تاثیر تریاک بر دیابت

تاثیر تریاک بر دیابت و قند خون

تاثیر تریاک بر دیابت موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی تاثیر تریاک بر دیابت و قند خون بپردازیم و همچنین به شما این موارد را توضیح دهیم که آیا استفاده از تریاک واقعاً می تواند روی قند خون و سایر بیماری های مرتبط با دیابت تاثیری داشته باشد یا خیر. اهمیت این موضوع از آن جهت است که متاسفانه در کشور ما افراد بسیاری این باور را دارند که تاثیر تریاک بر دیابت مثبت است و می تواند منجر به کاهش قند خون شود. اگر شما نیز در این مورد هنوز مردد هستید توصیه می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کافی را بدست آورید. تمامی اطلاعات آورده شده در این مطلب، برگرفته از تحقیقات علمی است و به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده به این تحقیقات استناد نمایید.

آشنایی با بیماری دیابت

همانطور که می دانید دیابت نوعی بیماری قند خون است که بدن این افراد قادر به تولید انسولین نبوده و این افراد دچار اختلال می شوند. به صورت کلی دو نوع دیابت وجود دارد که شامل موارد زیرمی شود

در دیابت نوع اول تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود.

در دیابت نوع دوم، ایجاد مقاوت زیاد بدن به انسولین دیده شده که در نهایت موجب آسیب دیدن سلول‌ها بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین می‌شود.

این بیماری می تواند ارگان ها و اندام های مهم بدن مانند کلیه، قلب، عروق و بینایی را تحت تاثیر قرار دهد.

تریاک و کاهش قند خون-

تاثیر تریاک بر دیابت و قند خون

به صورت کلی استفاده از مواد مخدر می تواند تاثیر بسیاری بر روی سلامتی افراد داشته باشد. علاوه بر این حتی استفاده از این مواد می تواند خود دلیلی برای ابتلا به دیابت باشد. از آنجایی که کنترل وضعیت افراد دیابتی بسیار مهم است، این افراد با استفاده از مواد مخدر این کنترل را از دست داده و در نتیجه ممکن است وضعیت آن ها بدتر شود.

به علاوه تنبلی در مصرف داروها نیز می تواند با استفاده از مواد مخدر رخ دهد.

افراد دیابتی با مصرف مواد اعتیادآور مانند تریاک، دچار اف قند خون شده و در نتیجه بدن آن ها به سرعت نیاز به شکستن کربوهیدارت ها خواهد داشت.

عوارض احتمالی این حالت شامل موارد زیر می شود:

  • لرزش بدن
  • سرگیجه
  • از هوش رفتن
  • از هوش رفتن از در اثر افت سطح قند خون

آیا از نظر علم پزشکی استفاده از تریاک باعث کاهش قند خون می شود؟

برخی افراد اعتقاد دارند که استفاده از تریاک منجر به کاهش قند خون شده و در نتیجه برای درمان این بیماری موثر است. اما در حقیقت و از نظر علم پزشکی چنین دیدگاهی صحیح نبوده و استفاده از تریاک نمی تواند منجر به کنترل قند خون افراد دیابتی شود.

البته این موضوع را نیز است بدانید که استفاده از تریاک، به صورت مقطعی منجر به کاهش قند خون خواهد شد.

تاثیر هروئین بر دیابت

ما در موارد فوق، تاثیر تریاک بر دیابت را بررسی کردیم و حال در این قسمت قصد داریم به بررسی تاثیر هروئین بر دیابت بپردازیم. در خصوص این ماده باید بدانید که به شدت اعتیاد آور و خطرناک است. این ماده با تاثیراتی که روی ترشحات هورمونی بیمار می گذارد، تنظیم سطح قند خون را با مشکل روبه‌رو کرده و مشکلات دیگری را نیز به وجود می آورد.

مشکلاتی مصرف هروئین برای فرد ایجاد می‌کند:

ایجاد خواب آلودگی و کاهش تنفس و همچنین آسیب جدی به مغز و کبد و ریه. به علاوه با مصرف این ماده، گردش خون پایین یا پارگی رگ (آسیب به رگ‌های خونی) به وجود خواهد آمد.

تاثیر سیگار بر دیابت

سیگار به دلیل ایجاد اختلال در گردش خون، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش داده و همچنین منجر به پیشرفت نارسایی های قلبی خواهد شد.

افراد دیابتی سیگاری، بیشتر از سایرین در معرض مشکلات قلبی خواهند بود.

تاثیر مرفین بر دیابت

مرفین نوعی مسکن قوی است که برخی از بیماران بعد از یک دوره نقاحت که به صورت تزریقی یا دارویی آن را دریافت می کنندف بدان معتاد خواهند شد. این ماده نیز منجر به افزایش سطح قند خون در بدن خواهد شد.

به صورت کلی استفاده از داروها و مواد اعتیاد آور می تواند کنترل قند خون را بسیار دشوار نماید.

تاثیر تریاک بر دیابت و قند خون-

مصرف تریاک برای کنترل قند خون و بیماری قلبی-عروقی

علاوه بر دیابت، یک سری باورهای غلط در رابطه با استفاده از تریاک برای بیماری های قلبی نیز وجود دارد. بیماری های قلبی و تنگی عروق از جمله شابع ترین دلایل مرگ و میر انسان ها است. تحقیقات نشان می دهد نه تنها تریاک روی بیماری های قلبی اثر مثبت دارد، حتی باعث بدتر شدن شرایط نیز خواهد شد.

بیشترین مرگ در بیماران دیابتیک مصرف کننده تریاک

طبق موارد فوق نه تنها تریاک اثر مثبتی روی دستگاه گوارش و کبد ندارد؛ حتی می تواند منجر به بروز علائم شدیدتر نیز شود. هر روزه نیز مرگ و میر افراد دیابتی بر اثر استفاده از تریاک افزایش پیدا می کند.

خلاصه مطلب

تاثیر تریاک بر دیابت و قند خون در این مطلب بررسی گردید. ما در این مطلب به استناد به تحقیقات علمی سعی کردیم ثابت کنیم که استفاده از تریاک هیچ تاثیر مثبتی روی قند خون نداشته و حتی می تواند منجر به بدتر شدن آن نیز شود. حتی با مقایسه آمار مرگ و میر نیز این موضوع مشخص گردید که با استفاده از تریاک میزان مرگ و میز و عوارض ناشی از بیماری به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. ما علاوه تاثیر تریاک بر دیابت تاثیر یک سری مواد مخدر مرسوم دیگر را نیز روی دیابت بررسی کردیم و در کل می توانیم بگوییم که هیچ یک از مواد مخدر تاثیر مثبتی روی دیابت و قند خون نخواهند داشت و حتی می توانند منجر به بدتر شدن شرایط افراد نیز شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

1/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور