مشاوره شغلی تلفنی
مشاوره شغلی تلفنی

مشاوره شغلی تلفنی

مشاوره شغلی تلفنی به ما کمک می کند تا پازل های انتخاب شغل آینده را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهیم و با توجه به فاکتورهای مهمی همچون شخصیت، استعداد، علاقه، درآمد، شرایط محیطی و زندگی و بسیاری از فاکتورهای دیگر، خود را در درست ترین موقعیت قرار دهیم. مشاوره شغلی تلفنی و آنلاین یکی از بهترین فرصت ها برای دریافت راهنمایی های لازم در این زمینه به شکلی آسان و در دسترس است.

در این نوشته قصد داریم به طور مفصل در رابطه با اهمیت مشاوره شغلی و نحوه برخورداری از آن صحبت نمائیم. پس ما را همراهی کنید تا هر آن چه را که باید در رابطه با این موضوع بدانید از طریق مطالعه این نوشته کامل و جامع فرا بگیرید.

اهمیت دریافت مشاوره شغلی تلفنی چیست؟

ضرورت دریافت مشاوره شغلی تلفنی

شاید این سؤال مهم به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که اهمیت مشاوره شغلی به صورت تلفنی در چیست؟ و یا اینکه اصلاً چرا باید برای دریافت بهترین مشاوره شغلی تلفنی از بهترین و قابل ترین مشاوران اقدام کنم؟

همه ما می دانیم که امروزه با تغییرات سریعی که در تکنولوژنی و سبک زندگی در حال وقوع است، تنوع مشاغل موجود در جامعه زیاد نیز بسیار بیشتر از قبل شده و افراد برای انتخاب حرفه خود در آینده گزینه های زیادی پیش رو دارند.

این قضیه یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی بزرگ دارد.جنبه مثبت آن است که دست افراد در انتخاب شغل باز است و افراد جامعه با طیف وسیعی از شغل ها در رده های مختلف روبرو هستند. این یعنی اگر خودشناسی وجود داشته باشد و به بسیاری از نکات توجه شود، انتخاب بسیار راحت تر خواهد بود.

اما از طرف دیگر و با این همه تنوع، فرد سردرگم می شود و اگر مهارت تصمیم گیری خوبی نداشته باشد نمی داند کدامیک از این مشاغل می تواند رضایت شغلی او را فراهم کند و کدام برایشان مناسب تر است؟

نکته مهم این است که، در حال حاضر توقع اشخاص در زمان انتخاب شغل آینده بالاتر رفته و افراد به دنبال هر شغلی نیستند. به این مفهوم که، هر فرد در جستجوی یافتن شغلی است که دریافتی آن عالی باشد و بتواند نیازهای مالی وی را به خوبی برآورده نماید.

بعلاوه، افراد معمولاً به دنبال حرفه ایی هستند که از انجام آن نهایت لذت را ببرند و دقیقاً بر طبق توانایی ها، استعدادها و همین طور علایق آن ها باشد.

اینجاست که افراد دچارسردرگمی می شوند و نمی دانند که با توجه به تمامی این ملاک ها و معیارهای ذکر شده در انتخاب شغل چه حرفه ای برای آن ها مناسب تر و بهتر است.

درست در چنین موقعیت و وضعیتی استفاده از مشاوره شغلی تلفنی می تواند کمک بزرگی به فرد باشد و وی را به شناخت خوبی از استعدادها، علایق و توانایی هایش برساند. از سوی دیگر، با شرکت در جلسات مشاوره شغلی تلفنی هر فرد به شناخت درستی از مشاغل گوناگون و همچنین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده دست خواهد یافت.

علاوه بر این، از مشاغلی که دقیقاً متناسب با رشته تحصیلی شان است و در اوضاع کنونی جامعه آینده بهتری داشته باشد مطلع خواهند شد. تمامی این نکات در مشاوره شغلی تلفنی وجود دارد و هر فرد می تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با یک تلفن به اطلاعات خوبی در زمینه حرفه آینده خود برسد و تصمیم آگاهانه تری بگیرد.

حال با توضیحات داده شده در بالا حتماً متوجه این موضوع شده اید که اهمیت مشاوره شغلی تلفنی تا چه اندازه بالاست و تا چه اندازه می تواند در یک انتخاب بهتر کمک کننده باشد.

چه زمانی به سراغ دریافت مشاوره شغلی تلفنی برویم؟

نحوه دریافت مشاوره شغلی تلفنی

به همه دوستان عزیز توصیه می کنیم در صورتی که با یکی از این موقعیت ها و شرایط ذکر شده در زیر مواجه شدید، حتماً برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی اقدام بفرمایید و اطمینان داشته باشید که این کار نه تنها به جلوگیری از پشیمانی کمک می کند، بلکه از اتلاف زمان و هزینه اضافی در آینده خود جلوگیری خواهید کرد.

موقعیت اول:

در صورتی که از شغلی که در حال حاضر به آن اشتغال دارید راضی نیستید و صبح زود با کلی بد و بیراه گفتن به زندگی و روزگار، با بی حوصلگی به سر کار می روید.

موقعیت دوم:

زمانی که عزم خود را برای تغییر شغل آینده جزم کرده اید اما مدام استرس و اضطراب دارید که مبادا موفق نشوید و یا باید از کجا شروع کرد.

موقعیت سوم:

هنگامی که به عنوان یک دانشجو به تحصیل اشتغال دارید اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیده اید که به هیچ وجه تمایلی به اشتغال در زمینه رشته تحصیلی خود ندارید.

در چنین موقعیتی احتمالا در یک دو راهی پیچیده گیر خواهید کرد و با سوالات مهم قبل از انتخاب شغل روبرو می شود. از خود می پرسید که حال چاره چیست؟ آیا باید رشته تحصیلی خود را تغییر بدهم؟ یا اینکه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنم؟

اینجاست که اهمیت مشاوره شغلی برای شما دوست عزیز محرز می شود و ناخودآگاه به سراغ تلفن می روید و برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی از مشاوری خبره و کاردان اقدام می کنید.

وظیفه یک مشاور شغلی در زمان ارائه مشاوره انتخاب شغل چیست؟

شاید این سؤال در ذهن شما به عنوان یک فرد جویای کار نیز شکل گرفته باشد که وظیفه و فایده مشاوره شغلی در زمان انتخاب شغل به من چه می تواند باشد؟

در پاسخ به شما دوستان عزیز همیشه همراه باید عرض کنیم که در مجموع وظایف مهم یک مشاور خوب در موارد زیر خلاصه می شود.

اولین مورد

تشخیص و شناسایی علایق، باورها و توانایی های فرد

دومین مورد

دادن اطلاعاتی مفید و کاربردی به فرد در زمینه اوضاع درآمد و حقوق دریافتی در هر یک از مشاغل مورد علاقه وی، ویژگی های شغلی و حرفه ای آن ها و همین طور جایگاه اجتماعی مشاغل مورد نظر

سومین مورد

داشتن بحث و گفتگویی مفصل با فرد و سعی در شناخت درست و دقیق ویژگی های شخصیت وی از طریق گرفتن انواع تست های شخصیت شناسی و روانشناسی از فرد جویای کار

چهارمین مورد

بدست آوردن اطلاعاتی موثق از فرد در رابطه با شرایط و وضعیت محل کار فعلی ( در صورت اشتغال به کار) و همین طور شرایط و وضعیت زندگی او

پنجمین مورد

ارائه کمک و راهنمایی به فرد در جهت انتخاب بهترین شغل و حرفه

یک مشاور برای ارائه خدمات مشاوره شغلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های یک مشاور شغلی

به طور کلی، افرادی که قصد ارائه انواع خدمات مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار دارند، الزاماً باید از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشند.

اولین ویژگی این است که هر فرد بایستی حتما اطلاعات کامل و دقیقی از آینده مشاغل مختلف در ایران و همچنین شرایط اشتغال داشته باشد. همین ویژگی دید بازتری را به مراجع ارائه می دهد.

دومین ویژگی این است که مشاور باید اطلاعات عالی و کاملی در رابطه با انواع رشته ها و همین طور مشاغل مرتبط با آن ها داشته باشد.

مهم ترین پارامترهای یک مشاور در زمان ارائه خدمات مشاوره شغلی به شما چیست؟

ببینید دوستان عزیز یک مشاور در زمان ارائه خدمات مشاوره شغلی تلفنی به شما عناصر و پارامترهای مختلفی معرفی می کند تا خود به یک نتیجه درست و منطقی برسید.

از میان این پارامترها می توان از مواردی بسیار مهمی همچون مدرک تحصیلی شما، مهارت ها و توانایی ها، شرایط و وضعیت زندگی، تخصص های کسب شده در طول زندگی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. این موارد مهم ترین معیارها و ملاک هایی هستند که در مشاوره شغلی از آن ها آگاه می شوید.

 بنابراین، فرد به کمک شرکت در این جلسات مشاوره انتخاب شغل می تواند حرفه ایی را انتخاب کند که از نظر وی بسیار عالی است و می تواند نیاز های وی را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.

بعلاوه، اگر فرد به صورت اصولی و با در نظر گرفتن راهنمایی های مشاوره شغلی تلفنی دست به انتخاب بزند، شغلی را برمی گزیند که در آینده افسردگی، خستگی و فرسودگی را برایش به بار نیاورد.

به عبارت دیگر، اشتغال در آن شغل برای فرد سرتاسر لذت و هیجان باشد و با علاقه برای رفتن به سرکار خود صبح از خواب بیدار شود. بعلاوه، شخص دیگر به قول معروف از این شاخه به این شاخه نمی پرد و تکلیفش با خودش مشخص می شود.

بهترین مشاوره آنلاین شغلی را از ما بخواهید

بهترین مشاوره شغلی تلفنی

به جز مشاوره شغلی تلفنی ، این روزها دریافت مشاوره آنلاین شغلی هم می تواند بهترین راه حل ممکن برای رهایی و نجات از سردرگمی برای انتخاب شغل باشد.

شاید شما دوست عزیز امکان شرکت در جلسات مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی را نداشته باشید. در این زمان مشاوره آنلاین شغلی می تواند به کمک شما بیاید و نجات گر شما باشد.

مشاوره آنلاین شغلی مشاوره ای است که می توانید از طریق نرم افزارهای اجتماعی از جمله تلگرام برای دریافت آن اقدام بفرمایید. بدین گونه دیگر نیازی به برقراری ارتباط تلفنی و یا دریافت مشاوره به صورت حضوری نیست.

در مشاوره آنلاین شغلی می توانید به صورت صوتی، چت و یا تصویری با مشاور خود صحبت کنید و سوالات خود را مطرح نمائید. تیم مشاوره دکتر فکر با افتخار در این زمینه در خدمت شماست و بهترین خدمات را به شکل تلفنی و یا آنلاین به شما ارائه می دهد.

این مشاوران با داشتن اطلاعاتی بسیار بالا در رابطه با انواع مشاغل، بازار کار انواع رشته های تحصیلی و غیره سعی در ارائه بهترین مشاوره را به شما دوستان و یاران همیشه همراه دارند و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

اهمیت دریافت مشاوره شغلی تلفنی چیست؟

دریافت مشاوره انتخاب شغل می تواند به افراد در دست یابی به بهترین و مناسب ترین شغل کمک کند.

مشاوره آنلاین شغلی را از چه کسی دریافت کنیم؟

بهترین مشاوره آنلاین شغلی را باید از فردی کاردان و خبره در این حوزه دریافت کنیم.

آیا در مشاوره شغلی تلفنی از آزمون های مختلف سنجش استعداد نیز استفاده می شود؟

بله. گرفتن این آزمون ها از فرد می تواند به شناخت مهارت ها و استعدادهای وی کمک کند.

چه زمانی نیاز به مشاوره شغلی خواهیم داشت؟

اگر جزء سه موقعیت ذکر شده در داخل مقاله هستید نیاز به مشاوره شغلی دارید.

5/5 - (6 امتیاز)

همچنین ببینید

زندگی موفق

سبک زندگی موفق با 10 کلید آموزنده

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

تماس با مشاور