر

ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادرشوهر

من و مادر شوهر اصلا رابطه خوبی نداریم و احساس می کنم که او حس خوبی نسبت به من ندارد، نمی دانم برای به دست آوردن دل مادرشو هر چه کنم. این جملات از جانب برخی عروس خانم ها زیاد شنیده می شود، زیرا نحوه رفتار با مادر شوهر را نمی دانند. در حالی که اگر بتوان یک رابطه درست و محبت آمیز را ایجاد کرد و از نحوه رفتار با خانواده شوهر آگاه بود، رابطه با همسر هم بسیار بهتر می شود.

برای برخی خانم ها محقق کردن این موارد چندان آسان نیست. چراکه یا رفتارهای مادر شوهر مناسب نیست، یا آنکه خودشان نمی دانند که چگونه باید عمل کنند تا حد تعادل رعایت شود. در مقاله حاضر به این موضوع خواهیم پرداخت و شما را با ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر آشنا می کنیم. اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمائید.

چرا باید ترفندهایی را برای به دست آوردن دل مادر شوهر به دست آوریم؟

به دست آوردن دل مادر شوهر

هزار سال هم که بگذرد و هزار صفحه هم که درباره این رابطه بنویسیم، مشکل حل نمی‌شود. جنگ عروس و مادر شوهر در بسیاری از حکایت‌ها و افسانه‌ها روایت شده و حتی برخی از روانشناسان هم می‌گویند رقابت دو زن بر سر تصاحب محبت یک مرد، امری نسبتا رایج است.

حتی دیده می شود که گاهی این رابطه بسیار نابسامان است. بطوریکه مادر شوهرها از یک سود عنوان می کنند که با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟ و عروس ها هم از سوی دیگر از دست مادر شوهرم چکار کنم؟

هر دوی این حالت ها مسلما ناخوشایند و ناراحت کننده است. اما همیشه هم اینطور نیست و بسیارند عروس هایی که به دنبال ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر هستند و دوست دارند که احترام بین آن ها بیش از پیش شود.

اگر اینطور باشد که باید تبریک گفت، زیرا هرچه صلح در زندگی با خانواده همسر و مادر شوهر بیشتر باشد، مسلما اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده نیز کمتر می شود. البته این احترام باید دو سویه باشد و هر دو طرف برای بهبود رابطه با خانواده تلاش کنند.

ترفندهایی که باید برای به دست آوردن دل مادرشوهر دانست

ترفندهایی که باید برای به دست آوردن دل مادرشوهر دانست

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، قصد داریم درباره نحوه رفتار با مادر شوهر نکاتی را ارائه دهیم. اما قبل از آن نباید فراموش کرد که صرف خواندن این مطالب نمی توان انتظار بهبودی این رابطه را داشت. بلکه بایستی ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر را تا حد امکان عملی کرد.

باید با او آشنا شوید

به شما توصیه می‌کنیم قبل از روبه‌رو شدن با مادر همسرتان، ذهن‌تان راحسابی شست‌وشو دهید و همه باورهای قدیمی را دور بریزید. در همان روزهای اول زندگی مشترک‌ با کمک همسرتان از خصوصیات اخلاقی مادرش، حساسیت‌های او، نیازهایش و هر آنچه فکر می‌کنید در ارتباط تان تاثیر گذار است، با خبر شوید.

حتی اگر پیش‌فرض‌ها و تاریخ گذشته در مورد رابطه عروس و مادرشوهری را باور کنیم، نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که درست شناختن حریف، می‌تواند به شما در پیروز شدن کمک کند.

مقایسه نکنید

هیچوقت مادرشوهرتان را با مادر خود مقایسه نکنید. هزار سال هم که بگذرد و حتی اگر رابطه میان شما و او ایده‌آل و صمیمانه باشد، باز هم او مادرتان نیست. از طرف دیگر، هر خانواده عادات و اقتضائات خاص خود را دارد.

اگر خانواده شما اهل حمایت مالی یا همدلی کردن است، اما این رفتارها از مادرشوهرتان سر نمی‌زند به او خرده‌ نگیرید. نگاهی به سبک زندگی خانواده همسرتان بیندازید. شایدآنها محبت‌شان را به شیوه‌ای متفاوت از خانواده شما ابراز می‌کنند.

باید بپذیرید تازه‌ وارد هستید

هیچوقت خود را با عروس‌های دیگر خانواده مقایسه نکنید. احتمالا عروس‌های قبلی خانواده رابطه صمیمانه‌تری با مادرشوهرتان دارند و به او نزدیک‌ترند. بسیار طبیعی است! آنها سال‌های بیشتری را در کنار هم زندگی کرده‌اند. گذشته از این، هیچ وقت خدماتی که مادرشوهرتان به عروس‌های دیگر ارائه کرده را با کمک‌هایی که به شما کرده قیاس نکنید.

تفاوت وضعیت اقتصادی خانواده در سال‌های مختلف، تفاوت نگاه آدم‌هابه موضوعات و بسیاری عوامل دیگر، می‌تواند در این مورد تاثیرگذار باشد. پس نگذارید حسادت و مقایسه کردن از همان روزهای اول رابطه شما را خراب کند.

باید خط قرمزها را روشن کنید

نحوه رفتار با مادر شوهر

حتی اگر اوایل ازدواج‌تان است، اجازه ندهید هیچ‌کس به خط قرمزهایتان وارد شود. مهم نیست پای مادر خودتان در میان باشد یا مادرشوهرتان، شما باید محدوده های شخصی خود را روشن کنید و به دیگران یاد دهید به آنها نزدیک نشوند.

اگر سرزده مهمانی رفتن آزارتان می‌دهد یا مراقبت بیش از حد مادرشوهرتان از مردی که همسر شماست کلافه‌تان می‌کند در یک گفت‌وگوی آرام و صمیمانه موضوع را با او در میان بگذارید. جبهه نگیرید و سریعا آن را دخالت مادر شوهر در زندگی قلمداد نکنید.

اگر مادر همسرتان تحمل یک گفت‌وگوی منطقی را نداشت یا از صراحت‌تان ناراحت شد، کوتاه نیایید. کافی است شما جوانب مهربانی و احترام را رعایت کنید؛ همین! مقاله چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم به شما در این زمینه کمک می کند.

نباید رو در رو بجنگید

مهم نیست که رفتار مادرشوهرتان با شما بد بوده یا با همسرتان. واقعیت این است که در این رابطه، شما باید در حاشیه حضور داشته باشید و همسرتان نقش جاده صاف کن را بر‌عهده بگیرد.

اگر اختلاف نظری دارید، خود را به طور مستقیم وارد جنگ با او نکنید و اجازه دهید همسرتان که مادرش را بهتر می‌شناسد با برعهده گرفتن نقش میانجی مشکل را حل کند. جنگیدن شما با مادرشوهر، هیچ فایده‌ای جز به لرزه درآوردن پایه‌های زندگی مشترک‌تان نخواهد داشت پس خود را کنار بکشید و کار را به اهلش بسپارید.

نباید زیاده از حد صمیمی شوید

برخی از عروس ها تصور می کنند که یکی از ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر این است که به او بگویند تو مادر دوم من هستی. داستان مادر دوم را فراموش کنید. مادر همسر شما، مادر همسرتان است، همین! پس در درجه اول برای احترام گذاشتن به او تلاش کنید. علاقه قلبی و صمیمیت مسائلی نیستند که از همان ابتدا به وجودشان نیاز داشته باشید.

پس اول بنای احترام را بسازید و بعد اگر دوست داشتید و در توان خود دیدید به فکر ساختن رابطه ایی صمیمی و دوستانه باشید. اگر از همان روزهای اول بخواهید نقش دختر آنها را بر عهده بگیرید و با هم یکی شوید، نه تنها موفق به جذب مادر شوهر نمی شوید، بلکه احتمال جرقه زدن رابطه‌تان زیاد خواهد بود. پس فاصله را حفظ کنید و اجازه دهید زمان در مورد رابطه شما تصمیم بگیرد.

باید خودتان باشید

نحوه رفتار با خانواده شوهر

از همان روز اولی که به خانه آنها وارد می‌شوید، خودتان باشید. سبک پوشش‌، جنس رفتارها و عادت هایتان را سانسور نکنید تا بعدها با نشان دادن ویژگی های شخصیت واقعی خود آنها را شگفت‌زده نکنید. اگر از فرهنگ متفاوتی هستید، خود را مسئول شبیه شدن به خانواده همسرتان ندانید. درست است که برخی ریزه‌کاری‌های معاشرتی و رفتاری را به‌خاطر حفظ حریم‌ها رعایت می‌کنید، اما قرار نیست بعد از ازدواج همه گذشته‌تان را کنار بگذارید و به فرد دیگری تبدیل شوید.

نباید کلیشه‌ایی رفتار کنید

قصه جنگ عروس و مادرشوهر، یک قصه قدیمی است که مردم بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند. اما قدمت و گستردگی این ماجرا، نباید باعث پیش‌داوری شما در مورد مادر همسرتان شود.

در برخورد با این شخص، کلیشه‌ای رفتار نکنید و هنگام قضاوت در مورد رفتارهایش، لقب «مادرشوهر» را مدام در ذهن‌تان مرور نکنید. وقت دلخوری به خود بگویید اگر رفتار او را یکی از نزدیکان خود شما انجام می‌داد، چه احساسی پیدا می‌کردید و چه واکنشی نشان می‌دادید.

باید اجازه دهید مادری کند

مادرشوهرتان پیشنهاد خریدن نوع سبزی‌ را می‌دهد یا اینکه دوست دارد گاهی برایتان غذا درست کند و بیاورد؟ اشکالی ندارد! هیچ کدام از این رفتارهای او به استقلال شما صدمه‌ای نمی‌زند.

نگذارید مادر همسرتان زندگی شما را اداره کند و باری که وظیفه شماست را به دوش بکشد. اما اجازه دهید گاهی برایتان مادری کند و شما هم وانمود کنید که به او محتاجید و بخش‌هایی از زندگی‌تان بدون حضورش لنگ می‌ماند.

نباید با هم رقابت کنید

اگر می‌خواهید در مورد مالکیت همسرتان با این زن رقابت کنید، باید بگوییم آینده زندگی مشترک‌تان را به خطری جدی می‌اندازید. یادتان نرود شما و مادرشوهرتان هر دو، زن‌های مهم زندگی همسرتان هستید و اگر قرار باشد با رقابت و جنگ‌های آزاردهنده به دنبال دزدیدن او باشید،ب ه طور کامل از دستش می‌دهید.

حتی اگر میانه خوبی با مادرشوهرتان ندارید، برای تخریب چهره او در نظر همسرتان تلاش نکنید. وارد کردن دعواهای عروس و مادرشوهری تنها انرژی زندگی‌تان را پایین می‌آورد و از شما در نگاه همسرتان زنی غرغرو می‌سازد که جز رقابت‌های بی‌ثمر زنانه به چیزی فکر نمی‌کند.

ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر : باید مودب باشید

ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر : باید مودب باشید

به اسم صمیمیت و بی‌حواسی، مادرشوهرتان را در مناسبت‌های مهم نادیده نگیرید. روز مادر، روز تولد یا مناسبت‌های دیگری که برایش مهم است را با یک کادوی کوچک و چند شاخه گل جشن بگیرید.

در مناسبت‌های مهمی مثل شب یلدا یا لحظه سال تحویل اجازه ندهید تنها بماند و اگر قصد دارید مهمانی خانوادگی ترتیب دهید، او را هم به جمع‌تان دعوت کنید. قبلا هم گفتیم آنقدر با مادرشوهرتان رفت و آمد نکنید و در خانه‌اش ماندگار نشوید که مرزهای بین تان از بین برود، اما در چنین روزها و لحظه‌های مهمی، هرگز نگذارید احساس کند فراموش شده است. این ها از سیاست های عروس برای مادر شوهر است.

نباید دنبال سوژه بگردید

با ذره‌بین به جان همه حرف‌ها و رفتارهای مادرشوهرتان نیفتید. اگر شما بخواهید ایرادی در رفتارهایش پیدا کنید یا اینکه از میان حرف‌هایش عبارتی آزاردهنده را کشف کنید، حتما موفق می‌شوید؛ نه به دلیل اینکه او مادرشوهرتان است و قصد جنگیدن با شما را دارد، بلکه به این دلیل که آدم‌ها آنقدر متفاوت هستند که از جمله‌های مشابه، معنای متفاوتی را استنباط کنند. اگر شما تا این اندازه ریزبین و حساس باشید، بدون شک از میان حرف‌های مادر خودتان و حتی همسرتان هم به اندازه کافی موضوع ناراحت کننده پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را به شما ارائه دهیم و تا حد زیادی با نحوه رفتار با مادر شوهر و به طور کلی خانواده شوهر آشنا شده باشید.

اگر احساس می کنید که سازگاری با مادر شوهرتان سخت است و نمی توانید رابطه درستی برقرار کنید، بهتر است که با روانشناسان و مشاوران ارتباط بگیرید. مشاوران دکتر در همه روزهای کاری هفته از ساعت هست صبح الی شب آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

چگونه دل مادر شوهر را به دست آورم؟

در این مقاله ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر بیان شده است که می توانید مطالعه فرمائید.

آیا برای به دست آوردن دل مادر شوهر باید با او خیلی صمیمی شد؟

خیر. بهتر است پس اول بنای احترام را بسازید و بعد اگر دوست داشتید و در توان خود دیدید به فکر ساختن رابطه ایی صمیمی و دوستانه باشید.

آیا باید در اختلاف با مادر شوهر، همسر خود را دخالت دهیم؟

وارد کردن دعواهای عروس و مادرشوهری تنها انرژی زندگی‌تان را پایین می‌آورد و از شما در نگاه همسرتان زنی غرغرو می‌سازد که جز رقابت‌های بی‌ثمر زنانه به چیزی فکر نمی‌کند.

چرا گاهی با وجود تلاش هایمان نمی توانیم با او رابطه خوبی داشته باشیم؟

این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. همکاران ما شما را در این زمینه یاری می دهند.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

به دست آوردن دل مادر شوهر

7 روش ارزش قائل شدن برای همسر

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور