علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟
علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟

علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟

درد پریود برای هر یک از خانم ها متفاوت می باشد. درد زیر شکم در پریودی نیز یکی از مشکلات برخی از خانم هاست. در رابطه با علت درد زیر شکم در روزهای آخر پریود و درمان درد زیر شکم در پریودی موضوعی است که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. علاوه بر مطالعه مقاله زیر، برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

درد زیر شکم در پریودی

پریود شدن برای هر یک از زنان و دختران ممکن است با درد های متفاوتی در ناحیه های مختلف صورت پذیرد که گاهی این دردها برایشان غیرقابل تحمل بوده و حتما نیازمند مراجعه به پزشک می باشند و گاهی دیگر نیز ممکن است آنقدر این دردها شدید باشد که امکان انجام کارهای روزمره را از آنها بگیرد.

برای خانم ها زمانی که در مورد پریود ماهانه خود را صحبت می کنند و دردهای ناشی از آن و همچنین تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند، برخی از این تجربیات در رابطه با دردهای مختلف در ناحیه‌ای است که احساس می‌کنند. به عنوان مثال : برخی کمر درد بسیار شدید دیگر برخی دیگر ممکن است با دردهای زیادی مواجه باشند و به همین ترتیب احساس های متفاوتی را تجربه نمایند.

علت درد زیر شکم در پریودی و دلایلی که می‌تواند موجب به وجود آمدن آن در نواحی مختلف شود، موضوعی است که ما در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. در واقع یکی از علت این درد ها را می توان گفت نشانه ای از وجود مشکلاتی در بدن دانست که به موجب آن در نواحی خاصی ممکن است این درد را احساس نمایند. برای برخی نیز علاوه بر دل درد، اسهال و نفخ شکم را نیز تجربه نمایند.

برای اطلاع از مضرات رابطه جنسی مقعدی و علل گرایش افراد به آن بر روی لینک کلیک کنید.

علت درد زیر شکم در پریودی

علت درد بسیار زیاد در دوران پریودی چیست؟
علت درد بسیار زیاد در دوران پریودی چیست؟

همانطور که می دانید، افراد مختلف احساس درد متفاوت و شدت مختلفی را در زمان پریود شدن تجربه می نمایند. در واقع نمی توان تنها یک عامل را برای درد پریود برشمرد. اما می توان گفت به طور کلی، احساس درد شدید مربوط به سطح بالاتری از پروستاگلاندین ها مربوط می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود تا احساس درد بیشتری را تجربه نمایند.

از عواملی که می‌تواند موجب ایجاد درد زیاد به هنگام پریود شدن شود، شامل سن افراد که در صورت زیر ۲۰ سال بودن و همچنین سابقه خانوادگی یا همان عوامل ژنتیکی می‌تواند موجب ایجاد درد بیشتری شود. اگر دقت کرده باشید، برخی از خانواده ها به هنگامی پریود شدن درد بسیار زیادی را نسبت به سایرین تجربه می نمایند.

در صورتی که خونریزی شدید باشد و همچنین پریود نامنظم باشد، در صورتی که افرادی قبل از ۱۱ سالگی باشند، در زیر شکم شان درد بیشتری را تجربه می کنند. دختران و دوشیزه هایی که تا به حال ازدواج نکرده اند و یا هنوز صاحب فرزند نمی باشند، ممکن است احساس درد بیشتری را تجربه نمایند.

جهت اطلاع از نحوه درمان خانگی سوزش ادرار بعد از نزدیکی بر روی لینک کلیک کنید.

علت درد بسیار زیاد در دوران پریودی چیست؟

همانطور که ذکر شد، عوامل زیادی می تواند در ایجاد درد زیر شکم در پریودی موثر باشد. اما به طور کلی، از مواردی که می توان نام برد، شامل : وجود برخی از بیماری ها در بدن فرد می‌باشد که به همین دلیل ممکن است دچار احساس درد بسیار زیادی هنگام پریود شدن شود.

سندروم قبل از قاعدگی (PMS) :

در واقع منظور این است که یک بیماری بسیار شدید، به دلیل تغییرات هورمونی در بدن فرد صورت پذیرد و معمولاً یک تا دو هفته قبل از شروع قاعدگی علائم آن احساس می‌شود و به طور معمول پیش از شروع خونریزی ممکن است از بین برود. قطعا تشخیص نوع سندروم توسط پزشکان معالج باید صورت پذیرد.

برای اطلاع از آشنایی با 11 مورد از مهمترین اصول همسرداری بر روی لینک کلیک کنید.

اندومتریوز

این نوع بیماری نیز یکی از بیماری‌های دردناک می باشد که در واقع سلول های مخاط رحم و همچنین سایر قسمت های لگن رشد می‌کند و در لوله های رحمی تخمدان ها یا بافت پوشنده لگن موجب ایجاد درد بسیار زیاد هنگام پریود شدن و گاها درد زیر شکم در پریودی خواهد شد.

فیبروم در رحم

فیبروم در رحم
فیبروم در رحم

می‌توان فیبروم را این گونه تعریف نمود که : فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که موجب می‌شوند رحم را تحت فشار قرار دهند و باعث  پریود شدن یا همان قاعدگی بسیار شدید و همچنین درد غیر طبیعی خواهند شد. البته به طور معمول علائمی توسط این بیماری ایجاد نخواهد شد.

درد زیر شکم در پریودی و بیماری التهابی لگن (PID)

از دیگر بیماری‌های عفونی پی آی دی می باشد که در واقع بیماری است که مربوط به عفونت رحم بوده و لوله های رحمی و تخمدان که اغلب توسط باکتری هایی مقاربتی از راه جنسی ایجاد می‌شود موجب التهاب اندام تولید مثل خواهد شد و به همین دلیل فرد را دچار درد بسیار زیادی خواهد نمود.

برای اطلاع از نشانه های روابط ناسالم عاطفی و روشهای اتمام این روابط بر روی لینک کلیک کنید.

تنگی دهانه رحم

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب ایجاد درد زیر شکم در پریودی شود و احساس درد زیادی را برای فرد به وجود می آورد، تنگی دهانه رحم است که البته یک وضعیت نادر است که در آن، دهانه رحم به حدی کوچک یا باریک است که موجب می شود جریان قاعدگی را کند کرده و تجمع خون و مخاط درون رحم در داخل آن بیشتر شود و در نتیجه، موجب درد بسیار زیادی می‌شود.

تعویض دیر هنگام  پد بهداشتی برای جلوگیری از درد زیر شکم در پریودی

برخی از افراد به صورت تجربی به این موضوع پی برده اند که در صورت تعویض دیر هنگام نوار بهداشتی به دلیل عدم رعایت بهداشت و باقیماندن باکتری ها گاهی باعث می‌شود که فرد احساس دل درد بسیار زیادی داشته باشد به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما متناسب با نوع خونریزی خود هر چند ساعت یکبار آن را تعویض نمایید.

برای اطلاع از ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی بر روی لینک کلیک کنید.

درمان درد زیر شکم در پریودی

درمان درد زیر شکم در پریودی
درمان درد زیر شکم در پریودی

اگر از پد گرم کننده در روی لگن یا پشت خود استفاده کنید و یا از کمپرس آب گرم برای قرار دادن آن بر روی دل خود استفاده کنید، می توانید احساس درد کمتری را تجربه نمایید. دقت داشته باشید که زمانی که یک حوله گرم و یا کمپرس آب گرم را در ناحیه درد قرار می‌دهید، باعث می‌شود تا سلول های درد در بین بدن پخش گردند و به همین دلیل احساس درد کمتر خواهد شد.

ممکن است شما فردی باشید که هم اکنون در حال تجربه نمودن این احساس درد باشید و به دنبال راه حل هایی برای درمان آن خواهید بود که در ادامه ما به راه حل هایی که می تواند برای درمان خانگی موثر باشد، اشاره خواهیم نمود.

در صورتی که ورزش بدنی منظمی داشته باشید، بدن شما هورمون های خود را بهتر تنظیم خواهد نمود و به همین دلیل احساس درد کمتری را می توانید تجربه نمایید. توصیه می‌کنیم که از غذاهایی که دارای نفغ بیشتری هستند و مانند لوبیا و یا غذاهای دیگری که دارای حبوبات هستند، کمتر استفاده نمایید و یا ترجیحاً استفاده نکنید تا درد زیر شکم در پریودی را کمتر احساس نمایید.

مصرف ویتامین ها و مکمل ها یا داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن که چند روز قبل از پروید شدن که خونریزی شدید است می تواند موثر واقع شود. در صورتی که فردی نفاخی هستید، بهتر است نسبت به مصرف میزان نمک، الکل، کافئین و شکر در هنگام پریود خودداری نمایید تا در درمان درد زیر شکم در پریودی موثر واقع شود.

برای معرفی 10 مورد از نشانه های عاشق شدن زنان بر روی لینک کلیک کنید.

برای اطلاع از درد زیر شکم در پریودی ، علت درد زیر شکم در روزهای آخر پریود و همچنین درمان درد زیر شکم در پریودی وارد سایت شوید و مشاوره دریافت نمایید.

علت درد زیر شکم در روزهای آخر پریود

بسته به اینکه آیا فرد درد را خود تجربه می نماید یا تنها در برخی از زمان‌ها تجربه خواهد نمود، این موضوع می‌تواند درمان‌های متفاوتی را نیز داشته باشد. به عنوان مثال : برای هر فردی، متناسب با نوع مشکل شان درمان متفاوتی را قطعاً خواهند داشت.

با توجه به اینکه عوامل آشکار و پنهان زیادی در رابطه با علت های مختلف درد پریودی وجود دارد، بهتر است در رابطه با علت‌یابی این موضوع با پزشک معالج مشورت نمایید تا اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهد و همچنین درمان شما متناسب با نوع  مشکلتان صورت پذیرد .همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با درد زیر شکم در پریودی ، درمان درد زیر شکم در پریودی و علت درد زیر شکم در روزهای آخر پریود به شما ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

علت درد زیر شکم در پریودی چیست؟

در رابطه با علت این درد می توان عوامل متعددی را نام برد که به ژنتیک و همچنین وجود بیماری هایی در فرد مربوط خواهد شد.

برای درمان درد زیر شکم در پریودی در خانه چه کاری می توان انجام داد؟

یکی از راه حل ها این است که نسبت به مصرف ویتامین های مختلف و همچنین مواد بدون نفخ اقدام نمایید و یا چند روز قبل از پریود از داروهای ضد التهاب همانند ایبوپروفن استفاده نمایید.

علت درد زیر شکم در روزهای اخر پریود چیست؟

عوامل متعددی می تواند موجب این مشکل شود که باید مورد بررسی قرار گیرد و متناسب با آن، درمان ها صورت پذیرد.

آیا درد زیر شکم در پریودی می تواند با ازدواج کمتر شود؟

برای خانم هایی که دارای فرزند نیستند و تجربه زایمان را ندارند، این درد می تواند کاهش یابد. اما ازدواج می تواند برای منظم تر شدن پریود تاثیر گذار باشد.

4/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور