مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان به صورت 24 ساعته

مشاوره آنلاین روانشناسی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی جزییات مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان و همچنین مشاوره روانشناسی حضوری بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید به بهترین مشاوره آنلاین روانشناسی را از میان انبوهی از خدمات روانشناسی انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا از ویژگی های بهترین مشاوره آنلاین روانشناسی اطلاعات خوبی را بدست آورید.

آنچه باید قبل از انتخاب مشاوره آنلاین روانشناسی بدانید!

همانطور که می دانید این روزها مشاوره آنلاین روانشناسی، یکی از خدمات رایج است و افراد بسیاری خدمات آنلاین را به خدمات حضوری ترجیح می دهند. به دلیل اهمیت این موضوع ما در این قسمت قصد داریم به بررسی نکات مربوط به مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان بپردازیم و به شما کمک کنیم اگر به جای مشاوره روانشناسی حضوری به جای مشاوره آنلاین روانشناسی هستید، بتوانید بهترین موارد را انتخاب کنید.

روانشناسان معمولاً به هر درمانی که توسط ابزارها یا دستگاه های مخابراتی ارائه می شود، روانشناسی از راه دور می گویند. ممکن است آن را به نام های وب درمانی، تلفن درمانی، متن درمانی یا درمان آنلاین نیز بخوانند. هر زمان که با استفاده از یک وب سایت، تلفن یا برنامه تلفن همراه با یک روانشناس در تعامل هستید، یعنی در حال استفاده از مشاوره آنلاین روانشناسی هستید.

فناوری می تواند به تکامل در نحوه دریافت روان درمانی یا کار با روانشناس کمک کند. محققان علاقه زیادی به روانشناسی از راه دور و سلامت از راه دور دارند و میزان عملکرد آن را ارزیابی می کنند، به ویژه در مقایسه با جلسات روان درمانی حضوری و در مطب.

قبل استفاده از مشاوره آنلاین روانشناسی که منحصراً به صورت آنلاین یا تلفنی ارائه می شود، باید چند نکته را در نظر گرفت.

مضرات مشاوره آنلاین

دلیل محبوبیت مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

مشاوره آنلاین روانشناسی می تواند نسبت به مشاوره روانشناسی حضوری مزایای بسیاری داشته باشد. این روش قطعاً آسان تر است.

درمان آنلاین می تواند زمان کمتری را از دفتر یا روز کاری شما بگیرد. برای ملاقات با روانشناس خود نیازی به طی کردن مسافت های طولانی ندارید. می توانید یک شماره گرفته و یا وارد یک سایت شوید و خدمات آنلاین را دریافت نمایید. اگر هزینه ها برای شما مهم است و یا بیمه ندارید، خدمات آنلاین می تواند بسیار مناسب باشد.

ارتباطات آنلاین برای بسیاری از افراد، به ویژه بزرگسالان جوان یا کسانی که اغلب از فناوری استفاده می کنند، بسیار راحت است. افراد از ایمیل، وبینارها و پیام‌های متنی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند و این می‌تواند راحت‌تر از صحبت کردن با شخصی به‌خصوص زمانی که اطلاعات شخصی یا خصوصی را فاش می‌کند، باشد. این می‌تواند دسترسی افرادی را که نمی‌توانند به دفتر کار برسند، فراهم کند. برای برخی از افراد مبتلا به بیماری ها یا ناتوانی های مزمن که نمی توانند رانندگی کنند یا به راحتی خانه خود را ترک نمایند، این روش بسیار مناسب است.

آیا استفاده از مشاوره آنلاین روانشناسی به همه افراد توصیه می شود؟

علیرغم مزایای بالقوه، روانشناسان هشدار می دهند که وب درمانی ممکن است بهترین گزینه برای همه یا هر موقعیتی که نیاز به حمایت حرفه ای دارد نباشد. قبل از اینکه از یک مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنید، باید ابتدا در مورد موارد زیر تحقیق نمایید:

آیا این ابزار مناسبی برای کمک به من است؟

آیا تبلیغات تمامی خدمات آنلاین صادقانه است و یا ممکن است برخی از آن ها گمراه کننده باشند؟

آیا درمانگر مجوز دارد؟ داشتن مجوز موضوع بسیار مهمی است زیرا بسیاری از درمانگران سودجو ممکن است از این فرصت استفاده کرده و بدون مجوز اقدام به ارائه خدمات نمایند.

فواید مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

درمان آنلاین (همچنین به عنوان eTherapy شناخته می شود) پشتیبانی روانشناختی، اطلاعات، مشاوره آنلاین و سایر کمک هایی است که به صورت آنلاین بر روی رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند ارائه می شود.

انواع مختلفی از درمان آنلاین وجود دارد. برخی از آنها به سادگی ابزارهای غربالگری و چک لیست هایی هستند که به شما کمک می کنند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای یک مشکل روانی کمک بگیرید یا خیر. برخی سمینارهای وب ارائه می دهند. برخی از برنامه ها یک مشاور آنلاین یا روانشناس آنلاین را برای صحبت با آنها ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.

درمان آنلاین می تواند راه بسیار موثری برای کمک به اکثر افراد باشد. درمان آنلاین می تواند به شرایط مختلف سلامت روان کمک کند، از جمله:

مزایا و معایب مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

برخی افراد درمان آنلاین را مفید می‌دانند، زیرا می تواند در هر زمان و مکانی در دسترس باشد.

با این حال، درمان آنلاین برای همه مناسب نیست. اگر با تکنولوژی راحت نیستید ممکن است برای شما مناسب نباشد.

هزینه و ملاحظات دیگر جزء مواردی است که باید در درمان آنلاین به آن توجه کنید.

برخی از برنامه‌ها و خدمات درمانی آنلاین در وب‌سایت‌های در دسترس عموم رایگان هستند. اما رایگان بودن به معنای عدم پرداخت هزینه به صورت 100 درصد نیست. هزینه های فناوری و داده ها نیز باید پرداخت شود که جزء هزینه ها محسوب خواهد شد.

مشاوره آنلاین

انواع مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان

مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان می تواند شامل موارد متنوعی باشد. در این قسمت همراه ما باشید تا انواع مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان را بررسی کنیم.

مشاوره آنلاین فردی

در این مشاوره بخش های پنهانی و درونی افراد شناسایی شده و راهکارهای مناسب برای برطرف مشکلات، ناراحتی ها و استرس ها ارائه می شود.

مشاوره آنلاین خانواده‌ درمانی

مشاوره خانواده درمانی برای مواقعی استفاده می شود که یکی از اعضای خانواده دچار مشکل شده و یا در فضای خانوادگی یک سری مشکلات به وجود می آید.

مشاوره آنلاین ازدواج

مشاوره آنلاین ازدواج نیز یکی از رایج ترین مشاوره ها است که به افراد در شرف ازدواج ارائه می شود. در این مشاوره به افراد کمک می شود تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته و شناخت خوبی از طرف مقابل خود بدست آورند.

مشاوره زوج‌درمانی

مشاوره زوج درمانی نیز برای تمامی افرادی است که ازدواج کرده اند. حتی در برخی مواقع به افرادی که هنوز ازدواج نکرده اند و یا در مرحله آشنایی هستند نیز ارائه می شود.

تفاوت مشاوره روانشناسی حضوری با آنلاین

در مشاوره روانشناسی حضوری لازم است فرد ارتباط چهره به چهره با فرد مشاوره دهنده داشته باشد. همچنین افراد باید در مکان و زمان خاصی حاضر شده و از قبل حضور خود را هماهنگ کرده باشند. اما در مشاوره آنلاین نیازی به تعیین زمان و مکان خاصی نبوده و افراد می توانند در زمان مناسب مورد نظر خود با مشاور تماس گرفته و خدمات مشاوره را دریافت نمایند. به علاوه ممکن است مشاوره آنلاین به صورت رایگان نیز ارائه شود که هزینه ها را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.

مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان

فواید مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان

مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان همیشه در دسترس بوده و به صورت تلفنی، اینترنتی و یا چت ارائه می شود. اگر فردی از اختلال هراس رنج ببرد، این روش می تواند بهترین گزینه باشد.

وجود دامنه‌های گسترده خدماتی نیز از جمله فواید این روش مشاوره است.

در مشاوره های حضوری ممکن است افراد احساس شرمساری داشته و نتوانند مشکلات خود را به صورت واضح بیان کنند، به همین دلیل مشاوره آنلاین می تواند برای این افراد بهترین گزینه باشد.

مشاوره رایگان برای چه کسانی مناسب نیست؟

برخی از مشکلات روانی که بسیار شدید هستند، نیاز به مراجعه حضوری افراد در مطب خواهند داشت. به همین دلیل توصیه ما به این افراد، استفاده از خدمات مشاوره حضوری است. این افراد شامل گروه های زیر می شوند:

مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان تا چه اندازه می تواند موثر باشد؟

حتماً این سؤال هم برای شما پیش آمده که آیا مشاوره می تواند واقعاً موثر باشد یا خیر؟ در این مورد باید به شما بگوییم که افراد همان نتیجه ای را که از مشاوره حضوری می گیرند، می توانند ازمشاوره آنلاین نیز بگیرند. این روش بسیار کارساز در دنیای امروز بوده و می تواند در زمان و هزینه نیز صرفه جویی بسیاری را به ارمغان بیاورد.

مشاوره روانشناسی حضوری

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی ویژگی های مشاوره آنلاین روانشناسی و تفاوت های آن با مشاوره روانشناسی حضوری بپردازیم. همچنین انواع مشاوره آنلاین روانشناسی رایگان نیز بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با مشاوره آنلاین روانشناسی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین روانشناسی چه تفاوتی با مشاوره حضوری دارد؟

در مشاوره آنلاین تمامی خدمات از طریق تلفن، اپلیکیشن یا وبسایت ارائه می شود.

آیا خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی قابل اعتماد است؟

بله می تواند کاملاً قابل اعتماد باشد.

چطور بهترین مشاوره آنلاین روانشناسی را انتخاب کنیم؟

باید به مجوز مشاوره دهنده و سابقه فرد مشاور توجه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

اختلال انطباقی

اختلال انطباقی چیست؟ + علائم، نحوه تشخیص و درمان آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور