داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا
داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا

داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا

با توجه به تاثیرات بسیار زیادی که گل بر روی بدن دارد، بسیاری از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟ ، ترک ماری جوانا چقدر طول میکشد؟ و یا عوارض ترک ماری جوانا و همچنین فواید ترک ماری جوانا می باشند. ما در این مقاله بدین موضوعات پرداخته ایم و علاوه بر آن، می توانید برای دریافت مشاوره ترک ماری جوانا نیز اقدام نمایید.

ترک ماری جوانا

ماری جوانا یا گل، از جمله مواد مخدری است که متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان خظرناک است. متاسفانه برخی از جوانان تصور می کنند که این ماده مخدر هیچگونه عوارضی برای آنها نخواهد داشت و به همین دلیل به راحتی نسبت به مصرف آن اقدام می نمایند. گاهی سوال بعدی آنها پس از گرفتار شدن و اعتیاد به این ماده مخدر این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ .

اینکه چرا افراد ماری جوانا یا حشیش مصرف می کنند؟ سوال هایی که شاید شما به عنوان فردی که تمایل به خارج کردن یکی از عزیزان از این اعتیاد داشته باشید، برایتان مطرح شده باشد و یا اینکه سوال بعدی این است که چگونه می‌توان آن را ترک نمود و به عنوان یک مصرف کننده شیوه تفکر خود را مورد بازنگری قرار داد؟ زیرا یکی از مواد مخدر بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

کانابیس در واقع از ۴۲۰ ترکیب تشکیل شده است که حدود ۶۹ آنها را کانابیس می‌نامند. مهمترین و آزمایش شده ترین ترکیب آن، نشان می‌دهد که این ماده دارای قدرت روانگردانی زیادی است. این ماده مخدر در بافت بدن تجمع می کند و همچنین در رابطه با رفتارها و حالات فردی که ماریجوانا مصرف می کند با فردی که مصرفی نداشته است، با گذشته همان فرد می تواند کاملاً متفاوت به نظر برسد.

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟
برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

برای اغلب مواد مخدر یکی از از چیزهایی که می توان توصیه نمود داشتن یک تغذیه مناسب و خوب است که بتوان با توجه به آن نسبت به ترک راحت تر اعتیاد تجربه بهتری را کسب نمود. باید گفت که بهترین روش ترک گل  زمانی می تواند در واقع شود که شما بتوانید در کنار مصرف مواد خوراکی از روان درمانی استفاده کنید.

متناسب با میزان مصرف و همچنین مدت زمان مصرف می توان در رابطه با مواد خوراکی لازم برای ترک ماری جوانا تصمیم گیری نمود. باید گفت برخی از افراد بدنشان واکنش متفاوتی نسبت به یک ماده مخدر نشان می‌دهد و همچنین ممکن است با مصرف یک ماده مخدر خاص دچار مشکلات بیشتری شوند و یا در صورت مصرف خودسرانه یک دارو عوارض بلندمدتی را تجربه نمایید.

توصیه ای که می توانیم به تمامی افرادی که درگیر با این مشکل اعتیاد هستند داشته باشیم، در مرحله اول این است که برای ترک هر نوع ماده مخدری نیز می توان مورد استفاده قرار داد این است که بر اساس اصول و روش های توصیه شده یک روانپزشک اقدام نمایید و سپس، نسبت به ترک این ماده اقدام کنید. زیرا در صورت مصرف خودسرانه داروی خاصی دچار مشکلات زیادی خواهد.

ترک ماری جوانا چقدر طول میکشد؟

در رابطه با این که ترک ماری جوانا چقدر طول می کشد؟ باید گفت پاسخ به این سوال بستگی زیادی به مدت زمان مصرف فرد و همچنین میزان مصرف او خواهد داشت اما به طور کلی و عمومی می‌توان گفت یک هفته تا دو هفته در واقع ۷ تا ۱۴ روز ممکن است نیاز به زمان برای ترک مصرف ماده مخدر وجود داشته باشد.

گاهی ممکن است افراد برای ترک ماری جوانا در مرحله اولیه تلاش خوبی داشته باشند و همچنین بسیار سریع تر از دیگران نسبت به ترک ماده مخدر اقدام نمایند. اما پس از گذشت مدتی، مجدداً تمایل به مصرف ماده مخدر پیدا کنند و یا اینکه بیش از دیگران برای مصرف مجدد و مصرف ماده مخدر تماسل داشته باشند که در این صورت باید گفت اصول درست ترک مواد رعایت نشده است.

یکی دیگر از مواردی که که باید بدان توجه نمود، میزان زمان لازم برای سم زدایی این ماده مخدر در بدن می باشد. متاسفانه یکی از مشکلاتی به ما در رابطه با ترک مواد مخدر شاهد آن هستیم این است که فرد پس از ترک ماده مخدر مجدداً بعد از گذشت زمانی رو به آن می آورد و به همین دلیل می توان گفت که به طور کلی ماده مخدر را کنار گذاشته اند.

عوارض ترک ماری جوانا

عوارض ترک ماری جوانا
عوارض ترک ماری جوانا

در رابطه با عوارض ترک ماری جوانا باید گفت که عوارض و پیامدهای ترک ماری جوانا را می توان به دو دسته تقسیم نمود. در دسته اول شامل : مشکلات جسمانی می باشند که فرد دچار آن خواهد شد و دسته دوم : مشکلات روانی است که در ادامه منع مصرف مواد به وجود خواهد آمد.  شرایط

زندگی افراد و نوع سیستم ایمنی بدنشان از متغیرهای تعیین‌کننده پیامدها شناخته می شود.

در رابطه با بی خوابی بعد از ترک اعتیاد  باید گفت یکی از عوارض روانی که افراد پس از گذشت مدتی آن را تجربه خواهند نمود. در واقع بی خوابی و همچنین احساس ضعف و یا احساس افسردگی است و حتی برای برخی از افراد پس از ترک ماری جوانا بی حوصلگی و احساس عصبانیت را نیز تجربه خواهند نمود.

احساس ضعف در بدن و یا بدن درد و همچنین برای برخی از افراد با سرگیجه ممکن است همراه باشد. به همین خاطر روانپزشکانی که به آنها برای ترک ماده مخدر مراجعه می کنید به شما متناسب با عملکرد سیستم بدن انسان داروهای مناسب و یا تقویت های لازم را تجویز می نمایند تا دچار کمترین عارضه و بهترین روش درمان باشد.

فواید ترک ماری جوانا

قطعاً  فواید ترک ماری جوانا نه تنها متوجه شخص، بلکه متوجه اطرافیان و خصوصا خانواده او نیز خواهد بود. در این رابطه باید بگوییم که مصرف ماری جوانا موجب می شود تا بدن فرد پس از مدتی به تحلیل برود و دچار عارضه های بلند مدت شود. به همین دلیل امکان یک زندگی راحت را نخواهد داشت.

در رابطه با تاثیرات منفی که بر بدن بر جای می‌گذارد، در صورتیکه اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه  را در پیش بگیرید، این تاثیرات از بین خواهد رفت و به همین دلیل شما نیز همانند سایر افراد از بدن سالمی برخوردار خواهید شد. خانم‌های بارداری که دچار اعتیاد هستند، این مسئله می‌تواند موجب عدم آسیب به جنین آن ها شود. همچنین برای مردانی که تمایل به بچه دار شدن دارند، این آسیب کمتر متوجه آنها خواهد بود.

از نظر روانی، شادی و نشاط گذشته را نخواهند داشت و افراد بدون اینکه احساس وابستگی به ماده مخدر داشته باشند و یا تمایل به مصرف آن داشته باشند، تلاش می کنند تا زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند و همچنین شرایط بهتری را تجربه نمایند. رسیدگی به امور روزمره زندگی از جمله دیگر عوامل تعیین کننده برای افراد خواهد بود.

تاثیرات ماری جوانا بر بدن افراد

یکی از اقداماتی که در مشاور ترک گل  صورت می پذیرد، این است که تلاش می‌کنند تا افراد را با تاثیرات منفی که بر بدن و همچنین روان آنها بر جای می‌گذارد، نسبت به ترک ماده مخدر تصمیم‌گیری نمایند. در واقع تاثیرات ماری جوانا و حشیش را می توان به دو مرحله تقسیم نمود.

برخی از تاثیرات ماده مخدر به صورت سریع و کوتاه مدت و شامل دو مرحله خواهد بود و برخی از اثرات دراز مدت و مزمن که پس از یک دوره سنگینی مصرف و همچنین به صورت منظم خود را نشان میدهد. اما تاثیر آن بر بدن چگونه است؟

نئشگی حاد

در مرحله اول، افراد پس از حدود ۱۰ تا ۴۵ دقیقه پس از مصرف ماده مخدر و تقریباً بعد از ۴۰ یا ۵۰ بار کشیدن مواد علاوه بر حالت نشئگی ابتدا اثرات فیزیولوژیکی را تجربه خواهند کرد که این اثرات شامل موارد زیر می باشد.

  • تپش قلب، گيجی، سرفه، سنگينی سر، افزايش نبض ، خشکی چشمها، دهان و گلو
  • چشم های غالبا قرمز و حساس به نور

اثرات روانی و ذهنی ماده مخدر برای بدن چگونه است؟

  • احساس فعالتر شدن فرايندهای مغزی ، مجذوب محيط اطراف شدن
  • تمايل به لودگی ، شوخی و سخنوری ( البته اين علائم در مصرف کنند گان حرفه ای شايع نمی باشد).

در مرحله دوم که شامل یک توجه افراطی به خود می باشد و به همراه احساس فعالیت شدید مغزی خواهد بود که در واقع ۳ تا ۴ ساعت به طول خواهد انجامید و در این مدت زمان تمایل یک مصرف کننده حرفه‌ای کوتاه تر خواهد بود و در نتیجه آن احتیاج به مصرف مواد و رسیدن به حالت نشئگی به وجود خواهد آمد که شامل مراحل زیر می باشد.

  • دراين مرحله شخص بيشتر در خود فرو می رود ( يعنی حساسيت حواس پنجگانه افزايش می يابد).
  • سلسه ای از افکار که دائما در حال رشد و گسترش می باشند، به ذهن خطور می کنند.
  • رنگ ها هيجان انگيزتر می شوند و بوها برجسته تر می گردند.
  • بخش هائی از وجود شما که قبلا به آن توجه ای نداشتيد خود را بيشتر نمايان می کند.
  • دوست داريد که بنشينيد و به موزيک گوش فرا دهيد، فيلم ببينيد يا اينکه فقط به اطراف خيره شويد.

در حالت نشئگی این فرد ممکن است دلایل قانع کننده ای برای مصرف مواد پیدا کند و تاثیر مواد روی احساس شما در همانند حالتی است که صدای رادیو را بالا می‌برید هر چیزی که را که شما تجربه کنید، باعث برانگیختگی و شدت بیشتری نسبت به حالت عادی می‌شود و به آسانی می توانیداین موارد را منکر شوید. در حالت نشئگی و قبل از ترک ماری جوانا احساس های زیر را تجربه خواهید نمود.

  • آرامش بيشتر
  • تقويت حساسيت اجتماعی
  • افزايش تمايلات جنسی
  • افزايش قدرت سازگاری با افراد و يا موقعيتهای دشوار
  • ارتقا و بهبود خود آگاهی
  • افزايش شناخت از خود و ديگران
  • افزايش بينش در باره آنچه که در اطرافتان می گذرد و بردباری نسبت به آن

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه ترک ماری جوانا پاسخ به این سوال که برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟ ، ترک ماری جوانا چقدر طول میکشد؟ ، عوارض ترک ماری جوانا و فواید ترک ماری جوانا اطلاعاتی را ارائه دهیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری می باشید و یا برای دریافت مشاوره، با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید.

داروی گیاهی برای ترک ماری جوانا چیست؟

توصیه می نماییم که بدون مشورت با پزشک، به هیچ عنوان نسبت به مصرف داروهای گیاهی اقدام نکنید. زیرا شاید به دلیل تداخل با بدنتان دچار مشکل شوید.

برای ترک ماری جوانا چه بخوریم؟

داشتن تغذیه مناسب در کنار روان درمانی می تواند منجر به رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای ترک ماده مخدر شود.

ترک ماری جوانا چقدر طول میکشد؟

بسته به مدت زمان مصرف و همچنین میزان مصرف می تواند این موضوع متفاوت باشد اما به طور کلی حدودا یک هفته تا 14 روز به طول خواهد انجامید.

عوارض ترک ماری جوانا چیست؟

علاوه بر فواید ترک ماری جوانا ممکن است برای مدتی دچار تغییرات بدنی و همچنین احساس افسردگی و احساس تنهایی شوید و بی خوابی نیز از دیگر عوارض آن شناخته شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور