علل خودداری همسر از رابطه جنسی + بهترین زمان برای رابطه جنسی
علل خودداری همسر از رابطه جنسی + بهترین زمان برای رابطه جنسی

علل خودداری همسر از رابطه جنسی + بهترین زمان برای رابطه جنسی

چرا برخی از زنان و مردان از برقراری رابطه جنسی ممانعت می کنند؟ علل خودداری همسر از رابطه جنسی + بهترین زمان برای رابطه جنسی موضوعی است که ما قصد پرداختن به آن را خواهیم داشت. علاوه بر کسب اطلاعات در این زمینه، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

علل خودداری همسر از رابطه جنسی چیست؟

رابطه جنسی کاملاً دو طرفه بین زن و مرد صورت می پذیرد و هر دو باید تمایل به برقراری این ارتباط داشته باشد. در صورتی که این تمایل را نشان دهند، قطعاً می‌تواند عملکرد بهتر و لذت بیشتری را نیز تجربه کنند و در صورتی که این ارتباط جنسی به درستی برقرار نشود، روابط عاطفی و سایر موارد بین آنها نیز خود را نشان خواهد داد.

چرا پس از گذشت مدتی از ازدواج زن یا مرد تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان نمی دهد و همچنین ممکن است همانند سابق دیگر نتواند ارتباط جنسی را برقرار نماید و از آن ممانعت کند؟ گاهی نیز عکس این موضوع از همان اوایل ازدواج ممکن است این موضوع مطرح شود و زن یا مرد هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان ندهند.

در واقع می توان گفت علل خودداری همسر از رابطه جنسی در وسیعی قرار می‌گیرد. مادر مشاوره جنس تلاش می‌کنیم تا علاوه بر شناسایی مشکلات بین زوجین راه حل های درمانی لازم را نیز برای آنها بیاوریم و اطلاعاتی را در رابطه با این مسئله به دست آوریم. متناسب با نوع مشکل راه حل های ارائه شده نیز قطعاً متفاوت خواهد بود.

مهمترین علل خودداری از رابطه جنسی

مهمترین علل خودداری از رابطه جنسی
مهمترین علل خودداری از رابطه جنسی

بسته به زمان برقراری ارتباط جنسی و مدت زمان پس از ازدواج، این موضوع کاملا می‌تواند به دلایل مختلف صورت پذیرد که ما به طور کامل به شرح آن خواهیم پرداخت و اطلاعات کافی و لازم را ارائه خواهیم نمود. همچنین علاوه بر موارد مطرح شده می توانید برای درمان و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما که شمار آنها در جداول موجود است تماس حاصل نمایید.

دلایل ممانعت از رابطه جنسی پس از ازدواج

در واقع علل خودداری همسر از رابطه جنسی را می توان به دو مقطع، به هنگام شروع زندگی و برقراری اولین رابطه های جنسی و همچنین پس از گذشت مدت زمانی تقسیم نمود. متناسب با هر یک از این تقسیم بندی ها علل مختلفی را می‌توان برای آنها مطرح کرد. در ادامه به شرح کامل آنها خواهیم پرداخت.

ابیوز بودن

دختران و پسرانی که در کودکی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند، یا به آنها تجاوز شده است ممکن است از رابطه جنسی خاطره بسیار بدی در زندگیشان به وجود آمده باشد و به همین دلیل امکان برقراری ارتباط جنسی را نداشته باشد و همین مسئله و خاطره ها از برقراری ارتباط جنسی برایشان بسیار دشوار شود.

شاید پس از ازدواج یا قطعا قبل از آن، دختر یا پسر نمی توانند این مسئله را با خانواده خودشان و یا فرد مقابل مطرح نمایند و به همین دلیل، به عنوان یک زاویه پنهان برایشان باقی خواهد ماند که نمی‌توانند به موجب آن ارتباط جنسی را برقرار کند و کاملاً حس دلهره و ترس و مشکلات روانی زیادی را برایشان رقم خواهد زد.

سرد مزاجی

سرد مزاجی از جمله علل خودداری همسر از رابطه جنسی مربوط می شود که به صورت ژنتیکی عموماً برای افراد مطرح می‌شود و به همین دلیل است که در صورتی که فرد نیاز جنسی مشکل داشته باشد، امکان برقراری ارتباط جنسی برایش وجود نخواهد داشت و یا تمایل بسیار کمی به این موضوع پیدا می‌کند به همین دلیل است که امکان برقراری ارتباط جنسی را نخواهد داشت.

همجنسگرایی

همجنسگرایی از جمله علل خودداری همسر از رابطه جنسی
همجنسگرایی

به دلیل تفاوت های فرهنگی و همچنین عدم مطرح کردن این مسئله، گاهی فرد همجنسگرا ملزم به ازدواج به فرد غیر هم جنس خود خواهد بود و به همین دلیل نمی توانند ارتباط جنسی درستی را برقرار نمایند. زیرا هیچ گونه تمایلی به فرد مقابل نخواهد داشت و به همین دلیل نمی تواند برای برقراری رابطه جنسی تلاش کند.

همجنسگرایی در صورتی باید درمان شود که، فرد مقابل تمایل به این درمان داشته باشد. در غیر این صورت امکان درمان آن وجود نخواهد داشت و در صورتی که تمایلی وجود نداشته باشد، باید با یک همجنس خود ارتباط جنسی را برقرار نماید. زیرا همانند یک فرد بیمار جسمانی می‌باشند که نباید تحت فشار روانی قرار بگیرد.

اختلالات جنسی حل نشده از جمله علل خودداری همسر از رابطه جنسی

در صورتی که برخی از افراد ممکن است دچار اختلالات جنسی وجود داشته باشد که قبل از ازدواج درمان آنها صورت پذیرفته باشد. به همین دلیل است که این مشکلات حل نشده به زندگی افراد ورود پیدا خواهد کرد و به موجب آن، امکان داشتن یک ارتباط جنسی درست را برایشان رقم نخواهد زد که البته موضوع توسط بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج برطرف می شود.

ازدواج اجباری

جالب است بدانید که یکی از پیامدهای ازدواج بدون عشق و علائم آن، عدم برقراری ارتباط جنسی درست می باشد. به همین دلیل است که افراد به دلیل عدم علاقه و تمایل به فرد مقابل، هیچگونه کششی نسبت به بدن او نیز نخواهند داشت و یا کاملاً تمایلات خود را ممکن است سرکوب نمایند به همین دلیل تلاشی برای ارتباط جنسی نخواهد داشت.

بدن فرد مقابل را نمی پسندد

طبیعی است که هر یک از افراد، تمایل دارند که ارتباط جنسی درستی را برقرار نمایند. طبیعی است که زن و مرد هر دو بدن خاصی را مد نظر داشته باشند و یا تمایلی به نوع خاصی داشته باشند به همین دلیل در صورتی که فرد مقابل از این ویژگی ها برخوردار نباشند تمایل به برقراری ارتباط نخواهند داشت و می توان آن را از جمله علل خودداری همسر از رابطه جنسی دانست.

علل خودداری همسر از رابطه جنسی پس از ازدواج

علل خودداری همسر از رابطه جنسی پس از ازدواج
علل خودداری همسر از رابطه جنسی پس از ازدواج

در رابطه با عواملی که پس از ازدواج می تواند موجب رابطه جنسی بین زن و مرد نیز اطلاعاتی را به شرح ارائه خواهیم نمود.

عدم عشق بازی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است زن، تمایل به ازدواج جنسی نداشته باشند، عشق بازی قبل از شروع رابطه جنسی می باشد. در صورت اثبات وجود نداشته باشد. پس از آن برای خانم ها شاید آمادگی بدنی و روانی برای شروع به رابطه‌جنسی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل مایل به برقراری ارتباط پیدا نمی‌کند و تلاش می کنند از آن فرار کنند.

برخی از آقایان، متاسفانه به دلیل عجله و عدم عشق بازی، ممکن است به بار شده ارتباط نمایند و به همین دلیل به سرعت شروع به برقراری ارتباط جنسی می کنند و به همین دلیل موجب درد بسیار زیاد و عدم لذت خواهند شد. بنابراین در این شرایط برای برقراری ارتباط دچار مشکلات زیادی می شوند و تمایلی به برقراری آن نخواهند داشت. خصوصاً اگر خون ریزی بعد از رابطه جنسی نیز داشته باشند.

مشکلات روانی حل نشده

جالب است بدانید از علل خودداری همسر از رابطه جنسی دیگر این است که بسیاری از افرادی که دچار مشکلات روانی می شوند، پس از گذشت مدت زمانی دیگر توان برقراری ارتباط جنسی را نخواهند داشت و به همین دلیل تمایلی به رابطه پیدا نمی کند. مشکلات روانی موجب می‌شود تا فاصله آن ها زیاد شود و همین فاصله باعث می‌شود که تمایلی به برقراری ارتباط جنسی پیدا نکند.

انتقاد کردن از بدن فرد

یکی از اشتباهاتی که برخی از افراد مرتکب آن می شوند این است که در هنگام رابطه جنسی بسیار از بدن فرد انتقاد می کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا اعتماد به نفس جنسی فرد کاسته شود. به دنبال آن تصور می‌کنند که نمی‌تواند فرد مفیدی برای همسر خود محسوب شوند و تمایلی ندارد تا ارتباط جنسی درستی برقرار نماید. و این مورد از جمله ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی محسوب می شود.

سرکوب کردن

سرکوب کردن یکی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی مکانیسم های دفاعی است که افراد از آن استفاده می کنند و ممکن است فردی تمایلات جنسی را داشته باشد، اما به دلیل اینکه نمی خواهد به آنها بها دهد، آنها را سرکوب نماید. در این شرایط، فرد علاقه و تمایل به برقراری رابطه جنسی ندارند و هرگز شروع کننده رابطه نخواهد بود و حتی کاملا ممانعت می کند.

مصرف داروهای مختلف

مصرف داروهای مختلف
مصرف داروهای مختلف

با توجه به مصرف برخی از داروها افراد تحت تاثیر عوارض آن قرار می‌گیرند که به دنباله آن، میزان میل جنسی شان کاهش پیدا می کند و به همین دلیل امکان برقراری رابطه جنسی را نخواهد داشت. در رابطه با این موارد می‌توان به پزشک مراجعه نمایید و از او بخواهید تا داروی دیگری را جایگزین نماید.

زود انزالی و دیر انزالی از جمله علل خودداری همسر از رابطه جنسی

اگر درمان زود انزالی به درستی صورت نپذیرد، این مسئله می‌تواند باعث شود که فرد تمایل زیادی به برقراری ارتباط نداشته باشد و کاملا از این موضوع فاصله بگیرد. دیر انزالی موجب عدم رضایت جنسی در زن و مرد به همین دلیل تصور این خاطرات و شروع مجدد این مشکلات برایشان آزاردهنده می شود.

عدم رسیدن به ارگاسم

برای خانم هایی که توانایی رسیدن به ارگاسم را ندارند، گاهی شریک جنسی شان ممکن است از این موضوع شکایت کند و یا احساس بی ارزشی نماید و یا اینکه تصور کند که می تواند شرایط خوبی را برای همسرش به وجود آورد و یا خودش تمایلی به شروع مجدد و ارتباط مناسب را نداشته باشد.

خیانت

از جمله دیگر موارد دیگری که می‌توان در این زمینه ذکر نمود، وجود یک خیانت پنهان و یا آشکار در رابطه با ارتباط جنسی است و از جمله 20 نشانه خیانت مردان و حالات آنها بعد از خیانت به همسر شناخته خواهد شد. به عنوان مثال: در صورتی که پارتنر شما رابطه جنسی را با فرد سومی برقرار نماید، طبیعی است که تمایلی به سمت پارتنر خود نخواهد داشت و به همین دلیل کمتر جذابیت های جنسی فرد مقابل برایش کمرنگ‌تر خواهد شد.

 افسردگی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی

 افسردگی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی
 افسردگی از علل خودداری همسر از رابطه جنسی

 افسردگی از دیگر عواملی است که موجب می‌شود به‌طور خودکار بر ارتباط جنسی تاثیر منفی بگذارند. افراد افسرده به طور معمول توانایی برقراری رابطه جنسی را ندارند و یا تمایلشان به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کنند همچنین در صورت برقراری رابطه جنسی لذت کافی را نمی‌توانند از برقراری آن داشته باشند و حتما باید به دنبال راه های درمان افسردگی باشند.

 استرس و اضطراب

 در آقایان، استرس زیاد گاهی موجب می شود تا ارتباط جنسی را بیشتر تکرار نمایند و در طول روز ممکن است چندین بار ارتباط جنسی داشته باشند اما در مورد خانم‌ها، استرس و اضطراب گاهی یکی از عوامل دافعه محسوب می‌شود و به همین علت نمی‌توانند ارتباط جنسی درستی را برقرار کند.

 عدم آمادگی جسمانی

 برقراری یک رابطه جنسی و یا سکس کامل، نیاز به انرژی بسیار زیادی دارد و در صورتی که زن یا مرد توانایی جسمانی کافی برای برقراری این ارتباط را نداشته باشند، انرژی زیادی را لازم است صرف نمایند و به همین دلیل ممکن است برای عدم تکرار این حالت، دیگر تمایل جهت برقراری ارتباط مجدد نداشته باشند که در این زمینه بهتر است ورزش روزانه را از جنبه برنامه های خود قرار دهید تا از ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی بهره مند شوند.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با علل خودداری همسر از رابطه جنسی + بهترین زمان برای رابطه جنسی به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید و یا اینکه مایل به دریافت مشاوره هستید، می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

علل خودداری همسر از رابطه جنسی چیست؟

بیماری های جسمی و روانی را می توان از عمده ترین و مهم ترین دلایل خودداری از رابطه جنسی دانست.

بهترین زمان برای رابطه جنسی چه زمانی است؟

این موضوع بسته به آمادگی هر دو فرد می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان گفت از نظر فیزیولوژی، بهترین زمان را می توان صبح زود ساعت 6 دانست.

چگونه می توان در رابطه با علل خودداری همسر از رابطه جنسی مشاوره دریافت نمود؟

برای دریافت مشاوره جنسی به طور کامل و جامع، کافی است وارد سایت شوید و با شماره های موجود در آن، تماس حاصل نمایید.

آیا ممکن است فرد بدون داشتن هیچ گونه مشکل جسمی و روانی تمایل به ارتباط جنسی نداشه باشد؟

بله. در شرایطی مممکن است فرد به دلیل استفاده از مکانیزم دفاعی سرکوب اینگونه رفتار نماید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور