ریتالین برای کنکور
ریتالین برای کنکور

ریتالین برای کنکور

برخی از داوطلبان تصور می کنند که اگر از ریتالین برای کنکور استفاده کنند، می توانند مطالعه بیشتری کرده و عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال، مطالعات و مشاهدات نشان داده است که گرچه این قرص ها دارای یک سری تاثیرات مثبت جزئی هستند، اما این موارد موقتی بوده و مضرات آن به مرتب بیشتر است. از این رو، توصیه می شود که 12 اثر قرص ریتالین در جلسه کنکور را بشناسید تا دچار آسیب نشوند.

دلیل این امر نیز آن است که بدن تعدادی از دواطلبان مصرف کننده ریتالین برای کنکور واکنش مثبتی به این دارو نشان نداده و به علت ناسازگار بودن قرص مذکور حتی امکان دارد که نتیجه عکس بگیرند. میزان و نوع واکنش های منفی به دو عامل مهم ویژگی های جسمانی و میزان مصرف ریتالین بستگی دارد. بنابراین، نیم توان انتظار داشت که تمامی افراد پاسخ یکسانی را از خود بروز دهند.

آیا مصرف ریتالین برای کنکور مفید است؟

برخی از داوطلبان تصور می کنند که اگر از ریتالین برای کنکور استفاده کنند، می توانند مطالعه بیشتری کرده و عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال، مطالعات و مشاهدات نشان داده است که گرچه این قرص ها دارای یک سری تاثیرات مثبت جزئی هستند، اما این موارد موقتی بوده و مضرات آن به مرتب بیشتر است. از این رو، توصیه می شود که 12 اثر قرص ریتالین در جلسه کنکور را بشناسید تا دچار آسیب نشوند. دلیل این امر نیز آن است که بدن تعدادی از دواطلبان مصرف کننده ریتالین برای کنکور واکنش مثبتی به این دارو نشان نداده و به علت ناسازگار بودن قرص مذکور حتی امکان دارد که نتیجه عکس بگیرند. میزان و نوع واکنش های منفی به دو عامل مهم ویژگی های جسمانی و میزان مصرف ریتالین بستگی دارد. بنابراین، نیم توان انتظار داشت که تمامی افراد پاسخ یکسانی را از خود بروز دهند. آیا مصرف ریتالین برای کنکور مفید است؟  

آزمون سراسری یکی از سرنوشت سازترین مراحل زندگی هر فردی محسوب می شود که قبولی یا رد شدن در آن می تواند مسیر زندگی متقاضیان را تغییر دهد. چرا که امروزه داشتن مدرک تحصیلی و درجه علمی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب شغل آینده به شمار می روند. همین مسئله و حساسیت این آزمون بزرگ را زیاد کرده و رقابت را در بسیاری رشته ها تنگاتنگ نموده است.

این امر گاهی باعث می شود تا برخی از داوطلبان برای کاهش استرس و فرار از اضطراب به داروهای شیمیایی پناه بیاورند. بعضی از این داروهای شیمیایی کمک می‌کنند تا آنچه در مغز موجب احساس ناخوشایند می شود، کاهش یابد.

نکته تاسف بار و نگران کننده آن است که برخی از داوطلبان و دانش آموزان از ریتالین برای کنکور یا حتی امتحانات مدرسه به طور مرتب استفاده کنند. همین مسئله موجب می شود تا به مرور علائم اعتیاد به ریتالین در شخص پیدا شود. زیرا این ماده دارای خواصی است که بدن را به خود عادت می دهد.

این مسئله سبب شده تا پزشکان و روانپزشکان به جز در موارد ضروری، مصرف آن را محدود نمایید. حتی در مواردی داروی گیاهی مفید جایگزین قرص ریتالین برای تسکین دردها یا رفع بیماری تجویز می شود.

در نگاه اول، به نظر می رسد که ریتالین برای کنکور به تولید دوپامین منجر می شود و به همین دلیل ایجاد احساس سرخوشی و افزایش تمرکز آنها می کند. اما تحقیقات ثابت کرده که هیچ گونه گزارشی ناشی از سودمندی این دارو مشاهده نشده است. حتی مطالعات حاکی از بروز عوارض مصرف ریتالین است.

عوارض مصرف ریتالین برای کنکور چیست؟

عوارض مصرف ریتالین برای کنکور چیست؟

شاید برخی از مردم، ریتالین را از مواد اعتیاد آور نمی شناسند. اما حقیقت این است که با توجه به اثر این داروها بر مغز و اعصاب ثابت شده است که ریتالین اعتیاد آوره. همچنین تصور می شود که تاثیر ترشح دوپامین به دلیل مصرف این دارو کوتاه مدت می باشد. اما طبق تحقیقات پزشکی مشخص شد که عوارض مصرف این دارو با کوکائین برابری می‌کند و به همین دلیل برای ایجاد آرامش و خوشحالی راه های دیگری را بهتر است انتخاب نمایید.

یکی از عوارض رایج مصرف ریتالین برای کنکور و امتحانات مدارس، ایجاد مشکل در خواب یا بی خوابی می باشد. گاهی اوقات نیز اشتهای فرد کاهش پیدا کند و یا حتی در مواردی دچار بی اشتهایی می شود. کاهش وزن، از عوارض دیگر مصرف این دارو می باشد. همچنین در برخی افراد مشاهده می شود که مصرف این دارو تپش قلب را در پی داشته است.

در صورتی که پس از مصرف ریتالین برای کنکور  علایم زیر را مشاهده نمودید، حتماً به پزشک معالج مراجعه نمایید :

  •  ایجاد مشکل در گردش خون و بروز علائم در انگشتان دست و پا به صورت سرد شدن، بی حسی، درد  و تغییر رنگ پوست خود را نشان می دهد.
  •  ضربان قلب با سرعت و یا به طور نامنظم در تپش می باشد.
  •  ایجاد تغییر در روحیات و خلق و خوی فرد از جمله تحریک پذیری، خشونت، نوسانات خلقی و به وجود آمدن افکار غیر عادی را در پی دارد.
  • ایجاد تغییر در بینایی فرد همانند تاری دید.

سخن پایانی

حال که دیدیم ریتالین در جلسه کنکور چه مضراتی می تواند داشته باشد، تمید است که از مصرف چنین دارویی برای کسب نتیجه بهتر و بالا بردن راندمان مطالعه خودداری کنیم.

مسلما اگر برنامه ریزی، امید، اعتماد بنفس، استفاده از منابع درست و مطالعه دقیقی صورت گیرد، دیگر نیازی به مصرف ریتالین برای درس خواندن نخواهد بود و احتمال قبولی را می توان چند برابر افزایش داد. برای دستیابی بخ رموز موفقیت، کسب راهنمایی از مشاوران و کارشناسان حوزه تحصیلی ضروری بنظر می رسد. در همین راستا، مشاوران و کارشناسان دکتر فکر در کنارتان هستند تا در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 به شیوه تلفنی و آنلاین مشاوره اختصاصی ارائه دهند.

آیا استفاده از ریتالین برای کنکور سودمند است؟

خیر. این دارو در بدن برخی از افراد ناسازگاری نشان داده و موجب واکنش های ناخوشایند می شود. بعلاوه، بدن خیلی زود به ریتالین عادت می کند.

مصرف ریتالین برای کنکور چه عوارضی در پی خواهد داشت؟

از جمله عوارض رایج مصرف ریتالین برای کنکور و امتحانات مدارس، ایجاد مشکل در خواب یا بی خوابی، کاهش اشتها یا در مواردی دچار بی اشتهایی، کاهش وزن می باشد.

آیا ریتالین اعتیاد آور است؟

بله. طبق تحقیقات پزشکی مشخص شد که عوارض مصرف این دارو با کوکائین برابری می‌کند

کدام علائم نشان دهنده خطرناک بودن ریتالین می باشد؟

در این مقاله به جدی ترین علائم مصرف ریتالین برای کنکور اشاره شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور