علائم بارداری پسر
علائم بارداری پسر

مهمترین علائم بارداری پسر در زنان باردار

علائم بارداری پسر موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. بسیاری از زنان باردار، دوست دارند زودتر از موعد جنسیت جنین خود را بدانند، به همین دلیل به دنبال اطلاع از علائم بارداری پسر یا دختر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا از علائم بارداری پسر در زنان حامله بیشتر بدانید.

علائم بارداری پسر

هنگامی که باردار هستید، احتمالاً نظرات ناخواسته زیادی در مورد بدن و کودک خود دریافت خواهید کرد.

یکی از محبوب ترین موضوعات برای بحث این است که آیا جنین شما پسر است یا دختر.

در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می کند افسانه ها را از واقعیت ها جدا کنید.

جنسیت کودک شما به محض برخورد اسپرم با تخمک تعیین می شود. زمانی که نوزاد از هر یک از والدین خود 23 کروموزوم دریافت می کند، در مرحله لقاح است. در کنار جنسیت، مواردی مانند رنگ چشم، رنگ مو و حتی هوش از قبل مشخص شده است.

اندام تناسلی کودک شما حدود هفته 11 بارداری شروع به رشد می کند. با این حال باید معمولاً به هفته 18 رسیده باشید تا جنسیت به صورت دقیق مشخص شود. اگرچه در برخی جنین ها در هفته 12 نیز به خوبی جنسیت مشخص است. ما در این این قسمت قصد داریم مهم ترین علائمی را که نشان دهنده علائم بارداری پسر است بررسی کنیم. البته فراموش نکنید که این علائم هیچگاه به صورت 100 درصدی صحیح نخواهد بود و به صورت تقریبی است.

علائم حاملگی پسر

  1. تهوع صبحگاهی

شاید شنیده باشید که شدت تهوع صبحگاهی سرنخی در مورد جنسیت کودک شماست.

در مورد دختران، تصور این است که سطح هورمون ها بالاتر است. به همین دلیل، حالت تهوع صبحگاهی بیشتری خواهید داشت. پس اگر تهوع نداشته باشید این موضوع نشان دهنده جنین پسر است.  اما حقیقت این است که تهوع صبحگاهی می تواند از زن به زن دیگر و بارداری به بارداری دیگر متفاوت باشد.

یک مطالعه منتشر شده در The Lancet نشان داد که زنانی که در بارداری تهوع شدید صبحگاهی داشتند، بیشتر احتمال دارد که دختر داشته باشند. در غیر این صورت، شواهد علمی زیادی برای حمایت از این ایده وجود ندارد.

  1. وضعیت پوست

برخی از مردم بر این باورند که یک نوزاد دختر منجر به کمرنگ شدن زیبایی مادر خواهد شد و جنین پسر منجر به زیبایی بیشتر مادر می شود. از طرف دیگر، احتمالاً جوش زدن در زنانی که جنین دختر دارند، بیشتر است.

در مورد رشد مو نیز نظریه ها می گویند که با داشتن جنین پسر، موها بلندتر شده و درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

اما در این مورد نظر هیچ نظریه و یا تحقیق علمی که آن را ثابت کند به صورت 100 درصد وجود ندارد زیرا هورمون ها از زنی به زن دیگر کاملاً متفاوت است.

  1. هوس ها

گفته می شود جنین پسر هوس خوردن مواد غذایی شور و ترش را بیشتر می کند. در حالی جنین دختر هوس خوردن مواد غذایی شیرین و شکلات را بیشتر می کند.

در حقیقت، هیچ مطالعه قطعی بر روی میل به غذا به عنوان پیش بینی کننده دقیق جنسیت انجام نشده است. این هوس ها احتمالاً بیشتر به تغییر نیازهای تغذیه ای شما مربوط می شود.

  1. ضربان قلب

یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد جنسیت حول محور ضربان قلب کودک شما می چرخد. اگر ضربان در دقیقه کمتر از 140 باشد، نوزاد پسر است. بالاتر از 140، دختر است. این مورد با سونوگرافی مشخص می شود.

متأسفانه، اگرچه این یکی علمی تر به نظر می رسد، هیچ حقیقت سخنی پشت آن وجود ندارد. یک مطالعه منتشر شده در Fetal Diagnosis and Therapy نشان داد که تفاوت معناداری بین ضربان قلب پسر و دختر در اوایل بارداری وجود ندارد.

  1. نوع افزایش وزن

یکی دیگر از داستان‌های قدیمی این است که اگر افزایش وزن بارداری روی باسن باشد، این یک دختر است  که این حالت بیشتر به دلیل استروژن بالا به وجود می آید اما اگر فقط شکم تان جلو آمده بدون اینکه اضافه وزنی در قسمت های دیگر باشد، پسر است.

  1. اشتهای زیاد

به نظر می‌رسد این داستان قدیمی که مادران هنگام حمل پسران بیشتر غذا می‌خورند حقیقت داشته باشد، به طوری که یک مطالعه در ایالات متحده گزارش می‌دهد که از 244 زن مورد آزمایش، به طور متوسط ​​آنهایی که پسر در هواپیما داشتند، 10 درصد بیشتر از افرادی که دختر داشتند، غذا می خوردند.

در مجله پزشکی بریتانیا، پروفسور دیمیتریوس تریچوپولوس می‌نویسد: «یافته‌های ما از این فرضیه حمایت می‌کند که زنان حامل جنین‌های مذکر ممکن است نیازهای انرژی بیشتری داشته باشند».

  1. شکل شکم

رایج‌ترین باور در مورد اینکه چگونه می‌توانید تشخیص دهید جنس فرزندتان چیست این است که به شکل شکم نگاه کنید، این تئوری می گوید که جنین دختر بیشتر در بالای شکم زن دیده شده و جنین پسر بیشتر خود را به سمت پایین متمایل می کند.

پروفسور استیو رابسون، معاون کالج سلطنتی زنان و زایمان استرالیا و نیوزلند، به هافینگتون پست استرالیا گفت: واضح است که بگوییم اندام تناسلی کودک هیچ ربطی به ظاهر بدن زن در زمان بارداری ندارد. روشی که یک زن بچه را حمل می کند بیشتر به اندازه نوزاد مربوط می شود.

بارداری پسر

  1. چرخش حلقه ازدواج

حلقه خود را به یک تکه نخ ببندید و آن را جلوی شکم خود بگیرید. اگر به عقب و جلو بچرخد، پسر است، اما اگر دایره‌ای بچرخد، دختر است.

  1. شهود مادر

شهود مادر در بیشتر موارد می تواند درست از آب دربیاید. مطالعات نشان می دهد که در 70 درصد از موارد شهود مادران جنسیت را درست حدس می زنند. پس اگر مادری هستید که حدس می زنید فرزندتان پسر است، احتمالاً پسر خواهد بود.

  1. آزمایش خون

این آزمایش را می توان از حدود نه هفتگی انجام داد و حدود یک هفته طول می کشد تا نتیجه حاصل شود. پاتولوژیست‌ها نمونه‌ای از خون شما را برای یافتن DNA نوزاد جستجو می‌کنند که می‌تواند جنسیت نوزاد را نیز آشکار کند. هدف از این آزمایش بیشتر برای بررسی سندرم داون و سایر شرایط ژنتیکی استفاده می شود، بنابراین ممکن است نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید.

  1. آزمایش CVS یا آمنیوسنتز

نمونه برداری از پرزهای کوریونی (که بخشی از جفت را آزمایش می کند) را می توان در هفته های 11 تا 13 انجام داد. آمنیو (که مایع آمنیوتیک را آزمایش می کند) از 16 تا 20 هفته قابل انجام است. در حالی که این روش‌های تهاجمی می‌توانند جنسیت کودک را با دقت 99 درصد پیش‌بینی کنند، هر دوی آنها خطر سقط جنین را دارند، بنابراین به جز برای رد کردن شرایط ژنتیکی توصیه نمی‌شوند.

  1. اندازه سینه

اگر در دوران بارداری سینه چپ شما بزرگتر از سمت راست است، ظاهراً به این معنی است که شما دختر دارید. اگر سینه راست شما بزرگتر است می تواند نشان دهنده فرزند پسر باشد.

  1. رنگ نوک پستان

اگر متوجه شدید که آرئول‌های شما واقعاً تیره و تقریباً قهوه‌ای شده‌اند، این آزمایش نشان می‌دهد که به این دلیل است که منتظر یک پسر هستید.

  1. خطوط تیره روی شکم شما

اگر متوجه خط سیاه رنگ روی شکم تان شده اید (خط تیره ای که به سمت پایین شکم شما کشیده می شود) و تا ناف شما می رسد، گفته می شود که نشانه این است که شما دختر دارید.

  1. فشار خون

باور کنید یا نه، این نظریه می گوید که شما می توانید جنسیت کودک خود را 26 هفته قبل از بارداری بر اساس فشار خون مادر پیش بینی کنید.

  1. نوسانات خلقی

اگر در دوران بارداری دچار نوسانات شدید خلق و خو می شوید، ظاهراً به این معنی است که شما یک دختر دارید و این نشان دهنده بارداری پسر نیست.

علائم بارداری پسر در زنان حامله

  1. رویاها

نظریه های تعبیر خواب می گوید که اگر در خواب دختر ببینید، فرزند پسر دارید.

  1. نحوه دراز کشیدن

جهت دراز کشیدن شما خیلی چیزها را در مورد جنسیت مورد انتظارتان نشان می‌دهد، اگر به سمت چپ دراز بکشید، پسر است، اگر در سمت راست دراز بکشید، دختر است.

   19.ظاهر دست ها

ظاهراً ظاهر دستان شما می تواند نشان دهنده پسر یا دختر بودن آن باشد. دست های خشک یعنی پسر، دست های نرم یعنی دختر.

   20.شکل صورت شما

اگر صورت شما گردتر و پرتر است، پس منتظر یک دختر هستید.

این داستان همچنین می گوید که اگر بینی شما شروع به بزرگ شدن یا گشاد شدن کند، به این معنی است که شما دخترباردار هستید.

خلاصه مطلب

علائم بارداری پسر در زنان حامله موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما سعی کردیم مهم ترین مواردی را که نشان دهنده علائم بارداری پسر در زنان حامله بررسی کنیم و به شما کمک نماییم تا بتوانید با استفاده از این علائم تا حدودی جنسبت جنین خود را تشخیص دهید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با علائم بارداری پسر یا دختر داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا علائم بارداری پسر در تمامی افراد قطعی است؟

خیر قطعاً در همه افراد این علائم متغیر است و نمی توان به صورت 100 درصد به آن ها استناد کرد.

آیا جوش زدن نشان دهنده بارداری پسر است؟

بیشتر گفته می شود که نشان دهنده علائم بارداری دختر است.

آیا تیره شدن اطراف نوک پستان نشان دهنده بارداری پسر است؟

بله گفته می شود نشان دهنده بارداری پسر است.

3.2/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

سنجش هورمون hCG

هورمون hCG چیست و چه زمانی ترشح می شود؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور