دلایل سرد شدن رابطه زناشویی
دلایل سرد شدن رابطه زناشویی

هفت نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی

آگاهی از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی برای زوجینی که از رابطه خود احساس رضایت کافی را ندارند، امری ضروری است. با توجه به تفاوت ها و ویژگی های فردی و شخصیتی که میان خانم ها و آقایان وجود دارد، می توان گفت که علت سرد شدن زن و مرد در رابطه زناشویی با یکدیگر متفاوت است و برای رسیدن به خوشبختی در زندگی بایستی هر کدام از طرفین به دنبال ریشه یابی و حل مشکلات متناسب با همسر خود باشند.

ما در این مقاله قصد داریم تا هفت نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی را که در میان بسیاری از همسران شایع است، معرفی و به بررسی آن ها بپردازیم. همچنین، چنانچه مایل به دریافت مشاوره تخصصی جهت رفع مسائل زناشویی خود هستید، می توانید با

مشاوره جنسی دکتر فکر در ارتباط باشد. 

 دلایل سرد شدن رابطه زناشویی چیست؟

هدف از ازدواج می تواند از هر فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. اما یکی از اصلی ترین اهداف ازدواج برای تمام افراد جامعه داشتن روابط زناشویی می باشد.

هیچ کسی نمی تواند تاثیر داشتن رابطه جنسی بر سلامت روحی و جسمی را انکار کند و شاید بتوان ادعا کرد که یکی از شاهراه های رسیدن به آرامش، داشتن چنین رابطه ایی در قالب ازدواج و فضایی سالم می باشد. حال اگر زوجی در رابطه خود دچار مشکل یا سردی گردند، مسلما لحظات ناخوشایندی بسیاری را تجربه خواهند کرد که شیرینی کنار هم بودن را به تلخی تبدیل خواهد کرد.

قطعا نمی توان گفت که در یک رابطه زناشویی ناسالم، یکی از طرفین به طور صد در صد مقصر است. اما به طور معمول از میان دلایل سرد شدن رابطه زناشویی می توان برخی را بیشتر به زنان یا مردان نسبت داد. این دلایل نیز به تعداد زوج ها گوناگون است و نیاز به ریشه یابی دارد. اما ما در ادامه سعی می کنیم به هفت علت شایع سرد شدن مرد و زن در رابطه زناشویی اشاره کنیم.

 

چهار علت مهم و دلایل سرد شدن زن در رابطه زناشویی

علت مهم و دلایل سرد شدن زن در رابطه زناشویی

زنان با آنکه از قدرت خوبی در مدیریت و کنترل رابطه زناشویی برخوردارند، اما گاهی به دلایل متفاوتی نسبت به این مسئله، بویژه رابطه جنسی دچار بی میلی می شوند. از سویی خانم ها به دلیل شرم و حیایی که در وجود خود دارند، معمولا کمتر دلیل نارضایتی خود را بیان می نمایند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا چند علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی را بیان کنیم. 

عدم اعتماد بنفس جنسی یک دلیل سردی در رابطه زناشویی 

خانم ها به دلیل آنکه توجه زیادی ویژگی های ظاهری خود می دهند،  برایشان بسیار مهم است که همسرشان در هنگام رابطه جنسی از دیدن  و لمس اندام آنها احساس رضایت داشته باشد. این موضوع باعث بالا بردن اعتماد به نفس و افزایش تمایل به ایجاد رابطه خواهد شد.

از این رو، می‌توان گفت که عدم اعتماد نقص جسمی می تواند یک علت مهم سرد شدن زن در رابطه زناشویی باشد. البته این اعتماد به نفس در برخی از افراد به طور طبیعی پایین می باشد و از همان ابتدای زندگی زناشویی خود را نشان میدهد. اما گاهی نیز ممکن است این اتفاق  به مرور زمان و به دلایل متفاوتی به وجود آید.

برای مثال، انتقادهای آقا از اندام زن، مقایسه کردن بدن خود با خانم های مدل یا پورن استارها، داستان نقص در اندام های مختلف، سن اضافه وزن یا لاغری زیاد همگی از عوامل تاثیر گذار در پایین آمدن اعتماد به نفس جنسی به شمار می آید. غافل از اینکه بی توجهی به دلایل مقایسه همسر با دیگران و پیامدهای آن می تواند خدشه جدی به رابطه ما وارد نمیاد.

به طور کلی،  از جمله دلایل سرد شدن رابطه زناشویی آن است که زن احساس نمایند برای مرد جذابیت سکسی نداشته و  با واکنش هایی که از همسرش می بیند به این نتیجه برسد که از رابطه با او لذت نمی برد.

رفع چنین احساسی سی و بالا بردن اعتماد به نفس جنسی نیازمند رعایت موارد مختلفی  که  توصیه می‌شود از طریق مسابقه جنسی حتماً برای رفع آن اقدام نمایید. سکسولوژیست های دکتر فکر می توانند شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند.

بی توجهی عاطفی و احساسی از سوی مرد

از نیازهای اساسی که زنها به خاطر آن ازدواج میکنند، محبت دیدن و مورد توجه قرار گرفتن است. خانم ها به دلیل آنکه دارای احساسات قوی تری هستند، همواره در همسر خود به دنبال نشانه هایی محبت می باشد. این توجه می تواند نمودهای مختلفی داشته باشد، اما شاید از بهترین ایده ها برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر هنگام همبستری است.

زنان رابطه جنسی را نمادی از عشق می دانند و انتظار دارند که همسرشان در موقع رابطه با او معاشقه نماید. یک راببطه جنسی می‌تواند در عرض چند دقیقه کوتاه تمام شود. اما اگر در  آن تبادل احساس و عشق صورت نگیرد، مطمئنا خالی از جذابیت خواهد بود. همین امر می‌تواند خود علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی گردد.

اقداماتی همچون بوسیدن گردن، بازی با موها، تحریک ازطریق نقاط تحریک پذیر، ابراز محبت کلامی، مورد نوازش قرار گرفتن همگی از مواردی هستند که یک زن با ایجاد رابطه جنسی انتظار آن ها را دارد. در غیر این صورت احتمال تمایلی به انجام این کار نداشته باشد زیاد خواهد بود و به یکی از بزرگترین دلایل سرد شدن رابطه زناشویی تبدیل می گردد.

داشتن مشکل جسمی یک علت سرد شدن زن در زندگی زناشویی

گاهی ممکن است علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی  از مشکلات جسمی ناشی می شود، بدون آنکه خانم از آن اطلاع داشته و یا برای رفع آن اقدامی نموده باشد.

از جمله این این مشکلات می توان به خشکی واژن، آتروفی واژن، عفونت های رحمی، احساس درد در هنگام مقاربت، کمبود ویتامین، پایین بودن استروژن اشاره نمود. همچنین بعضی از خانم ها دوتار سردمزاجی هستند و  به طور ذاتی علاقه ایی به ایجاد رابطه ندارند.  البته این مسئله قابل درمان است و خانم ها می توانند با مراجعه به روانپزشک برای این مسئله غالب آیند.

بر این اساس، دچار شدن بهدردهای گوناگون روحی یا جسمی، یکی از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی می باشد. البته توصیه می شود که حتما چنین مشکلاتی شناسایی و بموقع مورد معالجه قرار گیرند.

خاطره تلخ شب زفاف یا اولین رابطه جنسی

همیشه اولین ها در ذهن ما جایگاه و اثر خاصی دارد. شاید کمتر به این موضوع فکر کرده باشید، اما امکان دارند یکی از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی به اولین رابطه جنسی مربوط باشد. این مسئله به خصوص برای خانم ها به دلیل وجود پرده بکارت پر رنگ تر از آقایان است.

به طور معمول در فرهنگ ما اولین رابطه جنسی در شب عروسی که همان شب زفاف نامیده می شود، بر قرار می گردد.  با این وجود، امکان دارد برخی از زوجین تجربه را  در قبل از زمان عروسی داشته باشند.

خانم ها به طور غریزی در چنین مرحله‌ای دچار استرس، نگرانی و  احساس خجالت زیادی می‌شوند. حال اگر انجام آن به درستی صورت نگیرد به خاطره ایی تلخ خواهد شد و حتی می تواند به علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی بدل گردد.

به عنوان مثال، اگر مرد بدون در نظر گرفتن رضایت زن،  بی هیچ معاشقه ایی، از طریق حرکات وحشیانه یا زمخت و با شیوه زننده اولین دخول را انجام دهد، سبب به وجود آمدن، اختلالات فکری، روحی و حتی جسمی خواهد شد که می تواند تا پایان زندگی زناشویی تاثیر خود را بر روی رابطه زوجین نشان دهد. از این رو، پیشنهاد می دهد قبل از ایجاد هر گونه رابطه ایی ابتدا ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی را مطالعه فرمایید.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی

دلایل سرد شدن رابطه زناشویی

هرچند که رابطه زناشویی برای آقایان و خانم ها دارای اهمیت زیادی است، اما شاید بتوان گفت که اگر این رابطه از کیفیت لازم برخوردار نباشد، تحصیلات خود را در آقایان بیشتر نشان خواهد داد. به طوری که سوال بسیاری از خانم ها از روانشناسان این است که علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی  چیست و چرا همسرم با من احساس نزدیکی نمی کند. به همین دلیل در زیر به مهمترین دلایل سرد شدن رابطه زناشویی  اشاره خواهیم کرد.

یکنواختی رابطه جنسی

یکی از چیزهایی که آقایان در رابطه جنسی توجه و اهمیت بسیار زیادی می دهند، داشتن تنوع و تجربه پوزیشن های مختلف است.  حال اگر این رابطه با یک روند معمول و تکراری انجام گیرد، هیجانی برای زوجین نخواهد داشت و  مرد دیگر تمایلی به نزدیکی نشان نمی دهد.

این در حالی است که در مشاوره جنسی همواره توصیه می شود که حالت های مختلف در صورت امکان، مکان های متفاوت را برای سکس انتخاب نمایید.

اگر احساس می کنیم که علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی عدم خلاقیت برای ایجاد رابطه ناشی می شود. حتماً سعی کنید روش های گوناگون را امتحان نمایید. مطمئن باشید که مجدداً به رابطه باز خواهد گشت و  پی  کشف لحظات  جدید و جذاب اشتیاق زیادی نشان خواهد داد.

بی توجهی زن به زیبایی و بهداشت در حین رابطه

متاسفانه یکی از شایع ترین دلایل سرد شدن رابطه زناشویی، عدم توجه طرفین مخصوصاً خانمها به بهداشت و آراستگی است. از جمله مهم ترین رازهای مردانه که خانم ها باید از آن آگاهی داشته باشند ، این است که در هنگام رابطه جنسی برای او خود را بیارایند. برای مثال برخی از زنان اهمیتی به نوع لباس خود هنگام شروع سکس  نمیدهند.  به علاوه،  داشتن بوی بد یا عدم پاکیزگی باعث می شود که همسرتان به جای نزدیکی و انجام  رفتار هایی همچون بوسیدن و نوازش ترجیح به دوری و فاصله گرفتن داشته باشد.از این رو توصیه می‌شود که قبل از تخت خواب رفتن حمام بروید و و حتی از بوها و عطرهای خوشبو استفاده نمایید نمایید.

یک نقطه دیگر، داشتن  ظاهر ژولیده و موهای نامرتب سر یا بدن  می باشد.  این نکات به ظاهر کوچک تحریک یا عدم تحریک همسر شما به شدت تاثیرگذار باشد. همچنین پوشیدن لباس های تحریک آمیز را فراموش نکنید.

زود انزالی یا دیر انزالی علت سردی مردان در رابطه

تحقیقات نشان می دهد که زود انزالی یکی از شایع ترین اختلالات جنسی در بین آقایان و علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی است. زود انزالی در واقع یک نوع اختلال جنسی محسوب می‌شود که در آن مرد پیش از آنکه شریک جنسی اش ارضا شود، خود به ارگاسم می رسد و و دیگر تمایلی به ادامه رابطه ندارد.

چنین مسئله ای باعث مشکلات جدی خواهد شد و همواره روانشناسان آن دار از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی می نامند. چرا که بدون گذراندن چهار مرحله اصلی ارگاسم یعنی هیجان جنسی، تحریک،  انزال در حال حرکت بین ساختارهای درونی و نهایتا  فروکش ، مرد ارضا می شود. در حالی که همسرش هنوز لذتی را حس نکرده و بتدریج بی میلی بین آن ها بوجود می آید.

اما مهمتر از آن که نقش اساسی در پی میلی و سردی مردان در رابطه جنسی دارد دیر انزالی یا دیر ارضایی می باشد. چنین افرادی ممکن است بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت جنسی به ارگاسم برسند و  باعث خسته شدن همسر شوند.

از سوی دیگر مردان دچار  اختلال نعوظ معمولاً از طریق خود ارضایی یا سکس دهانی  ارضاء می گردند. دیر انزالی باعث ناراحتی،  ناامیدی،  اضطراب آب و پایین آوردن اعتماد به نفس مرد شده و ترجیح می دهد که کمتر باهمسرخود نزدیکی داشته باشد. به همین دلیل می توان آن را از حرف نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی دانست.

مشاوره رفع دلایل سرد شدن رابطه زناشویی

حال که با برخی از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی آشنا شدیم، خوب است نکاتی را در مورد راهکارهای برطرف کردن آن ها نیز بدانیم.

اولین نکته آن است که حتما علت سرد شدن زن یا مرد خود در رابطه زناشویی را ریشه یابی کنید. ممکن است سردی رابطه شما دلیلی غیر از آنچه که ذکر شد داشته باشد. به همین سبب، با موشکافی و بررسی جوانب مختلف تلاش کنید، ریشه اصلی مشکل را بیابید.

دوم، اقدامات درست و متناسب با مشکل بوجود آمده است. شما به عنوان شریک زندگی همسر خود، شای نزدیکترین فرد به او محسوب شوید و به همین دلیل او را بهتر از دیگران خواهید شناخت. خواسته هایش را بشناسید و برای برآورده کردن آن ها شیوه های درست را انجام دهید.

اما گاهی نیز فایق آمدن بر دلایل سرد شدن رابطه زناشویی نیازمند راهنمایی و آموزش رابطه زناشویی از مشاوران و متخصصانی است که در این حوزه علم کافی را دارند. چه بسا موضوعات کوچکی باعث ایجاد فاصله های بزرگ در میان زوجین شده است.

از این رو، توصیه می شود که از مشاوره تلفنی و آنلاین دکتر فکر و کارشناسان خبره دکتر فکر استفاده نمایید و در یک فضای دوستانه راه حل های درست دریافت نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله هفت نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی را مطالعه فرمودید و به تفکیک دیدم که علت رایج سرد شدن زن و مرد در رابطه زناشویی چیست.

با این حال، همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 از طریق شماره های درج شده در سایت این آمادگی را دارند تا به طور مستقیم با همه دوستان عزیز در ارتباط بوده و آن ها را راهنمایی نمایند. 

علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی چیست؟

مواردی همچون عدم اعتماد بنفس جنسی، خاطره تلخ اولین رابطه جنسی، بی توجهی عاطفی و احساسی از سوی مرد و … از مهم ترین علت های سرد شدن زن در رابطه زناشویی می باشند.

علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی چیست؟

مسائلی همچون یکنواختی رابطه جنسی، بی توجهی به زیبایی و بهداشت در حین رابطه، زود انزالی یا دیر انزالی علت سردی مردان در رابطه و … می تواند از علل سرد شدن مرد در رابطه زناشویی باشند.

چگونه دلایل سرد شدن رابطه زناشویی را بشناسیم؟

در این مقاله می توانید هفت نشانه و دلایل سرد شدن رابطه زناشویی را مطالعه فرمایید.

برای بهبود رابطه زناشویی چه باید کرد؟

بریا دریافت مشاوره و آموزش رابطه سالم زناشویی می توانید با مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور