داروی گیاهی برای ترک گل
داروی گیاهی برای ترک گل

بهترین داروی گیاهی برای ترک گل

مصرف خودسرانه داروی گیاهی برای ترک گل می تواند نه تنها مفید نباشد، بلکه عوارض جانبی زیادی نیز به همراه داشته باشد. در این راستا، از نظر بسیاری از پزشکان و روانپزشکان، روش ترک گل با کندر تا حدودی موثر بوده و در صورت نظار متخصصان توصیه می شود. گفتنی است مصرف روزانه اینگونه داروهای اشتباه باعث می شود که راه بازگشت سخت تر شده و در برخی از موارد می تواند موجب اعتیاد به مواد دیگری گردد.

در برخی از سایت ها، متاسفانه داروی گیاهی برای ترک گل معرفی می شود که اساس علمی نداشته و شخص را دچار مشکلات مختلفی می کنند. صحیح ترین شیوه آن است که روان درمانی در طی چند جلسه در نظر گرفته شود و در کنار آن با توجه به شرایط مراجع، روانپزشکان داروهای لازم را برای تسریع بهبودی و همچنین درد کمتر برای بیمار تجویز می شود.

داروی گیاهی برای ترک گل مورد تائید روانپزشکان و پزشکان چیست؟

داروی گیاهی برای ترک گل مورد تائید روانپزشکان و پزشکان چیست؟

استفاده از گیاهان دارویی در کنار داروهای شیمایی و همچنین روان درمانی می تواند بسیار موثر واقع شود. تاثیر داروی گیاهی برای ترک بر هیچ کس پوشیده نیست. اما این موضوع نمی تواند نشان دهنده درمان اعتیاد به طور کامل باشد. چراکه زمان تاثیرگذاری آن ها طولانی مدت است و امکان دارد که اثرات به جای مانده از مصرف مواد مخدر کاملا از بدن پاک نشود. از سوی دیگر، با توجه به اینکه برخی از این داروها برای تکسین فرد توصیه می شود، به همین دلیل بر روی جسم و روان او تاثیر گذار خواهد بود.

نکته مهمی که برای استفاده از داروی گیاهی برای ترک گل باید بدانید، آن است که یک متخصص طب سنتی ابتدا باید شرایط جسمانی شما را مورد بررسی دقیق قرار دهد و سپس با توجه به نوع ماده موجود در بدن تان و همچنین میزان آن، داروی گیاهی مناسب را تجویز نماید.

گاهی که افراد توان جسمانی لازم را برای مقابله با این شرایط ندارند، توصیه می شود که از داروهای شیمیای استفاده شود. در واقع بیشترین کاربردی استفاده از داروهای طب سنتی، تسکین بخشی حدودی بیمار یا افراد معتاد است. همچنین کمک می کند که مواد موجود در بدن را از بین ببرد. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که رژیم های غذایی پیشنهاد شده تنها می تواند کمک کننده برای درمان باشد و به هیچ وجه داروی قطعی محسوب نخواهد شد.

آیا مصرف داروی گیاهی برای ترک گل پیشنهاد می شود؟

آیا مصرف داروی گیاهی برای ترک گل پیشنهاد می شود؟

همانطور که گفته شد، با توجه به نفوذ ماده مخدر در بدن افراد، داروهای گیاهی تنها می توانند نقش کمک کننده داشته باشند. متاسفانه و یا خوشبختانه، در حال حاضر هنوز هیچ پشتوانه علمی و مستندی برای استفاده از این داروها وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است ابتدا از تائید علمی پزشکی در مورد بهترین داروی گیاهی مربوطه مطمئن شوید.

خوب است که بدانید، شواهد و گزارش هایی مبنی بر مضر بودن برخی از این گیاهان وجود دارد و از این رو، پزشکان حوزه درمان اعتیاد، حساسیت زیادی روی داروی گیاهی ترک ماری جوانا یا همان گل دارند.

متاسفانه، گاهی این داروهای گیاهی آغشته به مواد مخدر دیگری همچون تریاک می باشند و به همین دلیل نمی توان الگوی مناسبی برای ترک اعتیاد باشند. بعضا حتی ممکن است زمینه به وجود آمدن اعتیاد بیشتر را فراهم نمایند.

در مواردی نیز داروی گیاهی برای ترک گل تنها تمایل فرد برای استفاده کمتر می شود و بر این اساس، احساس می کند که اعتیاد را ترک داده است. در واقع تنها اتفاقی که می افتد، جایگزین شدن یک مخدر با مخدر دیگری است.

گیاهان دارویی کمک کننده برای درمان اعتیاد

علیرغم نکات ذکر شده در مورد عوارض درمان گیاهی خودسرانه به عنوان بهترین روش ترک گل، استفاده از برخی از این داروها می تواند برای دردهای جسمانی ناشی از ترک مصرف ماده مخدر و همچینین مشکلات روانی به وجود آمده کمک کننده باشد.

  • برای از بین بردن مشکلات اسهال و همچنین دل پیچه ناشی از عوارض عدم اعتیاد می توانید از طب سنتی استفاده نمایید. برای این مورد بهتر است از داروهایی همچون نعناع و همچنین زنجبیل استفاده نمایید.
  • در صورتی که بی حال می باشید و یا اینکه اسهال دارید، بهتر است از ریشه مارشمالو استفاده نمایید.
  • برای برخی از افرادی که که تصمیم به ترک اعتیاد می گیرند، برای کنترل خشم یا عصبانیت ناشی از تغییرات جسمی، بهتر است که از گیاه گل ساعتی استفاده کنند.
  • توصیه پزشکان طب سنتی برای افرادی که اعتیاد خود را ترک داده اند و دچار اضطراب و افسردگی می باشند، این است که از اسطخودوس به عنوان آرامش بخش عمل نمایند.

داروی گیاهی برای ترک گل چه عوارضی به همراه دارد؟

داروی گیاهی برای ترک گل چه عوارضی به همراه دارد؟

بدن انسان ها واکنش های متفاوتی به داروهای مختلف می دهد. به همین دلیل چنانچه بدون تجویز پزشک و مشورت با او، فردی به مصرف داروی گیاهی برای ترک گل روی بیاورد، به احتمال زیاد حس وابستگی و اعتیاد را بیشتر کند. عوارضی که برای مصرف خودسرانه داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی وجود دارد شامل : تشنج، مشکلات گوارشی، اسهال و یبوست، سرگیجه و تهوع و بروز بیماری های قلبی می باشد.

به دلایل مشکلات به وجود آمده در این زمینه و همچنین خطراتی که برای مصرف مواد وجود دارد، توصیه اکید ما به تمامی مراکز ترک اعتیاد این است که از یک پزشک معالج کمک بگیرید تا مراحل درمان و سم زدایی را برای شما به صورت دقیق توضیح داده و کمک های لازم را ارائه نماید. کارشناسان دکتر فکر نیز در این زمینه به شما کمک خواهند نمود.

چه روش های سنتی شما برای درمان ترک اعتیاد توصیه می نمایید؟

در رابطه با درستی استفاده از برخی روش های سنتی و تاثیر مثبت داروی گیاهی برای ترک گل یا سایر مواد مخدر شکی وجود ندارد. گاهی استفاده از این روش ها می تواند به ایجاد خون رسانی و همچنین سم زدایی در بدن کمک شایان ذکری نمایند. یکی از روش هایی که در طب سنتی مورد تائید می باشد این است که از روغن های گیاهی مانند روغن سیاه دانه، روغن بادام ، و روغن زنجبیل برای ماساژ استفاده می کنند.

یکی دیگر از روش هایی که کاملا مورد تائید طب سنتی جهت سم زدایی قرار گرفته است، استفاده از بادکش و ماساژ درمانی است. نحوه استفاده از هر یک از این روش ها و همچنین مراقبت های پس از درمان برای اعتیاد، از موضوعات بسیار با اهمیت در این زمینه می باشد. در صورت اطلاع دقیق و صحیح از این مورد، خواهید توانست کمک بسیار زیادی به افراد داشته باشید.

روش ترک گل با کندر

روش ترک گل با کندر

از دیگر روش هایی که ممکن است یک پزشک طب سنتی آن را ممکن است تجویز نماید و یا اینکه برای درمان ترک اعتیاد به گل شما شنیده باشید، استفاده از روش ترک گل با کندر که به صورت صمغ کندر است. این دارو برای افرادی که مایل به ترک سیگار هستند نیز توصیه می شود. در رابطه با اثربخشی استفاده از این دارو، در حال حاضر نتایج و شواهد و مدارک رضایت بخش تری وجود دارد.

مزه بسیار تلخی که کندر دارد، موجب می شود تا فرد از مصرف خوراکی آن خودداری نماید و در واقع این یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از این ماده می باشد. علت تجویز این گیاه برای افراد معتاد، در واقع فروکش کردن اضطراب ناشی از مصرف ماده مخدر می باشد. از این رو، یک داروی گیاهی برای ترک گل جهت کاهش استرس و اضطراب آن را توصیه می کنند.

مصرف ماری جوانا چه اثری بر روی افراد می گذارد؟

مصرف انواع ماری جوانا به طور کلی اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی بر روی افراد بر جای خواهد گذاشت که به آن اشاره خواهیم نمود.

علائم حاد استفاده از این گیاه که در زمان مسمومیت وجود دارد شامل موارد زیر می باشد :

  • اختلال در حافظه کوتاه مدت
  • نقص در توجه، قضاوت و اختلال در عملکردهای شناختی دیگر
  • اختلال در تعادل و عملکرد حرکتی
  • افزایش ضربان قلب
  • اضطراب، بدبینی
  • روانپریشی (این مورد برای همه شایع نمی باشد)

برخی از علائم دیگر مسمومیت نیز تداوم دارد که البته دائمی نمی باشند. اما به طور کلی خوب است از آن ها اگاه باشید.

  • اختلال در یادگیری و هماهنگی حرکتی
  • مشکلات خواب مثل بی خوابی

اثرات بلند مدت ناشی از استفاده مکرر مواد مخدر

  • زمینه ساز اعتیاد به ماری جوانا
  • اختلال یادگیری، کم شدن حافظه و احتمال کاهش بهره هوشی
  • افزایش خطر سرفه های مزمن و برونشیت
  • افزایش خطر وابستگی به الکل و مواد دیگر
  • افزایش خطر ابتلاء به روان پریشی در افراد دارای استعداد ژنتیکی

تاثیرات روانشناختی مصرف گل (کانابیس ها)

استعمال و استفاده از کانابیس به مدت زیاد، می تواند حالت نئشگی را در پی داشته باشد. در واقع مصرف و استفاده بیش از شش هفته از کانابیس باعث تغییراتی همچون : انفعال، فقدان عکس العمل و کند ذهنی می شود. اما پس از گذشت مدت زمانی، فرد خود را با محیط تطابق داده و کم کم به حالت طبیعی بازخواهد گشت.

در صورت استفاده مکرر و دراز مدت این ماده، فرد دچار مشکلاتی در فرآیند شناختی خود خواهد شد. به گونه ای که رفتار او زیر سوال خواهد رفت. کم کم شخصیت و هویت او دچار تغییر شده و یک فرد وابسته به مواد خواهد شد و احتمالا در صدد داروی گیاهی برای ترک گل برآید. گاهی افکاری که وی دارد مانع از ترک و حتی در صورت درمان شدن، بازگشت به اعتیاد می شود. عموما افراد در این مرحله به طور معمول افکار زیر را خواهند داشت:

  • فقط من نیستم که مواد مصرف می کنم و همه مصرف می کنند و به همین دلیل نیازی به داروی گیاهی برای ترک گل نمی بیند.
  • کافیه که بخوام ترک کنم. هر وقت اراده کنم می تونم ترک کنم ولی فعلا این تصمیم رو ندارم.
  • رفتار من مسئله نیست. مسائل بزرگتر و بیشتری وجود داره. اعتیاد به الکل خیلی خطرناک تر از کانابیس هست.
  • کانابیس مشکلی نداره و یک گیاه دارویی طبیعی هست.
  • مصرف این ماد به من کمک می کنه آدم خلاقی باشم و باعث میشه توانایی های بیشتری داشته باشم.
  • من مصون از هرگونه تاثیرات منفی هستم و شبیه به هیچ کدوم از دوستان خودم نیستم.
  • وقتی خیلی ضعف دارم. مصرف این ماده بهم کمک میکنه تا حالم خوب بشه.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با داروی گیاهی برای ترک گل اطلاعاتی را ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با روش ترک گل با کندر می باشید، می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

داروی گیاهی برای ترک گل چیست؟

ما داروی قطعی برای ترک اعتیاد نخواهیم داشت زیرا هیچ یک از این ها موجب ترک اعتیاد نخواهد شد.

روش ترک گل با کندر چیست؟

داروی گیاهی کندر تنها می تواند موجب شود تا شما تسکین یابید و به هیچ عنوان نقش از بین برنده نخواهد داشت.

آیا مصرف گیاهان دارویی می تواند به ترک اعتیاد کمک نماید؟

در برخی از موارد، با توجه به مشکلات داخلی و یا گوارشی که برای افراد به وجود می آید، این موضوع می تواند کمک کننده باشد.

تاثیر داروهای شیمیایی برای ترک اعتیاد بیشتر است یا داروهای گیاهی؟

در هر دو صورت بدون مشورت با پزشک مصرف هر دو اشتباه است ولی به طور کلی می توان گفت داروهای شیمیایی اثر گذاری سریع تر و بیشتری خواهند داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور