بهترین روش های خواباندن نوزاد

بهترین روش های خواباندن نوزاد

آیا کودک شما اغلب با گریه از خواب بیدار می شود؟ اگر نوزاد شما تمام شب را غلط می زند، می چرخد و از خواب با گریه برمیخیزد، تغییر روال خواب او ممکن است مشکل را حل کند. اینگرید پروهر، مشاور خواب کودکان در فیرفیلد، کانکتیکات و مجری مجموعه ویدیویی Baby Sleep 911 می گوید: «چیزی به نام بدخوابی وجود ندارد، فقط عادت های بد خواب هستند، و معمولاً قابل برگشت هستند». بنابراین باید بتوانیم عادت های خوب خواب را از همان نوزادی برای نوزاد فراهم کرده و از درگیر شدن وی با عادات بد اجتناب کنیم.در این مطلب در مورد بهترین روش های خواباندن نوزاد و طولانی ‌تر کردن خواب وی با شما صحبت خواهیم کرد.

برای آشنایی با علل شب ادری کودکان و راه های در مان آن کلیک کنید.

روش هایی برای خواباندن نوزاد

راه های خواباندن نوزاد

  1. یک روال را شروع کنید

یکی از راه‌ هایی که نوزاد یاد می‌ گیرد زمان خواب است، نشانه‌ های موجود در محیط است. بنابراین برای خواباندن نوزاد حدود 30 دقیقه قبل از خواب، سر و صدا را کم کنید و نور را کم کنید. نور مناسب ضروری است زیرا به تنظیم ساعت داخلی کودکان کمک می کند. مغز ما روشنایی و تاریکی را با بیداری یا خواب بودن مرتبط می کند. کم کردن نور چراغ ها در شب، و قرار دادن کودک در معرض نور روشن در صبح، به این روند کمک می کند.

هنگامی که محرک ها را به حداقل رساندید، می توانید آیین های آرام بخش دیگری مانند حمام گرم، لالایی ها یا داستان های آرام را معرفی کنید. این مراسم شبانه را در اسرع وقت و در حالت ایده آل در حدود 6 تا 8 هفته انجام دهید. ثابت قدم باشید، فعالیت ها را هر شب به ترتیب یکسان انجام دهید، تا کودک شما یاد بگیرد که چه انتظاری دارد.

  1. به روش های تسکین دهنده تکیه نکنید

اگر کودک خود را زمانی که از قبل خواب است در گهواره قرار دهید و او در شب از خواب بیدار شود، کاری که همه انسان ها انجام می دهند را انجام خواهد داد، اطراف خود را نمی شناسند و برای دوباره خوابیدن به کمک شما نیاز دارند و چه بسا دچار بی خوابی می شود. بنابراین برای خواباندن نوزاد، سعی کنید او را خواب آلوده اما تا حدی بیدار، زمین بگذارید. این کار به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند که خودشان را آرام کنند و به خواب بروند و مهمتر از آن اینکه، دوباره به خواب بروند.

نوزادان تازه متولد شده از تکان دادن و آرامش برای خواب سود می برند، اما نوزادان به سرعت رشد می کنند و برای همیشه به این چیزها نیاز ندارند. در حدود 5 ماهگی، بیشتر نوزادان این توانایی را دارند که خودشان به خواب بروند، و اگر ما همچنان این کار را برای آنها انجام دهیم، عادتی را در آن ها به وجود می آوریم که ترک دادنش سخت خوهد بود. این تمرین را در ماه های اولیه شروع کنید، زمان نوازش خود را حفظ کنید، اما به تدریج از نوازش کردن، درآغوش گرفتن و تکان دادن با هدف خواباندن نوزاد خودداری کنید.

  1. به زمان خواب زودهنگام پایبند باشید

چه کنیم نوزاد بخوابد؟

هنگامی که به نحوه خواباندن نوزاد فکر می کنید، زمان بندی به اندازه یک روال اساسی مهم است. در حدود 8 هفتگی، ملاتونین در نوزادان افزایش می‌یابد، هورمون خواب ‌آوری که بدن در زمان خواب ترشح می‌ کند، به این معنی که آنها برای خواب زودهنگام مطابق با غروب خورشید آماده هستند. اگر آنها را تا دیروقت بیدار نگه دارید، بیش از حد تحریک می شوند و به سختی می توان آن را کنار گذاشت. سطح ملاتونین در حوالی غروب خورشید افزایش می یابد، اما با توجه به اینکه غروب خورشید می تواند هر زمانی از ساعت 4:30 در زمستان تا ساعت 8:30 در تابستان باشد، به یک ساعت پایبند باشید و کودک خود را در حدود ساعت 6:30 یا 7 بعد از ظهر بخوابانید.

نشانه‌ خوب خواب ‌آلودگی زمانی است که کودک آرام می ‌شود، او تحرک کمتری دارد، ظاهری کسل ‌کننده دارد یا فقط به یک نقطه خیره می ‌شود. از لحظه استفاده کنید و روتین قبل از خواب را شروع کنید. ساعت داخلی بدن کودک به آنها می گوید که چه زمانی بیدار باشند و چه زمانی بخوابند.

  1. میان وعده را حذف کنید

خواب و تغذیه دست به دست هم می دهند. در 8 هفته اول، کودک باید هر 2 تا 2.5 ساعت یکبار بر حسب نیاز شیر بخورد. اگر می ‌خواهند هر ساعت یا بیشتر غذا بخورند، ممکن است در هر جلسه به اندازه کافی مصرف نکنند. یک گزارش 24 ساعته داشته باشید که نشان بدهد اگر کودکتان با شیشه شیر می خورد، چقدر و در چه ساعتی مصرف می کند. برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می ‌کند، بنویسید که در هربار چند دقیقه شیر می خورد. اگر در طول ساعات شبانه  20 دقیقه غذا بخورند، اما در طول روز فقط 5 یا 10 دقیقه غذا بخورند، در واقع در طول روز فقط میان ‌وعده می‌ خورند و آنقدر شکمشان را پر نمی کنند که در طول شب بخوابند.

از طرف دیگر، اگر کودک در طول روز به خوبی غذا می خورد، باید بتواند در حدود 2.5 تا 3 ماهگی، 4 تا 6 ساعت در شب بخوابد. برای کمک به کودکتان در خوردن موثرتر، سعی کنید بین وعده های غذایی او فاصله بیندازید (با یک سرگرمی حواس او را پرت کنید). همچنین از آروغ زدن غافل نشوید. نورهای روشن یا سر و صدا می توانند حواس را پرت کنند. سعی کنید کودک را در اتاقی تاریک تر و ساکت تر تغذیه کنید، به خصوص زمانی که کودک به محیط اطراف خود علاقه بیشتری نشان می دهد.

چگونگی جلوگیری از مکیدن انگشت کودک را در این مطلب بخوانید.

  1. چرت زدن را جدی بگیرید

کودکی که به خوبی استراحت کرده باشد بهتر از کودک بیش از حد خسته می خوابد. به نظر غیر منطقی می رسد، اما تا دیروقت بیدار نگه داشتن نوزاد به این امید که او در شب بیشتر بخوابد، به سادگی کارساز نیست. وقتی نوزادان بیش از حد خسته می شوند، هورمون های استرس در آنها افزایش می یابد. سپس، زمانی که بالاخره به خواب می روند، احتمال زیادی وجود دارد که مدت خواب آنها طولانی نباشد، زیرا این هورمون های استرس زمانی که نوزادان در مرحله خواب سبک تری هستند، آنها را از خواب بیدار می کنند. به همین دلیل است که چرت زدن منظم برای خواباندن کودک بسیار ضروری است. بنابراین برای خواباندن نوزاد چرت زدن او را جدی بگیرید. در سن 2 ماهگی، زمان بیداری بهینه کودک تنها حدود 90 دقیقه بین خواب است، که بسیار سریع می‌گذرد. آنها تا 4 تا 5 ماهگی تحمل بیدار بودن بیشتر از آن را ندارند.

  1. دستورالعمل های چرت زدن نوزاد را تنظیم کنید

ممکن است وسوسه انگیز و جذاب باشد که به نوزادتان اجازه دهید در صندلی ماشین یا روی سینه شما چرت بزند، اما باید حداقل یک چرت در روز در گهواره خود انجام دهد. به این ترتیب، آنها استراحت با کیفیت مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد و این یکی از اصول خواباندن نوزاد است. در سن 3 تا 4 ماهگی، کودک شما دوره‌ های بیداری طولانی ‌تری خواهد داشت و می ‌توانید طبق برنامه چرت کار کنید: یکی در صبح، یکی در اوایل بعد از ظهر و یک چرت کوتاه بعد از ظهر در صورت نیاز.

  1. اجازه دهید کودک این کار را انجام دهد

بهترین راه های خواباندن نوزاد

اگر شب ها صدای گریه نوزاد خود را می شنوید و بلافاصله هجوم می آورید تا به او کمک کنید تا دوباره بخوابد، چرخه ای ایجاد می کنید که شکستن آن سخت خواهد بود. تا زمانی که می ‌دانید آنها گرسنه نیستند، می‌ توانید قبل از ورود با عجله، کمی مکث کنید. وقتی صدای هیاهو و گریه کودک خود را می شنوید، یک دقیقه مکث کنید و ببینید که آیا آنها خودشان می توانند آن را حل کنند یا خیر؟ اگر نمی ‌توانند، وارد شوید و با ایجاد کمترین مزاحمتی سعی کنید چیزی که باعث بی خوابی شده را حل کنید چراغ را خاموش کنید و تا ضرورت ایجاب نکند آنها را بغل نکنید.

  1. از فکر کردن بیش از حد به موقعیت دست بردارید

در برابر این میل که هر شب به تحقیق در مورد چگونگی خواباندن نوزاد مقاومت کنید. بار اطلاعات باعث می ‌شود والدین میلیون ‌ها چیز مختلف را امتحان کنند، که هیچ ثبات یا اعتمادی ایجاد نمی ‌کند. کودکان با دانستن اینکه چه انتظاری دارند، رشد می کنند. به کودک خود فضایی بدهید تا توانایی های خود را نشان دهد. درواقع به او زمان بدهید.

بهترین زمان خواباندن نوزاد

نوزادان به 15 تا 16 ساعت در روز به خواب نیاز دارند. براساس نظر کارشناسان کودک، بهترین زمان خواباندن نوزاد، زمانی است که وی کسل است. درنظر داشته باشید حتما نیازی نیست بعد از غذاخوردن او را بخوابانید یا با هر بار بی تابی کردن و بهانه گرفتن او، فکر کنید او احتیاج به خواب دارد.

طرز خواباندن نوزاد

اینکه طرز خواباندن نوزاد به چه شکل باشد که بیدار نشود، غلط نزند، راه تنفسی اش با مشکل مواجه نشود نکته بسیار مهمی است. بهترین نحوه خواباندن نوزاد، خواباندن نوزاد به پشت است. البته خواباندن نوزاد به پشت یا پهلو نیز برای زمانی که نوزاد بیدار است، بسیار خوب است.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

اصول رشد عاطفی کودکان

رشد عاطفی کودکان و عوامل موثر بر آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور