عوارض ماری جوانا بر مغز و قسمت های مختلف بدن
عوارض ماری جوانا بر مغز و قسمت های مختلف بدن

عوارض ماری جوانا بر مغز و قسمت های مختلف بدن

ماری جوانا تاثیرات مختلفی بر جای خواهد گذاشت که از جمله آن می توان به عوارض ماری جوانا بر مغز، بدن و چهره اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع که ماری جوانا چه تاثیراتی بر بدن و مغز دارد بپردازیم. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید همه روزه، حتی ایام تعطیل، با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید و از مشاوره لازم بهره مند شوید.

عوارض ماری جوانا بر مغز

عوارض ماری جوانا بر مغز
عوارض ماری جوانا بر مغز

تاثیر ماده مخدر ماری جوانا بر روی بدن به صورتی است که شامل تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدت زیادی بر مغز و سلامتی افراد دارد. به همین دلیل مصرف این ماده مخدر، بسیار خطرناک بوده و با عوارض زیادی روبه رو خواهد بود. در ادامه ما به عوارض بلند مدت و کوتاه مدت ماری جوانا خواهیم پرداخت.

از جمله اقداماتی که در مشاور ترک گل صورت می‌پذیرد، این است که در رابطه با عوارض کوتاه مدت و بلندمدت مواد مخدر اطلاعاتی ارائه می‌کند. پژوهش های انجام گرفته بر روی انسان و حیوان نشان داده است که قرار گرفتن در معرض ماری جوانا در دوران رشد باعث تغییرات منفی بلند مدت و دائمی بر روی مغز می شود که از جمله عوارض ماری جوانا بر مغز شناخته می شود.

در صورتی که به صورت منظم این ماده مخدر را مصرف نمایید، در دوران جوانی و نوجوانی با ایجاد تغییر در ارتباط سلول ها و کاهش حجم نواحی از مغز که مسئولیت عملکرد اجرایی از محل حافظه یادگیری و همچنین کنترل تکانه ها را بر عهده دارند رو به رو خواهید بود که منجر به اختلال در توانایی شناختی فرد و کاهش ۶ تا ۸ نمره هوش در دوران میان سالی خواهد شد.

عوارض ماری جوانا بر مغز در دوران های مختلف زندگی

در صورتی که افراد در دوران نوجوانی مصرف شدید ماده مخدر ماری جوانا را داشته باشند و همچنین در دوران بزرگسالی مصرف ماده مخدر را کنار نگذاشته باشند، این مسئله باعث می شود که از نظر هوش یا آی کیو هیچ بهبودی به دست نیاورند و با مشکلات زیادی در دوران میانسالی روبرو باشند.

ماری جوانا با تاثیراتی که در مغز بر جای می‌گذارد، باعث می‌شود تا در حافظه افراد مشکلاتی به وجود بیاید. متاسفانه جوانان و نوجوانان تصور می‌کنند که با مصرف این ماده مخدر، هرگز دچار اعتیاد نخواهند شد و به همین دلیل معتاد به مواد مخدر می شود و در صورت ادامه مصرف آن دچار مشکلات بیشتری خواهند شد.

در رابطه با عوارض ماری جوانا بر مغز باید گفت علاوه بر این که ماری جوانا می تواند تاثیرات منفی نیز بر افراد داشته باشد و منجر به این مسئله شود که افراد دچار مشکلاتی همانند گرایش به مصرف مواد مخدر باشند. در این شرایط نه تنها به دنبال بهترین داروی گیاهی برای ترک گل نخواهند بود، بلکه تلاش می کنند تا با مصرف مواد دیگر، احساس آرامش بیشتری به خودشان بدهند.

عوارض ماری جوانا بر بدن

عوارض ماری جوانا بر بدن
عوارض ماری جوانا بر بدن

در رابطه با عوارض ماری جوانا بر بدن باید گفت با توجه به تاثیراتی که بر بدن بر جای می گذارد، موجب احساس وابستگی بیشتری به الکل خواهد شد و در واقع افرادی که مصرف کننده این نوع ماده مخدر هستند، به میزان بسیار بیشتری از سایر افراد جامعه دچار تشدید وابستگی به الکل و همچنین سایر مواد نیکوتین دار خواهند شد.

مصرف الکل و نیکوتین برای مغز موجب تشدید اعتیاد می شود و ماری جوانا و مصرف آن در زمینه مصرف سایر مواد قوی بوده که بر مکانیزم های زیستی تاثیر گذاشته و احتمال مصرف سایر مواد را افزایش می دهد. در رابطه با پیامدهای مضر مصرف ماری جوانا بر بدن می‌توان به موارد مختلفی اشاره نمود که در ادامه ارائه خواهد شد.

علائم حاد و تجربه شده در زمان مسمومیت بر اثر ماری جوانا

  • اختلال در حافظه کوتاه مدت
  • اختلال در حافظه و نقص توجه
  • شــناختی دیگر
  • اختلال در تعادل و عملکرد حرکتی
  • افزایش ضربان قلب
  • اضطراب، بدبینی
  • روان پریشی (شایع نیست)

علائم پایداری که بعد از مسمومیت نیز ادامه خواهد داشت اما نمی‌توان گفت دائمی خواهد بود.

  • اختلال در یادگیری و هماهنگی حرکتی
  • مشکلات خواب

اثرات بلند مدت یا اثرات فزاینده مکرر مصرف مواد

  •  زمینه سازی برای اعتیاد به ماری جوانا
  •  اختلال در یادگیری و حافظه و احتمال کاهش بهره هوشی
  • افزایش خطر سرفه های مزمن و برونشیت
  • افزایش خطر وابستگی به الکل و مواد دیگر
  • افزایش خطر ابتلا به روان پریشی در افراد دارای استعداد ژنتیکی

عوارض ماری جوانا بر چهره

عوارض ماری جوانا بر چهره
عوارض ماری جوانا بر چهره

با توجه به تاثیراتی که ماری جوانا بر بدن افراد برجای می گذارد، می توان گفت مصرف ماری جوانا برای برخی از افراد خصوصاً در ساعت های اولیه باعث افزایش ضربان قلب و همچنین تنگی نفس خواهد بود که به دنبال آن ممکن است تغییراتی در چهره آنها به وجود آید و دچار قرمزی و یا التهاباتی در صورتشان شوند.

در رابطه با این که تاثیر گل یا ماری جوانا در شیر مادر چیست؟ باید گفت که تاثیر این ماده مخدر برای زنان باردار موجب می‌شود تا فرزندانشان دچار مشکلات بیشتری شوند از جمله این موارد، می‌توان به مشکلات بینایی برای جنینی که مادرشان در حال مصرف ماده مخدر می باشد اشاره نمود که از عوارض ماری جوانا بر مغز است.

دلایل مختلفی برای افرادی که به مصرف ماری جوانا روی می آورند وجود خواهد داشت. گاهی به دلیل عدم مصرف ماده مخدر ماری جوانا، افراد ممکن است احساس گیجی داشته باشند و یا اینکه به دنبال آن، احتمال اینکه مشکلات بیشتری را تجربه نمایند وجود داشته باشد. موضوع دیگر این است که تاثیراتی که بر بدن افراد برجای می گذارد، باعث می شود تا در ظاهر آن ها تاثیر منفی برجای بگذارد.

تاثیر ماری جوانا بر روی سلامتی ریه

در رابطه با این که آیا گل اعتیاد آور است؟ مطالبی را در گذشته ارائه نمودیم. باید به این موضوع پرداخت در صورتی که ماری جوانا به صورت سیگار و تنباکو مصرف شود، باعث تحریک فرد می شود و به همین دلیل تاثیرات منفی شدیدی را در ادامه موجب می شود و در حین مصرف باعث می شود که احساس تنگی نفس شود.

سیگار و ماری جوانا حاوی مواد شیمیایی و موادی است که شبیه به تنباکو می باشد. عاملی که زمینه ساز موجب ابتلا به سرطان و بیماری ریه را می تواند در پی داشته باشد.

مصرف ماری جوانا با ابتلا به تورم حاد ریه کاملاً مرتبط است. افرادی که ماری جوانا مصرف می کنند، به طور مکرر نشانه های برونشیت مزمن را گزارش می‌دهند. در یک پژوهش مشخص شد که افرادی که ماری جوانا مصرف می‌کنند به دفعات بیشتری برای معاینات سیستم تنفسی به مراکز سرپایی مراجعه می نمایند.

همچنین بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بر جای می گذارد احتمال آسیب پذیری در ابتلا به عفونت های ریه همانند عفونت ریه بالا می رود و به همین دلیل بدن آنها ضعیف می شود. مصرف سیگارهای شکل ماری جوانا باعث می شود تا ذرات سرطان زا بیشتر در واقع در مقایسه با سیگارهای معمولی ۴ برابر اثر منفی بر جای خواهد گذاشت.

چرا افراد به ماری جوانا روی می آورند؟

برخی از آقایان حتی با وجود اینکه از تاثیر ماری جوانا روی اسپرم مردان و باروری آنها آگاه هستند، باز هم به مصرف این ماده مخدر می آورند. به دلیل خطر بیماری‌های روانپزشکی همانند اسکیزوفرنیا افسردگی اضطراب و اختلال سوء مصرف مواد عوامل همانند میزان مصرف آمادگی ارثی تاثیرگذار خواهد بود.

ارتباط بین مصرف ماری جوانا و وابستگی به مواد و وابستگی به سایر مواد دیگر در صورتی که زمینه های ارثی وجود داشته باشد، احتمال ابتلا به این بیماری ها افزایش پیدا خواهد کرد. تحقیقات نشان داده است که ارتباط معناداری نیز بین مصرف ماری جوانا و نشانگان بی‌انگیزگی مشاهده شده است. در واقع منظور، پرداختن به فعالیت هایی است که به طور طبیعی لذت بخش و خوشایند می باشد.

زمانی که افراد برای اولین بار ماده مخدر را مصرف می‌کنند، به طور معمول به این موضوع اشاره دارند که احساس بسیار خوبی را پس از مصرف این ماده مخدر تجربه می نمایند. اما پس از گذشت مدت زمانی از مصرف، دیگر حس گذشته را تجربه نخواهند کرد و به همین دلیل برای تکرار آن حس اولیه دائماً تلاش می‌کنند تا به مصرف این ماده مخدر بیاورد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با عوارض ماری جوانا بر مغز، عوارض ماری جوانا بر بدن و عوارض ماری جوانا بر چهره ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتری در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

عوارض ماری جوانا بر مغز چیست؟

در صورت مصرف مداوم این ماده مخدر، هوش بهر افراد تا 8 نمره می تواند پایین بیاید و همچنین در صورت مصرف این ماده مخدر توسط مادران باردار، موجب ایجاد مشکلات بیشتر خواهد شد.

عوارض ماری جوانا بر بدن چیست؟

در رابطه با عوارض ماری جوانا بر بدن باید گفت موجب درگیر شدن بیشتر ریه فرد و همچینن تپش قلب و بیماری های دیگر در صورت مغایرت بد بدن خواهد شد.

عوارض ماری جوانا بر چهره چیست؟

در صورت مصرف اولیه این ماده مخدر، برخی از افراد ممکن است دچار احساس تنگی نفس شوند و یا به دلیل برخی از حساسیت ها، دچار مشکلات بیشتری شوند.

چگونه می توان از عوارض ماری جوانا بر مغز و قسمت های مختلف بدن اطلاع یافت؟

برای کسب اطلاع بیشتر در این رابطه می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور