درد زایمان طبیعی
درد زایمان طبیعی

نشانه های شروع درد زایمان طبیعی و میزان درد آن

درد زایمان طبیعی چقدر است؟ آیا درد زایمان طبیعی قابل تحمل است؟ مراحل درد زمان طبیعی چگونه است اگر شما 9 ماه را تحمل کرده اید تا کودک دلبندتان به این دنیا بیاید، نیاز است تا از نحوه زایمان و یا علائم شروع درد زایمان طبیعی نیز اطلاعات لازم را بدست آورید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا زمان مراجعه به پزشک و همچنین نحوه تحمل درد زایمان طبیعی را به شما توضیح دهیم.

 درد زایمان طبیعی

درد در حین زایمان به دلیل انقباضات ماهیچه های رحم و فشار روی دهانه رحم ایجاد می شود. درد زایمان طبیعی می تواند به صورت گرفتگی شدید در شکم، کشاله ران و کمر احساس شود. برخی از زنان درد در پهلو یا ران خود را نیز تجربه می کنند.

از دیگر علل درد در حین زایمان می توان به فشار روی مثانه و روده توسط سر نوزاد و کشیدگی مجرای زایمان و واژن اشاره کرد.

درد هنگام زایمان برای هر خانمی متفاوت است. از یک زن به زن دیگر و حتی از بارداری به بارداری دیگر بسیار متفاوت است. زنان درد زایمان را متفاوت تجربه می کنند. برای برخی، درد زایمان شبیه دردهای قاعدگی است. برای دیگران، فشار شدید؛ و برای دیگران، امواج بسیار قوی که مانند گرفتگی های اسهالی است.

اغلب درد هر انقباض به تنهایی برای زنان سخت‌تر نیست، بلکه این واقعیت است که انقباضات ادامه می‌یابند و با پیشرفت زایمان، زمان کمتر و کمتری بین انقباضات برای استراحت وجود دارد.

زمان مراجعه به پزشک

مراحل درد زایمان طبیعی

جهت مدیریت درد زایمان طبیعی باید با مراحل درد زایمان طبیعی آشنایی داشته باشید که بتوانید آن را مدیریت کنید. در این قسمت همراه ما باشید تا از مراحل درد زایمان طبیعی اطلاعات کاملی را بدست آورید.

در مراحل اولیه زایمان، انقباضات با قرار گرفتن در یک الگوی ثابت از نظر شدت و فرکانس افزایش می‌یابند.

انقباضات زودهنگام زایمان معمولاً باعث می شود شکم در هنگام لمس سفت شود. همچنین ممکن است کمردرد مبهم، احساس فشار در شکم و لگن و احساساتی شبیه به دردهای شدید قاعدگی را تجربه کنید.

زمانی که انقباضات شروع می شود، ممکن است فقط 30 تا 45 ثانیه طول بکشد و چند دقیقه استراحت در بین آنها باشد.

کار فعال

با پیشرفت زایمان، انقباضات ممکن است از پشت به جلو در اطراف بدن شما پیچیده شوند. همچنین ممکن است متوجه گرفتگی و ناراحتی در پاهای خود شوید، زیرا انقباضات مکرر می شوند و به طول یک دقیقه نزدیک می شوند.

وقتی تقریباً 8 سانتی‌متر گشاد شده‌اید، ممکن است 30 ثانیه تا 1 تا 2 دقیقه بین انقباضات فاصله داشته باشید تا وارد مرحله فشار دادن زایمان شوید. در این مدت احساس سبکی سر، حالت تهوع و گرگرفتگی یا لرز دیده می شود.

هل دادن

هنگامی که به طور کامل گشاد شده اید (حدود 10 سانتی متر) و زمان فشار دادن فرا رسیده است، ممکن است فشار شدیدی را احساس کنید که احساس می کنید باید مدفوع کنید. می‌توانید با دانستن اینکه بدنتان فقط به شما می‌گوید که برای بیرون راندن کودکتان آماده است، کمی آرام باشید.

در طول این دوره، معمولاً به شما دستور داده می شود که با اوج انقباضات خود پیش بروید. از آنجایی که شما با انقباضات فشار می آورید، بسیاری از زنان این انقباضات را کمتر از انقباضاتی که به گشاد شدن آنها کمک می کند، دردناک تر می دانند.

بخش‌های دیگر تجربه نیز ممکن است باعث ناراحتی یا درد شود، از جمله اپیزیوتومی یا پارگی واژن.

همچنین ممکن است در اثر فشار دادن، درد یا خستگی عضلانی احساس کنید یا عوارض جانبی ناخوشایندی ناشی از داروهای مورد استفاده در حین زایمان را تجربه کنید.

برای اطلاع از علت درد پهلو در بارداری کلیک کنید.

آماده کردن خود برای درد زایمان طبیعی

برای کمک به کاهش درد در حین زایمان، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید قبل یا در طول بارداری انجام دهید:

ورزش منظم و معقول (که پزشک شما می گوید مشکلی ندارد) می تواند به تقویت عضلات شما کمک کند و بدن شما را برای استرس زایمان آماده نماید. ورزش همچنین می تواند استقامت شما را افزایش دهد، که اگر زایمان طولانی مدت داشتید به کمک تان بیاید. نکته مهمی که در هر ورزش باید به خاطر بسپارید این است که در آن زیاده روی نکنید  و این به ویژه در صورتی که باردار هستید صادق است. با پزشک خود در مورد آنچه که او به عنوان یک برنامه ورزشی ایمن برای شما می داند صحبت کنید.

اگر شما و همسرتان در کلاس‌های زایمان شرکت کنید، تکنیک‌های مختلفی را برای کنترل درد، از تجسم تا کشش‌هایی که برای تقویت عضلات حمایت‌کننده رحم طراحی شده‌اند، یاد خواهید گرفت.

روش  Lamaze برای تحمل درد زایمان طبیعی پرکاربردترین روش در ایالات متحده است. فلسفه Lamaze می آموزد که تولد یک فرآیند طبیعی و سالم است و زنان باید قدرت داشته باشند تا با اطمینان به آن نزدیک شوند. کلاس‌های Lamaze به زنان در مورد روش‌هایی آموزش می‌دهند که می‌توانند درک خود را از درد کاهش دهند، مانند تکنیک‌های آرام‌سازی، تمرین‌های تنفسی، حواس‌پرتی یا ماساژ توسط یک مربی حمایتی. Lamaze موضعی خنثی در قبال داروی درد اتخاذ می کند و زنان را تشویق می کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا برای آنها مناسب است یا خیر.

روش برادلی (همچنین به نام تولد با مربی شوهر) بر رویکرد طبیعی به تولد و مشارکت فعال پدر نوزاد به عنوان مربی تولد تأکید دارد. هدف اصلی این روش پرهیز از مصرف داروها مگر در موارد ضروری است. روش برادلی همچنین بر تغذیه خوب و ورزش در دوران بارداری و تکنیک های ریلکسیشن و تنفس عمیق به عنوان روشی برای مقابله با زایمان تمرکز دارد. اگرچه روش برادلی از یک تجربه زایمان بدون دارو حمایت می‌کند، اما در کلاس‌ها درباره عوارض یا موقعیت‌های غیرمنتظره مانند سزارین اورژانسی بحث می‌شود.

روش های بدون دارو برای کنترل درد زایمان طبیعی عبارتند از:

  • هیپنوتیزم
  • یوگا
  • مراقبه
  • پیاده روی
  • ماساژ یا ضد فشار
  • تغییر موقعیت
  • گرفتن حمام یا دوش
  • گوش دادن به موسیقی
  • با شمردن یا انجام فعالیتی که ذهن شما را درگیر می کند، حواس خود را پرت کنید.
  • داروهای ضد درد

بسته به شرایط می توان از انواع داروهای مسکن در حین زایمان استفاده کرد. بسیاری از زنان به چنین داروهایی تکیه می کنند و زمانی که درد به سرعت کاهش می یابد و انرژی می تواند روی عبور از انقباضات متمرکز شود، می تواند تسکین بزرگی باشد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد خطرات و مزایای هر نوع دارو صحبت کنید.

داروهای ضد درد مسکن هایی هستند که می توانند درد را تسکین می دهند، اما آن را کاملا بی حس نمی کنند. آنها بر حس یا حرکت عضلات تأثیر نمی گذارند. اگر آنها به صورت داخل وریدی (از طریق IV داخل ورید) یا از طریق تزریق به عضله داده شوند، می توانند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهند. این داروها می توانند عوارض جانبی از جمله خواب آلودگی و حالت تهوع در مادر ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند بر روی کودک تأثیر بگذارند.

بی حسی منطقه ای این همان چیزی است که اکثر خانم ها هنگام استفاده از داروی درد در حین زایمان به آن فکر می کنند. با مسدود کردن احساس از نواحی خاصی از بدن، می توان از این روش ها برای تسکین درد در زایمان واژینال و سزارین استفاده کرد.

مراحل درد زمان طبیعی

اپیدورال، نوعی بی‌حسی موضعی، بیشتر درد را از کل بدن زیر ناف، از جمله دیواره‌های واژن، در طول زایمان و زایمان تسکین می‌دهد. اپیدورال شامل دارویی است که توسط متخصص بیهوشی از طریق یک کاتتر لوله مانند نازک که در قسمت پایین کمر زن قرار داده می شود، تجویز می شود. مقدار دارو را می توان با توجه به نیاز زن کم یا زیاد کرد. داروی بسیار کمی به نوزاد می رسد، بنابراین معمولاً این روش تسکین درد روی نوزاد تأثیری ندارد.

اگر برای اولین بار مادر می شوید، ممکن است با کمی اضطراب به روز زایمان خود نزدیک شوید. طبیعی است که بدانیم درد زایمان طبیعی  چه زمانی شروع می شود و چه احساسی خواهد داشت.

اگرچه علائم زیادی وجود دارد که نشان می دهد شما در حال زایمان هستید، یکی از قابل اعتمادترین آنها زمانی است که شروع به تجربه انقباضات مداوم می کنید.

در اینجا راهنمایی برای انواع انقباضاتی که ممکن است تجربه کنید، چه احساسی خواهند داشت و چگونه تشخیص دهید که زمان رفتن به بیمارستان است، آمده است.

دردزایمان کاذب (انقباضات براکستون هیکس)

در حدود ماه چهارم بارداری، ممکن است هر از گاهی متوجه انقباض رحم خود شوید. این سفت شدن به انقباضات براکستون هیکس معروف است.

آنها معمولاً نادر و نامنظم هستند. آنها روش بدن شما برای آماده سازی عضلات رحم برای روز زایمان هستند.

به طور کلی بدون درد هستند و در شکم شما متمرکز شده اند.

ممکن است این انقباضات را زمانی که خسته، کم آب یا بیش از حد روی پاهای خود هستید، داشته باشید. اگر کاری را که انجام می دهید تغییر دهید معمولاً زایمان کاذب آسان می شود.

قبل از اینکه با پزشک خود تماس بگیرید، برخی از تکنیک های مقابله ای زیر را امتحان کنید تا ببینید آیا انقباضات آرام می شوند یا به طور کامل از بین می روند:

  • نوشیدن مقدار زیادی آب
  • تغییر وضعیت (مانند از ایستادن به نشستن)
  • کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و استراحت کنید (ترجیحا در سمت چپ)

اگر این موارد را امتحان کرده اید و همچنان انقباضات براکستون هیکس مکرر دارید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید تا زایمان زودرس را رد کند.

انقباضات زایمان زودرس

انقباضات منظم قبل از هفته 37 ممکن است نشانه زایمان زودرس باشد.

زمان انقباضات منظم به این معنی است که آنها از یک الگو پیروی می کنند. به عنوان مثال، اگر هر 10 تا 12 دقیقه به مدت بیش از یک ساعت دچار انقباض می شوید، ممکن است زایمان زودرس داشته باشید.

در طول یک انقباض، تمام شکم شما به سختی لمس می شود. همراه با سفت شدن رحم، ممکن است احساس موارد زیر را داشته باشید:

  • کمردرد مبهم
  • فشار در لگن شما
  • فشار در شکم شما
  • گرفتگی

اینها علائمی هستند که باید با پزشک خود تماس بگیرید، به خصوص اگر با خونریزی واژینال، اسهال یا ترشحات آبکی همراه باشد (که ممکن است نشانه پاره شدن کیسه آب باشد).

برخی از عوامل خطرزای زایمان زودرس عبارتند از:

  • بارداری چند قلو (دوقلو، سه قلو و …)
  • شرایط غیر طبیعی رحم، دهانه رحم یا جفت
  • سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر در بارداری
  • سطوح استرس بالا
  • سابقه زایمان زودرس
  • عفونت های خاص
  • کم یا اضافه وزن قبل از بارداری
  • عدم دریافت مراقبت های مناسب دوران بارداری

مهم است که به مدت و دفعات انقباضات خود و همچنین علائم ثانویه توجه کنید. شما باید این اطلاعات را به پزشک خود ارائه دهید.

درمان ها و داروهای مختلفی وجود دارد که تیم پزشکی شما می تواند برای جلوگیری از پیشرفت زایمان از آنها استفاده کند.

برخلاف انقباضات براکستون هیکس، هنگامی که انقباضات واقعی زایمان شروع می شود، با اقدامات ساده ای مانند نوشیدن آب و استراحت، سرعت آن ها کاهش نمی یابد یا آرام نمی شوند. در عوض، آنها طولانی تر، قوی تر و به هم نزدیک تر می شوند.

راهکارهای مفید در هنگام احساس انقباضات زایمان

انقباضات در مراحل فعال زایمان و انتقال در شدیدترین حالت خود قرار دارند. چند کار وجود دارد که می توانید برای مقابله با درد انجام دهید، چه با دارو و چه بدون دارو.

این مهم است که به یاد داشته باشید که نحوه انتخاب به خودتان بستگی دارد.

روش های کنترل درد بدون دارو عبارتند از:

  • پریدن به داخل دوش یا وان
  • راه رفتن یا تغییر موقعیت
  • مدیتیشن
  • هیپنوتیزم
  • گوش دادن به موسیقی
  • با استفاده از ماساژ یا فشار متقابل
  • درگیر شدن در یوگای ملایم
  • یافتن راه هایی برای منحرف کردن ذهن از درد (شمارش، بازی و غیره)
  • روش های مداخله درد عبارتند از:
  • مسکن ها
  • داروهای بیهوشی

مسکن هایی مانند Demerol به کاهش درد کمک می کنند، در حالی که برخی از احساسات و حرکت عضلات را دست نخورده نگه می دارند. داروهای بیهوشی مانند اپیدورال، همراه با تمام احساس و حرکت عضلات، درد را به طور کامل مسدود می کنند.

اگرچه این داروها موثر هستند، اما هر کدام خطرات و عوارض جانبی خاص خود را دارند. این ایده خوبی است که قبل از شروع زایمان با گزینه های مدیریت درد خود آشنا شوید.

شما ممکن است در نظر داشته باشید که یک برنامه زایمان برای کمک به انتخاب های خود بنویسید. این به کارکنان پزشکی کمک می کند تا بدانند وقتی در سنگر زایمان هستید، چه مداخلاتی را برای شما راحت می کند.

زمان مراجعه به پزشک پس از احساس درد

ممکن است نگران باشید و یا با یک هشدار کاذب با پزشک خود تماس می گیرید، یا اینکه انقباضات شما هنوز نیازی به رفتن به بیمارستان ندارد.

هر زمان که در طول بارداری نگران چیزی هستید، ایده خوبی است که به پزشک خود اطلاع دهید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

زمان مراجعه به پزشک متفاوت است، اما در موارد زیر توصیه می کنیم با پزشک خود تماس بگیرید:

مکرر هستند، حتی اگر بدون درد باشند.

با نوشیدن آب، استراحت یا تغییر وضعیت آرام نمی شوند.

قبل از هفته 37 بارداری اتفاق می افتد.

سازماندهی شده اند و در یک الگوی زمان بندی شده آمده اند.

با فاصله کمتر از 5 دقیقه می آید.

همراه با درد، خونریزی، فوران مایعات یا سایر علائم ثانویه زایمان است.

اگر فاصله انقباضات شما کمتر از پنج دقیقه است، به بیمارستان بروید.

علائم شروع درد زایمان طبیعی

چطور انقباضات کاذب را از زمان واقعی زایمان تشخیص دهیم؟

تشخیص اینکه آیا انقباضات به این معنی است که کودک شما در راه است یا اینکه رحم شما به سادگی تمرین می کند، می تواند دشوار باشد.

وقتی شک دارید، ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است. انقباضات خود را زمان بندی کنید و به علائم دیگری که تجربه می کنید توجه داشته باشید تا بتوانید آنها را به پزشک خود گزارش دهید.

وقتی زمان ورود نوزاد به دنیا فرا رسید، سعی کنید به یاد داشته باشید که درد شدید موقتی خواهد بود. به زودی کوچولوی خود را در آغوش خواهید گرفت.

واقعا زایمان چقدر دردناک است؟

احتمالاً تولد را به صورت گرافیکی در تلویزیون دیده‌اید، یا اگر باردار هستید، ممکن است همه خانواده و دوستانتان تصمیم گرفته باشند داستان‌های دلخراش تولد خود را با شما به اشتراک بگذارند. اگر شما هم مانند اکثر زنان هستید، این باعث شده است که از میزان دردی که در طول زایمان با آن مواجه خواهید شد، ترس داشته باشید.

آیا واقعاً این حقیقت در مورد تولد است؟ واقعا چقدر درد را تجربه خواهید کرد؟ آیا می توانید کاری برای کاهش این درد انجام دهید؟ در حالی که تولد برای همه افراد متفاوت است، ما اطلاعات، نکات و ترفندهایی را در اختیار داریم تا به شما کمک کنیم برای درد زایمان آماده باشید.

تجربه هر فرد با تولد متفاوت خواهد بود. درد ذهنی است و می تواند بسیار متفاوت باشد. این بدان معنی است که شما ممکن است تجربه درد بسیار متفاوتی با مادر یا خواهر خود داشته باشید.

مهم است که به یاد داشته باشید که درد زایمان یک درد قابل کنترل است و اقدامات درمانی دارویی و جامع تر مانند تجسم و ماساژ در دسترس هستند.

علیرغم آنچه ممکن است در یوتیوب یا جاهای دیگر دیده باشید، واحد قابل اعتمادی برای اندازه گیری درد وجود ندارد. در دهه 1940، محققان سعی کردند از دستگاهی به نام دورورمتر استفاده کنند که از گرمای یک منبع نور برای ایجاد سطح درد استفاده می کرد.

با این حال، این اندازه گیری با شواهد فزاینده ای مبنی بر اینکه درد صرفاً وابسته به یک احساس جسمی مجزا نیست، از بین رفت. بلکه تحت تأثیر ترس ها، خلق و خوی، خاطرات و شخصیت فرد و همچنین عواملی مانند مدت زمان و تجربه کلی منبع درد قرار می گیرد.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما احتمالاً از شما می‌خواهد که منبع معتبر درد خود را با رتبه‌بندی در مقیاس ردیابی و کمیت کنید. آنها ممکن است در مورد شدت درد و احساسات شما در مورد توانایی شما برای کار کردن یا مدیریت آن صحبت کنند. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا گزینه های مناسب تسکین درد را با شما تعیین کنند.

درد لزوماً در طول روند زایمان ثابت نیست و احتمالاً بین انقباضات یا هنگام فشار دادن، وقفه هایی از آن را تجربه خواهید کرد. اگرچه ممکن است متوجه شوید که پس از پاره شدن آب یا با شروع زایمان افزایش می یابد و برخی از عناصر درد موقتی هستند در حالی که برخی دیگر برای مدتی پس از زایمان ادامه می یابند.

وقتی به درد زایمان فکر می کنید، فقط به یاد داشته باشید که این زایمان هدفمند، پیش بینی شده، متناوب و بخشی ضروری از آمدن کودک شما به این دنیا است!

واقعا زایمان چه حسی دارد؟

شما می توانید انتظار داشته باشید که در پایان بارداری و زایمان، احساسات مختلفی را تجربه کنید.

در دوران بارداری، ممکن است انقباضات براکستون هیکس را تجربه کنید که معمولاً نامنظم و ناسازگار هستند. آنها تمایل دارند در ناحیه شکم احساس شوند و باعث ایجاد احساس سفت شدن شکم می شوند و بیشتر از درد باعث ناراحتی می شوند.

یکی از مواردی که این انقباضات را از انقباضات زایمان متمایز می‌کند این است که پایدارتر، قوی‌تر و طولانی‌تر نمی‌شوند. (اگر می خواهید ناراحتی برکستون هیکس را کاهش دهید، می توانید مقداری آب بیشتر بنوشید، وضعیت خود را تغییر دهید یا به پهلوی چپ خود استراحت دهید.)

برای کاهش درد هنگام زایمان چه می توان کرد؟

اگر در مورد زایمان عصبی هستید، کارهایی وجود دارد که می توانید قبل و در حین زایمان انجام دهید تا درد خود را کاهش دهید (و شانس خود را برای داشتن یک تجربه زایمان مثبت افزایش دهید!).

به طور مکرر ورزش کنید

در حالی که ممکن است نیاز به اصلاح برنامه ورزشی معمولی خود داشته باشید، ارزش ادامه ورزش در دوران بارداری را دارد. ورزش منظم در دوران بارداری نه تنها به کنترل فشار خون، خلق و خو و وزن شما کمک می کند، بلکه می تواند به حفظ فرم بدن شما برای کار زایمان کمک کند.

در کلاس آمادگی زایمان شرکت کنید

دانستن آنچه در پیش است می تواند به شما کمک کند در طول زایمان آرام شوید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بیشتر کلاس های آمادگی زایمان شامل دستورالعمل هایی در مورد اقدامات راحتی در حین زایمان است، بنابراین شما و همسرتان می توانید قبل از رویداد بزرگ ایده بگیرید و تمرین کنید. (در حالی که در آن هستید، ممکن است بخواهید برای یک کلاس مراقبت از نوزاد یا شیردهی ثبت نام کنید!)

خوب غذا بخورید و ویتامین های دوران بارداری خود را مصرف کنید

مهم است که مواد مغذی مناسب را در بدن خود قرار دهید تا به رشد مناسب کودک کمک کنید و به خودتان انرژی برای زایمان بدهید.

موقعیت مناسب جنین را در نظر بگیرید

به دنیا آوردن نوزاد زمانی که او در وضعیت مطلوبی قرار دارد آسان تر است. اگر کودک شما بریچ یا عرضی است، ممکن است بخواهید اقداماتی را در نظر بگیرید که او را تشویق می کند تا موقعیت خود را تغییر دهد… قبل از شروع زایمان!

تسکین درد در حین زایمان یک انتخاب شخصی است. می توانید هر ترکیبی از روش های زیر را امتحان کنید.

تکنیک های تنفس

چه در حین زایمان از یک روال تنفسی خاص پیروی کنید و چه فقط نیاز به انجام چند صدای کم برای کمک به شما در انقباضات شدیدتر داشته باشید، تمرکز بر تنفس می تواند به شما در مدیریت درد کمک کند.

اب

حتی اگر نمی خواهید در آب زایمان کنید، گذراندن مدتی در دوش یا حمام می تواند به تسکین درد زایمان کمک کند.

مشخص شده است که بودن در آب به ویژه در مرحله اول زایمان موثر است. می تواند به تسکین درد و اضطراب کمک کند. اگر به یک سر دوش متحرک دسترسی دارید، قرار دادن آب گرم به طور مستقیم به قسمت پایین کمر ممکن است احساس خوشایندی داشته باشد.

ماساژ و ضد فشار

انواع مختلف ماساژ می تواند به مدیریت درد در حین زایمان کمک کند. مالش پا، دست، پشت و شانه ممکن است برای شما جذاب باشد. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که ماساژ 15 دقیقه ای هر ساعت در حین زایمان به کاهش درد کمک می کند و حتی با زایمان کوتاه تر همراه است.

علاوه بر این، ماساژ پرینه می تواند به محافظت و آماده سازی پرینه برای کشش های مربوط به تولد نوزاد کمک کند.

علاوه بر ماساژ، بسیاری از زنان از فشار استراتژیک روی قسمت‌هایی از بدنشان برای مقابله با ناراحتی‌هایی که ممکن است احساس کنند، لذت می‌برند.

موسیقی

موسیقی می تواند استرس و فشار خون را کاهش دهد. همچنین می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد! اما آیا واقعاً می تواند به درد هنگام زایمان کمک کند؟ بله – یک متاآنالیز بزرگ نشان داد که مداخلات موسیقی به کاهش درد و اضطراب در حین زایمان کمک می کند.

تجسم یا هیپنوتیزم

تصاویر هدایت‌شده، آهنگ‌های هیپنوتیزمی و سایر تصاویر بصری همگی می‌توانند به آرامش مادر در حال زایمان و تسکین درد کمک کنند.

رایحه درمانی

اگر احساس تهوع یا اضطراب دارید، نعناع، ​​اسطوخودوس یا برخی از روغن‌های ضروری مرکبات ممکن است در طول زایمان تسکین دهند.

اپیدورال

رایج ترین داروی درد برای مادران زایمان در ایالات متحده، اپیدورال است که می تواند درد مادر را در عرض 10 تا 20 دقیقه تسکین دهد. اکثر بیمارستان ها بی دردی اپیدورال ارائه می دهند و اگر درد شما فراتر از حد قابل کنترل است، می توانید درخواست کنید.

اکثریت قریب به اتفاق زنانی که اپیدورال دریافت می کنند، از آن نقطه به بعد در زایمان خود احساس فشار می کنند و دردی ندارند. (بسیاری از زنان حتی می توانند در حین زایمان بخوابند، پس از قرار دادن اپیدورال).

این خطر وجود دارد که اپیدورال منجر به نوع خاصی از سردرد شود، فشار دادن ممکن است دشوارتر باشد، نیمه پایینی شما ممکن است برای مدتی پس از زایمان بی حس بماند، یا ممکن است به داروهای مورد استفاده در اپیدورال واکنش نشان دهید. با این حال، بسیاری از زنان متوجه می شوند که تسکین درد اپیدورال بیشتر از این خطرات است.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نشانه های شروع درد زایمان طبیعی، مراحل درد زمان طبیعی و همچنین زمان مراجعه به پزشک بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص علائم شروع درد زایمان طبیعی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا درد زایمان طبیعی قابل تحمل است؟

این درد در هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و بله تا حدودی قابل تحمل است.

بهترین داروی بی حس کننده درد زایمان طبیعی چیست؟

رایج ترین دارو اپیدورال است.

درد رایمان طبیعی بیشتر کدام نواحی را درگیر می کند؟

رحم، شکم، ران، پهلو و کمر را درگیر می کند.

آیا به جز دارو روش دیگری برای کنترل درد زایمان طبیعی وجود دارد؟

بله می توانید از یوگا، مدیتشن و انواع ورزش ها استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

سنجش هورمون hCG

هورمون hCG چیست و چه زمانی ترشح می شود؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور