ترک اعتیاد در بارداری
ترک اعتیاد در بارداری

ترک اعتیاد در بارداری

ترک اعتیاد در بارداری ممکن است مشکل بسیاری از زنان باشد. به دلیل اهمیت ترک اعتیاد در بارداری در ادامه با ما همراه باشید تا از روش های ایمن برای ترک مواد مخدر در بارداری  و همچنین 2 روش معجزه کننده ترک اعتیاد در بارداری بیشتر بدانید.

مهمترین کارهایی که باید برای ترک اعتیاد در بارداری انجام دهید؟

مهمترین کارهایی که می توانید برای ترک اعتیاد در بارداری انجام دهید، شامل موارد زیر می شود: به هر دارویی  که مصرف می کنید، دقت کنید. بدون توصیه های پزشکی مصرف هرگونه دارو را قطع نکنید. از مشاوران پزشکی کمک بگیرید. ویزیت منظم داشته باشید تا مطمئن شوید کودک شما رشد می کند. برای بهبود رژیم خود تلاش کنید.

برای ترک اعتیاد در بارداری کدام روش بهتر است؟

برای ترک اعتیاد در بارداری کدام روش بهتر است؟

برای اینکه بدانید کدام روش ترک اعتیاد در بارداری بهتر است، لازم است ابتدا باید شرایط تان بررسی شود. به طور مثال، برای بیشتر زنان معتاد به هروئین یا دیگر مواد مخدر، از داروها کمک گرفته می شود. این داروها می توانند داروهایی همچون متادون یا بوپرنورفین به عنوان جایگزین استفاده خواهد شد.

هر دو دارو نتایج خوبی در کمک به زنان برای بهبودی کامل با حداقل عوارض یا علائم ترک داشته اند. متادون یک داروی قدیمی است که از دهه 1960 در دسترس است، در حالی که بوپرنورفین (به عنوان Suboxone یا Subutex فروخته می شود)

زنان بارداری که متادون مصرف می کنند باید این کار را از طریق یک برنامه کمک دارویی، که توسط یک کلینیک تخصصی یا مرکز توانبخشی انجام می شود، انجام دهند. بوپرنورفین را می توان توسط هر پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی که دارای گواهی استفاده از آن هستند، صادر کرد.

اگرچه هر دو دارو بسیار موثر هستند، Suboxone انعطاف پذیری بیشتری به مشتری می دهد و به دست آوردن آن آسان تر است. تحقیقات بالینی نشان می دهد که Suboxone همچنین ممکن است علائم ترک بیشتری در نوزادان ایجاد کند. اگرچه متادون و بوپرنورفین برای زنان باردار ایمن در نظر گرفته می شوند و می توانند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به NAS را در نوزادان کاهش دهند.

لزوم توجه به ترک حتی پس از زایمان

اگرچه بسیاری از زنان می توانند در حین بارداری هوشیار یا عاری از مواد مخدر بمانند، پس از تولد کودک، عود بیماری ممکن است اتفاق بیفتد، به خصوص در زنانی که از یک برنامه حرفه ای توانبخشی پشتیبانی نکرده اند. پس از تولد کودک، ادامه حمایت از یک برنامه مراقبت های بعدی می تواند سلامتی مادر و کودک را تضمین کند.

مولفه های برنامه مراقبت های بعدی برای زنان باردار و مادران تازه وارد عبارتند از:

توانبخشی دارویی برای زنان باردار برای عدم استفاده از مواد مخدر

مدیریت دارو

مشارکت در گروه های پشتیبانی جامعه یا برنامه های 12 مرحله ای

شرکت در گروه های فارغ التحصیلان با همسالانی که توانبخشی را به پایان رسانده اند

مراجعه به مراکز خدمات برای زنان باردار و مادران، مانند مراقبت های پس از تولد، مراقبت از کودکان و…

چرا استفاده از مواد مخدر در دوران بارداری می‌تواند آسیب رسان باشد؟

چرا استفاده از مواد مخدر در دوران بارداری می‌تواند آسیب رسان باشد؟

استفاده از مواد مخدر نه تنها در دوران بارداری، مضر است. حتی قبل از آن هم مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد. از جمله این مشکلات می توان به ناباروری اشاره کرد. مشکلات مربوط به جفت نیز در دوران بارداری رخ می دهد.

بدین صورت که زنان باردار معتاد، به دلیل اعتیاد نمی توانند غذا و اکسیژن مورد نیاز جنین را تامین نمایند. زایمان زودرس، مرده زایی یا سقط جنین نیز از جمله مشکلاتی است که با استفاده از مواد در دوران بارداری به وجود می آید.

نوزادان متولد شده از مادران معتاد ممکن است دارای مشکلات ذیل باشند :

این نوزادان به صورت زودرس متولد می شوند.

بسیاری از آن ها وزن بسیار کمی دارند.

اندازه سر آن ها از حد نرمال کمتر است.

دارای نقص در قلب هستند.

با انواع نقص ها هنگام تولد به دنیا می آیند.

ممکن است برخی از آن ها دارای عفونت ها همچون هپاتیت، ایدز و یا بیمارهای عفونی دیگر باشند.

سندرم پرهیز نوزادان (که NAS نیز نامیده می شود) نیز در این موارد می تواند دیده شود.

 NAS می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که کودک قبل از تولد در معرض دارو قرار بگیرد و پس از تولد ترک دارو را پشت سر بگذارد.

نوزادانی که از مادران معتاد متولد می شوند علاوه بر مشکلات رایج هنگام تولد، با سایر مشکلات نیز در اواخر زندگی خود رو به رو خواهند بود که شامل موارد زیر می شود :

  • مشکلات یادگیری و رفتاری
  • رشد کندتر از حد طبیعی
  • سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (که SIDS نیز نامیده می شود)

اثرات  کلی سو مصرف مواد بر مادر و نوزاد

در طول رشد و نمو جنین، مواد مغذی و اکسیژن حیاتی از مادر به نوزاد از طریق جفت، لایه ای از بافت و عروق خونی که رحم را پوشانده است، رسانده می شوند. همراه با بند ناف، جفت به عنوان یک حلقه نجات برای جنین در حال رشد عمل می کند.

با این حال، ترکیبات مضر موجود در الکل، ماری جوانا، کوکائین، هروئین و سایر مواد مخدر نیز می توانند از جفت عبور کرده و کودک را تحت تأثیر قرار دهند. علاوه بر این، ترکیبات می توانند به جفت آسیب رسانده و باعث تبادل مواد مغذی و از بین بردن مواد زائد شوند.

تاثیر انواع مواد مخدر بر مادر باردار و جنین

تاثیر انواع مواد مخدر بر مادر باردار و جنین

در دوران بارداری سیگار کشیدن، مصرف الکل و مصرف مواد مخدر را ترک کنید. اگر استفاده از مواد را دارید، به هیچ عنوان برای بارداری اقدام نکرده و این کار را به زمان بعد از ترک موکول نمایید. ما در ادامه قصد داریم اثرات رایج ترین مخدرها را بر مادر و نوزاد باردار بررسی کنیم.

سیگار

سیگار کشیدن در دوران بارداری روی کودک شما تأثیر می گذارد و می تواند مشکلات سلامتی متعددی که شامل موارد زیر می شود، به وجود بیاورد.

وزن کم هنگام تولد که می تواند مضر باشد.

افزایش خطر ذات الریه، آسم یا گوش چسبنده. همچنین خطر مرگ ناگهانی کودک در خواب را افزایش می دهد.

خطر از دست دادن کودک (سقط جنین یا مرده زایی).

الکل

اگر فکر می کنید باردار هستید یا می دانید باردار هستید، به طور کلی از مصرف الکل خودداری کنید.

هنگام بارداری، هر بار که الکل می نوشید (به عنوان مثال، آبجو، مشروب، مشروبات الکلی یا RTDs، تمام الکل از طریق جفت به کودک شما منتقل می شود.

نوشیدن الکل در دوران بارداری احتمال ابتلای کودک به مشکلات مادام العمر را افزایش می دهد. این خطر وجود دارد که کودک شما به درستی رشد نکند یا مغز وی آسیب ببیند و مراقبت از او دشوار باشد.

در شدیدترین وضعیت، این خطر وجود دارد که کودک شما با ناتوانی ذهنی، صورت غیرمعمول و سایر نقایص مادرزادی متولد شود (این به عنوان “سندرم الکل جنینی” شناخته می شود). پس از تولد کودک، هر الکلی که می نوشید به شیرتان منتقل می شود.

مواد مخدر

استفاده از مخدرها حتی به صورت تفریحی، می توانند مشکلاتی را برای شما و کودک تان به وجود آورد. ممکن است کودک تان نارس متولد شود، صدمات قابل توجهی ببیند و یا نقایص مادرزادی را تجربه کند.

مواد دیگری مانند هروئین ممکن است باعث شود کودک شما وابسته به مواد مخدر باشد و از علائم ترک رنج ببرد. نوزادان وابسته به دارو در صورت زنده ماندن به مراقبت های تخصصی نیاز دارند.

استفاده از بیش از یک دارو (شامل الکل و دخانیات) خطرات را برای شما و کودک شما افزایش می دهند.

اگر از مواد مخدر استفاده می کنید، با ماما (یا پزشک متخصص)، پزشک یا پرستار خود صحبت کنید. آنها می توانند شما را برای کمک و پشتیبانی به یک سرویس محلی ارجاع دهند.

هروئین

این ماده نیز مخدری غیرقانونی است که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد. زنان بارداری که به طور داخل وریدی از هروئین استفاده می کنند (با سوزن های مشترک) در معرض بیماری های واگیر قرار می گیرند.

سو مصرف هروئین در یک زن باردار می تواند به وابستگی به مواد افیونی در نوزاد متولد نشده منجر شود و در نتیجه سندرم ترک بعد از تولد ایجاد گردد. هروئین همچنین ممکن است به وزن کم هنگام تولد، محدودیت رشد جنین و نقایص مادرزادی کمک کند.

داروهای مت، اکستازی و سایر داروهای باشگاهی

Meth مخفف methamphetamine ، از جمله موادی هستند که در مهمانی ها به صورت تفریحی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند.

این داروها می توانند عوارض جانبی جدی بر روی زنان باردار داشته باشند که شامل جمله ضربان قلب سریع، فشار خون بالا، بی اشتهایی، مشکلات خواب، حالت تهوع و استفراغ می شود. طبق مارس دیمز، داروهای باشگاهی همچنین می توانند خطر ابتلا به وزن کم هنگام تولد، نقایص مادرزادی و سندرم پرهیز نوزادان را افزایش دهند.

داروهای تجویزی

داروهای تسکین دهنده درد، داروهای آرام بخش و داروهای خواب آور ممکن است برای زنان باردار تجویز شود تا به آنها کمک کند تا از پس ناراحتی بارداری برآیند. با این حال، ممکن است تأثیرات این داروها بر رشد جنین کاملاً مشخص نباشد.

بر اساس مجله زنان و زایمان، نوزادانی که از مادران معتاد به مواد افیونی متولد می شوند میزان نقص لوله عصبی یا نقص مغز و نخاع در آنها بیشتر است. مادرانی که از داروهای ضد درد مخدر مانند Vicodin ،Percocet یا Norco استفاده می کنند، ممکن است نوزادانی وابسته به مواد افیونی به دنیا بیاورند که در معرض خطر سندرم ترک نوزاد قرار دارند.

ماری جوانا یا گل

گازهای مضر زیادی در دود ماری جوانا وجود دارد که می تواند به کودک شما منتقل شده و خطر ابتلا به عوارض را افزایش دهد. کشیدن ماری جوانا در دوران بارداری ممکن است احتمال سقط کودک را افزایش دهد، که می تواند باعث شروع زودرس زایمان و ناراحتی جنین شود. عوارض ماری جوانا بر مغز و سایر اعضای بدن همچنین می تواند منجر به رشد نامناسب، مشکلات رفتاری و مشکلات تنفسی گردد.

در دوران شیردهی نیز باید از مصرف ماری جوانا خودداری شود، زیرا این دارو به راحتی از طریق شیر مادر به کودک منتقل می شود.

اثرات تتراهیدروکانابینول، ماده شیمیایی فعال موجود در ماری جوانا است که تاثیر آن، بر سلامت جنین هنوز در حال بررسی است. اگرچه هیچ شواهد واضحی از تأثیرات ماری جوانا بر روی زنان باردار یا نوزادان آنها وجود ندارد، اما مصرف زیاد ماری جوانا در دوران بارداری ممکن است منجر به تأخیر در رشد یا مشکلات رفتاری در نوزادان و کودکان شود. انستیتوی ملی سوء مصرف مواد مخدر بیان می کند که نوزادانی که قبل از تولد در معرض ماری جوانا قرار دارند، در اواخر کودکی دارای اختلالات یادگیری، اختلالات توجه و مشکلات حافظه هستند.

کوکائین

کوکائین یک محرک عصبی مرکزی غیرقانونی است که می تواند در مادر و نوزاد او، اعتیاد ایجاد کند. سو استفاده از کوکائین می تواند عوارضی را در بارداری مانند جدا شدن جفت، زایمان زودرس و سقط جنین و همچنین محدودیت رشد جنین و کوچک بودن دور سر در نوزادان ایجاد کند.

نوزادان معتاد به کوکائین علائم سندرم خودداری نوزاد را از جمله لرزش، گریه های شدید، استفراغ و تشنج نشان می دهند. قرار گرفتن در معرض کوکائین در رحم همچنین ممکن است منجر به خطر بیشتر ناتوانی در یادگیری و مشکلات رشد در اواخر کودکی شود.

مصرف کوکائین در دوران بارداری خطر سقط جنین و مرده زایی را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث پارگی زودرس غشاها، جدا شدن زودهنگام جفت و زایمان زودرس شود. نوزاد در معرض کوکائین بیشتر در معرض خطر ابتلا به موارد زیر هستند:

  • سکته
  • رشد ضعیف
  • مشکلات تغذیه
  • تغییر اندام
  • ضربه مغزی
  • ناهنجاری های سیستم تولید مثل یا ادرار
  • سندرم مرگ ناگهانی نوزاد
  • مشکلات رفتاری طولانی مدت

پس از بارداری، کوکائین می تواند از طریق شیر مادر به کودک منتقل شود، بنابراین نباید از آن در دوران شیردهی استفاده شود.

متادون

به صورت کلی جهت سلامتی مادر و کودک، توصیه می شود تا جای ممکن از مصرف هر گونه ماده مخدر خودداری گردد. اما اگر به موادی همچون، هروئین اعتیاد دارید، توصیه می کنیم از متادون استفاده کنید. متادون با نتایج بهتر بارداری نسبت به هروئین همراه است.

آمفتامین ها

اگر از محرک هایی مانند مت آمفتامین کریستال استفاده می کنید، در معرض خطر بیشتری برای مشکلات زیر هستید:

  • جدایی زودرس جفت
  • زایمان نوزاد با مشکلات رشد
  • مرگ جنین در رحم

در صورت شیردهی نباید از آمفتامین استفاده شود.

چرا باید اعتیاد در بین زنان باردار درمان شود؟

چرا باید اعتیاد در بین زنان باردار درمان شود؟

چنانچه اعتیاد زنان باردار درمان نشود، می تواند منجر به بروز مشکلات غیرقابل جبرانی گردد. گرچه بسیاری از زنان باردار و نوجوانان از عواقب ناشی از مواجهه با مصرف مواد مخدر یا الکل می ترسند، اما واقعیت این است که بهبودی ناشی از سو مصرف مواد بسیار ایمن تر از زایمان در زمان اعتیاد فعال است.

مواد مخدر و الکل می تواند عوارض جدی در بارداری ایجاد کند و همچنین به رشد جسمی و شناختی جنین آسیب برساند. علاوه بر این، زندگی معتاد و اعتیاد زنان و دختران باردار را در معرض خشونت، جرم، تعقیب قانونی و بیماری های واگیر قرار می دهد.

با وجود خطرات سو مصرف مواد در دوران بارداری، آمارهای ملی نشان می دهد که بسیاری از زنان باردار به نوشیدن زیاد یا مصرف مواد مخدر ادامه می دهند.

آیا بین الکل و مرگ نوزادان ارتباطی وجود دارد؟

سو مصرف الکل در دوران بارداری می تواند عواقب مهلکی را برای نوزادان به همراه داشته باشد. مطالعه ای که در Pediatrics منتشر شده است، نشان دهنده ارتباط قوی بین سو مصرف الکل مادران و مرگ و میر نوزادان است.

مجله گزارش داده است، نوزادان متولد شده از زنانی که در طول بارداری یا در طول اولین سال پس از بارداری از الکل مصرف کرده بودند، در مقایسه با نوزادانی که از مادران غیر الکلی متولد شده بودند 50 درصد بیشتر خطر مرگ داشتند.

سو مصرف مواد و افسردگی در دوران بارداری

فشارهای روحی، جسمی و مالی ناشی از بارداری می تواند باعث بروز دوره های افسردگی یا اضطراب در زنان شود، حتی اگر قبلاً بیماری روانی برای آنها تشخیص داده نشده باشد. کالج متخصص زنان و زایمان آمریکا تخمین می زند که بین 14 تا 23 درصد زنان باردار قبل از زایمان افسردگی قبل از زایمان یا افسردگی را تجربه می کنند.

از آنجا که برخی از علائم اولیه افسردگی، مانند غم و اندوه، نوسانات خلقی، سطح پایین انرژی و اختلالات خواب، علائم بارداری را تقلید می کنند، تشخیص افسردگی در بیماران باردار دشوار است. با این حال، شناسایی افسردگی در دوران بارداری از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا این شرایط جدی روانی می تواند به موارد زیر منجر شود:

  • انگیزه کم برای جستجوی مراقبت های دوران بارداری
  • افزایش خطر ابتلا به عوارض بارداری
  • کاهش وزن هنگام تولد جنین
  • میزان بالاتری از سو مصرف مواد مخدر یا الکل
  • افزایش خطر افکار خودکشی
  • دومین اقدام به خودکشی
  • افزایش خطر افسردگی پس از زایمان
  • مشکل پیوند با نوزاد پس از تولد

در زنان باردار، مانند هر گروه دیگر، بیماری های روانی و سو مصرف مواد اغلب به طور همزمان وجود دارد. زنان بارداری که افسرده هستند ممکن است به منظور تسکین احساس  ناامیدی یا غم و اندوه به الکل یا مواد مخدر روی آورند. اما استفاده از داروهای ضد افسردگی سیستم عصبی مرکزی مانند الکل یا داروهای آرام بخش در نهایت می تواند علائم افسردگی را بدتر کند.

زنان بارداری که علائم آنها خفیف تا متوسط ​​است، بدون نیاز به داروهای ضد افسردگی، به درمان فردی یا گروهی به خوبی پاسخ می دهند. برای خانم هایی که علائم افسردگی شدیدتری دارند، ممکن است داروی ضد افسردگی برای اطمینان از سلامت مادر و کاهش احتمال صدمه به کودک لازم باشد.

اگرچه استفاده از داروهای ضد افسردگی تا حدی خطراتی را برای جنین در حال رشد ایجاد می کند، اما فواید درمانی دارویی برای مادر و کودک اغلب از این خطرات بیشتر است. کلینیک مایو خاطرنشان می کند که محبوب ترین داروهای ضد افسردگی، مانند مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین به طور کلی برای زنان باردار و نوزادان در حال رشد بی خطر است، به ویژه هنگامی که با تأثیر منفی افسردگی مادر مقایسه شود.

روش های درمانی برای سو مصرف مواد در بارداری

روش های درمانی برای سو مصرف مواد در بارداری

همانطور که اشاره کرده بودیم، ترک اعتیاد در بارداری موضوعی بسیار مهم و ضروری است و اگر برای ترک اعتیاد در بارداری اقدام نشود، می تواند مشکلات بسیاری را هم برای مادر و هم برای نوزاد به وجود بیاورد.

استفاده از روش های ترک اعتیاد در بارداری

علاوه بر کاهش خطر سقط جنین و نقص مادرزادی، یک برنامه جامع توانبخشی است که می تواند به بازیابی سلامت جسمی و روانی مادر کمک کند. در طی سم زدایی و فرایند ترک اعتیاد در بارداری، بدن مادر از الکل یا مواد مخدر، پاک می شود. زنانی که از تغذیه نامناسب و هیدراتاسیون ناکافی رنج می برند می توانند مواد مغذی و مایعات مورد نیاز برای ادامه بارداری سالم را دریافت کنند.

افرادی که برای ترک اعتیاد در بارداری از روش های دارویی استفاده می کنند، می توانند از حمایت روانی اجتماعی پزشکان و پرستاران نیز برخوردار باشند.

زنانی که از تغذیه نامناسب و هیدراتاسیون ناکافی رنج می برند می توانند مواد مغذی و مایعات مورد نیاز برای ادامه بارداری سالم را دریافت کنند.

مصرف مخدرها در دوران بارداری چگونه بر کودک تأثیر می گذارد؟

ارتباط شما و نوزاد با جفت و بند ناف است. تقریباً هر آنچه وارد بدن شما می شود با کودک شما به اشتراک گذاشته می شود. این به این معنی است که هر دارویی استفاده می کنید روی کودک شما نیز تأثیر می گذارد. جنین به مواد مخدر بسیار حساس است و نمی تواند داروها را به همان اندازه که بدن شما دفع می کند، دفع کند.

خطرات اعتیاد در بارداری به چه عواملی بستگی دارد؟

خطرات مرتبط با مصرف مواد مخدر در دوران بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع داروی مصرفی
  • زمان استفاده از دارو
  • تعداد دفعات مصرف دارو

نوشیدن الکل در دوران بارداری چگونه بر کودک تأثیر می گذارد؟

هرچه بخورید یا بنوشید مانند این است که کودک تان خورده است. غذاها و مایعات به سرعت از طریق جفت از شما به فرزند شما منتقل می شوند. به همین دلیل مصرف مواد غذایی و آب میوه های مغذی در دوران بارداری مهم است. الکل می تواند اثرات مخربی روی کودک در حال رشد شما بگذارد.

جنین نمی تواند الکل را به همان روشی که بزرگسالان می توانند، پردازش کند. غلظت الکل در جنین بیشتر است و می تواند از رسیدن مقادیر کافی مواد مغذی و اکسیژن به اندام های حیاتی آنها جلوگیری کند.

نوشیدن الکل در دوران بارداری می تواند باعث رشد غیرطبیعی جنین و سندرم الکل جنین گردد. FAS یک بیماری مادرزادی است که با نقایص روحی و جسمی مشخص می شود. نوزادان مبتلا به FAS ممکن است در طی 12 ساعت پس از زایمان علائم ترک حرکات عصبی، تحریک پذیری و تغذیه نامناسب را تجربه کنند.

  • ناهنجاری های دندانی
  • ناتوانی ذهنی
  • تأخیر در رشد
  • مشکلات گفتاری، حرکتی و مهارتهای اجتماعی
  • اختلال بینایی
  • هماهنگی ضعیف
  • مشکلات قلبی
  • نقص کلیه و ناهنجاری
  • تغییر اندام یا انگشتان دست
  • قد و وزن کم
  • اختلالات رفتاری، مانند اختلال بیش فعالی با کمبود توجه

برای محافظت از کودک خود در برابر خطرات ناشی از الکل، در حین بارداری نباید هیچ الکلی بنوشید. نوشیدن در سه ماه اول بارداری به خصوص خطرناک است. این زمانی است که رشد اندام های مهم اتفاق می افتد. به همین دلیل، اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک باردار شوید، باید نوشیدن الکل را متوقف کنید.

استفاده از الکل در دوره شیردهی

الکل به راحتی در شیر مادر منتقل می شود. نوزادی که به طور مکرر در معرض الکل در شیر مادر قرار دارد، می تواند در رشد ذهنی و حرکتی دچار مشکل شود.

اگر ترجیح می دهید هنگام شیردهی الکل بنوشید، تا زمانی که سم زدایی نشده اید، از دادن شیر مادر به کودک خودداری کنید. بسته به وزن بدن شما، این کار معمولاً دو یا سه ساعت برای 12 اونس آبجو 5 درصد، 5 اونس 11 درصد شراب و 1.5 اونس 40 درصد مشروبات الکلی طول می کشد.

خلاصه مطلب

ترک اعتیاد در بارداری، موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما با بررسی، 2 روش معجزه کننده ترک اعتیاد در بارداری سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با انواع روش های حمل مشکل ترک اعتیاد در بارداری آشنا شوید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از مشکل اعتیاد در بارداری رنج می برید، می توانید با کارشناسان ما جهت دریافت راه حل در تماس باشید.

برای ترک اعتیاد در بارداری بهترین راه چیست؟

برای ترک اعتیاد در بارداری باید لازم است ابتدا شرایط فرد در نظر گرفته شده و سپس بهترین روش انتخاب گردد.

آیا ترک اعتیاد در بارداری الزامی است؟

بله زیرا مادر و جنین هر دو در خطر خواهند بود.

برای ترک اعتیاد در بارداری به چه مراکزی باید مراجعه کرد؟

بیشتر مراکز درمانی و خدماتی در حوزه اعیتاد می توانند به شما کمک کنند.

آیا برای ترک اعتیاد در بارداری دارو تجویز خواهد شد؟

بله گاهی ممکن است داروهایی مانند متادون تجویز شود.

4.2/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور