رابطه جنسی مداوم
رابطه جنسی مداوم

فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی و سلامتی زوجین

فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. در صورتی که شما در مورد میزان رابطه جنسی و فواید رابطه جنسی مداوم سوال دارید، در این قسمت همراه ما باشید تا فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی را بررسی کنیم.

فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی

نیکول سیرینو، استادیار روانپزشکی در مرکز سلامت زنان OHSU، می گوید: «همه زنان شایسته لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم هستند.

دکتر Cirino به عنوان یک روانپزشک باروری و درمانگر سلامت جنسی، به زنانی که با موانع سلامت عاطفی یا روانی دست و پنجه نرم می کنند، برای داشتن یک زندگی جنسی سالم کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که رابطه جنسی برای سلامتی ما بسیار مفید است. سکس انواع مختلفی از انتقال دهنده های عصبی را فعال می کند که نه تنها بر مغز ما بلکه بر چندین اندام دیگر در بدن ما تأثیر می گذارد.

فواید رابطه جنسی برای زنان عبارتند از:

  • کاهش فشار خون
  • سیستم ایمنی بهتر
  • سلامت قلب بهتر، احتمالاً شامل بیماری های قلبی کمتر
  • بهبود عزت نفس
  • کاهش افسردگی و اضطراب
  • افزایش میل جنسی
  • تسکین فوری و طبیعی درد
  • خواب بهتر
  • افزایش صمیمیت و نزدیکی به شریک جنسی
  • کاهش کلی استرس، هم از نظر فیزیولوژیکی و هم از نظر احساسی

البته زنان در رابطه با رابطه جنسی، سبک های زندگی، موقعیت ها و ترجیحات مختلفی دارند. خوشبختانه، همه زنان بدون توجه به موقعیت خود می توانند از مزایای رابطه جنسی لذت ببرند.

فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی

در مورد زنانی که شریک زندگی ندارند چطور؟

دکتر Cirino می گوید: “داشتن رابطه جنسی به تنهایی از طریق خودارضایی به اندازه داشتن رابطه جنسی به عنوان بخشی از یک رابطه عاشقانه، باعث ترشح اکسی توسین یا سایر هورمون های تقویت کننده خلق و خو نمی شود.” او می‌گوید: «اما زنان بدون همسر همچنان می‌توانند از مزایای فیزیولوژیکی مانند کاهش درد، خواب بهتر و کاهش فشار خون برخوردار شوند.»

اگر تجربه جنسی شامل ارگاسم نباشد چه تاثیری خواهد داشت؟

دکتر Cirino می گوید که برخی از انتقال دهنده های عصبی وجود دارند که بدون ارگاسم فعال نشده اما بسیاری از آنها با رابطه جنسی فعال می شوند. او می گوید: “شما می توانید مواد شیمیایی عصبی را از نوازش پوست، بوسیدن، صحبت های جنسی، احساس نزدیکی به شریک زندگی خود و لذت بردن از رضایت جنسی متقابل آزاد کنید.”

در مورد زنانی که ممکن است برای مدت طولانی رابطه جنسی نداشته باشند چطور؟

مطالعات نشان می دهد که هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، عملکرد جنسی شما بهتر خواهد بود. دکتر Cirino می‌گوید: «زنانی که مدتی است رابطه جنسی نداشته‌اند، می‌توانند از فهمیدن این موضوع سود ببرند. “سابقه درد، ضربه، یا اجتناب از راه های دیگر همه قابل درمان هستند.”

آیا رابطه جنسی روزانه برای سلامتی مفید است؟

یک زندگی جنسی سالم به سلامت کلی شما کمک می کند و هیچ راهی بهتر از عشق ورزیدن هر روز با شریک زندگی تان وجود ندارد. جدا از اینکه فقط یک مزیت باروری است، رابطه جنسی سالم باعث بهبود زندگی فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی نیز می شود.

فعالیت جنسی بیشتر از بارداری های برنامه ریزی نشده و اجتناب از بیماری ها به سودمندی ذهنی سالم شما مربوط می شود.

آیا می دانستید که رابطه جنسی باعث تقویت سلامت قلب و عروق و حفظ سلامت قلب می شود؟ بنابراین رابطه جنسی روزانه چه تاثیری بر زندگی شخصی شما دارد؟ این چیزی است که باید بدانید.

  • خطر قند خون را کاهش می دهد.
  • کالری می سوزاند.
  • خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا و سکته را کاهش می دهد.
  • میل جنسی را تقویت می کند.

تعداد رابطه جنسی

 

10 مزیت رابطه جنسی روزانه برای سلامتی

راضی کردن شریک زندگی تان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید نه اینکه خواسته های جنسی خود را اولویت اصلی قرار دهید. یک زندگی جنسی سالم به این معنی است که شریک زندگی خود را در رختخواب به خوبی درک کنید و ببینید او بیشتر از همه چه می خواهد. این کار باعث افزایش صمیمیت جنسی می شود و زندگی جنسی شما را جذاب تر می کند. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، ازدواج یا رابطه شما بهتر می شود. در اینجا برخی از مزایای سلامتی داشتن رابطه جنسی روزانه آورده شده است.

  1. خواب خوب

رابطه جنسی خوب باعث می شود بدن شما هورمون های شادی به نام اکسی توسین و اندورفین ترشح کند که صمیمیت و تمایل به انجام مکرر آن را تقویت می کند. این هورمون های جنسی به خواب بهتر کمک می کنند و خواب خوب منجر به موارد زیر می شود:

  • عمر طولانی تر
  • سیستم ایمنی قوی
  • خواب رضایت بخش
  • شما را در تمام روز پر انرژی نگه می دارد

توجه: رسیدن به ارگاسم یا خودارضایی نیز می تواند به مزایای فوق الذکر کمک کند.

  1. استرس را کاهش می دهد

رابطه جنسی روزانه با افزایش هورمون های اندورفین که مسئول تقویت خلق و خوی جنسی هستند، استرس را کاهش می دهد. فراموش نکنید که رابطه جنسی نوعی ورزش است که مسئول کاهش استرس و حفظ آرامش شما است.

  1. خطرات فشار خون را کاهش می دهد

استرس بیش از حد می تواند منجر به خطر ابتلا به فشار خون شود. هرچه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، بیشتر متوجه کاهش استرس خودتان خواهید شد و در نتیجه از خطر ابتلا به فشار خون جلوگیری می کنید. خودارضایی همچنین خطرات فشار خون را کاهش می دهد زیرا اعصاب را آرام می کند و ذهن شما را قوی نگه می دارد.

  1. شما را جوان تر نشان می دهد

اگر از آکنه یا خشکی پوست رنج می برید، هر روز با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته باشید و خواهید دید که پوست شما بافتی شاداب پیدا می کند. این درخشش طبیعی را می توان به استرس آزاد شدن و تفکر مثبت نسبت داد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، رابطه سالم بیشتری ایجاد خواهید کرد. با بله گفتن به رابطه جنسی روزانه، به پوست خود درخشندگی بیافزایید.

  1. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

بله، رابطه جنسی روزانه به دلیل انزال منظم خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. سرطان پروستات اساساً در اثر رشد سلول‌های غیرطبیعی ایجاد می‌شود که به سرعت در حال افزایش هستند و به دلیل انتشار اسپرم برای مدت طولانی‌تر ایجاد می‌شوند.

  1. درد پریود را تسکین می دهد

از درد پریود رنج می برید؟ داشتن رابطه جنسی قبل از  قاعدگی می تواند آن را کاهش دهد. انجام این کار ممکن است یک احساس ناراحت کننده باشد، اما کمک می کند و خطرات کمتری برای باردار شدن وجود دارد.

  1. میل جنسی را افزایش می دهد

برای داشتن رابطه جنسی طولانی تر احساس ضعف می کنید؟ هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید به طور طبیعی لذت جنسی شما را افزایش می دهد. رابطه جنسی بیشتر به زندگی طولانی تر، سالم تر و بدون استرس کمک می کند. اگر شریک شما احساس کمبود رابطه جنسی می کند، بیش از آنچه که لیاقتش را دارد به او بدهید. برای این، باید وحشیانه ترین خواسته های شریک زندگی خود را درک کنید زیرا تمرکز بر آنها به افزایش میل جنسی کمک می کند.

  1. برای قلب مفید است

رابطه جنسی روزانه به کاهش خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و فشار خون کمک می کند. هر چه بیشتر آن را داشته باشید، بیشتر می بینید که قلبتان بهتر و قوی تر می شود.

  1. کالری می سوزاند

به دنبال کاهش وزن هستید؟ رابطه جنسی منظم بهترین راه برای انجام این کار است. بله، رابطه جنسی روزانه یک راه طبیعی برای سوزاندن کالری است. تخمین زده می شود که با 30 دقیقه رابطه جنسی می توانید 108 کالری بسوزانید. بوسیدن را نیز امتحان کنید زیرا کالری را خیلی سریعتر می سوزاند.

  1. طول عمر بیشتر

نمی‌دانید راز طولانی‌تر زندگی کردن چیست؟  جواب این موضوع رابطه جنسی است. هرچه ارگاسم بیشتری داشته باشید، تمایل بیشتری به زندگی طولانی تری دارید. علاوه بر این، مطمئن شوید که از یک رژیم غذایی تقویت کننده جنسی سالم استفاده می کنید که شامل بادام، گردو، آووکادو، شکلات تلخ، موز، هندوانه و غیره است. به یاد داشته باشید که سبک زندگی فعال باعث لذت بیشتر و طول عمر بیشتر می شود.

فایده رابطه جنسی

یک زن و شوهر چقدر باید رابطه جنسی داشته باشند؟

کارشناسان می گویند یک بار در هفته یک پایه معمول است. این آمار تا حدودی به سن بستگی دارد: افراد 40 و 50 ساله تمایل دارند در حدود آن میزان پایه قرار بگیرند، در حالی که افراد 20 تا 30 ساله معمولاً دو بار در هفته به طور متوسط ​​​​رابطه دارند.

با این حال، دکتر پیتر کاناریس، روانشناس بالینی و درمانگر جنسی مستقر در اسمیت تاون، نیویورک، هشدار می دهد که زوج ها نباید به میانگین به عنوان معیاری برای زندگی جنسی خود اعتماد کنند. او زوج‌هایی را در هر بخش از طیف جنسی دیده است، از آن‌هایی که رابطه جنسی کمی دارند یا اصلاً رابطه جنسی ندارند تا زوج‌هایی که 12 تا 14 بار در هفته رابطه جنسی دارند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی بپردازیم و همچنین تعداد رابطه جنسی را که می تواند موثر باشد، بررسی کردیم. در صورتی که شما پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با فواید رابطه جنسی مداوم بر زندگی داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور