مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده
مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده

مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده

عوامل زیادی در انتخاب شغل تاثیر گذار است. برای اطلاع از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده و همچنین شرایط شغلی مناسب می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. علاوه بر ده اصل برای انتخاب شغل می توانید نسبت به دریافت مشاوره نیز اقدام نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهیم بود.

عوامل موثر در انتخاب شغل

عوامل زیادی در انتخاب شغل می تواند تاثیر گذار باشد. متناسب با هر یک از این عوامل، پیامدهایی متوجه شخص خواهد شد که می تواند موجب موفقیت شما شده و اینکه نتواند موفقیت لازم را به دست آورند. یافتن شغل مناسب و متناسب با کاملاً روحیات و خلقیات شما باشد و همچنین امکان موفقیت را در آن داشته باشید، بسیار دشوار خواهد بود.

در صورتی که شغل متناسب با خود را انتخاب نکنید؛ این مسئله موجب می‌شود و تا اطمینان لازم را نسبت به شغل خود را از دست بدهید و همچنین در رابطه با عوامل مختلف دچار مشکل شوید. اگر شغل متناسب با علایق شخصی خود را انتخاب نمایید، حتماً از کارهای زیادی لذت خواهید برد و با توجه به آن، در موقعیت های شغلی مناسب مشغول به کار خواهید شد.

مشاغل امروزه به صورتی است که افراد می توانند در شغل های متفاوتی آن را تجربه نمایند. در صورتی که سوالات مهم قبل از انتخاب شغل را از خود بپرسید می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. اما باید پذیرفت که پیچیدگی انتخاب اندازه همانند گذشته نخواهد بود. زیرا شرایط غیرقابل پیش بینی بیش از گذشته شده است و همچنین افراد برای انتخاب چون ممکن است با انتخاب‌های زیاد روبرو شوند و از عوامل موثر در انتخاب شغل شناخته شود.

10 اصل مهم در عوامل موثر در انتخاب شغل

10 اصل مهم در عوامل موثر در انتخاب شغل
10 اصل مهم در عوامل موثر در انتخاب شغل

در ادامه به مهمترین عوامل موثر در انتخاب شغل متناسب با هر یک از مشاغل خواهیم نمود و با توجه به شرایط خود و همچنین عوامل اجتماعی و فرهنگی می‌توانید شغل مناسب را انتخاب نمایید.

داشتن استعداد

استعداد یکی از مهمترین عواملی است که در انتخاب شغل باید بدان توجه داشت. زیرا مشاغل مختلف هر کدام ویژگی های خاص خود را می‌طلبند که لازم است افرادی که آن را انتخاب می‌کنند واجد آن باشند و در صورتی می توانند موفقیت کافی را کسب نمایند که از ویژگی‌های لازم برخوردار باشند. در غیر این‌صورت امکان موفقیت شان بسیار کاهش پیدا خواهد نمود.

شناخت استعداد گاها توسط خود افراد ممکن است صورت بگیرد و یا افراد خودشان می‌توانند در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورند به همین دلیل نیازمند کمک افراد دیگری خواهند بود که بتواند به آنها کمک کند تا شغل مناسب خود را انتخاب کنند. در واقع خدمات مشاوره شغلی از جمله این موارد شناخته می شود.

برای اطلاع از اینکه مشاوره تلفنی روانشناسی چیست؟ + هزینه مشاوره تلفنی بر روی لینک کلیک کنید.

علاقه داشتن به شغل مورد نظر

علاقه نیز یکی از از مهمترین مواردی است که برای انتخاب شغل باید بدان توجه داشت و می توان نام برد. داشتن علاقه برای انتخاب شغل باعث می‌شود تا سختی مشاغل برایش قابل تحمل تر شود و به همین دلیل هنگامی که افراد مشغول به کار خود هستند بهتر می توانند برای رسیدن به اهدافشان تلاش کند و در فکر ارتقای شغلی خود باشند. به همین دلیل علاقه را از جمله عوامل موثر در انتخاب شغل می دانیم.

تصوراتی که از مشاغل مختلف باشید ممکن است این گونه به نظر برسد که علاقه‌مند است که وارد آن می شود متوجه ممی شوید با آنچه که در ذهن شما بوده است متفاوت است و بسیار دشوار تر از آنچه که تصور می کردید بوده و یا برعکس آن هیچ تناسبی با علاقه و آنچه شما در مورد آن اطلاعاتی داشتید نبوده است.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین بر روی لینک کلیک کنید.

درآمد از جمله عوامل موثر در انتخاب شغل

درآمد از جمله عوامل موثر در انتخاب شغل
درآمد از جمله عوامل موثر در انتخاب شغل

بدیهی است که هدف افراد از داشتن شغل، کسب درآمد و رسیدن به آن است و زمانی که این درآمد حاصل نمی شود و یا به میزان کمی حاصل شود، تا حدود زیادی از رضایت شغلی نیز کاسته خواهد شد. در واقع می توان گفت رضایت شغلی تا حدود زیادی به عوامل اقتصادی و درآمد افراد مربوط می‌شود و به همین دلیل دریافتن شغل میزان درآمد توجه زیادی خواهد شد.

برخی از مشاغل از درآمد بسیار بالایی برخوردارند. اما این موضوع بسته به اینکه مهارت فرد و تخصص او در شهر مورد نظر چقدر باشد می تواند در داشتن شغل بسیار موثر باشد. بنابراین برای داشتن درآمد بیشتر از مهارت بیشتری برخوردار باشد تا بتوانید شغل و مهارت بیشتری را داشته باشد.

برای دریافت مشاوره وسواس فکری بر روی لینک کلیک کنید.

شان اجتماعی از موارد ده اصل برای انتخاب شغل

شان اجتماعی نیز از عوامل موثر در انتخاب شغل به آن توجه باید نمایند. جایگاه اجتماعی مشاغل مختلف متفاوت می باشد و متناسب با آن، از افراد در جایگاه شغلی خود احساس رضایت بیشتری برخوردارند. اگر شان اجتماعی برای شما بسیار حائز اهمیت است، بهتر است نسبت به مشاغلی که از جایگاه بالاتر برخوردارند دست بزنید.

نباید فراموش کرد که توجه زیاد نیز به جایگاه اجتماعی گاهی باعث می شود که مشکلات عدم انتخاب شغل و بیکاری به وجود آید. به عنوان مثال : زمانی که شما نمی توانید شغل خاصی را به دست آورید و دائماً در ذهن خود تمایل به داشتن آن را دارید و همین مسئله باعث می‌شود تا نتوانید آنچه که مورد علاقه تان است را انتخاب نمایید و از جایگاه مورد نظر برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره افسردگی بر روی لینک کلیک کنید.

اولویت بندی کنید

ممکن است شرایطی را تجربه کنید که متناسب با آن برای انتخاب شغل در شرایط متفاوت قرار بگیرید و با توجه به شغل مورد نظر لازم باشد تلاش های زیادی را برای داشتن شغل داشته باشید. انتخاب های مختلفی می تواند در تلاش بر روی شما قرار داشته باشد که متناسب با اولویت‌های خود نسبت به انتخاب آنها بپردازید.

هریک از مشاغل مشکلات خاص خود را خواهد داشت و باید بر اساس همین اولویت و موارد مثبت و منفی نسبت به انتخاب شغل اقدام نمایید. در اولویت بندی به تمامی عواملی که تا به اینجا ذکر شد و در ادامه ارائه خواهد شد، باید توجه داشته باشید تا انتخاب درست آثاری را در آینده رقم بزند.

برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی بر روی لینک کلیک کنید.

شناخت ارزش‌های خود

عوامل موثر در انتخاب شغل
شناخت ارزش‌های خود

همه ما انسان ها، ارزش های خاصی را برای شغل خود قائلیم و متناسب با آن تمایل داریم که شغل مورد نظر را انتخاب نماییم. در محیط های امروزی، ایجاد یک موقعیت شغلی که بتواند تمام ارزش های شما را حفظ نمایند، دشوار خواهد بود و به همین دلیل قبل از آن که شغل مورد نظر را انتخاب کنید، شاید بهتر است کمی تحقیق بیشتری در این زمینه داشته باشید.

هرگز ایده‌آلی فکر نکنید و شغل مورد مورد مورد نظر شما را به آنچه که همیشه تمایل داشته اید نزدیک خواهد نمود. فقط شما هستید که می توانید آنچه را که به آن علاقه مند هستید انتخاب کنید، هرگز اینگونه نخواهد بود. زیرا شرایط مختلفی برای شما رقم خواهد زد. که در این زمینه لازم است انعطاف پذیری خود را بالا ببرید.

برای دریافت مشاوره تلفنی کودک بر روی لینک کلیک کنید.

آینده خود را با شغل موردنظر تصور کن

آیا شغل مورد نظر می تواند آنچه را که شما در آرزوی آن بوده اید را برای شما به ارمغان بیاورد؟ یا برایتان رقم بزند؟ آینده شغلی از نظر هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما با توجه به شرایطی که شما مدنظر دارید و آینده و برنامه‌هایی که خواهید داشت، می‌توانید برای شغل مورد نظر، متناسب با علایق و استعدادهای خود انتخاب نمایند.

اگر خانم هستید، مجرد یا متاهل می باشید، شرایط متفاوت تری را خواهید داشت. زیرا علاوه بر کار، برای زندگی شخصی خود نیز باید تصمیم گیری درستی داشته باشید. در انتخاب شغل برای یک شخص متاهل، علاوه بر موارد ذکر شده، لازم است از زندگی شخصی و یا کاری خود عقب نماند. شرایط شغلی افراد می‌تواند در زندگیشان و آینده شغلی تأثیرگذار باشد.

متناسب بودن با رشته تحصیلی

یکی از گلایه‌های بسیار زیادی که امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد این است که مشاغلی را مجبورند انتخاب نمایند که با ویژگی‌های شخصیتی ایشان هماهنگ نمیباشد و این امکان را ندارند تا متناسب با تحصیلات خود نشده به کار شود. به همین دلیل باید توجه داشت که برای انتخاب شغل  متناسب با رشته تحصیلی مشغول به کار شوید.

فراخوان های مختلفی برای  �تخدام در شرکتهای مختلف و همچنین ارگانهای دولتی که ممکن است وجود داشته باشد که افراد با توجه به علاقه خود می‌توانند نسبت به انتخاب این مشاغل اقدام نمایند. هر یک از مشاغل شرایط خاص خود را خواهد داشت که توانمندی‌های لازم را باید متناسب با آن داشته باشیم.

برای اطلاع از پاسخ این سوال که هنگام شکست عشقی چه کاری باید انجام دهیم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

رضایت شغلی از عوامل موثر در انتخاب شغل

رضایت شغلی از جمله بسیار مهمی است که افراد باید بدان توجه داشته باشند. به عنوان مثال : در صورتی که افراد رضایت شغلی لازم را داشته باشند، بهتر می‌توانند شغل خود را ادامه دهند و متناسب با آن، شرایط متفاوتی را رقم بزنند. همانطور که ذکر گردید، داشتن رضایت شغلی عوامل متفاوتی بستگی خواهد داشت.

برای داشتن رضایت شغلی حتما دقت داشته باشید که قبل از انتخاب شغل، حتماً با دید باز و کاملا واقع بینانه نسبت به انتخاب شغل اقدام نمایید چرا که هر چقدر با دید بازتر و دقیق‌تری شغل مورد نظر را انتخاب کنید، در آینده موفق تر خواهید بود و رضایت بیشتری را نیز کسب خواهید نمود. بنابراین دقت به تمامی عوامل ضایع شده ضروری خواهد بود.

شناخت شخصیت خود

شاید شما هم شاهد بوده اید افرادی که دائم شغل خود را عوض می کنند و باز هم احساس رضایت از شغل مورد نظر را احساس نمی کنند، زیرا دلیل این دسته از افراد این است که به طور دقیق نسبت به ویژگی‌های شخصیتی خود اطلاعی ندارند و به همین دلیل تصور می‌کنند که شغل مورد نظر نمی تواند انتظارات آنها و تناسب شان را با ویژگی‌های شخصیتی تعیین نماید.

داشتن شغلی که با ویژگی های شما متناسب باشد، موجب پیشرفت شما در شغل مورد نظر خواهد شد. برای شناختن ویژگی های شخصیت آن شاید نیاز به داشتن یک شغل باشد و یا دست به مشاغل مختلفی بزنید. اما راه آسانتر این است که با کمک یک مشاور شغلی تلاش کنید تا از این ویژگی‌ها اطلاعات دقیقی به دست آورد.

برای اطلاع از بهترین روش جهت مواجهه با سختی ها و مشکلات زندگی بر روی لینک کلیک کنید.

مشاوره شغلی بگیرید

مشاوره شغلی بگیرید
مشاوره شغلی بگیرید

تمامی عواملی که در رابطه با عوامل موثر در انتخاب شغل ذکر شد، در یک یا چند جلسه مشاوره میتواند یک مشاوره شغلی و حرفه ای به شما آموزش دهد و همچنین تمام این موارد را برای شما ذکر نمایید. بنابراین برای داشتن یک شغل کافی است متناسب با علاقه خود دست به انتخاب شغل بزنید و برای شناختن این علاقه و آینده شغلی و همچنین سایر عوامل دیگر کافیست با مشاور مشورت

با یک مشاور به به شما لازم شغل می دهد علاوه بر آن به شما کمک می کند تا شرایط شغلی و آینده هر یک از مشاغل اطلاعات لازم را به دست آوریم و همچنین علایق استعداد و رغبت را از شما افزار نمود که نتایج را در همان جلسه مشاوره به شما ارائه خواهد کرد باید دقیق نسبت به خود پیدا کنیم.

موضوع دیگر این است که علاوه بر این موارد یک مشاور شغلی به شما کمک می کند تا از آینده و درآمد شغلی خود نیز اطمینان لازم را به دست آورید و اطلاعاتی را کسب نماید. آینده شغلی شامل تناسب آن با فرهنگ و درآمد انتظارات شما و سایر عوامل خد بود.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده و همچنین به ده اصل برای انتخاب شغل بپردازیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

چگونه می توانم از ده اصل برای انتخاب شغل اطلاع یابیم؟

برای اطلاع دقیق از کلیه موارد و جزئیات آن، می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده چیست؟

داشتن درآمد بالا، عوامل اجتماعی، شان اجتماعی، موقعیت شغلی و همچنین سایر موارد دیگر می تواند در انتخاب شغل موثر باشد.

آیا کسب درآمد صرف می تواند عامل درستی برای انتخاب شغل باشد؟

در صورتی که تنها ملاک شما برای ازدواج همین مسئله باشد، نمی توانید در آینده مهارت و توانایی کافی را در شغل مورد نظر داشته باشید.

چگونه می توان فهمید که در چه شغلی استعداد داریم؟

اطلاع از این موضوع تنها با کمک یک مشاور امکان پذیر می باشد. که می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

علت مشکلات خانوادگی

11 علت مشکلات خانوادگی و روش های حل آنها

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور