روش های تنگ کردن واژن
روش های تنگ کردن واژن

مهمترین روش های تنگ کردن واژن بدون عمل جراحی

روش های تنگ کردن واژن بدون عمل جراحی چیست؟ شاید این سوال شما نیز باشد. از آنجایی که شل شدن واژن مشکلی رایج میان خانم ها است. به همین دلیل نیاز است از روش های ایمن برای برطرف کردن آن اطلاعات لازم را بدست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا روش های تنگ کردن واژن را بررسی کنیم.

آشنایی با روش های تنگ کردن واژن

زنان مشروط به این باور هستند که برای اینکه از نظر جنسی مطلوب باشند، باید واژنی سفت و نرم داشته باشند. اگرچه این ایده صحیح نیست. با این حال، یک واژن شل می‌تواند بر سلامت جنسی زن تأثیر بگذارد.

برخی از زنان چه به دلیل خجالت یا تلاش برای پس انداز پول، سعی می کنند سستی واژن خود را با روش های DIY درمان کنند. اما این «درمان‌های خانگی» خطرناک هستند و می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، مضر واقع شوند.

شلی واژن چیست؟

شلی واژن زمانی مهم است که بتواند بر سلامت جسمی، روانی و جنسی زن تأثیر بگذارد. همچنین به عنوان سندرم آرامش واژن یا VRS شناخته می شود. این بیماری معمولاً در نتیجه زایمان طبیعی رخ می دهد. با این حال، ممکن است در دوران یائسگی نیز ایجاد شود.

چه چیزی باعث شلی واژن می شود؟

VRS اغلب بعد از زایمان طبیعی رخ می دهد.

پوست واژن حاوی کلاژن و الاستین است که به کشش و انبساط آن کمک می کند تا زایمان طبیعی را انجام دهد. با این حال، حتی با وجود کلاژن و الاستین، پوست فقط تا این حد می تواند کشیده شود.

به طور معمول (در اولین زایمان مادر) بافت زیرین کانال زایمان بیش از حد کشیده می شود و پاره می شود. پارگی های کوچک مقداری از کیفیت کشسانی واژن را کاهش می دهد، بنابراین نمی تواند به طور کامل به اندازه اصلی خود بازگردد.

اکثر مادران تا حدی این را تجربه خواهند کرد. برای برخی، علائم آنها پس از 3 ماه یا بیشتر کاهش می یابد. برای برخی دیگر، علائم ممکن است برای 6 ماه یا بیشتر باقی بماند.

نوسانات هورمونی و فشار فیزیکی یا استرس بر واژن و سایر اندام های لگنی می تواند منجر به شلی واژن شود.

علل شایع عبارتند از:

زایمان طبیعی که باعث کشیدگی عضلات، تاندون ها و دیواره های واژن می شود

کاهش سطح استروژن ناشی از یائسگی

کاهش سطح استروژن ناشی از مشکلات سلامتی

پیری ماهیچه ها و تاندون ها باعث ضعیف شدن کف لگن می شود

ساختار فیزیکی تعیین شده ژنتیکی یک زن

علائم شلی واژن چیست؟

علائم شلی واژن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خشکی واژن
  • درد یا ناراحتی واژن در حین مقاربت
  • خونریزی غیرمعمول بعد از فعالیت جنسی
  • عدم روغن کاری در حین مقاربت
  • بی اختیاری ادرار
  • سوزش در هنگام ادرار
  • نیازهای غیرمنتظره و فوری به ادرار کردن
  • عفونت های مکرر دستگاه ادراری
  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  • سوزش یا خارش در ناحیه واژن یا فرج
  • کاهش میل جنسی
  • عدم تحریک جنسی
  • کاهش رضایت جنسی در حین مقاربت

شلی واژن چه تاثیراتی رو فرد و بدن می تواند داشته باشد؟

شلی واژن مطمئناً تأثیر بیولوژیکی دارد. ممکن است برای نگه داشتن مثانه خود مشکل داشته باشید، به خصوص زمانی که سرفه یا عطسه می کنید. یا ممکن است رابطه جنسی دردناک یا ناراحت کننده باشد، به خصوص بدون روغن کاری مناسب.

اما شاید مهمترین تأثیر VRS تأثیر آن بر سلامت جنسی و روان باشد. بسیاری از زنان مبتلا به VRS نگرانند که ، شریک زندگیشان دیگر نمی تواند از رابطه جنسی با آنها لذت ببرد. این امر به ویژه در میان زنانی که پس از زایمان خود برخی از احساسات جنسی را از دست داده اند صادق است.

بهترین روش تنگ کردن واژن

راه های ایمن برای سفت کردن واژن

3 راه اصلی برای سفت کردن واژن بدون به خطر انداختن سلامت واژن وجود دارد. توجه داشته باشید که هر راه حلی برای همه کار نمی کند و قبل از هر کاری باید با پزشک خود صحبت کنید.

عمل جراحي

واژینوپلاستی نوعی جراحی است که به طور خاص برای سفت کردن واژن طراحی شده است.

جراح تکه ای از پوست اضافی را از پشت واژن، هم در داخل و هم در دهانه واژن می گیرد. سپس بافت های زیر لایه بالایی پوست را به هم می دوزند. در نهایت، جراح پوست را روی بافت عمیق‌تر بخیه می‌زند.

بهبودی ممکن است مدت زیادی طول بکشد، بنابراین مهم است که به دقت بررسی کنید که آیا اکنون زمان مناسبی در زندگی شما برای دنبال کردن واژینوپلاستی است یا خیر. شما باید حداقل به مدت 6 هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.

توجه به این نکته مهم است که جراحی واژینوپلاستی فقط برای زنانی مناسب است که قصد بچه دار شدن ندارند.

تمرینات کف لگن

کف لگن شما گروهی از عضلات است که از رحم، مثانه و روده شما حمایت می کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تقویت کف لگن می تواند به احساس سفت شدن واژن کمک کند.

ماهیچه های کف لگن می توانند با ضربه های ناشی از زایمان ضعیف شوند. با تمرین این ماهیچه ها، می توانید بازتوانی آنها را شروع کنید و برخی از عملکردهایی را که ممکن است در حین زایمان از دست داده اید، دوباره به دست آورید.

در حالی که Kegels ممکن است به شما کمک کند احساس سفت‌تر شدن داشته باشید و خود را حفظ کنید، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است عملاً عملکرد جنسی را بهبود نبخشد، به این معنی که خشکی، مقاربت دردناک و مشکلات ارگاسم ممکن است ادامه یابد.

درمان های لیزری

بر اساس آخرین تحقیقات، در حال حاضر موثرترین درمان غیرتهاجمی برای شلی واژن، درمان های تنگ کننده با لیزر است، به ویژه برای زنانی که می خواهند در آینده فرزندان بیشتری داشته باشند.

درمان های لیزری مانند Intimalase با قرار دادن اسپکولوم لیزر در کانال واژن انجام می شود. سپس لیزر از طریق اسپکولوم وارد می شود، جایی که انرژی گرمایی ساطع می کند و به لایه بیرونی بافت واژن به لایه های عمیق تر نفوذ می کند. انرژی گرمایی یک پاسخ درمانی را تحریک می کند و باعث می شود این بافت واژن کلاژن بیشتری تولید کند.

کلاژن جدید پوست را سفت می کند و توانایی طبیعی واژن شما را برای روان سازی افزایش می دهد.

ممکن است در طول عمل احساس گرم شدن ملایمی داشته باشید، اما نباید دردی احساس کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج، به احتمال زیاد به 2 یا چند درمان نیاز خواهید داشت.

بیماران باید به مدت 2 هفته یا بیشتر پس از لیزر درمانی از رابطه جنسی خودداری کنند تا امکان بهبودی مناسب فراهم شود.

روش های خانگی برای تنگ کردن واژن

بسیاری از “درمان های خانگی” وجود دارد که افراد ادعا می کنند واژن شما را تنگ می کند. این درمان ها اغلب شامل گرما، مواد شیمیایی یا محصولات غذایی است که می تواند منجر به سوختگی و عفونت شود.

این مواد شامل موارد زیر می شود که استفاده از آن توصیه نمی شود:

  • آب گرم
  • بخار
  • سرکه سیب
  • گال بلوط / لانه زنبور
  • معجون های گیاهی
  • آلوئه ورا
  • خمیر دندان
  • بالم منتول

چگونه واژن خود را به طور طبیعی سفت کنیم؟

همه زنان ممکن است در دوره ای از زندگی خود به دلایل بارداری، زایمان، یائسگی یا مشکلات مربوط به سلامت باروری، احتمالاً درجاتی از سستی واژن را تجربه نمایند. با این حال بسیاری از زنان این موضوع را با پزشک خود در میان نمی گذارند زیرا احساس خجالت می کنند یا نگران هستند که تنها گزینه برای سفت کردن واژن جراحی است. سفت کردن واژن یک پروژه توهین نیست. واژن سالم کلید سلامت لگن و سلامت و شادی کلی است. خوشبختانه برخی از گزینه های آسان، بدون درد و طبیعی وجود دارد که زنان در درمان شلی واژن می توانند از آن استفاده نمایند.

ورزش، استروژن و گیاهان همگی می توانند با کمی تلاش هر روز به کاهش شلی واژن کمک کنند.

ورزش کگل

ورزش کگل برای تقویت کف لگن، کاهش بی اختیاری و بهبود رضایت جنسی بسیار موثر است.

استروژن درمانی

درمان جایگزینی هورمونی در گذشته نوعی درمان ترسناک بود. امروزه زنان می توانند سفارشی HRT خود را متناسب با بدن، نیازها و اهداف خود فرموله و طراحی کنند.

درمان های گیاهی

کرم ها و اسپری های گیاهی می توانند در درمان شلی واژن موثر باشند. برای اطمینان از غیرسمی بودن و بی خطر بودن چیزی که استفاده می کنید برای استفاده از واژینال، با متخصص اورژانس خود مشورت کنید تا توصیه هایی را به شما ارائه دهد.

قرص‌های سفت‌کننده واژن ممکن است دارای ترکیبات کاملاً طبیعی باشند و نوید نتایج معجزه‌آسا و طولانی‌مدت را بدهند، اما آن‌ها علمی برای اثبات ادعاهای خود ندارند. در برخی موارد، این قرص ها حتی ممکن است مضر باشند. مقدار زیادی از مواد طبیعی می تواند باعث واکنش های نامطلوب شود.

روش های تنگ کردن واژن بدون عمل جراحی

مشورت با متخصص زنان و زایمان

اگر ناراحتی و علائم شلی واژن مداوم است، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. اگر وضعیت شما شدید باشد، متخصص زنان و زایمان ممکن است یک محلول جراحی به نام واژینوپلاستی را توصیه کند که برای درمان کشش شدید، جدا شدن عضلات یا پارگی در حین زایمان استفاده می شود. این جراحی همچنین می تواند بی اختیاری ادرار را بهبود بخشد.

جوانسازی واژن با لیزر diVa باعث رشد ساختارهای کلاژن جدید می شود که دیواره های واژن را تقویت، محکم و پر خواهد کرد.

پیلاتس

پیلاتس یکی از معدود تمرینات بدن است که می تواند به سفت شدن و تقویت عضلات کف لگن کمک کند. این امر با تمرکز بر درگیر کردن ماهیچه‌های اصلی، از جمله عضلات شکم و کف لگن، در طول حرکات مختلف به دست می‌آید.

قرص و کرم

بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که قرص ها یا کرم های آنها به سفت شدن واژن کمک می کند. انواع بسیاری از چنین محصولاتی نیز در بازار و آنلاین موجود است که ادعا می کند گیاهی و ایمن هستند. با این حال، شواهد زیادی برای اثبات موفقیت این محصولات وجود ندارد. همچنین متخصصان در مورد عوارض این قرص ها و احتمال عفونت به دلیل وجود گلیسیرین در کرم ها هشدار می دهند.

درمان با فرکانس رادیویی

در زمینه جراحی‌های جوان‌سازی پیشرفت‌های مداومی وجود داشته است تا روش‌های بدون درد و بدون برش را برای شما ارائه دهد. این روش‌ها معمولاً روش‌های مبتنی بر انرژی نامیده می‌شوند که از انرژی متمرکز برای تقویت کلاژن، سفتی و روان‌کاری استفاده می‌کنند. روش فرکانس رادیویی با کمک دستگاه های RF با امواج الکترومغناطیسی اجرا می شود. این امواج انرژی کمتر و کنترل شده ای دارند و برای گرم کردن بافت ها استفاده می شوند تا به نتایج دلخواه برسند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی روش های تنگ کردن واژن بپردازیم. از آنجایی که روش های بسیاری برای تنگ کردن واژن وجود دارد. ما سعی کردیم به بررسی روش های تنگ کردن واژن بدون عمل جراحی و همچنین روش هایی که شامل عمل جراحی است، بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید نیز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بهترین روش برای تنگ کردن واژن چیست؟

بهترین روش براساس وضعیت بدنی شما تعیین می شود.

آیا روش های خانگی برای تنگ کردن واژن ایمن هستند؟

قطعاً خیر ایمن نیستند.

آیا لیزر برای تنگ کردن واژن دارای عارضه جانبی نیز هست؟

خیر روش های لیزری جزء کم تهاجم ترین روش ها محسوب می شوند.

1/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

پرسش و پاسخ زناشویی آنلاین

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور