ازدواج بعد از فوت همسر
ازدواج بعد از فوت همسر

مشکلات ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج بعد از فوت همسر با چالش ها و مشکلات خاص خود همراه است. اینکه شخص در چه صورت و بعد از چه مدت زمانی بهتر است ازدواج کند تا هم غم از دست دادن همسر تسلی پیدا کرده باشد و هم در ازدواج دوم با شکست رو به رو نشود مهم است. از طرف دیگر، ممکن است ما فردی باشیم که در شرف ازدواج با زن یا مردی باشیم که همسرش فوت کرده و باید بدانیم که چه مسائلی را باید در نظر گرفت.

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا در این زمینه صحبت کنیم و به سوالات احتمالی ذهنی شما عزیزان پاسخ دهیم. همچنین، اگر به طور خاص نیازمند راهنمایی بیشتری در مورد ازدواج بعد از فوت همسر هستید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

آیا ازدواج بعد از فوت همسر نیاز به مدت زمان مشخصی دارد؟

آیا ازدواج بعد از فوت همسر نیاز به مدت زمان مشخصی دارد؟

وقتی همسر شخصی می میرد، به نظر می رسد که همه اطرافیان منتظر حرکت بعدی او هستند. ممکن است این فرد کاملا فشار دوستان و خانواده خود را احساس کند و ببیند که منتظرند ببینند او چقدر عزادار است یا چقدر طول می کشد تا از مرگ همسر خود عبور نماید.

آنچه بسیاری از مردم ممکن است آن را درک نکنند، این است که چیزی تحت عنوان فراموشی مرگ عزیزان، بخصوص مرگ همسر وجود ندارد. چرا که ذهن و حافظه چیزی نیست که با یک پاک کن تمام محتویان آن را پاک کرده و مجددا از سری شروع کنیم. تنها اتفاق خوبی که می تواند بیفتد، این است که ما با واقعیت کنار بیاییم و این مرگ را بپذیریم.

بنابراین می توان گفت که در مورد ازدواج بعد از فوت همسر هیچ قانون یا جدول زمانی خاصی وجود ندارد. زیرا زمان مناسب پشت سر گذاشتن غم و اندوه برای افراد مختلف متفاوت است. مثلا، برای برخی ممکن است چند هفته و برای بعضی دیگر، چند سال باشد.

برای یافتن دوباره عشق، نیازی نیست از عشق به همسر متوفی دست بردارید. بلکه باید یاد بگیرید که چگونه زندگی خود را پس از مرگ همسرتان هدایت می کنید. شاید تصور ازدواج مجدد دشوار باشد. فکر عشق واقعی و یافتن فرد جدید احتمالاً بعیدترین چیزی است که در ذهن شما وجود دارد، به ویژه اگر همسرتان را ناگهانی و یا به طور غیر منتظره از دست داده باشید.

از این رو، باید به خودتان وقت کافی بدهید و اجازه دهید که مراحل پذیرش غم را به درستی طی کنید و در صورت تمایل برای ازدواج بعد از فوت همسر آماده شوید. برای این منظور، نشانه هایی وجود دارد که می تواند نشان دهد که از نظر روحی و روانی برای این امر آماده اید.

10 علامت برای آمادگی جهت ازدواج بعد از فوت همسر

10 علامت برای آمادگی جهت ازدواج بعد از فوت همسر

پس از مرگ همسرتان، ممکن است احساس کنید که هرگز شخص دیگری را دوست نخواهید داشت یا دیگر کسی به شما علاقه مند نخواهد شد. اما این تفکر اشتباهی است و اگر حس کردید به ازدواج مجدد نیاز دارید، در انجام آن شک نکنید. اگرچه در فرهنگ کشور ما این موضوع کمی ناپسند تلقی می شود، اما نباید به خاطر حرف دیگران زندگی و آرامشی که می توانید تجربه کنید را خراب نمائید.

در ابتدا باید به شما بگوییم که ازدواج بعد از فوت همسر ، انتخاب شخصی شما است و بدین معنا نیست که همسر خود را به طور کلی فراموش کرده اید یا دیگر او را دوست ندارید. زندگی ادامه دارد و دید منفی یا احساس گناه نباید شما را از داشتن یک زندگی آرام بازدارد.

مواردی که در زیر ذکر شده است، به شما کمک می کند تا خود را از نظر اینکه آیا برای انتخاب همسر و ازدواج مجدد آماده هستید یا خیر، ارزیابی کنید.

مرگ را پذیرفته اید

شرایط منتهی به مرگ همسرتان، بر مدت زمان پذیرش از دست دادن او تأثیر خواهد گذاشت. یعنی بسته به اینکه بطور ناگهانی و غیر منتظره فوت کرده باشد یا در نتیجه یک بیماری طولانی مدت، مدت زمان پذیرش متفاوت خواهد بود.

قبول مرگ همسرتان به این معنا نیست که شما سریعا آماده پذیرش یک فرد جدید در زندگی تان هستید. بلکه بدین مفهوم است که شما به خود زمان کافی برای رسیدگی به غم خود اختصاص داده اید و شروع به درمان آن کرده اید.

آماده ارتباط با دنیای بیرون هستید

پس از مرگ همسرتان، به احتمال زیاد از دنیای خارج فاصله گرفته اید و خانه نشین شده اید. طبیعی است که پس از مرگ همسر، از قلب و احساسات خود مراقبت کنید. این نوع از دست دادن، می تواند یکی از دردناک ترین تجربیات باشد و ممکن است درد هرگز به طور کامل برطرف نشود.

زمانی فرا می رسد که غم و اندوه شما برطرف می شود و شما نیاز به شریک شدن زندگی خود با دیگران هستید. به یاد داشته باشید که درد شما بازتابی از عشقی است که قبلا وجود داشته و دوست داشتن دوباره یا ازدواج بعد از فوت همسر عیبی ندارد.

آماده ملاقات با شخص جدید هستید

ازدواج با زنی که همسرش فوت کرده

ملاقات و ازدواج بعد از فوت همسر با شخص جدید به این معنی نیست که او را با همسر مرده خود را جایگزین کرده اید. اگر بتوانید مراحل سوگ را به درستی طی کنید، احتمالا پس از مدتی خود را برای آشنایی با یک شخص جدید آماده می یابید و این نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم خوب است.

حرفها و اعمال تان با هم مطابقت دارند

اینکه بگویید آماده ازدواج بعد از فوت همسر هستید و واقعاً برای این کار آماده باشید، دو موضوع کاملاً متفاوت هستند.

بله گفتن به پیشنهاد ازدواج بدون عشق در حالی که هنوز قلب شما حقیقتا آماده نیست، می تواند برای شما و شریک زندگی شما آسیب زا باشد. قبل از این که به این سمت بروید، در مورد احساسی که نسبت به ازدواج مجدد دارید با خودتان صادق باشید.

دائماً در مورد همسرتان صحبت نمی کنید

وقتی که همه چیز را درباره زندگی گذشته خود با همسر متوفی متوقف کردید، می تواند نشانه این باشد که آماده هستید تا با شخص جدیدی پیش بروید. یک واکنش طبیعی در برابر از دست دادن این است که دائماً در مورد او صحبت می کنید. اما اگر این مورد را ادامه ندهید، می توان گفت که ازدواج بعد از فوت همسر درست خواهد بود.

از خانواده خود نمی ترسید

بدون تردید، خانواده شما در مورد زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر نظر خواهند داد. برخی از بیوه ها اهمیت بسیاری به نظرات دیگران در مورد ازدواج مجدد خود می دهند. اما اگر این موضوع برای شما مهم نیست، یعنی برای ازدواج با فرد دیگری آماده هستید. مسلما یکی از مهم ترین نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج، داشتن استقلال است.

مقایسه نمی کنید

مقایسه شریک جدید خود با همسرتان نشانه ایی از عدم آمادگی برای ازدواج مجدد است. تنها زمانی که دیگر آنچه را که در آن زمان داشتید مقایسه نکنید، زمانی است که واقعاً آماده تعهد به شخص جدید در زندگی خود می باشید.

اکثر بیوه ها مرحله ای را برای مقایسه هر شریک یا شخص جدیدی که با همسرشان فوت کرده است، طی می کنند. وقتی با شخصی ملاقات می کنید که نمی خواهید با همسر فوت شده خود مقایسه کنید، این نشانه آن است که شما آماده یک تجربه کاملا جدید در زندگی خود هستید.

خاطرات و یادگاری های گذشته را کنار خواهید گذاشت

ازدواج با زنی که همسرش فوت کرده

وقتی شخصی را از دست می دهید، معمولا یادگاری ها و هر آنچه که مربوط به او است را تا مدت ها نگه می دارید. مثلا، عکس ها، لباس ها، هدیه ها و آثار خاطرات او در همه زندگی تان قابل مشاهده است.

اما با گذشت زمان ممکن است متوجه شوید که یادآوری مداوم همسر متوفی دیگر به شما کمکی نمی کند و به آرامی شروع به رها کردن گذشته خود خواهید کرد. پاکسازی خانه از این یادگاری ها به شما اجازه می دهد تا فردی جدید به قلب و خانه شما بیاید.

می خواهید دوباره از زندگی لذت ببرید

به دست آوردن روحیه و هیجان با شریک جدید خود و تمایل به لذت بردن دوباره از زندگی، علامت قطعی است که نشان می دهد آماده حرکت به جلو هستید. اینکه شما دوباره شادی را پیدا کرده اید به این معنا نیست که به زندگی قبلی خود بی احترامی می کنید. همه انسان ها شایسته یافتن شادی و رضایت در زندگی هستند. لذت بردن از زندگی و شاد بودن به هیچ وجه به همسر مرده شما بی احترامی نمی کند.

خوشحال هستید و می خواهید زندگی خود را به اشتراک بگذارید

خوشبختی زمانی بهتر خواهد بود که با شخص دیگری به اشتراک گذاشته شود. وقتی به خود اجازه شاد بودن بدهید، به احتمال زیاد می توانید برای خوشبختی دیگری تلاش کنید.

8 مرحله برای ادامه زندگی پس از مرگ همسر

در ابتدا می خواهیم به شما توضیح دهیم که مرگ چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

وقتی غصه می خورید، خودتان نیستید و تا مدتی افسردگی دارید.

برایتان سخت است که بخندید یا از کارهایی که دوست دارید انجام دهید لذت ببرید.

نسبت به زوج های خوشبخت احساس کینه توزی می کنید.

حس می کنید که نمی توانید با دوستان قبلی ارتباط برقرار کنید.

دچار استرس و اضطراب خواهید شد.

پیدا کردن هدف دوباره در زندگی دشوار است.

برای آمادگی ازدواج بعد از فوت همسر چه باید کرد؟

برای آمادگی ازدواج بعد از فوت همسر چه باید کرد؟

نکاتی که در زیر آمده است، کمک می کند تا ازدواج با زن یا مردی که همسرش فوت کرده آسانتر شود. این مراحل به طور کلی برای طی کردن غصه و به کنترل درآوردن دوباره خود موثر است.

به خود اجازه دهید تا کمی در غصه غرق شوید

بدون شک دوستان شما مشتاق هستند که شما را دوباره شاد ببینند، اما این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. بهبودی از دست دادن همسر نیاز به زمان دارد و لازم است که احساسات خود را پردازش کنید. تا زمانی که این کار طول می کشد به خودتان فرصت دهید و عجله نداشته باشید.

در روند عزاداری خود عجله نکنید.

خود را با عزیزان تان احاطه کنید

یادتان باشد که ادامه زندگی پس از مرگ همسر امکان پذیر است. کسانی که داغدار هستند غالباً هنگام فکر کردن به ادامه زندگی پس از مرگ عزیزانشان احساس سردرگمی می کنند. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اطراف خود را با دوستان یا خانواده احاطه نمائید.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که مرگ عزیزانشان را تجربه کرده اند، با دریافت حمایت عاطفی از دوستان و خانواده، ناراحتی روانی کمتری را تجربه خواهند کرد. در چنین صورتی ازدواج بعد از فوت همسر می تواند راحت تر و زودتر اتفاق بیفتد.

از اتخاذ تصمیمات بزرگ خودداری کنید

از دست دادن زن یا شوهر می تواند مهارت تصمیم گیری شما را مختل کند. از ایجاد هرگونه تغییر بزرگ در زندگی خود مانند تغییر شغل، مذهب، پایان دادن به دوستی ها، قرار ملاقات زودهنگام یا مهاجرت خودداری کنید.

به مشاوره توجه کنید

یک مشاوره خوب می تواند به شما در ایجاد مکانیسم های کاهش استرس، طی کردن مراحل سوگ، کنار آمدن با فقدان و پذیرش مرگ و برگشتن به زندگی عادی کمک کند.

مراقب خود باشید

ممکن است سالها طول بکشد تا مرگ همسرتان را بپذیرید و این نباید باعث شود تا نیازهای شخصی خود را نادیده بگیرید.

هنگام ناراحتی یا افسردگی ممکن است نیازهای خود را به حاشیه برسانید. به مشاور خود مراجعه کنید و در مورد هرگونه مشکلی که با آن سر و کار دارید صحبت کنید.

یک گروه پشتیبانی پیدا کنید

یافتن یک گروه حمایتی بصورت آنلاین یا حضوری می تواند برای کسانی که با از دست دادن همسر خود دست و پنجه نرم می کنند، فوق العاده مفید باشد.

به دیگران آموزش دهید که چگونه به شما کمک کنند

کنار آمدن با مرگ همسر زمانی آسان تر می شود که افرادی را داشته باشید که بتوانید با آنها صحبت کنید، اما دوستان و خانواده همیشه چیزهای درستی برای گفتن ندارند.

برای اطرافیان خود توضیح دهید که چگونه به کسی که در غم از دست دادن همسر خود ناراحت است کمک کنند.

از آینده نترسید

پذیرش مرگ همسر به این معناست که بپذیرید زندگی شما مسیری متفاوت از آنچه انتظارش را داشتید خواهد داشت.

بعد از اینکه به خود زمان دادید تا بهتر شوید، به آینده نگاه کنید. به جای تمرکز روی درد، حواس خود را به چیزی که می توانید منتظرش باشید، تغییر دهید. شاید ازدواج بعد از فوت همسر یکی از این گزینه ها باشد، که البته باز هم تاکید می کنیم که برای رسیدن به این نتیجه باید صبور باشید.

نکات مربوط به ازدواج با مردان و زنان بیوه

نکات مربوط به ازدواج با مردان و زنان بیوه

ما در موارد فوق سعی کردیم به بررسی مشکلات مربوط به ازدواج بعد از فوت همسر بپردازیم. حال در این قسمت می خواهیم نکات مربوط به ازدواج با مردان و زنان بیوه را نیز بررسی کنیم. این موارد می تواند برای ازدواج با مردی که همسرش فوت کرده و یا ازدواج با زنی که همسرش فوت کرده کاربرد داشته باشد و نکات همسرداری را شامل شود.

رابطه عاشقانه با فردی که همسر خود را از دست داده ممکن است با سرعت متفاوتی پیش برود. واکنش زن بیوه یا مردی که زنش فوت کرده لزوما همیشه از الگوی مشابه با افرادی که طلاق گرفته یا هرگز ازدواج نکرده اند، پیروی نمی کند.

این افراد ممکن است بین گرامیداشت یاد عزیز درگذشته و دنبال کردن خوشبختی خود در نوسان و تردید باشند. آنها گاهی با احساس گناه دست و پنجه نرم می کنند، نه تنها در مورد زنده بودن، بلکه به دلیل حس خیانت به همسر درگذشته خود.

از این رو، اگر می خواهید با مرد یا زنی که همسرش فوت کرده ازدواج کنید، بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

شرایط را ارزیابی کنید

سعی کنید میزان آمادگی طرف مقابل را برای ازدواج بعد از فوت همسر ارزیابی کنید. هرگز با فشار یا اصرار سعی نکنید که او را به ازدواج با خود راضی نمائید، چراکه ازدواج اجباری در هیچ شرایطی نتیجه خوبی در بر ندارد.

مراقب علائم هشدار دهنده قرمز باشید

برای یک زن بیوه یا بیوه مرد سخت است که با معرفی یک شریک جدید به خانواده و دوستان در اجتماع دیده شود. غالباً این نگرانی وجود دارد که مردم فکر می کنند ازدواج با یک فرد جدید، یعنی همسر قبلی خود را دوست نداشته و یا از مرگ او خوشحال است.

اگر در یک رابطه جدی هستید اما در حضور دیگران به عنوان “دوست” معرفی می شوید یا همواره شما را از دیگران پنهان می کنند، به احتمال زیاد طرف مقابل هنوز آمادگی ازدواج ندارد.

نیازها و اهداف رابطه خود را بیان کنید

اگر سوالاتی در مورد وضعیت روابط خود دارید به سادگی بپرسید. چنانچه متوجه شدید که بیوه انتخابی شما برای ازدواج در پاسخ ها تردید دارد، یعنی هنوز برای ازدواج آماده نیست.

قربانی نشوید

گاهی زنان و مردانی که همسران سابق خود را از دست داده اند، تنها به منظور تسلی خاطر تن به ازدواج دیگر می دهند. شما نباید اجازه دهید این اتفاق بیوفتد. همچنین تدقت کنید که آیا مکالمات به طور معمول به خاطراتی باز می گردند که با عبارت “ما عادت داشتیم” شروع می شود.

سخن پایانی

مشکلات ازدواج بعد از فوت همسر در این مطلب بررسی گردید. ما سعی کردیم تمامی مسائلی که برای مردان و زنان بعد از فوت همسرشان وجود دارد، بررسی کنیم. در صورتی که قصد ازدواج با مردی که همسرش فوت کرده و یا ازدواج با زنی که همسرش فوت کرده را دارید، توصیه می کنیم از راهنمایی همکاران ما استفاده نمایید.

آیا ازدواج فرد مجرد با زن یا مردی که قبلاً همسرش را از دست داده، مشکلی دارد؟

در این مورد نمی توان نظر قطعی داد باید شرایط افراد بررسی شود.

برای دریافت مشاوره ازدواج با زن یا مردی که قبلاً ازدواج کرده می توان از دکترفکر کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

برای برطرف کردن مشکلات ازدواج بعد از فوت همسر بهترین راه حل چیست؟

برای برطرف کردن این مشکلات می توانید از مشاوری خبره کمک بگیرید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور