پنج مورد از مهم ترین دلایل ازدواج
پنج مورد از مهم ترین دلایل ازدواج

پنج مورد از مهم ترین دلایل ازدواج

قبل از آشنایی و جلسه خواستگاری، دلایل ازدواج را برای خود تعیین و مشخص نمایید. گاهی برخی از افراد در رابطه با دلایل خود تصور می کنند که دلایل منطقی برای ازدواج دارند اما این تنها می تواند بر اساس دیدگاه خودشان باشد و شاید از نظر مشاور، دلایل نادرست ازدواج محسوب می شود، علاوه بر ارائه اطلاعات در این مقاله، برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دلایل ازدواج چیست؟

برای ازدواج کردن، هر یک از افراد دلایل مختلفی دارند که به دلیل همین اقدام به ازدواج می کند برخی از این دلایل منطقی و برخی دیگر غیر منطقی می باشد همچنین متناسب با هر یک از دلایل آنها شرایط و موقعیت های متفاوتی در آینده خواهند داشت که به موجب آن می توانند یک زندگی را تشکیل دهند و یا اینکه آن را از دست دهند.

اگر از افرادی که در شرف ازدواج می باشند این سوال که دلایل زنان برای ازدواج چیست پرسیده شود ممکن است به عوامل مختلفی اشاره نمایند. در واقع برای ازدواج کردن ممکن است دلایل بسیاری وجود داشته باشد اما برای ازدواج نکردن آوردن دلایل منطقی که مورد قبول دیگران باشد کمی سخت به نظر می رسد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به دلایل درست و نادرست ازدواج بپردازیم تا دید مناسبی را نسبت به یک ازدواج منطقی و اصولی برای کلیه افراد به وجود آوریم و همچنین از یک ازدواج مشکل دار در آینده جلوگیری نماییم تا افراد بتوانند با دلایل درستی نسبت به ازدواج اقدام نموده و یک زندگی خوبی را در آینده تجربه نمایند.

مهم ترین و منطقی ترین دلایل ازدواج

مهم ترین و منطقی ترین دلایل ازدواج

آنچه در ادامه در رابطه با دلایل ارائه خواهد شد، در واقع جمله دلایل درست ازدواج می باشد که منجر به داشتن یک زندگی خوب و آرام در کنار فرد مقابل خواهد شد.

مصاحبت و همنشینی با فرد مقابل

شریک شدن با فرد دیگر در زندگی، یکی از دلایل بسیار مناسب برای ازدواج می باشد. در واقع منظور از مصاحبت، به این معنی که در سفر زندگی، شریک و همراهی داشته باشیم. هر چند برخی از مردم به اشتباه تصور می‌کنند که ازدواج به تنهایی آنها خاتمه خواهد داد و دیگر احساس تنهایی نمی کنند. اما آیا هردو این احساس را خواهند داشت؟

آیا هر دو نفر در حال طی نمودن این راه هستند؟ یا تنها یکی از همسران این کار را انجام می دهد و دیگری به راه خود ادامه می دهد؟ در صورتی که زنی مقصدی برای ازدواج خود نداشته باشد. شاید بتوان او را به همراهی فرا خواند اما همراهی با فردی که قصد معینی ندارد چندان رضایت بخش نیست و اگر فرد مقابل را اجبار به همنشینی خود کنیم باعث دلزدگی می شود.

عشق و صمیمیت

همه ما انسان ها به عشق و صمیمیت در زندگی نیازمندیم. اگر این موضوع با مصاحبت و همراهی انجام شود، می تواند محبت اصیل و حقیقی را برای آدمیان به وجود آورد. برای بسیاری از زوجین، گاهی پس از ازدواج و عادی شدن طرف مقابل، این علاقه کمرنگ می شود که لازم است به علل آن توجه شود. این مسئله برای خانم ها موجب می شود تا به دنبال 10 علت تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج باشند.

در واقع منظور از این عشق و صمیمیت، منحصر به توجه نمی باشد که برای بعضی از دختران و پسرانی که قبل از ازدواج ممکن است دلبسته یکدیگر شده باشند، مجوزی جهت ازدواج فراهم شود چرا که گاهی محبت های به وجود آمده پیش از ازدواج و یا احساس های به وجود آمده آن، در واقع از دلایل ازدواج بوده و به همین دلیل نمی تواند در ادامه راهی را برای آنها باز نمایید.

شریک حمایت کننده

یکی دیگر از دلایل منطقی برای ازدواج، تکیه کردن به فرد دیگری است که به کمک او می توانیم به عنوان یک انسان رشد کنیم. در صورتی که هر دو نفر این احساس را داشته باشند و هر دو در پی رشد فرد مقابلشان باشند، می توانند یک ازدواج خوب را به وجود آورند در غیر این صورت اگر هر یک از آنها به فکر علایق خود باشند، این ازدواج نمی تواند ادامه داشته باشد.

شریک شدن در موفقیت‌های یکدیگر و حمایت اصیل و صمیمانه می‌تواند ارتباط را تقویت کند و موجب ثبات آن شود. در واقع ازدواج مناسب می تواند به عنوان بهترین فرصت برای موفقیت هر دو نفر محسوب شود و هر یک از آنها علاوه بر زندگی کردن در کنار هم، برای آینده خود برنامه ریزی می نمایند و اهداف خود را مشخص می کنند.

پاسخ به نیاز جنسی

پاسخ به نیاز جنسی

صمیمیت از دلایل منطقی ازدواج برای دو فرد با جنس مخالف بین خواهر و برادر وجود داشته باشد. همیشه درصدی از علاقه و عشق نیز نسبت به یک غریبه و جنس مخالف نیز می تواند به وجود آید. اما آنچه علاقه و عشق و ازدواج را از سایر موارد متمایز می نماید، برقراری رابطه جنسی با فرد مقابل می باشد. بنابراین پوشیده نیست که یکی از دلایل ازدواج مناسب می تواند پاسخ به نیاز جنسی باشد.

البته که می توان نیاز جنسی را از طرق مختلفی پاسخ داد اما باید به این موضوع توجه شود که هدف از پاسخگوی نیاز جنسی در ازدواج از راه مشروع و مورد تایید جامعه می باشد. اگر این مورد تنها دلیل شما برای ازدواج کردن باشد، می‌تواند بسیار خطرناک به نظر برسد چرا که در آینده نخواهید توانست ازدواج موفقی را داشته باشید.

والد شدن از دلایل منطقی ازدواج

یکی از دلایل دیگری که برای ازدواج وجود دارد، این است که ما تمایل داریم صاحب فرزند شویم. فرزند دار شدن موهبتی آمیخته با تضاد است از یک طرف، تربیت فرزند بسیار سخت و اغلب دلسرد کننده می باشد اما از طرف دیگر کاری بسیار رضایت آور خواهد بود. وقتی فرزندان بزرگ می شوند و به حد کافی مستقل می شوند. برخی از والدین بیان می‌کنند که این تجربه برای تمام عمر کافیست.

اغلب والدین بیان می‌کنند که این تجربه آنقدر ارزشمند است که در صورتی که باز هم به عقب برگردند تمایل به داشتن فرزند خواهند داشت اما باید پذیرفت که هر فردی نمی‌تواند پدر یا مادر خوبی باشد و این یک مهارت بسیار دشوار است. گاهی حتی آمدن فرزند نیز موجب تاثیرات منفی بر زندگی زناشویی می شود که بر اساس نوع ازدواج، می تواند تاثیرات مثبت یا منفی را به همراه داشته باشد و از 18 راز ازدواج موفق و نشانه های آن می باشد.

دلایل نادرست ازدواج

دلایل نادرست ازدواج

در کنار دلایلی درستی که ارائه شد، برخی از افراد دلایل نادرستی را برای ازدواج دارند که به همین دلیل نمی توانند یک زندگی خوبی را تجربه نماید و این موضوع تا آخر عمر می‌تواند گریبان گیر آنها شود اما دلایل نادرست ازدواج چیست و شامل چه مواردی می باشد؟

شورش بر علیه والدین

برای بسیاری از ما راحت نیست که اقرار کنیم هدف من از ازدواج به دلیل تعارض با والدینمان می باشد اما تعارض با والدین می تواند یکی از دلایلی باشد که فرد را به سوی ازدواج سوق دهد. وقتی که فردی در خانواده ای زندگی می کند که والدین او به آن اهانت می کند و او را تحقیر می کنند به نظر می رسد که ازدواج، انتخاب موجهی می تواند باشد و به ظن خودشان دلایل ازدواج منطقی است.

برخی از والدین مکررا این احساس را به فرزند منتقل می کنند که او قربانی مشکلات گذشته خواهد بود و به همین دلیل تمایل دارند به نحوی این خانواده را ترک کنند که شاید ازدواج دلیل مناسبی برای آن ها باشد. در این شرایط، به جای اینکه فرد به دنبال راه حلی برای حل مشکلاتش باشد، متاسفانه به ازدواج های اشتباه و بروز مشکلات بیشتر مبتلا می شود.

جستجوی استقلال

بسیاری از جوانان کشش زیادی دارند که روی پای خود بایستند و کارهایشان را خودشان انجام دهند و یا اینکه مستقل باشند اما استقلال موضوعی است که فرد به تنهایی نیز می تواند به آن برسد. حقیقت این است که با تکیه کردن به همسر، نمی‌توان به استقلال رسید. بنابراین اگر به دنبال استقلال در زندگی شخصی خود می باشید، بهتر است ابتدا این مهارت را در خودتان تقویت کنید.

سالهاست که برخی از افراد برای مستقل شدن به دنبال ازدواج می باشند اما این وابسته بودن به فردی دیگر نه‌ تنها دردی را دوا نکرده است، بلکه مشکلی را بر مشکلات نیز گذشته اضافه کرده و امکان ایستادن بر روی پای خود را از او گرفته است. بنابراین توصیه نمی شود که در این شرایط ازدواج را انتخاب کنید و قطعا برای خانم ها این موضوع از 10 مورد از مهم ترین نشانه های آمادگی زنان برای ازدواج نخواهد بود.

دلایل ازدواج پایان دادن به رابطه شکست خورده قبلی

یکی از دلایلی که دختران و پسران را به ازدواج تشویق نمی نماید، پایان دادن به یک درد و ارتباط شکست خورده گذشته می باشد. گاهی این جمله را مراجعین مطرح می‌کنند که “من می فهمم شما چه می گویید اما این مورد با او فرق دارد”. این شکست؛ می‌تواند یک شکست عاطفی و یا یک ازدواج اشتباه در گذشته باشد. فراموش نکنید که هیچ فرد جدیدی نمی تواند داروی مسکن و یا درمانی برای دردهای گذشته باشد و از دلایل ازدواج به صورت غیر منطقی می باشد.

در واقع یک ازدواج موفق زمانی صورت می گیرد که هر دو نفر بخواهند ازدواج کنند تا نیاز به ازدواج خود را پاسخ داده باشند اما اگر یکی از آنها به دلیل التیام بر دردهای گذشته تمایل به ازدواج داشته باشند، از همان آغاز شروع و مدت آشنایی ازدواج در معرض خطر خواهد بود چرا عاطفه بین آنها نه تنها دلیل درستی نیست، بلکه به خاطر شفابخشی و التیام زخم و جراحات خواهد بود.

فشار خانواده یا اجتماع

برخی از خانواده ها با توجه به آداب و فرهنگ و عرف خود برای ازدواج جوانان فشار زیادی را وارد می‌کنند. در یک جامعه شهری و تحصیل کرده، این فشار می تواند نامحسوس و ظریف باشد اما در جامعه دیگر به صراحت به طور مستقیم از فرد می‌خواهند ازدواج کنند. در واقع خانم ها بیش از آقایان در معرض این استرس قرار دارند.

به عنوان مثال: همین که می بینند افراد هم سن و سال آنها و یا همکلاسی های دبیرستان شان صاحب یک یا دو فرزند می باشند و آنها هنوز مجرد هستند و همین مسئله باعث ایجاد اضطراب در آنها می‌شود و به موجب آن، تلاش می کنند تا هر چه سریعتر ازدواج کنند اما از دلایل ازدواج و یک انتخاب درست نباید اینگونه باشد.

ازدواج اجباری

در برخی از از شهرها و استانهای کشور ما هنوز هم برخی از خانواده ها، تحت فشار دختر یا پسر را به ازدواج می نمایند و یا اینکه هر یک از آنها بدون اینکه آمادگی ازدواج را داشته باشند و یا تمایلی به ازدواج با فرد خاصی داشته باشند، ملزم به تشکیل یک زندگی جدید با او خواهند شد که همین مسئله بلعکس، عدم علاقه و انرژی برای ادامه زندگی می شود.

یکی از مواردی که می تواند موجب شکست در ازدواج خصوصاً در کشور ما شود ازدواج اجباری می باشد در این شرایط افراد بنا به دلایل فشار زیادی که به آنها از سوی خانواده و یا جامعه می شود تن به ازدواج های اجباری می دهند حتی گاهی این ازدواج ها به دلیل مسائل مالی و موارد دیگری نیز می تواند صورت پذیرد.

برآورده کردن نیاز جنسی

این مورد، از جمله دلایل منطقی است که ما برای ازدواج مطرح نمودیم اما بهتر است بدانید یک ازدواج درست، تنها بر اساس همین مورد نخواهد بود. چرا که گاهی به خاطر کشش بسیار زیاد و فشار فیزیولوژی ممکن است فرد تن به ازدواج زودهنگام و یا بدون دلایل منطقی کند و همین مسئله پس از رفع نیاز موجب دلزدگی خواهد شد. مشاوره پیش از ازدواج از جمله سوالات قبل از ازدواج خواهد بود.

برای افرادی که دچار اضطراب و استرس زیادی می باشند، گاهی یکی از درمان هایی که به آنها توصیه می‌شود، برقراری یک رابطه جنسی خواهد بود اما این مسئله نه تنها التیام بخش استرس و اضطراب آنها نخواهد شد، بلکه موجب افزایش مشکلات آنها نیز می‌شود. شرایط خاصی برای این گونه درمان ها وجود دارد که تنها یک مشاور ازدواج می تواند آن را تشخیص دهد.

دلایل اقتصادی

معرفی دلایل ازدواج

همه ما انسان ها، خصوصاً در جامعه امروز، به دنبال تامین نیازهای اقتصادی خود می باشیم و یا تمایل داریم طبقه اقتصادی خود را بالاتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، ببریم. گاهی دختران و پسرانی وجود دارند که با فردی آشنا می‌شوند که از نظر مالی، طبقه بسیار بالاتر از آنها می باشند. در این شرایط تصور می کنند که اگر با او ازدواج کنند، امنیت اقتصادی خود را تامین خواهند کرد.

باید پذیرفت که یکی از دلایل شکست در ازدواج ها، عدم تطابق خانواده ها با یکدیگر و همچنین مشکلات فرهنگی و اقتصادی بین آنها خواهد بود. بنابراین همین که افراد بتواند امنیت اقتصادی خود را ایجاد نمایند، کمتر نسبت به فرد مقابل احساس بی محلی می کنند و به همین دلیل به نوعی پوچی خواهند رسید و به دیگر تمایلی برای ادامه دادن به زندگی مشترک نخواهد.

فرار از تنهایی از دلایل ازدواج

تنهایی، برای همه افراد سخت و دشوار است و تمامی ما به دنبال فردی هستیم که بتوانیم با او صحبت کنیم و حرف های او را متوجه شویم و او نیز صحبت های ما را کاملا متوجه شود و به نوعی همدلی و ارتباطی و صمیمیت را تجربه کنیم. اما اگر این تنها دلیل شما برای ازدواج باشد، باید پذیرفت که یک دلیل نادرست را برای ازدواج انتخاب نموده اید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با بهترین دلایل ازدواج، همچنین دلایل منطقی ازدواج و دلایل نادرست ازدواج را به شما ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید. متخصصان ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

دلایل ازدواج از چه سنی می تواند منطقی باشد؟

ما به طور معمول ازدواج در سن کم را توصیه نمی نماییم. چراکه عمدتا در سنین پایین به دلایل غیر منطقی رو به ازدواج خواهند آورد.

دلایل منطقی ازدواج چیست؟

از جمله دلایل منطقی، داشتن یک تکیه گاه و همچنین برطرف نمودن برخی نیازهای طبیعی از جمله موارد درست برای ازدواج می باشد.

دلایل نادرست ازدواج چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که برخی از افراد برای ازدواج دارند، فرار از موقعیت فعلی و همچنین تصورات آرمانی در ازدواج می باشد.

چگونه می توان از پنج مورد از مهم ترین دلایل ازدواج اطلاع دقیق یافت؟

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با دلایل منطقی و همچنین شرایط درست برای ازدواج، وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور