ترک گل چند روز طول می کشد؟
ترک گل چند روز طول می کشد؟

ترک گل چند روز طول می کشد؟

در رابطه با این سوال که ترک گل چند روز طول می کشد؟ باید گفت که پاسخ، بستگی به میزان و مدت زمان مصرف دارد. خوشبختانه با استفاده از روش سم زدایی سریع گل می توان این ماده مخدر را تا حد زیادی در بدن تقلیل داد. برای این منظور به یک شیوه درمانی اصولی و استاندارد نیاز است تا تمامی مراحل شروع، ادامه و اتمام درمان به درستی انجام شود.

حال اگر می خواهید بدانید که ترک گل چند روز طول می کشد؟ توصیه می کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و در صورت مواجهه با هر گونه سوال یا مشکلی، از طریق شماره های درج شده با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل نمایید. متخصصان ما شرایط فرد مصرف کننده را مورد بررسی کامل قرار داده و پس از آن، پاسخ مناسب را با توجه به شرایط ارائه خواهند نمود.

شرایط تاثیرگذار در پاسخ به سوال ترک گل چند روز طول می کشد؟

شرایط تاثیرگذار در پاسخ به سوال ترک گل چند روز طول می کشد؟

پر واضح است که پاسخ به سوال ترک گل چند روز طول می کشد؟ نمی تواند برای همه افراد یکسان باشد. چرا که میزان وابستگی ها فرق داشته و اثر گل روی مغز موجب بروز واکنش های متفاوتی می شود. یکی از اقداماتی که در مراکز ترک اعتیاد توسط روانشناس و یا روانپزشک صورت می‌پذیرد، گرفتن شرح حال از شرایط بیمار می باشد.

در این شرح حال مشخص می‌شود که وابستگی به ماده مخدری همچون گل یا همان ماری جوانا چقدر است و بر اساس آن برای تعداد جلسات درمانی مورد نیاز تصمیم‌گیری خواهد شد.

 با توجه به اینکه مصرف متداول گل موجب ایجاد چربی هایی در زیر پوست فرد می شود، به طور معمول بین ۷ تا ۱۴ روز به زمان نیاز داریم تا این بافت چربی را از بین ببریم. انگیزه فرد نیز در این راستا بسیار تعیین کننده است، زیرا برخی از افراد، پس از ترک گل باز هم به آن روی می آورند و یا تمایل دوباره ای به صورت آشکار و یا پنهان برای مصرف ماده مخدر دارند که این موضوع موجب بازگشت به اعتیاد می شود.

 نحوه ترک اعتیاد به گل از دیگر موارد مهم در پاسخ به سوال ترک گل چند روز طول می کشد؟ خواهد بود. هزیان های پس از مصرف، از جمله عوارض ماری جوانا بر مغز است که افراد با آن دست به گریبان می باشند. در این خصوص، یک روانپزشک و یا روانشناس بالینی می تواند کمک کند تا اختلال مورد نظر درمان شده و شخص را به حالت طبیعی باز گرداند.

شرایط روحی و جسمی تاثیر در اینکه ترک گل چند روز طول می کشد؟

 شرایط روحی و جسمی تاثیر در اینکه ترک گل چند روز طول می کشد؟

جنبه دیگری که در پاسخ به ترک گل چند روز طول می کشد؟ تاثیر گذار است، بررسی عوامل مختلفی همچون شرایط روحی روانی و ویژگی های شخصیت فرد مصرف کننده می باشد. در واقع رویکرد بیمار به ترک ماده، یکی از موارد بسیار تاثیر گذار در مدت زمان مورد نیاز جهت بهبودی خواهد بود. این که در حین مصرف و یا پس از ترک ماده، شرایط روانی او چگونه باشد، می تواند موجب تسهیل و تسریع و گاهاً  ایجاد مانع برای درمان اعتیاد باشد.

از سوی دیگر، شرایط خانوادگی نیز به دلیل اهمیت بسیار زیادی که در شرایط روحی و تشویق یا سرزنش معتاد دارد، تا حد زیادی تعیین می کند که ترک گل چند روز طول می کشد؟ همین عوامل روانی می‌تواند تغییرات نظر زمان ایجاد نماید. مسلما هرچه شرایط روحی فرد مناسب تر و اعتماد بنفس او بالاتر باشد، روند درمان سریعتر و بهتر طی می شود.

 میزان مقاومت بدن از موارد دیگری است که در مورد با ترک گل بسیار مهم می باشد. هرچه بدن یک فرد قوی تر باشد، توان مقابله او بهتر خواهد بود و مدت زمان کمتری را برای ترک می طلبد. تمام این موارد، باز هم به میزان وابستگی، تعداد دفعات مصرف و همچنین مدت زمان استفاده از ماده مخدر بستگی خواهد داشت.

روش سم زدایی سریع گل

روش سم زدایی سریع گل

سم زدایی یکی از مهم ترین مراحل برای درمان اعتیاد می‌باشد که به به طور معمول باید بعد از فرایند درمان انجام پذیرد.  یک اصل مهم در روش سم زدایی سریع گل ، آگاه سازی فرد از اعمالی است که تاثیر آن را کم یا خنثی می کنند.  برای این منظور، گاهی رژیم‌های غذایی خاصی توصیه می شود که تمامی آنها به سم زدایی بدن کمک خواهند کرد.

در روش کلینیکی، ما دو نوع سم زدایی برای درمان اعتیاد خواهیم داشت. یکی از روش ها سم زدایی سریع و دیگری فوق سریع می باشد. با توجه به شرایط بیمار، تصمیم‌گیری می شود که کدام روش انجام شود. البته هر کدام از از این شیوه ها معایب و مزایای مخصوص به خود را خواهد داشت که برای آشنایی شما ما در ادامه به تفاوت آن ها می پردازیم.

تفاوت سم زدایی فوق سریع و سم زدایی سزیع

مهمترین تفاوتی که این دو نوع سم زدایی در بدن دارند، مربوط به تعداد روز بستری بیمار می باشد.  در صورتی که میزان مصرف بیمار بالا باشد معمولاً از شرایط سم زدایی فوق سریع استفاده می کنند. در واقع در این روش با توجه به شرایط جسمانی بیمار ابتدا او را چند روز بستری می کنند و زیر نظر تیم پزشکی می باشد که قبل از آن سم زدایی سریع نیز صورت گرفته است.

تفاوت سم زدایی فوق سریع و سم زدایی تدریجی چیست؟

قطعا یکی از عوامل تاثیر گذار بر پاسخ به سوال ترک گل چند روز طول می کشد؟ دوره انجام سم زدایی و مدت زمانی است که طول می کشد.

سم زدایی تدریجی به طور معمول نیاز به مدت زمان طولانی تری دارد. در این روش ما بی هوشی نخواهیم داشت و بیمار در حالتی که کاملاً هوشیار است عملیات سم زدایی را انجام می دهد. یکی از نکات جالبی که می توان بدان اشاره نمود، عدم خماری یا علائم درد در این نوع درمان است، که این ویژگی در دفع سریع یا سم زدایی سریع وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از محاسنی که برای سم زدایی تدریجی وجود دارد، این است که بیمار متوجه علائم بیماری نخواهد شد و احساس می کند که مواد مخدری به او تزریق شده است. همین مسئله موجب تسکین خاطر وی خواهد شد. در واقع او در زمان هوشیاری نیز مشکل خاصی نخواهد داشت و بیمار براحتی می تواند از برخی علائم ترک که در زیر به آن ها اشاره شده است، رهایی یابد.

مراحل درمان سم زدایی سریع گل

مراحل درمان سم زدایی سریع گل

قبل از مراجعه بیمار برای بستری شدن در مرکز ترک اعتیاد، ابتدا نسبت به دریافت شرح حال از و همچنین مشکلات خانوادگی او اقدام می شود. یکی از سوالات مهم شخصی این است که انگیزه فرد برای ترک اعتیاد چیست؟ چه مدت زمان ماده مخدر گل را مصرف نموده است؟ میزان مصرف او به صورت روزانه و یا هفتگی چقدر است؟ و یا از نظر سلامت روانی در وضعیتی به سر می برد؟

 علاوه بر این، برای اینکه بهتر مشخص شود که برای شخص مورد نظر، ترک گل چند روز طول می کشد؟ ابتدا از او تست اعتیاد گل گرفته می شود. در بسیاری از موارد، فرد از میزان ماده مخدر در بدن خود اطلاعی ندارند و به همین دلیل هنوز از اهمیت درمان و مدت زمان درمان بی اطلاع است. برای این منظور، با استفاده از تست های آزمایشگاهی و تفسیر آنها از میزان ماده مخدر در بدن فرد اطلاع یابیم.

 پس از انجام این اقدامات، در کنار استفاده از دارو درمانی و مداخله درمانی روانپزشک و روانشناس مرحله بعدی است. تعداد جلسات درمانی با توجه به شرایط فرد می‌تواند متفاوت باشد، اما آنچه مهم است عدم بازگشت مجدد به ماده مخدر می باشد که در این شرایط آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با این سوال که ترک گل چند روز طول می کشد؟ ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع دقیق از روش سم زدایی سریع گل می باشید می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند. کافی است با ما در ارتباط باشید.

ترک گل چند روز طول می کشد؟

با توجه به میزان مصرف مواد و همچنین مدت زمان استفاده از این ماده مخدر، می تواند این موضوع متفاوت باشد.

روش سم زدایی سریع گل چگونه است؟

برای روش سم زدایی سریع، مصرف کننده مواد باید برای مدتی بستری باشد. پس از انجام سم زدایی سریع، سم زدایی فوق سریع باید مورد استفاده قرار گیرد.

سم زدایی سریع گل به چه روشی امکان پذیر است؟

انجام ورزش، مصرف مایعات فراوان، رفتن به سونا از جمله موارد مهم در این زمینه می باشد.

آیا پس از ترک اعتیاد به گل باز هم عوارضی برای فرد وجود دارد؟

مضرف هر یک از مواد می تواند عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی بر روی فرد داشته باشد و متاسفانه برخی از عوارض مصرف گل بلند مدت می باشد.

4/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور