جلب اعتماد همسر بعد از خیانت
جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

7 راهکار عملی برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت بسیار ضروری است. اگر مورد خیانت قرار گرفتید و نمی دانید راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت چگونه است؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت چقدر زمان مورد نیاز است؟

اعتماد جزء اساسی یک رابطه قوی است، اما برای اینکه در یک رابطه به وجود بیاید، کمی زمان لازم است. از طرفی اگر از بین برود نیز به زمان برای بازسازی آن نیاز خواهید داشت. وقتی به شرایطی فکر می کنید که می تواند باعث شود اعتماد به شریک زندگی خود را از دست بدهید، خیانت ممکن است فوراً به ذهن شما خطور کند اما خیانت تنها راه شکستن اعتماد در رابطه نیست.

سایر مواردی که ممکن است باعث از بین رفتن اعتماد شود شامل موارد زیر خواهد بود:

  • عدم عمل کردن به قول ها
  • عدم حضور شریک در مواقع ضروری
  • دروغگویی
  • الگوی به اشتراک گذاشتن علنی احساسات

اعتماد به چه معناست؟

نحوه جلب اعتناد همسر بعد از خیانت

قبل از بررسی راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، مهم است که بدانید اعتماد دقیقاً چیست. اعتماد خود به خود به وجود نمی آید و همچنین شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که به شما اعتماد داشته باشد، مگر اینکه شایستگی خود را نشان دهید.

نشانه های اعتماد در رابطه می تواند متفاوت باشد، ما در ادامه به بارزترین نشانه های اعتماد در رابطه اشاره خواهیم کرد.

شما نسبت به رابطه و شریک زندگی خود متعهد هستید.

شما در کنار شریک زندگی خود احساس امنیت می کنید و می دانید که او به مرزهای فیزیکی و احساسی احترام می گذارد.

شما می دانید که شریک زندگی شما وقتی به نیازها و احساسات تان اهمیت می دهد

شما نیازی به پنهان کردن چیزی از شریک تان ندارید.

شما و همسرتان به یکدیگر احترام می گذارید.

یکدیگر حمایت می کنید.

به عنوان مثال، در یک رابطه اعتماد لزوما به این معنا نیست که هر چیزی را که به ذهن شما می رسد به شریک زندگی خود بگویید. کاملا طبیعی است که افکار شخصی داشته باشید و برای خود نگه دارید.

اعتماد همچنین به معنای دسترسی یکدیگر به موارد زیر نیست:

  • حسابهای بانکی (مگر اینکه مشترک باشد)
  • کامپیوترهای شخصی
  • تلفن های همراه
  • حساب های رسانه های اجتماعی

البته ممکن است با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، به ویژه در موارد اضطراری، مشکلی نداشته باشید. اما وجود اعتماد در یک رابطه به طور کلی به این معنی است که نیازی به بررسی شریک زندگی خود ندارید. شما به او ایمان دارید و احساس می کنید می توانید در مورد هر نگرانی که ممکن است داشته باشید با وی صحبت نمایید.

راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت برای فردی که مورد خیانت قرار گرفته است!

مشاهده نشانه های خیانت و این که کسی اعتمادتان را بشکند، می تواند احساس صدمه، شوک و حتی بیماری جسمی را در شما ایجاد کند. ممکن است از شما بخواهد رابطه خود – و شریک خود – را به گونه ای دیگر در نظر بگیرید.

اگر می خواهید به جلب اعتماد همسر بعد از خیانت بپردازید، در اینجا چند نقطه شروع خوب وجود دارد.

دلیل دروغ یا خیانت را در نظر بگیرید.

وقتی به شما دروغ گفته می شود، ممکن است به دلایل پشت آن اهمیت زیادی ندهید.

اما مردم گاهی اوقات دروغ می گویند و نمی دانند دیگر چه کار کنند.

مطمئناً شریک زندگی شما برای محافظت از خود به شما خیانت کرده است، اما ممکن است انگیزه متفاوتی داشته باشد. آیا آنها سعی داشتند از شما در برابر اخبار بد محافظت کنند؟

شاید خیانت در اعتماد ناشی از سوء تفاهم باشد. هر اتفاقی که بیفتد، مهم است که مشخص شود آنچه آنها انجام داده اند خوب نیست. اما دانستن دلایل اقدامات آنها ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می توانید اعتماد خود را که قبلاً به اشتراک گذاشته اید، بازسازی کنید یا خیر.

ممکن است برقرای ارتباط موثر پس از خیانت دردناک یا ناراحت کننده باشد، اما یکی از بزرگترین جنبه های بازسازی اعتماد پس از خیانت، صحبت کردن با شریک خود در مورد وضعیت است.

کمی وقت بگذارید تا به طور واضح به آنها بگویید:

چه احساسی نسبت به موقعیت دارید.

چرا خیانت در اعتماد به شما صدمه زده است.

بخشش را تمرین کنید

آموزش جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

اگر می خواهید بعد از خیانت رابطه را ترمیم کنید، بخشش کلیدی است. نه تنها باید شریک زندگی خود را ببخشید، بلکه ممکن است خود را نیز ببخشید.

سرزنش خود می تواند شما را در شک و تردید نگه دارد. این می تواند به شانس بهبود رابطه شما آسیب برساند.

بسته به خیانت، ممکن است سخت باشد که شریک زندگی خود را ببخشید و به جلو حرکت کنید اما سعی کنید به خاطر داشته باشید که بخشیدن شریک زندگی شما به این معنا نیست که کاری که انجام داده اند خوب است.

در عوض، شما خود را قادر می سازید تا با آنچه اتفاق افتاده کنار بیایید و آن را در گذشته رها کنید. شما همچنین به شریک خود فرصت می دهید تا از اشتباهات خود درس بگیرد و رشد کند.

از تمرکز بر گذشته خودداری کنید

سعی کنید گذشته را فراموش کرده و تمرکز خود را از روی آن بردارید.

ممکن است به سختی بتوانید خیانت را کنار بگذارید و شروع به اعتماد به شریک خود کنید به خصوص اگر نگران خیانت دیگری هستید.

اگر نمی توانید به اتفاقاتی که افتاده فکر کنید یا در مورد صداقت یا وفاداری آینده شریک خود دچار سوءظن هستید، مشاوره زوج ها می تواند به شما کمک کند. اما این علائم همچنین می تواند نشان دهد که شما آمادگی کار روی رابطه را ندارید.

دریافت راهنمای حرفه ای

اعتماد در یک رابطه صمیمی ریشه در احساس امنیت با شخص دیگر دارد. خیانت، دروغ یا وعده های شکسته می تواند به اعتماد بین زن و شوهر آسیب جدی برساند اما این بدان معنا نیست که نمی توان ازدواج را نجات داد. اگرچه بازسازی اعتماد در صورت وجود نقض قابل توجه می تواند چالش برانگیز باشد اما در واقع اگر هر دو شریک به این روند متعهد باشند امکان پذیر است.

جزئیات را بدانید

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم، اطلاع از جزییات خیانت بسیار ضروری است. برای اطلاع از جزییات، باید از شریک تان تمامی سوالات را به درستی بپرسید.

این امر باعث می شود طرف درک وسیع تری از موقعیت داشته باشد. چه اتفاقی افتاد، کی و کجا؟ چه احساسات یا مشکلاتی ممکن است به این وضعیت کمک کرده باشد؟ شرایط کاهش دهنده چه بود؟

عصبانیت را رها کنید

حتی نقض جزئی اعتماد می تواند منجر به مشکلات روحی، روانی و جسمی شود. اگرچه ابراز عصبانیت وسوسه کننده است اما ضروری است که احساسات خود را کنترل نمایید.

فراموش نکنید که اگر شما قادر به کنترل احساسات خود نباشید، حتی شریک متخلف تشویق می شود تا هرگونه احساس کینه و خشمی را که ممکن است از قبل از حادثه در خود داشته است، بیان کند.

راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت برای فرد خیانتکار!

اگر شما در جایگاه فردی هستید که خیانت کرده لازم است یک سری نکات کلی را برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت بدانید.

صرف نظر از دلایل، می دانید که باعث درد آنها شده اید و احساس وحشتناکی دارید. ممکن است احساس کنید هر کاری می کنید تا به آنها نشان دهید که می توانند دوباره به شما اعتماد کنند.

اول، درک این نکته مهم است که اعتماد شکسته ممکن است قابل ترمیم نباشد. در نظر بگیرید که چرا این کار را کردید؟ قبل از اینکه فرایند بازسازی اعتماد را آغاز کنید، ابتدا باخودتان رو راست باشید و دلایل خیانت تان را بفهمید.

آیا این امکان وجود دارد که شما بخواهید رابطه خود را پایان دهید اما نمی دانید چگونه؟ یا نیازهای خاصی وجود داشت که توسط شریک شما برآورده نمی شد؟ یا این فقط یک اشتباه احمقانه بوده است؟ درک انگیزه های رفتار شما ممکن است دشوار باشد، اما این بخش مهمی از بازسازی اعتماد است.

صادقانه عذرخواهی کنید

اگر دروغ گفته اید، فریب داده اید یا به هر طریقی ایمان شریک تان را از بین برده اید، عذرخواهی واقعی راه خوبی برای شروع جبران است. مهم این است که بپذیرید اشتباه کرده اید.

فقط به یاد داشته باشید که عذرخواهی شما زمان توجیه اقدامات خود یا توضیح وضعیت نیست. اگر برخی عوامل بر عملکرد شما تأثیر گذاشتند، می توانید پس از عذرخواهی و داشتن نقش خود در موقعیت، همیشه آنها را با شریک خود در میان بگذارید.

خاص باشید

هنگام عذرخواهی به همسرتان ثابت کنید که پشیمان هستید.

به عنوان مثال، به جای “متأسفم که باعث ناراحتی شما شدم” سعی کنید بگویید:

“متأسفم که به شما دروغ گفتم. می دانم که باید حقیقت را به شما می گفتم و پشیمانم که باعث درد شما شدم. می خواهم بدانی که دیگر هرگز این کار را نمی کنم.”

اطمینان حاصل کنید که به آنها می گویید چگونه قصد دارید از تکرار اشتباه مشابه جلوگیری کنید.

به شریک خود زمان بدهید

ممکن است شریک تان در اوایل اصلاً تمایلی برای صحبت با شما نداشته باشد. در این حالت ناامید نشده و به وی زمان دهید.

مهم است که از فشار بر آنها برای بحث قبل از آماده شدن خودداری کنید.

بگذارید نیازهای آنها شما را راهنمایی کند

شریک زندگی شما ممکن است به فضا و زمان نیاز داشته باشد تا بتواند درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کند و اغلب، این ممکن است شامل فضای فیزیکی باشد.

مواجهه با این امر ممکن است دشوار باشد، اما احترام به مرزها و نیازهای شریک زندگی شما می تواند تا حد زیادی به شما نشان دهد که می تواند دوباره به شما بستگی داشته باشد.

ممکن است شریک شما در آینده شفافیت و ارتباط بیشتری از شما بخواهد. این امر پس از خیانت در اعتماد متداول است. حتی ممکن است برای اثبات صداقت خود، تلفن و رایانه خود را با شریک خود به اشتراک بگذارید.

اما اگر پیشرفتی در ترمیم رابطه خود داشته اید و شریک زندگی شما همچنان بر فعالیتها و ارتباطات شما با دیگران نظارت می کند، صحبت با یک مشاور زوج می تواند کمک کننده باشد.

متعهد به برقراری ارتباطات روشن باشید

جلب اعتماد

بلافاصله پس از شکسته شدن اعتماد، صادقانه به سوالات همسرتان پاسخ دهید و متعهد شوید که در آینده کاملاً با آنها صحبت کنید.

برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که سطح ارتباطات مورد نیاز آنها مشخص است.

اگر می خواهید رابطه خود را ترمیم کنید و از آسیب رساندن مجدد به شریک خود در آینده اجتناب کنید، باید به درک متقابل از نحوه ارتباط خوب برسید.

علائم خیانت کار بودن همسر

پس از بررسی جلب اعتماد همسر بعد از خیانت در این قسمت قصد داریم به بررسی علائم خیانت کار بودن همسر بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

استفاده مخفیانه از تلفن همراه یا رایانه

با توجه به اینکه برنامه های دوستیابی و رسانه های اجتماعی اکنون بخش بزرگی از زندگی ما هستند، بسیاری از شوهران به احتمال زیاد شریک زندگی خود را به صورت آنلاین پیدا می کنند.

اگر شوهر شما قبلاً تلفن قفل شده خود را بدون مراقبت رها می کرد، اما اکنون از آن محافظت می کند، این می تواند نشانه وجدان گناهکار باشد. اگر قبلاً دستگاه های خود را همگام سازی می کردید اما او گذرواژه خود را تغییر داده یا سابقه خود را حذف کرده بود، این می تواند نشان دهنده مشکل باشد.

تغییرات در میل جنسی

اگر شوهر شما از نظر جنسی توجه بیشتری به شما می کند، ممکن است به خاطر خیانت باشد. در حالی که طبیعی است فکر کنید که او علاقه چندانی به شما از نظر جنسی ندارد، افزایش میل جنسی می تواند نشانه گناه باشد.

او ممکن است سعی کند رابطه خود را جبران کند. اگر بعد از سالها زندگی جنسی کهنه، به طور ناگهانی چیزهای جدیدی را در اتاق خواب امتحان می کند، ممکن است ترفندهایی را که در خانه انتخاب کرده است در جایی دیگر بیاورد.

حالت تدافعی

شوهرهای خیانتکار ممکن است در مورد کوچکترین موارد حالت تدافعی داشته باشند. آنها ممکن است نسبت به چیزهایی که برای شما بی ضرر به نظر می رسند، به طور غیر معمول حساس نظر برسند.

توجیه بیش از حد

مردان سعی می کنند خیانت های خود را بپوشانند و گاهی اوقات در تلاش برای متقاعد کردن بیش از حد پیش می روند. وقتی به طور اتفاقی به آنها اشاره می کنید که کمی دیر به خانه می آیند، ممکن است توضیح 30 دقیقه ای از محل اقامت خود را ارائه دهند. افرادی که چیزی برای پنهان کردن ندارند، نیازی به توجیه هر اقدامی نخواهند داشت.

نحوه برخورد با خیانت شوهر خیانتکار

اگرچه نمی توان هیچ یک از نشانه های زیر را دلیل قطعی برای خیانت دانست، اما اگر روزی به این موضوع پی بردید که شوهر شما خیانتکار است، لازم است حتماً برای این مشکل به فکر راه حل باشید. ما در ادامه نحوه برخورد با شوهر خیانتکاررا شرح خواهیم داد.

ثبت احساسات

احساسات همراه با خیانت می تواند شدید باشد. ثبت احساسات می تواند به شما در تعریف و کنار آمدن با آنها کمک کند. همچنین می تواند راهی برای درک خود و نیازهای شما باشد.

یافتن مشاور

مشاوره فردی است که به شما در پردازش و کنار آمدن با احساسات کمک می کند، اما ممکن است به درمان زوجین نیز نیاز داشته باشید تا به شما و همسرتان در درک علل این رابطه و نحوه پیشبرد روابط خود کمک کنند.

در حالی که یک رابطه می تواند ویرانگر باشد، اما می تواند یک کاتالیزور باشد تا ازدواج خود را قوی تر از گذشته بسازید.

مشکلات روابط خود را درک کرده و درمان کنید

برخی از افراد هنگام قرار گرفتن در معرض خیانت، به دنبال راه های انتقام جویی می گردند و یا احساس افسردگی می کنند. اما بهترین راه، یافتن دلیل این اتفاق و برطرف کردن آن است.

به خودتان زمان بدهید

بهبودی از یک رابطه زمان بر است. شما برای غصه خوردن و بخشیدن خیانت به زمان نیاز دارید. یادگیری عادات ارتباطی جدید و بازسازی ازدواج شما نیز زمان می برد. برای تسریع در روند کار به خود فشار نیاورید. تا زمانی که نیاز به بهبود و برقراری ارتباط مجدد با شوهر خود دارید، این کار را انجام دهید.

خلاصه مطلب

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت موضوعی بود که ما در این مطلب بررسی کردیم. اگر بعد از این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص جلب اعتماد همسر بعد از خیانت و یا تشخیص خیانت داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بهترین راه بعد از مشاهده خیانت چیست؟

بهترین راه کمک گرفتن از مشاوری امین است که به شما راه درست را نشان دهد.

خیانت بیشتر در مردان دیده می شود یا زنان؟

این موضوع نسبی است و نمی توان درمورد آن نظر قطعی داد.

برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت باید چه کاری انجام دهید؟

باید متعهد باشید، از مشاوران کمک بگیرید و یک سری فعالیت های دیگر که به آن ها اشاره شده، انجام دهید.

برای دریافت مشاوره خیانت می توان از دکتر فکر کمک گرفت؟

بله دکتر فکر در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

4/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور