ازدواج با آدم خسیس
ازدواج با آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس چه مشکلاتی دارد؟

شاید اغلب ما در بین معیارهای ازدواجمان کمتر به این فکر کرده باشیم که ازدواج با آدم خسیس چه مشکلاتی دارد؟ این موضوع با آنکه اغلب خود را چندان با اهمیت نشان نمی دهد، اما می تواند مشکلاتی را در زندگی مشترک بوجود آورد. به همین دلیل هم لازم از است که نشانه های آدم خسیس را بشناسیم. البته، تشخیص فرق بین خساست و مدیریت هزینه ها در زندگی به دلیل شباهت نزدیک آن ها کمی دشوار است.

این باعث شد تا این مقاله را به چنین مسئله ایی اختصاص دهیم و اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب نماییم. اگر شما نیز در این رابطه با سوالی مواجه شدید و یا نیازمند مشاوره ازدواج با آدم خسیس هستید، با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

ازدواج با آدم خسیس چه مشکلاتی دارد؟

وقتی که قرار است شخصی را به عنوان همسرمان انتخاب کنیم، احتمالا سوالات قبل از ازدواج زیادی به ذهنمان می رسد که برایمان مهم هستند اما در میان معیارهای مهم ازدواج تا چه به این فکر کرده ایم که آیا فرد مقابل سخاوتمند است یا خیر؟

اینکه شریک زندگی مان فردی آینده نگر و مقتصد باشد، نه تنها بد نیست بلکه آرزوی اغلب ماست. اما این صرفه جویی تا چه حد درست است؟ به چه کسی خسیس می گویند؟

گرچه خساست می تواند در مسائل عاطفی نیز دیده شود و مشکلاتی را به بار آورد، اما در اینجا قصد داریم به شکل عامیانه تر آن یعنی جنبه مالی بپردازیم.

خساست در این مفهوم یعنی توجه بیش از حد به پول و عدم تمایل به خرج کردن. ازدواج با آدم خسیس دشواری های زیادی دارد و می تواند انواع مشکلات خانوادگی را برای زوجین و فرزندان به وجود آورد. این مشکلات را در ادامه می خوانیم.

بارزترین مشکلات ازدواج با آدم خسیس

ازدواج با آدم خسیس چه مشکلاتی د ارد؟

فقط خرید ارزان

اولین چیزی که احتمالا به فکر همه افراد در مورد مشکلات ازدواج با آدم خسیس می رسد، نداشتن شانس خرید و محدودیت های مالی است. بله، این کاملا درست است و شاید بتوان آن را بزرگ ترین معضل در زندگی با این افراد دانست. مثلا، تنها زمانی می توانید به خرید لباس بروید که که یک فروشگاه یا مغازه اجناس خود را به حراج گذاشته است. خریدن اقلام جدید و نو تقریبا ممنوع است و یا باید برای جلوگیری از جر و بحث قید خیلی از وسایل یا لباس های مورد علاقه تان را بزنید.

زندگی یکنواختی در انتظارتان است

اگر در یک رابطه زناشویی یا در یک خانواده دارای فرزند، خبری از خریدن هدیه، تفریح، مسافرت، خرید و لذت بردن از زندگی نباشد، مسلما روزمرگی به وجود می آید. فرض کنید که تولد فرزند یا سالگرد ازدواجتان است و می خواهید یک جشن مختصر بگیرید.

حال خانم یا آقایی که درگیر ازدواج با آدم خسیس است، باید مدام شاهد مخالفت جهت برگزاری این جشن باشد. یا آنکه آن را با وجود داشتن منابع مالی آنطور که می خواهد برگزار نکند و سرخورده شود. این تنها یک نمونه است و می توان مثال های بی شماری زد.

کاهش اعتماد بنفس

وقتی که نیازهای مالی به طور مناسب برآورده نشود، کاهش و عدم اعتماد بنفس محتمل است. زن یا مردی که تن به ازدواج با آدم خسیس داده است، بایستی بخاطر کم و کسری ها و مقایسه همسر با دیگران احساس ضعف کند و حتی دچار انزوای اجتماعی گردد. نکته جالب توجه این است که افراد خسیس با آنکه بر جمع آوری پول تاکید دارند، اما آن را هیچ گاه صرف خوشی و رفاه نکرده و تنها به پس انداز کردن ادامه می دهند.

دعواهای زناشویی

معمولا در ازدواج با آدم خسیس، طرف مقابل دچار نارضایتی هایی می شود و این مسئله بستر دعوای زن و شوهر را فراهم می کند. متاسفانه گاهی به دلیل دلخوری های مکرر، فاصله زوجین زیاد شده و طلاق عاطفی هم رخ می دهد.

نشانه های آدم خسیس چیست؟

نشانه های آدم خسیس چیست؟

حال با وجود مطالبی که در مورد ازدواج با آدم خسیس خواندیم، چگونه باید ان ها را تشخیص داد. اگر در دوران آشنایی برای ازدواج به سر می برید بایستی حتما به نکاتی که در مورد نشانه های آدم خسیس اشاره شده است توجه نمایید تا در صورت وجود آن ها از ازدواج امتناع کنید.

البته این اطلاعات برای افرادی که مدتی است از ازدواج آن ها گذشته است نیز مهم می باشد، برای بهبود رابطه با همسر و کاهش مشکلات، اقدامات درستی انجام دهند.

مدام تکرار می کند پول خوشبختی نمی آورد

نمی توان ادعا کرد که خوشبختی در گرو پول داشتن است و بدون آن نمی توان احساس خوشحالی کرد. اما اگر می‌خواهید به یکی از نشانه‌های استفاده آدم خسیس پی ببرید، یکی از جملات رایج آن ها در مقابل درخواست شما برای پول یا هزینه های ضروری این است که پول خوشبختی نمی آورد و مدام از استراتژی‌های خود برای تلقین خوشبختی به شما استفاده می کند. برخی از مردان نیز برای توجیه خساست خود مدام از این عبارت که زن های امروزی پولکی و مادی شده‌اند استفاده می کنند.

مدام به دنبال چیزهای ارزان هستند

در برخی شرایط که ممکن است همه ما آن را تجربه کنیم، پول مالی کافی برای هزینه های هنگفت وجود ندارد. اما اگر فرد مقابلتان در هنگام خرید مایحتاج روزانه دائماً به دنبال اجناس ارزان قیمت می باشد احتمالاً باید حدس بزنیم که در حال ازدواج با یک آدم خسیس هستید. اینگونه افراد معمولاً تمایلی به رفتن رستوران یا کافه های گران ندارند و همیشه در جستجوی ارزانترین محل ها برای غذا خوردن یا ملاقات های دونفره ستند.

به سختی برای خودش خرج می کند

فردی که دارای درآمد است اما هیچ اهمیتی به ظاهر خود و یا خانه و ماشینی که با آن سر و کار دارد نمی دهد، به احتمال خیلی بالا دارای ویژگی خساست است. حتی در مواردی ممکن است که فرد دارای درآمد خوبی باشد اما خریدن یا تهیه ارزان ترین و ساده ترین چیز ها که نیاز به هزینه چندانی ندارد و برایشان دشوار است.

از خرج کردن برای خانه و خانواده فراری است

همانطور که اشاره شد، یکی از معضلات ازدواج با آدم مخصوص این است که با آنکه دارای حقوق و درآمد هستند برای پدر و مادر و خانواده خود هیچ خرج نمی کنندو از این حیت ارزش برای همسر نیز قائل نخواهند شد. همچنین، اگر از او برای خرید وسیله ایی در منزل درخواست کنید، با دلایلی همچون وسایل قدیمی بهترند، می توان آن را تعمیر کرد، با آن بسازید، و من مخالف خریدن چیزهای گران قیمت هستم سعی در فرار کردن از خرید دارند.

انتظار دارد که شما خرج کنید

اگر شما دارای درآمد یا پس انداز باشید، مدام به آن چشم دارد و حتی گاهی می خواهد که قبض های او را شما پرداخت کنید. اگر مثلا به یک رستوران یا محل تفریحی می روید، از شما می خواهید که در پرداخت هزینه شریک باشید. گاهی نیز ممکن است به آه و ناله در مورد موقعیت خود شود و با تحت تاثیر قرار دادتان، هزینه ها را به شما واگذارد. البته این در صورتی است که چندین بار تکرار شود.

مدام درباره خرج و مخارج گزارش مالی می خواهد

یکی از اصلی ترین نشانه های آدم خسیس این است که حتی برای ساده ترین و کمترین مخارج نیز می خواهند بقول معروف، مو را از ماست بکشند. از اعضای خانواده در مورد اینکه فلان پول کجا خرج شد سوال می کند و از هزینه ها ابراز نارضایتی می کند

چانه زنی زیاد

کسی که به اصطلاح ناخن خشک است، حاضر است ساعت ها بر سر تخفیف قیمت چانه بزند. آن ها انتظار دارند که در هنگام فروش بیشتر قیمت و در موقع خرید کمترین قیمت را پیشنهاد دهند. حتی در بسیاری از موارد از خرید آنچه که به آن نیاز یا علاقه دارند به همین دلیل منصرف می شوند و این در ازدواج با آدم خسیس یک معزل است.

پیامک را به تماس تلفنی ترجیح می دهند

جالب است که این افراد حتی در دوران نامزدی هم برای آنکه شارژ کمتری مصرف کنند، اغلب راه ارتباطی آن ها پیامک و چت است. بعلاوه، اگر تماس برقرار کنند هم آن را خیلی زود به اتمام می رسانند تا هزینه کمتری صرف کنند.

.

فرق بین خساست و مدیریت هزینه ها در زندگی چیست؟

نشانه های آدم خسیس چیست؟

با وجود تمام نکاتی که در مورد نشانه های ازدواج با آدم خسیس گفته شد، گاهی میان این نشانه ها با افرادی که دارای هنر مدیریت هزینه هستند شباهت های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، مرد یا زنی که به جای گرفتن تاکسی دربستی، اغلب ترجیح می دهد که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کند را نمی توان لزوما خسیس دانست.

گاهی این کار به علت مدیریت هزینه های زندگی و گاهی نیز به دلیل حفظ محیط زیست است. بنابراین، مهم است که بدانیم فرق بین خساست و مدیریت هزینه ها در زندگی چیست. شاید خواندن چند فرق اساسی بین این دو خصوصیت در زیر بزایتان جالب باشد.

  • فرق ازدواج با آدم خسیس و آدم صرفه جویی این است که خسیس به هیچ وجه راضی به از دست دادن پول های خود نیست. اما فردا صرفه جویی تلاش می‌کند تا با با در نظر گرفتن مصلحت های مهم با احتیاط و دقت بیشتری دست به خرج کردن بزند.
  • آدم خسیس داشتن پول را به رفاه و آسایش خانواده ترجیح می‌دهد. به عنوان مثال برای آنکه پول‌های خود را صرف نکنند حاضر به مسافرت رفتن یا حضور در مهمانی ها و تفریحات نیست. اما مقتصد در عین حفظ روابط اجتماعی و آرامش، از گزینه های مقرون به صرفه استفاده می کند.
  • افراد خسیس نسبتا خودخواه هستند و بیشتر به فکر اندوختن سرمایه خود می باشد. اما متقصد دوست دارد که ضمن برنامه ریزی مالی، با خریدن هدیه، مسافرت رفتن، خرج کردن معقولانه و فراهم کردن رفاه به خانواده نیز کمک کند.

آیا خسیس بودن یک اختلال روانی است؟

زمانی که قصد ازدواج با آدم خسیس را دارید، به احتمال زیاد هیچ گاه از زبان او نخواهید شنید که من خسیسم. اینگونه افراد معمولا چنین خصیصه ایی را در وجود خود قبول ندارند و آن را انکار می کنند.

از دیدگاه روانشناسی خساست در شدت بالا یک اختلال وسواسی جبری است. توجه داشته باشید که این اختلال با اختلال وسواس فکری عملی متفاوت می باشد. به نظر مشاوران، علت اصلی روی آوردن افراد به این چنین امری یک ترس بزرگ است. یعنی ترس از دست دادن و دشواری پس از آن. علت های مختلفی نیز می تواند به چنین وسواسی منجر شده باشد که جای بحث فراوانی دارد.

مشاوره ازدواج با آدم خسیس

مشاوره ازدواج با آدم خسیس

حقیقت این است که اگر خساست شدید باشد، ممکن است نتوان را به طور قطعی درمان کرد. زیرا در بسیاری موارد این امر ریشه ژنتیکی دارد. اما در مشاوره ازدواج با آدم خسیس راهکارهایی وجود دارد تا بهتر بتوان با آن کنار آمد و مشکلات خانوادگی را کاهش داد. ما در زیر به برخی از این وارد اشاره کرده ایم، اما بهتر است که برای دریافت راهنمایی با روانشناسان و مشاوران ما نیز در ارتباط باشید.

  • سعی کنید از این زاویه که ویژگی او ذاتی است به قضیه نگاه نمائید و با درک او، خودتان نیز کمتر اذیت شوید.
  • با یکدیگر به گفتگو بنشینید و به یک سازش برسید. با برنامه ریزی می توانید مخارج را بهتر ساماندهی نمایید.
  • از شیوه های جایگزین استفاده کنید و از راه های غیر مستقیم به او نشان دهید که با خرج کردن هم می توان زندگی خوبی داشت.
  • گاهی با مشورت یکدیگر یک مهمانی و سفر مجلل بروید و در عوض از هزینه های هفته بعد کم کنید.
  • تهدید یا قهر روش خوبی برای اصلاح فرد خسیس نیست. در مقابل می توانید به او احساس گناه منتقل نمایید. 

سخن پایانی

امیدواریم توانسته باشیم تا حد زیادی به هدف خود در ارائه اطلاعات سودمند درباره ازدواج با آدم خسیس رسیده باشیم. 

البته در کنار این مسئله، موضوعات بی شمار دیگری هستند که صلح زندگی زناشویی را تهدید کرده و اگر بموقع به آن ها رسیدگی نشود نتایج منفی به بار خواهند داشت. همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب در کنار شما هستند تا در تمامی مسائل زندگی مشترک به شما مشاوره تلفنی و آنلاین ارائه دهند.

ازدواج با آدم خسیس چه مشکلاتی دارد؟

در این مقاله توضیحاتی را خدمت شما ارائه داده ایم.

فرق بین خساست و مدیریت هزینه ها در زندگی چیست؟

همانطور که در مقاله آمده است یک فرق مهم این دو آن است که خسیس به هیچ وجه راضی به از دست دادن پول های خود نیست. اما فردا صرفه جویی تلاش می‌کند تا با با در نظر گرفتن مصلحت های مهم با احتیاط و دقت بیشتری دست به خرج کردن بزند.

آیا می توان آدم خسیس را درمان کرد؟

همکاران ما می توانند شما را در این زمینه یاری دهند.

نشانه های آدم خسیس چیست؟

از خرج کردن برای خانه و خانواده فراری است، چانه زنی زیاد، انتظار دارد که شما خرج کنید، مدام تکرار می کند پول خوشبختی نمی آورد، دائما به دنبال چیزهای ارزان هستند و …

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور