ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی
ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی

ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی

اشتباهات رایج در روابط زناشویی شامل موارد مختلفی می شود. اشتباهات مردان در روابط زناشویی و اشتباهات زنان در روابط زناشویی در مجموع موجب می شود تا به یک زندگی مشترک آسیب وارد شود. در صورتی که از همان ابتدای وجود مشکل، تلاش برای برطرف نمودن آن نشود، برطرف کردن آن، دشوار خواهد شد.

اشتباهات رایج در روابط زناشویی

اشتباهات زناشویی موجب سرد شدن رابطه عاطفی و جنسی بین زن و مرد می شود. در صورتی که به دنبال بهبود رابطه باشید، می توانید زندگی بهتری را در ادامه داشته باشید. برقراری رابطه جنسی، بر خلاف آنچه که تصور می شود بسیار پیچیده می باشد و در صورت اشتباهی در آن، می‌تواند به متلاشی شدن یک زندگی زناشویی منجر شود.

یکی از اشتباهاتی که برخی از زوجین از همان ابتدای زندگی زناشویی ممکن است داشته باشند به دلیل عدم آموزش رابطه زناشویی باشد. در همان ابتدا تلاشی برای بهبود رابطه نخواهند داشت و همین مسئله موجب می‌شود رابطه بسیار سردی را با یکدیگر تجربه نمایند. اگر هر مشکلی در زندگی زناشویی به موقع برطرف نشود، موجب می‌شود این رابطه خود به خود پس از مدتی سرد شده و ادامه آن را سخت تر نمایید.

در رابطه با برخی ممکن خود زن و مرد نتواند از فصل حل آن بر بیایند و شاید یک مشاور جنسی در کنار آنها بتواند نتیجه بهتری را برای بهبود رابطه آن ها داشته باشد. برخی از مشکلات نیز غیر قابل حل می باشد و شاید به قول ضرب المثل های معروف «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» اما اگر این اتفاق صورت نپذیرد بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

مهم ترین اشتباهات رایج در روابط زناشویی

مهم ترین اشتباهات رایج در روابط زناشویی

آنچه در ادامه در رابطه با موارد اشتباهات رایج در روابط زناشویی ذکر خواهد گردید، منحصر به جنسیت خاصی نخواهد بود و برای همه زوجین می تواند صورت پذیرد. اما راه حل هایی برای درمان وجود خواهد داشت که بهتر است آنها را به کار ببرید.

1. ازدواج یک همجنس گرا

همجنس گرایی همانند سایر بیماری های دیگر می باشد که نوع آن جنسی خواهد بود. ازدواج یک همجنس گرا با غیر همجنس خود اشتباه محض است. گاهی به دلیل ترس از برچسب هایی که از طرف اطرافیان و خانواده ممکن است به فرد زده شود، موجب می شود که به سمت جنس موافق خود گرایش را پنهان نماید و این مسئله باعث آزار او در زندگی مشارک می شود. این موضوع یکی از اشتباهات مردان در روابط زناشویی شناخته خواهد شد.

فشارهای اطرافیان برای رسیدن به سن ازدواج موجب می شود که او دست به انتخاب فردی همجنس خود بزند. اما پس از آن در زندگی مشترک، نمی توان رابطه جنسی خوبی را برقرار نمود. به همین دلیل، شور زندگی از بین می رود و اوایل به طرف مقابل کاهش پیدا می‌کند. این مسئله آنقدر قابل حل برای خواهد بود که گاهی ممکن است آن هم نشود.

2. تماشای زیاد فیلم های پورن

یکی از اشتباهات زنان در روابط زناشویی و همچنین آقایان سرد مزاج این است که تصور می‌کنند با تماشای فیلم های پورن به آنها کمک می شود تا به فرد گرم مزاجی تبدیل شوند و یا مشکلات سردی روابط جنسی خود را برطرف نمایند. جالب است بدانید این موضوع نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد، بلکه حتی اوضاع را وخیم تر از آنچه هست خواهد نمود.

در صورتی که به تماشای فیلم های پورن بپردازید و یا توجه زیادی به آن داشته باشید، این موضوع موجب می‌شود که توقعات اشتباهی در رابطه با اندام و طرف مقابل به وجود آید و این موضوع از جمله اشتباهات رایج در روابط زناشویی است. گاهی مقایسه هایی که فرد همسر خود را با یک بازیگر پورن مقایسه می کند و به همین دلیل نسبت به همسر خود گرایش کمتری دارد و احساس بی‌رغبتی می کند.

به طور معمول و طبق تحقیقات انجام شده روانشناسی و نظر مشاوره جنسی، فیلم های پورن عمدتاً با اهداف خاصی تهیه شده‌اند و در این گونه فیلم ها ممکن است فرد در چندین پوزیشن مختلف در تنها چند دقیقه انواع سکس را تجربه کند. اما در حقیقت این فیلم بارها و ممکن است در طی یک یا چند ماه ضبط شده باشد و این نوع مقایسه کردن احساس بی کفایتی را در مرد یا زن ایجاد می کند.

3. تظاهر به رسیدن به ارگاسم از اشتباهات زنان در روابط زناشویی

تظاهر به رسیدن به ارگاسم از اشتباهات زنان در روابط زناشویی

برخی از خانم ها و آقایان هنگام برقراری رابطه جنسی به ظن خودشان تلاش می کنند که طرف مقابل را راضی نگاه دارند و از او می‌خواهند که رابطه جنسی را برقرار نمایند. اما در حقیقت موضوعی که موجب ایجاد این مشکلات می شود این است که آنها هرگز ارضا نمی شود و برای اینکه طرف مقابلشان از این احساس دست بکشد و ناراحت نشود، تظاهر به این موضوع خواهند داشت.

تظاهر کردن به ارگاسم، در واقع نابود کردن طرف مقابل می باشد. در واقع شما با این کار، به او ثابت کرده اید که توانایی برقراری یک رابطه موفق را نخواهد داشت و من تنها می توانم تظاهر به داشتن یک رابطه خوب داشته باشم. موضوعی که موجب می شود اعتماد به نفس طرف مقابل از بین برود و تصور کند هرگز برای شما فرد جذابی نخواهد بود.

این موضوع از اشتباهات مردان در روابط زناشویی در رابطه با آقایان نیز گاهی صدق می کند. ممکن است بدن فرد مقابل مورد پسند او نباشد و یا مطابق با آنچه که او همیشه مد نظر داشته است نباشد. در این شرایط، او برای اینکه پارتنر خود را راضی نگاه دارد، تظاهر می کند که ارضا شده است و یا رفتار او به گونه‌ای است که تمایل به ناراحت کردن همسر ندارد. که در هر صورت باز هم نتیجه هر دو، کمبود اعتماد به نفس خواهد بود. اما اگر از ده ایده جذاب برای روابط زناشویی استفاده نمایید، می توانید بهتر به نتیحه برسید.

4. از اشتباهات رایج در روابط زناشویی عدم عشق بازی

عشق بازی، یکی از مهمترین مقدماتی است که در شروع رابطه جنسی باید وجود داشته باشد. در صورتی که اجباری وجود نداشته باشد، خانم ها آمادگی لازم را برای برقراری رابطه جنسی نخواهد داشت و به همین دلیل نمی توانند از برقراری رابطه جنسی لذت ببرند. گاهی ممکن است حتی این موضوع را به زبان نیاورند. اما باز هم همیشه موجب سنگ اندازی در برقراری رابطه شان شود.

این اشتباه خصوصاً در شب زفاف و اولین شب برقراری رابطه جنسی می تواند موضوع بسیار مهم می باشد که گاهی علت به وجود آورنده اختلال جنسی در خانم ها نیز شناخته می شود. کمک های پزشکی نیز نمی‌تواند در این زمینه کمک زیادی به فرد داشته باشد؛ چرا که عمدتاً به دلیل موضوعات روانی و عاطفی این مسائل به وجود می آید که یک سکس تراپیست زمینه می‌تواند کمک کند. در رابطه با اینکه سکستراپی چیست؟ می توانید مقالات قبلی ما را مطالعه نمایید.

5. صحبت کردن در رابطه با مشکلات زندگی و گله و شکایت در تخت خواب

تخت خواب و اتاق خواب شما باید تنها جایی باشد که در آن قرار است به آرامش برسید و برای داشتن یک خواب راحت و در عین حال یک رابطه جنسی خوب آن را تدارک دیده باشید. در صورتی که گلایه ها و ناراحتی خود را در زمان شروع و برقراری رابطه جنسی عنوان کنید، این مسئله موجب می شود هیچ علاقه ای به یکدیگر برای ادامه رابطه جنسی نداشته باشید.

گفت و گو کردن در رابطه با مسائل و مشکلات زندگی تنها باید زمانی مطرح شود که شما و همسرتان در آرامش کامل و در زمانی هستید که در رابطه با مسائل مختلف می توانید فکر کنید. دقت داشته باشید که مطرح کردن مشکلات در این زمان، نه تنها به شما برای حل مشکلات تان کمک نخواهد کرد، بلکه موجب می‌شود بر روی مسائل دیگری نیز همانند رابطه جنسی تان مشکلاتی به وجود آید.

6. اشتباهات زنان در روابط زناشویی بی میلی نسبت به رابطه جنسی

اشتباهات زنان در روابط زناشویی بی میلی نسبت به رابطه جنسی

یکی از باورهای اشتباهی که در رابطه با خانم ها وجود دارد این است که تصور می کنند در صورتی که آنها پیشنهاد دهنده برقراری رابطه جنسی باشند، در واقع همسرشان نسبت به آنها دید منفی پیدا خواهد کرد و به همین دلیل تلاش می کنند که هرگز شروع کننده یک رابطه نباشد و همیشه اجازه بدهند ابتدا همسرشان شروع کند و آنها نیز تمایلات خود را بیان کنند و این یکی از اشتباهات رایج در روابط زناشویی خواهد بود.

از نظر بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج، نیاز جنسی در هر دو فرد وجود خواهد داشت و برای برطرف کردن آن نیز هر دو نفر می توانند تلاش کنند تا به لذت جنسی برسند. اما موضوع مهم این است که برخی از خانم ها، زمانی که این موضوع را مطرح می کنند و به تصور خودشان، اینگونه رفتار کردن بهتر است. اما مطابق با تحقیقات انجام شده، آقایان نسبت به خانم هایی که میزان میل جنسی بالاتری دارند، تمایل بیشتری خواهند داشت.

یکی از اصول درست روانشناسی برای برقراری رابطه جنسی این است که جهت برقراری ارتباط جنسی بهتر است گاهی نتوانید نسبت به برقراری رابطه جنسی اقدام نماید و حتی در مقابل همسرتان کاملاً و پاسخ منفی دهید همچنین گاهی آن را به تأخیر بیندازید و در مواردی همیشه در دسترس باشید و خودتان نیز لذت ببرید شه در دسترس بودن و یا عدم دسترسی مردم می‌تواند زمینه‌های خیانت را فراهم نماید.

7. برقراری بیش از حد رابطه جنسی از اشتباهات رایج در روابط زناشویی

یکی از موارد مخرب و مشکل ساز برای برقراری رابطه جنسی خوب و درست این است که بیش از اندازه شما و همسرتان ارتباط جنسی داشته باشید این موضوع خصوصاً در زمانی که می‌توان قدرت جنسی فرد پایین باشد می تواند باعث آسیب بسیار زیادی به افراد شود و مسئله را نه تنها حل نکند، بلکه مشکلات دیگری را نیز پررنگ تر نماید.

در اوایل ازدواج به دلیل اینکه زن و مرد تجربه های زیادی در این زمینه ندارند و میزان میل و رغبت به این کار بسیار بیشتر است، این گونه ارتباط بسیار جذاب و همچنین مورد علاقه طرفین خواهد بود. داشتن ارتباط زیاد جنسی نه‌تنها مخرب نیست بلکه می‌تواند بسیار خوشایند نیز باشد. اما در برخی موارد دیگر این موضوع نشان‌دهنده اضطراب بسیار زیادی است که از طریق برقراری این رابطه تلاش در کاهش آن را دارند.

8. عدم ثبت در رابطه با علاقه های خود و طرف مقابل

فردی نمی‌تواند ذهن شما را بخواند و اگر تصور می‌کنید که طرف مقابلشان باید زن شما را به خوبی بخواند و نسبت به شما علایق و انتظارات تان کاملاً پیش‌بینی دقیقی داشته باشد کاملاً در اشتباه خواهید بود زیرا هیچ وقت این توانایی انجام این کار را نخواهد داشت. بهتر است نسبت به علایق و تمایلات خود عنوان کنید و صحبت های لازم را داشته باشد مرسی عزیز دلم.

قبل از شروع رابطه جنسی بهتر است در مورد علایق خود صحبت کنید و همچنین از علایق و انتظارات و همچنین پوزیشن مورد علاقه همسرتان نیز سوال بپرسید با این روش بهتر می‌توانید شناخته و نسبت به یکدیگر پیدا کنیم و همچنین در عین حال رابطه ای بسیار لذت بخشی را تجربه نمایید نوع بازی های انتخابی تان می تواند به صورتی باشد که همیشه تمایل به آن دارید.

9. انتقاد از اندام جنسی همسر

در رابطه اندام جنسی بهتر است همسرتان را با دیگری هرگز مقایسه نکنید و همانطور که ذکر شد، خصوصاً این مقایسه نباید با فیلم‌های پورن و این چنین صحنه هایی باشد چرا که هیچ یک از اینها بر مبنای حقیقت طراحی نشده است. موضوع دیگر این است که اگر از نظر رفتاری و یا اندام جنسی از همسرتان انتقاد داشته باشید و او را با دیگری مقایسه کنید، این مسئله باعث می شود که اعتماد به نفس او کاهش پیدا کند.

لذت بردن از رابطه جنسی مهمترین موضوعی است که باید بدان توجه نمود. اگر این احساس لذت برای هر دو شما ایجاد شود می تواند شرایط خوبی را برای شما رقم بزند. در غیر این صورت هرگز موجب ایجاد و برقراری یک رابطه جنسی خوب نخواهد شد. بنابراین اگر خودتان احساس لذت کنید، می توانید احساس لذت را به طرف مقابل نیز انتقال دهید.

10.عدم رعایت بهداشت از جمله اشتباهات مردان در روابط زناشویی

عدم رعایت بهداشت از جمله اشتباهات مردان در روابط زناشویی

رعایت بهداشت، قبل از برقراری رابطه جنسی و بعد از آن بسیار مهم است. هرگز شما نمی‌توانید با فردی که به بهداشت فردی خود اهمیت نمی دهد، برای برقراری رابطه جنسی خوبی را تجربه کنید. همچنین همه ما میزان میل و رغبت ما نسبت به فردی که رابطه جنسی را برقرار نمی کند و من به اصطلاح عامیانه کثیف است هرگز تمایلی نخواهیم داشت.

گاهی در رابطه با نوع برقراری رابطه جنسی نیز بسیار مهم است که فرد مقابل نسبت به رعایت و برقراری رابطه جنسی تلاش نماید زیرا رفتارهای پرخطر جنسی و یا اشتباهات رایج در روابط زناشویی باعث می شود که سلامت جسمی افراد به خطر بیوفتد و به همین دلیل دچار عفونت های مختلف می شوند که گاهی منجر به نقص بر جنین نیز خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با اشتباهات رایج در روابط زناشویی به شما ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با اشتباهات مردان در روابط زناشویی و همچنین اشتباهات زنان در روابط زناشویی می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

اشتباهات رایج در روابط زناشویی چیست؟

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند موجب ایجاد مشکلات زیادی می شود، عدم آموزش جنسی درست می باشد.

اشتباهات مردان در روابط زناشویی جیست؟

عدم عشق بازی به هنگام برقراری رابطه جنسی و همچنین توجه زیاد به لذت بردن یکطرفه و عدم درمان مشکلات جنسی.

اشتباهات زنان در روابط زناشویی چیست؟

یکی از مهم ترین اشتباهات زنان در روابط زناشویی این است که نیازهای خود را نادیده می گیرند و همچنین تظاهر به لذت بردن می کنند.

چگونه می توانم از ده مورد از اشتباهات رایج در روابط زناشویی اطلاع یابم؟

جهت اطلاع از این موضوع می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را مطالعه نمایید.

4/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور